Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Marketing gabinetu stomatologicznego – jak robić to małym kosztem?

Publikacja:
Marketing gabinetu stomatologicznego – jak robić to małym kosztem?

Marketing gabinetu stomatologicznego – jak robić to małym kosztem?

Marketing branży medycznej jest ograniczony odpowiednią ustawą i Kodeksem Etyki Lekarskiej. Działania promocyjne w sieci są więc nie lada wyzwaniem. Jak prowadzić z głową komunikację marketingową w branży stomatologicznej i dentystycznej? Jak robić to małym kosztem?

Marketing gabinetu stomatologicznego zgodny z prawem

Marketing podmiotów medycznych jest ograniczony odpowiednią ustawą i Kodeksem Etyki Lekarskiej. Lekarz nie może promować swoich usług poprzez nakłanianie pacjentów i podkreślanie lepszej jakości wykonywanych usług. Oprócz tego, lekarz nie może wykorzystywać swojego wizerunku do celów komercyjnych.

Wizerunek lekarza może być kreowany tylko i wyłącznie w oparciu o wyniki jego pracy. Co to oznacza? Jak więc promować gabinet lekarski w sieci nie łamiąc prawa?

Dopuszczalne jest informowanie pacjentów o następujących kwestiach:

  • Imię i nazwisko lekarza
  • Tytuł zawodowy i stopień naukowy
  • Specjalizacje i szczególne uprawnienia
  • Dane kontaktowe i miejsce przyjęć
  • Grafik dostępności
  • Cennik usług ze wskazanym sposobem płatności.

Martwi Cię ogrom pracy, jaki trzeba włożyć w marketing gabinetu lekarskiego i jednocześnie nie chcesz przejmować się zawiłościami prawnymi dotyczących promocji podmiotów medycznych? Skorzystaj z gotowego rozwiązania jakim jest Medfile EDM. To nie jest tylko oprogramowanie gabinetowe – to świetne narzędzie promocji. A najważniejsze jest to, że to my zajmiemy się promocją twojego gabinetu.

Możliwości promocji w Internecie dla stomatologów

Jeżeli chcesz zajmować się samodzielnie marketingiem, jest kilka tzw. must have dla promocji gabinetu lekarskiego. Pamiętaj, że nie wystarczy, by twoja strona zawierała adres placówki i telefon kontaktowy.

Nowoczesna strona internetowa powinna zawierać również treści związane z personelem medycznym, kwalifikacjami, sprzętem. Dobrze jest prowadzić też blog o treściach edukacyjnych i prozdrowotnych. Z kwestii technicznych ważna jest możliwość rejestracji online na wizytę, bez potrzeby kontaktu z recepcją.

Możesz wykorzystać potencjał mediów społecznościowych i w oparciu o nie budować silną markę. Komunikuj się ze swoimi pacjentami, np. poprzez Facebook. Informuj o zdobytych certyfikatach czy odbytych szkoleniach. Edukuj w kwestiach prozdrowotnych i związanych z twoją specjalizacją.

Analiza grupy docelowej w branży stomatologicznej i dentystycznej

Postaw na analizę potrzeb twojej grupy docelowej. Twoją grupą docelową są pacjenci. Łączy ich potrzeba dbania o swoje zdrowie. Jakie są ich potrzeby poza wysokiej jakości wizytą u lekarza?

Na potrzeby prac nad Medfile EDM zostały zrealizowanie badania przez CBR BioStat®, które dotyczyły wymagań klientów względem kontaktu z placówką bądź specjalistą. Wśród potrzeb należy wyszczególnić:

  • Rejestracja online na wizytę
  • Zdjęcia gabinetu, sprzętu, zespołu specjalistów
  • Aktualne dane kontaktowe i godziny przyjęć
  • Możliwość poczytania opinii o lekarzach w Internecie

Medfile EDM to nie tylko oprogramowanie gabinetowe

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom pacjentów stworzyliśmy oprogramowanie gabinetowe, które nie tylko ułatwia zarządzanie pracownikami i gabinetem, ale również ułatwia proces rejestracji pacjentów.

W Medfile EDM możesz stworzyć grafik i rejestrację online dla swoich pacjentów oraz swoją online wizytówkę, dzięki której będziesz budować swoją markę osobistą w Internecie. Ponadto, częścią oprogramowania gabinetowego Medfile EDM jest możliwość korzystania z platformy telemedycznej haloDoctor.pl. Dzięki temu można komunikować się ze swoimi pacjentami nie tylko w gabinecie, ale również poprzez czat, wideoczat bądź telefon.

Nasz zespół dokłada wszelkich starań by domena Medfile.pl była bardzo dobrze widoczna w sieci. Chcemy, by po wpisaniu danego schorzenia, specjalizacji czy miasta w Google nasze strony z wizytówkami lekarzy wysoko pozycjonowały się. Postawiliśmy więc na ogólnopolski zasięg promocyjny i znakomitą widoczność w sieci.

Promuj się za darmo zakładając konto w Medfile EDM

Każdy lekarz posiadający konto w Medfile ma możliwość stworzenia e-Wizytówki, która będzie widoczna w domenie medfile.pl. Uzupełniając e-Wizytówkę lekarz może zaprezentować swoje umiejętności: specjalizację, certyfikaty, odbyte szkolenia, leczone schorzenia. Można zamieścić swoją biografię i przybliżyć swoją sylwetkę pacjentom.

Każda e-Wizytówka zawiera w sobie grafik, więc przeglądający dany profil pacjent może jednym kliknięciem przejść do rezerwacji wizyty.

