Marketing gabinetu stomatologicznego – jak robić to małym kosztem?
Marketing gabinetu stomatologicznego – jak robić to małym kosztem?
Spis treści
Marketing branży medycznej jest ograniczony odpowiednią ustawą i Kodeksem Etyki Lekarskiej. Działania promocyjne w sieci są więc nie lada wyzwaniem. Jak prowadzić z głową komunikację marketingową w branży stomatologicznej i dentystycznej? Jak robić to małym kosztem?
Marketing gabinetu stomatologicznego zgodny z prawem
Marketing podmiotów medycznych jest ograniczony odpowiednią ustawą i Kodeksem Etyki Lekarskiej. Lekarz nie może promować swoich usług poprzez nakłanianie pacjentów i podkreślanie lepszej jakości wykonywanych usług. Oprócz tego, lekarz nie może wykorzystywać swojego wizerunku do celów komercyjnych.
Wizerunek lekarza może być kreowany tylko i wyłącznie w oparciu o wyniki jego pracy. Co to oznacza? Jak więc promować gabinet lekarski w sieci nie łamiąc prawa?
Dopuszczalne jest informowanie pacjentów o następujących kwestiach:
- Imię i nazwisko lekarza
- Tytuł zawodowy i stopień naukowy
- Specjalizacje i szczególne uprawnienia
- Dane kontaktowe i miejsce przyjęć
- Grafik dostępności
- Cennik usług ze wskazanym sposobem płatności.
Martwi Cię ogrom pracy, jaki trzeba włożyć w marketing gabinetu lekarskiego i jednocześnie nie chcesz przejmować się zawiłościami prawnymi dotyczących promocji podmiotów medycznych? Skorzystaj z gotowego rozwiązania jakim jest Medfile EDM. To nie jest tylko oprogramowanie gabinetowe – to świetne narzędzie promocji. A najważniejsze jest to, że to my zajmiemy się promocją twojego gabinetu.
Możliwości promocji w Internecie dla stomatologów
Jeżeli chcesz zajmować się samodzielnie marketingiem, jest kilka tzw. must have dla promocji gabinetu lekarskiego. Pamiętaj, że nie wystarczy, by twoja strona zawierała adres placówki i telefon kontaktowy.
Nowoczesna strona internetowa powinna zawierać również treści związane z personelem medycznym, kwalifikacjami, sprzętem. Dobrze jest prowadzić też blog o treściach edukacyjnych i prozdrowotnych. Z kwestii technicznych ważna jest możliwość rejestracji online na wizytę, bez potrzeby kontaktu z recepcją.
Możesz wykorzystać potencjał mediów społecznościowych i w oparciu o nie budować silną markę. Komunikuj się ze swoimi pacjentami, np. poprzez Facebook. Informuj o zdobytych certyfikatach czy odbytych szkoleniach. Edukuj w kwestiach prozdrowotnych i związanych z twoją specjalizacją.
Analiza grupy docelowej w branży stomatologicznej i dentystycznej
Postaw na analizę potrzeb twojej grupy docelowej. Twoją grupą docelową są pacjenci. Łączy ich potrzeba dbania o swoje zdrowie. Jakie są ich potrzeby poza wysokiej jakości wizytą u lekarza?
Na potrzeby prac nad Medfile EDM zostały zrealizowanie badania przez CBR BioStat®, które dotyczyły wymagań klientów względem kontaktu z placówką bądź specjalistą. Wśród potrzeb należy wyszczególnić:
- Rejestracja online na wizytę
- Zdjęcia gabinetu, sprzętu, zespołu specjalistów
- Aktualne dane kontaktowe i godziny przyjęć
- Możliwość poczytania opinii o lekarzach w Internecie
Medfile EDM to nie tylko oprogramowanie gabinetowe
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom pacjentów stworzyliśmy oprogramowanie gabinetowe, które nie tylko ułatwia zarządzanie pracownikami i gabinetem, ale również ułatwia proces rejestracji pacjentów.
W Medfile EDM możesz stworzyć grafik i rejestrację online dla swoich pacjentów oraz swoją online wizytówkę, dzięki której będziesz budować swoją markę osobistą w Internecie. Ponadto, częścią oprogramowania gabinetowego Medfile EDM jest możliwość korzystania z platformy telemedycznej haloDoctor.pl. Dzięki temu można komunikować się ze swoimi pacjentami nie tylko w gabinecie, ale również poprzez czat, wideoczat bądź telefon.
Nasz zespół dokłada wszelkich starań by domena Medfile.pl była bardzo dobrze widoczna w sieci. Chcemy, by po wpisaniu danego schorzenia, specjalizacji czy miasta w Google nasze strony z wizytówkami lekarzy wysoko pozycjonowały się. Postawiliśmy więc na ogólnopolski zasięg promocyjny i znakomitą widoczność w sieci.
