Postaw na marketing w Twoim gabinecie!
Postaw na marketing w Twoim gabinecie!
Spis treści
W amerykańskim serwisie stomatologicznym DrBicuspid.com Rob Medina – stały współpracownik portalu i ekspert w dziedzinie marketingu w stomatologii – proponuje trzy modyfikacje, które może zastosować każdy właściciel praktyki dentystycznej, aby przenieść marketing w swoim gabinecie na wyższy poziom.
W branży stomatologicznej wygląda to najczęściej tak: sprawy marketingu giną gdzieś w chaosie bieżących spraw, przegrywając z tym, co jest pilne lub (uważane za) ważniejsze. Na dalszy plan schodzą więc takie kwestie, jak tworzenie strategii marketingowych i sprzedażowych. Aby przełamać ten schemat, można zastosować kilka pomysłów, które dotyczą całej branży. Niekoniecznie są one łatwe w realizacji, ale mogą przynieść duże zyski.
Skonsoliduj swoje działania marketingowe w sieci
Obecność praktyki stomatologicznej w mediach zwykle wygląda w ten sposób, że jedna osoba ma pod opieką stronę internetową kliniki, ktoś inny zarządza mediami społecznościowymi, a kolejna osoba zajmuje się optymalizacją pod kątem wyszukiwarek (SEO) i tak dalej. Ten model zazwyczaj rodzi chaos, ponieważ masz pracowników, którzy konkurują o budżet, a ich działania nie zawsze są spójne. Sens ma natomiast to, by zintegrować działania marketingowe we wszystkich tych obszarach.
Pomocne w tym może być wsparcie wykwalifikowanych specjalistów – we własnym zespole lub z agencji mającej doświadczenie w marketingu stomatologicznym. Niezależnie od tego, jaki masz stosunek do mediów społecznościowych, twoje media muszą działać jako całość, wzajemnie się wspierając i uzupełniając. Konsolidacja marketingu cyfrowego sprawi, że będzie łatwiej nim zarządzać, a to przełoży się na większy zwrot z inwestycji i generalnie niższe koszty, jakie poniesiesz.
Posłuż się marketingowym dashboardem
Media cyfrowe to podstawowy budulec dla całego marketingu. Ich zaletą jest to, że można je łatwo mierzyć. Jednak uzyskanie tych danych i podejmowanie – na ich podstawie – mądrych decyzji nie zawsze jest łatwe. Pojedynczy gabinet dentystyczny będzie miał dziesiątki różnych analiz dotyczących SEO, ruchu na stronie internetowej, danych nt. opinii pacjentów i mediów społecznościowych. Natomiast jeżeli jesteś częścią sieci klinik stomatologicznych, tę liczbę można będzie pomnożyć przez kilka placówek działających w różnych miejscach. A to zapewnia masę danych.
Digital marketing dashboard, czyli „cyfrowy pulpit nawigacyjny” to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy potrzebują danych w czasie rzeczywistym – dostarcza on informacji, które są istotne i pomocne w podejmowaniu dalszych działań. Najlepszym rozwiązaniem jest zbudowanie jednego „cyfrowego pulpitu”, który skupia wszystkie istotne analizy w jednym miejscu. Istnieje kilka platform, z których można skorzystać, np. Google Data Studio.
Jeszcze większy nacisk na marketing?
Tak zwany Guerilla marketing (inaczej marketing partyzancki; strategia reklamowa, która skupia się na tanich, niekonwencjonalnych taktykach marketingowych zapewniających maksymalne wyniki – przypis red.) to skuteczna metoda, jednak zwykle nie jest ona stosowana w branży stomatologicznej. Istnieje mnóstwo sposobów na to, aby twoja kampania zadziałała. Bardzo dobre wyniki – na gruncie amerykańskim – przynosi np. zostawianie ulotek w firmach znajdujących w sąsiedztwie gabinetu, wewnętrzne promocje, sponsorowanie amatorskiej drużyny sportowej lub lokalnych wydarzeń społecznych. Ale, nie okłamujmy sie, wymaga to dużo pracy. Wiele rzeczy trzeba będzie skoordynować i jest to działanie w czasie rzeczywistym.