Budowanie marki osobistej dentysty i stomatologa bez dodatkowych opłat

Kolejnym świetnym sposobem na promocję jest sekcja “Zadaj pytanie lekarzowi”, która znajduje się na stronie platformy haloDoctor.pl. Pacjent zadaje pytanie, które następnie jest publikowane na stronie poradni telemedycznej.

Każdy lekarz korzystający z Medfile EDM może udzielić odpowiedzi na pytanie. Wypowiedź lekarza na temat problemu medycznego pacjenta będzie widoczna pod zapytaniem, a czytelnik będzie mógł bezpośrednio przejść do rezerwacji telewizyty u wybranego przez siebie lekarza.

Sekcja „Zadaj pytanie lekarzowi” jest wysoko pozycjonowana w Google, także pacjent wpisując objawy w wyszukiwarkę internetową może trafić akurat na sekcję z pytaniami i odpowiedziami.

Pamiętaj, by twoja wypowiedź była merytoryczna i uprzejma, a przyciągniesz do siebie nowych pacjentów bez dodatkowych opłat.


POWIĄZANE ARTYKUŁY

Artykul Debata Fotografia
Jak robić dobre zdjęcia pacjentom? [Spotkania w Dentonecie] Lekarz

Fotografia może być fantastycznym narzędziem komunikacji lekarza dentysty z pacjentem oraz technikiem dentystycznym. W ramach "Spotkań w Dentonecie" dyskutowali o tym dr n. med. Leszek Szalewski, lek. dent. Jakub Wiśniewski i tech. dent. Jacek Chmiel...

UpClinic artukul porady v2
Od czego zacząć marketing medyczny w swoim gabinecie? Lekarz

Po przeczytaniu naszego ostatniego artykułu o tym, jakie korzyści przyniesie Ci wdrożenie marketingu do Twojego gabinetu, można było dojść do jednoznacznego wniosku. Warto jest marketing wdrożyć. Nie będziemy powtarzać, z jakich powodów, jednak jeśli...

bol zeba
Co robić, gdy pojawi się ból zęba? Praktyczne wskazówki Pacjent

Ból zęba zaliczany jest do jednej z najbardziej dokuczliwych dolegliwości. Niestety zawsze jest sygnałem świadczącym o tym, że coś złego dzieje się w jamie ustnej. Dlatego trzeba skonsultować go ze stomatologiem. Warto także wiedzieć, co można zrobić...

ROZWIŃ WIĘCEJ
e-recepta - Dentonet.pl
Błędne kody EAN na e-recepcie - co robić? Ministerstwo podpowiada Lekarz

Ministerstwo Zdrowia zabiera głos w sprawie jednej z często podnoszonych wątpliwości dotyczących e-recept. Resort podaje w komunikacie, że wskazanie przez osobę wystawiającą e-receptę błędnego kodu EAN - przy jednoczesnym prawidłowym oznaczeniu na e-...

gabinet stomatologiczny w Rwandzie
Polskie wsparcie dla gabinetu stomatologicznego w Rwandzie Lekarz

Fundacja Energa przekazała 80 tys. zł na wsparcie działań Caritas Polska w Afryce i na Białorusi. Środki wspomogą poszkodowanych przez powodzie w Mozambiku oraz zapewnią wsparcie medyczne potrzebującym w Rwandzie, Madagaskarze i na Białorusi. W Rwand...

Up clinic artykul 3
Jak wyleczyć marketing internetowy w gabinecie stomatologicznym? Lekarz

W dzisiejszym artykule dowiesz się, jak stawiać pierwsze kroki i zacząć rozwijać marketing w gabinecie stomatologicznym. Zobaczysz, jakie obszary należy rozwijać w pierwszej kolejności, jakie działania są priorytetowe i co zrobić, jeśli nie masz czas...

rabaty w gabinecie stomatologicznym - Dentonet.pl
Czy rabaty to gwarancja sukcesu gabinetu stomatologicznego? Lekarz

Rabaty to popularna i nierzadko skuteczna strategia marketingowa, często stosowana także przez gabinety stomatologiczne, aby przyciągnąć nowych pacjentów. Należy jednak zadać sobie pytanie, czy obniżanie cen usług to naprawdę najlepszy sposób na przy...

HelloDent1
Koferdam – który wybrać do swojego gabinetu stomatologicznego? Lekarz

Koferdam cieszy się coraz większą popularnością. Obecnie na polskim rynku wielu producentów oferuje koferdam w różnych rodzajach. Na wzrost jego popularności ma wpływ między innymi coraz większa ilość warsztatów i szkoleń, na których prowadzący używa...

złamanie żuchwy - Dentonet.pl
Złamanie żuchwy na wakacjach – co robić w takiej sytuacji? Pacjent

Wakacje to wzmożony czas rozmaitych wypadków – czy to komunikacyjnych, czy związanych ze sportami ekstremalnymi. W tym okresie w szpitalach notuje się zwiększoną ilość pacjentów z urazami żuchwy. Najczęstszym z nich jest złamanie żuchwy. Podpowiadamy...

Bartłomiej Kwiek - Dentonet.pl
"Dentyści anatomię szyi i głowy mają w małym palcu" [video] Lekarz

- Przygotowanie zawodowe stomatologów do medycyny estetycznej jest nawet większe niż nasze, dermatologów - mówi w rozmowie z Dentonetem dr n. med. Bartłomiej Kwiek, dermatolog, lekarz medycyny estetycznej. Czy doświadczony w tej dziedzinie praktyk za...