Promuj się za darmo zakładając konto w Medfile EDM
Każdy lekarz posiadający konto w Medfile ma możliwość stworzenia e-Wizytówki, która będzie widoczna w domenie medfile.pl. Uzupełniając e-Wizytówkę lekarz może zaprezentować swoje umiejętności: specjalizację, certyfikaty, odbyte szkolenia, leczone schorzenia. Można zamieścić swoją biografię i przybliżyć swoją sylwetkę pacjentom.
Każda e-Wizytówka zawiera w sobie grafik, więc przeglądający dany profil pacjent może jednym kliknięciem przejść do rezerwacji wizyty.
Budowanie marki osobistej dentysty i stomatologa bez dodatkowych opłat
Kolejnym świetnym sposobem na promocję jest sekcja “Zadaj pytanie lekarzowi”, która znajduje się na stronie platformy haloDoctor.pl. Pacjent zadaje pytanie, które następnie jest publikowane na stronie poradni telemedycznej.
Każdy lekarz korzystający z Medfile EDM może udzielić odpowiedzi na pytanie. Wypowiedź lekarza na temat problemu medycznego pacjenta będzie widoczna pod zapytaniem, a czytelnik będzie mógł bezpośrednio przejść do rezerwacji telewizyty u wybranego przez siebie lekarza.
Sekcja „Zadaj pytanie lekarzowi” jest wysoko pozycjonowana w Google, także pacjent wpisując objawy w wyszukiwarkę internetową może trafić akurat na sekcję z pytaniami i odpowiedziami.
Pamiętaj, by twoja wypowiedź była merytoryczna i uprzejma, a przyciągniesz do siebie nowych pacjentów bez dodatkowych opłat.
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Koferdam cieszy się coraz większą popularnością. Obecnie na polskim rynku wielu producentów oferuje koferdam w różnych rodzajach. Na wzrost jego popularności ma wpływ między innymi coraz większa ilość warsztatów i szkoleń, na których prowadzący używa...
Osoby, które przeczytały nasz ostatni artykuł o tym, jak z pozytywnym skutkiem stosować marketing w swoim gabinecie, mogą zastanawiać się, skąd wziąć czas na jego prowadzenie, gdy już teraz mamy tyle na głowie. Jeśli rzetelnie przygotowaliśmy listę d...
Świadectwa pacjentów, zarówno te wyrażane słownie, jak i publikowane w Internecie, mogą być dla stomatologów źródłem satysfakcji, potwierdzeniem słuszności obranej drogi zawodowej, ale też powodem obaw i problemów – także takich, na które dentyści w ...
Skąd pomysł, że Twój gabinet potrzebuje marketingu? Jak na pewno widzisz, jeżdżąc na targi stomatologiczne, czytając wiadomości bądź otrzymując zewsząd maile na temat nowości stomatologicznych, wszystko idzie do przodu. Coraz więcej słyszy się o cyf...
Blog to narzędzie, które może efektywnie wspierać działania prowadzone przez każdą firmę. Nie inaczej jest w przypadku praktyk dentystycznych. Jeżeli chcesz zainteresować swoją ofertą potencjalnych pacjentów i przekonać ich do wizyty w swoim gabineci...
W poprzednim artykule doszliśmy do punktu, w którym powinniśmy odpowiedzieć sobie na jedno zasadnicze pytanie. Czy aby na pewno my i nasz zespół mamy wystarczająco dużo czasu, by samodzielnie prowadzić działania marketingowe w naszym gabinecie? Odpo...
Niezależnie od naszych osobistych odczuć w stosunku do mediów społecznościowych, wielu naszych obecnych i potencjalnych pacjentów jest aktywnych na Instagramie lub pod wpływem tych, którzy tam już są. W brytyjskim portalu Dentistry.co.uk Shaz Memon, ...
Lekarz dentysta, który przed kilkoma miesiącami utracił prawo wykonywania zawodu, został aresztowany pod zarzutem leczenia stomatologicznego bez wymaganej licencji. Utrata możliwości dalszej pracy w zawodzie wiązała się z licznymi zarzutami, które od...
Lekarz stomatolog z amerykańskiego stanu Illinois wkrótce trafi na 2,5 roku do więzienia federalnego po tym, jak w nieuczciwy sposób uzyskał kwotę 1,2 miliona dolarów na leczenie, które nie zostało przez niego przeprowadzone. Oskarżony przyznał się d...
W rozmowie z brytyjskim portalem stomatologicznym Dentistry.co.uk dr Cat Burford opowiada o swoich planach samotnej, prowadzonej bez wsparcia wyprawy na Biegun Południowy. Dr Burford opowiada o tym, skąd wziął się pomysł na podbój Antarktyki oraz jak...
Rabaty to popularna i nierzadko skuteczna strategia marketingowa, często stosowana także przez gabinety stomatologiczne, aby przyciągnąć nowych pacjentów. Należy jednak zadać sobie pytanie, czy obniżanie cen usług to naprawdę najlepszy sposób na przy...