Dla gabinetów, które chcą zdobyć przewagę nad konkurencją, „marketing partyzancki” jest jednym ze sposobów na wygranie z konkurencją. Może to jednak oznaczać konieczność zatrudnienia osób do pracy w dodatkowych godzinach lub poszukiwanie profesjonalnej agencji, która zapewni silne wsparcie prowadzonej kampanii. Ale jeśli jesteś gotów pójść o krok dalej w marketingu, prawie pewnym sposobem na budowanie świadomości twojej marki w bliższym czy dalszym sąsiedztwie gabinetu jest sprzedaż osobista przy wsparciu osób, które wiedzą, jak robić to skutecznie.
– Miałam sytuacje, że czasami ktoś z followersów, którego nigdy nie widziałam, napisał, że „dzięki pani zacząłem myć zęby” albo „zacząłem stosować odpowiednią szczoteczkę” – mówi o korzyściach i roli, jaką mogą pełnić w pracy lekarza dentysty social media dr n. med. Anna Wasiewicz, ortodontka, która m.in. prowadzi prężnie działające konta na TikToku i Instagramie. – Nie chodzi tylko o reklamę, chodzi o komunikację – dodaje.
T.H.
źródło: https://www.drbicuspid.com
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Obchodzony 12 maja Światowy Dzień Zdrowych Dziąseł to dobry moment, żeby pogłębić świadomość na temat higieny jamy ustnej, a także zwrócić uwagę na związek między zdrowiem dziąseł a chorobami ogólnoustrojowymi. Z tej okazji Polskie Towarzystwo Period...
Liczba pacjentów szukających możliwości leczenia ortodontycznego przy użyciu przezroczystych nakładek Invisalign rośnie z roku na rok. Jeśli chcesz nadążyć za tymi trendami i rozwijać swoją praktykę, nie może ich zabraknąć w ofercie Twojego gabinetu!...
Wysoko wykwalifikowany, zgrany zespół to największy kapitał każdego gabinetu stomatologicznego. Dotyczy to również asystentek i higienistek stomatologicznych – stomatolog zatrudniający asystentki i higienistki powinien dbać o to, by cały czas miały n...
Po przeczytaniu naszego ostatniego artykułu o tym, jakie korzyści przyniesie Ci wdrożenie marketingu do Twojego gabinetu, można było dojść do jednoznacznego wniosku. Warto jest marketing wdrożyć. Nie będziemy powtarzać, z jakich powodów, jednak jeśli...
4 czerwca o godz. 15:00 odbędzie konferencja szkoleniowa on-line "Postaw na rozwój" organizowana w ramach cyklu "College Oral-B". Wezmą w niej udział doświadczeni eksperci z zakresu stomatologii oraz gość specjalny - multimedalistka igrzysk olimpijsk...
Już 19 marca odbędzie się 2. Konferencja Alignerowa, organizowana przez portal Dentonet.pl we współpracy z firmą Align Technology, właścicielem marki Invisalign oraz Polską Akademią Alignerową. Będzie to doskonała okazja, by dowiedzieć się, jakie kor...
Trwają prace nad nowelizacją Kodeksu Etyki Lekarskiej. Tym razem komisja ds. etyki lekarskiej NRL przygotowała propozycję zmiany art. 71, dotyczącego społecznej roli i oddziaływania lekarza w społeczeństwie. Proponowane jest m.in. wprowadzenie zapisu...
Świadectwa pacjentów, zarówno te wyrażane słownie, jak i publikowane w Internecie, mogą być dla stomatologów źródłem satysfakcji, potwierdzeniem słuszności obranej drogi zawodowej, ale też powodem obaw i problemów – także takich, na które dentyści w ...
Osoby, które przeczytały nasz ostatni artykuł o tym, jak z pozytywnym skutkiem stosować marketing w swoim gabinecie, mogą zastanawiać się, skąd wziąć czas na jego prowadzenie, gdy już teraz mamy tyle na głowie. Jeśli rzetelnie przygotowaliśmy listę d...
W dzisiejszym artykule dowiesz się, jak stawiać pierwsze kroki i zacząć rozwijać marketing w gabinecie stomatologicznym. Zobaczysz, jakie obszary należy rozwijać w pierwszej kolejności, jakie działania są priorytetowe i co zrobić, jeśli nie masz czas...
Rozpoczynający się w USA 3 marca Tydzień Uznania dla Asystentek Stomatologicznych (ang. Dental Assistants Recognition Week) to dobra okazja, aby świętować sukcesy asysty, ale także dowiedzieć się, w jaki sposób zatrzymać na długo personel średniego s...