Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Skuteczny blog gabinetu stomatologicznego – czyli jaki?

Publikacja:
Skuteczny blog gabinetu stomatologicznego – czyli jaki?

Skuteczny blog gabinetu stomatologicznego – czyli jaki?

Blog to narzędzie, które może efektywnie wspierać działania prowadzone przez każdą firmę. Nie inaczej jest w przypadku praktyk dentystycznych. Jeżeli chcesz zainteresować swoją ofertą potencjalnych pacjentów i przekonać ich do wizyty w swoim gabinecie, pomóc w tym może prowadzenie bloga. Gdy już się na to zdecydujesz, weź pod uwagę kilka podstawowych zaleceń.

Zanim zdecydujesz się na założenie bloga, musisz wiedzieć, kiedy będzie on skuteczny. Gdy publikujesz regularnie treści na blogu, wyszukiwarki będą wyświetlać twoją stronę osobom, które poszukają podobnych tematów. Im więcej osób zobaczy twoją witrynę, tym większą masz szansę na pozyskanie nowych pacjentów.

Prowadzenie bloga pomaga ugruntować twoją pozycję w Internecie jako eksperta w dziedzinie stomatologii, co jest ważne, gdy chcesz być zauważony wśród setek innych witryn. Dobry blog zawiera informacje, z których czytelnicy mogą skorzystać. Kiedy przekonają się, że udzielasz praktycznych porad, są bardziej skłonni podjąć decyzję o leczeniu w twoim gabinecie.

1. Wybierz tematy, które zainteresują odbiorców i będą dla nich przydatne

Jeżeli chcemy pisać, powinniśmy wiedzieć, jakie tematy warto poruszać. Kluczem do sukcesu w przypadku bloga branżowego jest znalezienie odpowiedzi na pytanie, czego oczekują od ciebie twoi potencjalni odbiorcy. O czym możesz napisać artykuł ekspercki? Jako dentysta masz kompetencje, by udzielać porad na temat pielęgnacji zębów w domu lub omówić, jak przebiega określony zabieg. Ten postu temat może być nieoczywisty (np. w którym trymestrze ciąży kobieta nie powinna podejmować leczenia stomatologicznego) lub pozornie nieistotny (np. czy na ekstrakcję zęba należy przyjechać na czczo).

2. Pamiętaj o słowach kluczowych

Słowa kluczowe to wyrazy lub frazy, których twój potencjalny czytelnik może użyć przeszukując zasoby Internetu. Warto wprowadzać te słowa i wyrażenia do postów na blogu, aby skierować potencjalnych pacjentów na twoją witrynę internetową. Możesz samodzielnie wyszukać słowa kluczowe, zastanawiając się, czego poszukają internauci, ale możesz też skorzystać z narzędzia online, które pomoże ci dodać odpowiednie keywords.

3. Podziel treść postu

Po wymyśleniu nagłówka dla swojego artykułu następnym krokiem jest podzielenie treści posta na sekcje oznaczone mniejszymi nagłówkami. Te śródtytuły pomagają czytelnikom przejrzeć post i oszukać te informacje, których potrzebują. To również znacznie ułatwia czytanie artykułu.

4. Weź pod uwagę swój język

Podobnie jak w przypadku większości branż, w twoich tekstach będzie prawdopodobnie dużo języka branżowego, którego używasz na co dzień. Dla ciebie to, co piszesz jest oczywiste, ale dla większości czytelników zapewne takim nie będzie. Pomyśl jednak o swoich odbiorcach i zastanów się, czy zrozumieją oni ten język i sformułowania, które planujesz użyć w swoim w poście. Dlatego znawcy tematu zalecają usuwanie zawodowego żargonu – w twoim przypadku sformułowań stricte stomatologicznych. Jeśli nie będziesz o tym pamiętać, skutecznie utrudni to śledzenie twojego posta. Oczywiście nie każdy termin medyczny można zastąpić innym sformułowaniem – w takiej sytuacji warto dodawać, np. w nawiasie, krótkie wytłumaczenie.

5. Dołącz ilustracje i linki

Twoje posty na blogu nie powinny składać się z jednego długiego bloku tekstu, który już na pierwszy rzut oka będzie raczej zniechęcał do czytania. Żeby tego uniknąć, warto dołączać ilustracje, które pozwolą rozbić tekst na mniejsze części. Obrazy są również skuteczne z punktu widzenia SEO, ponieważ metadane i podpisy przyczynią się do widoczności twojego bloga w sieci. Zamieszczając ilustracje oczywiście pamiętaj o prawach autorskich.

Warto również dołączyć linki, a to kolejny niezbędny element SEO. Linki do godnych zaufania źródeł (np. czasopism naukowych lub baz danych) świadczą o tym, że twoja praca jest merytoryczna, a wyszukiwarki uznają twoje posty za bardziej wiarygodne niż posty z wielu innych strony internetowych.

6. Dodaj wezwanie do działania

Na końcu posta dobrze jest dodać call to action – wezwanie do działania. Nie zostawiaj czytelnika z suchą informacją, ale spraw, by chciał z nią coś zrobić. Call to action to zachęta do wykonania określonej czynności. Wezwanie to może brzmieć np.: „Skontaktuj się z nami”, „Obserwuj nas w mediach społecznościowych” lub „Zarezerwuj wizytę online”. Komunikat powinien być zwięzły i przejrzysty. Czytelnik musi wiedzieć, czego od niego oczekujesz – wówczas możesz liczyć na większy odzew.

Postępując zgodnie z tymi wskazówkami, możesz tworzyć posty, które są dobrej jakości, łatwe do czytania i zrozumiałe także dla niemedyków. Blog może pomóc osobom mieszkającym w okolicy twojej praktyki trafić na witrynę gabinetu i zdecydować się na wizytę. Teraz, gdy znasz już wszystkie podstawy, możesz tworzyć niezmiennie dobre treści, które poprawią SEO twojej witryny i sprawią, że potencjalni pacjenci będą cię widzieć.

Czy szkolenia z kompetencji miękkich przekładają się na finanse gabinetu? – Tak, ale nie u wszystkich lekarzy – mówi w rozmowie z Dentonetem trener rozwoju Michał Katarzyński, autor poradników na temat kompetencji miękkich w gabinetach. – Z moich doświadczeń zawodowych wynika, że inwestycja w takie umiejętności pozwala na podwojenie przychodów praktyki w stosunkowo krótkim czasie – dodaje.

T.H.

źródło: https://www.drbicuspid.com


POWIĄZANE ARTYKUŁY

dawna stomatologia
Urok dawnego gabinetu stomatologicznego - wystawa w Piotrkowie Lekarz

Muzeum w Piotrkowie Trybunalskim do 24 lipca zaprasza na wystawę „Urok dawnego gabinetu stomatologicznego”, gdzie prezentowane są stomatologiczne eksponaty od okresu starożytnego Rzymu aż do okresu PRL-u. Na wystawie prezentowane są zbiory Muzeum St...

sukces gabinetu
„Cisi zabójcy” sukcesu gabinetu stomatologicznego Lekarz

W najnowszym odcinku podcastu serwisu DrBicuspid.com wystąpił doktor prawa Alex Nottingham, założyciel i dyrektor generalny All-Star Dental Academy, który mówił o „cichych zabójcach” w gabinecie stomatologicznym – problemach, które niejednokrotnie po...

opinie pacjentow
Opinie pacjentów a marketing gabinetu stomatologicznego Lekarz

Świadectwa pacjentów, zarówno te wyrażane słownie, jak i publikowane w Internecie, mogą być dla stomatologów źródłem satysfakcji, potwierdzeniem słuszności obranej drogi zawodowej, ale też powodem obaw i problemów – także takich, na które dentyści w ...

ROZWIŃ WIĘCEJ
kary za bledy medyczne
Z gabinetu stomatologicznego… prosto do aresztu Lekarz

Lekarz dentysta, który przed kilkoma miesiącami utracił prawo wykonywania zawodu, został aresztowany pod zarzutem leczenia stomatologicznego bez wymaganej licencji. Utrata możliwości dalszej pracy w zawodzie wiązała się z licznymi zarzutami, które od...

Romident 2
Lokalizacja gabinetu stomatologicznego – dlaczego jest ważna? Lekarz

Wybór lokalizacji gabinetu stomatologicznego to jedna z najważniejszych decyzji, jaką musi podjąć lekarz dentysta rozpoczynający pracę na własny rachunek. Lokal przeznaczony na gabinet musi nie tylko spełniać szereg wymogów technicznych, ale również ...

Biegun Poludniowy
Z gabinetu stomatologicznego na Biegun Południowy Lekarz

W rozmowie z brytyjskim portalem stomatologicznym Dentistry.co.uk dr Cat Burford opowiada o swoich planach samotnej, prowadzonej bez wsparcia wyprawy na Biegun Południowy. Dr Burford opowiada o tym, skąd wziął się pomysł na podbój Antarktyki oraz jak...

rabaty w gabinecie stomatologicznym - Dentonet.pl
Czy rabaty to gwarancja sukcesu gabinetu stomatologicznego? Lekarz

Rabaty to popularna i nierzadko skuteczna strategia marketingowa, często stosowana także przez gabinety stomatologiczne, aby przyciągnąć nowych pacjentów. Należy jednak zadać sobie pytanie, czy obniżanie cen usług to naprawdę najlepszy sposób na przy...

Instagram
Instagram gabinetu stomatologicznego – jak go prowadzić? Lekarz

Niezależnie od naszych osobistych odczuć w stosunku do mediów społecznościowych, wielu naszych obecnych i potencjalnych pacjentów jest aktywnych na Instagramie lub pod wpływem tych, którzy tam już są. W brytyjskim portalu Dentistry.co.uk Shaz Memon, ...

wyrok1
Z gabinetu stomatologicznego do celi na 2,5 roku Lekarz

Lekarz stomatolog z amerykańskiego stanu Illinois wkrótce trafi na 2,5 roku do więzienia federalnego po tym, jak w nieuczciwy sposób uzyskał kwotę 1,2 miliona dolarów na leczenie, które nie zostało przez niego przeprowadzone. Oskarżony przyznał się d...

UpClinic artykul5
Jak wybrać agencję marketingową dla gabinetu stomatologicznego? Lekarz

W poprzednim artykule doszliśmy do punktu, w którym powinniśmy odpowiedzieć sobie na jedno zasadnicze pytanie. Czy aby na pewno my i nasz zespół mamy wystarczająco dużo czasu, by samodzielnie prowadzić działania marketingowe w naszym gabinecie? Odpo...

kradziez
USA: z gabinetu stomatologicznego... do więzienia Lekarz

Mieszkanka stanu Pensylwania (USA) została skazana na karę więzienia za kradzież prawie 100 tys. dolarów z gabinetu stomatologicznego oraz restauracji, w których pracowała. 59-latka ukradzione pieniądze przeznaczała na… wakacyjne wyjazdy. Kimberly ...