Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Postaw na marketing w Twoim gabinecie!

Publikacja:
Postaw na marketing w Twoim gabinecie!

Postaw na marketing w Twoim gabinecie!

W amerykańskim serwisie stomatologicznym DrBicuspid.com Rob Medina – stały współpracownik portalu i ekspert w dziedzinie marketingu w stomatologii – proponuje trzy modyfikacje, które może zastosować każdy właściciel praktyki dentystycznej, aby przenieść marketing w swoim gabinecie na wyższy poziom.

W branży stomatologicznej wygląda to najczęściej tak: sprawy marketingu giną gdzieś w chaosie bieżących spraw, przegrywając z tym, co jest pilne lub (uważane za) ważniejsze. Na dalszy plan schodzą więc takie kwestie, jak tworzenie strategii marketingowych i sprzedażowych. Aby przełamać ten schemat, można zastosować kilka pomysłów, które dotyczą całej branży. Niekoniecznie są one łatwe w realizacji, ale mogą przynieść duże zyski.

Skonsoliduj swoje działania marketingowe w sieci

Obecność praktyki stomatologicznej w mediach zwykle wygląda w ten sposób, że jedna osoba ma pod opieką stronę internetową kliniki, ktoś inny zarządza mediami społecznościowymi, a kolejna osoba zajmuje się optymalizacją pod kątem wyszukiwarek (SEO) i tak dalej. Ten model zazwyczaj rodzi chaos, ponieważ masz pracowników, którzy konkurują o budżet, a ich działania nie zawsze są spójne. Sens ma natomiast to, by zintegrować działania marketingowe we wszystkich tych obszarach.

Pomocne w tym może być wsparcie wykwalifikowanych specjalistów – we własnym zespole lub z agencji mającej doświadczenie w marketingu stomatologicznym. Niezależnie od tego, jaki masz stosunek do mediów społecznościowych, twoje media muszą działać jako całość, wzajemnie się wspierając i uzupełniając. Konsolidacja marketingu cyfrowego sprawi, że będzie łatwiej nim zarządzać, a to przełoży się na większy zwrot z inwestycji i generalnie niższe koszty, jakie poniesiesz.

Posłuż się marketingowym dashboardem

Media cyfrowe to podstawowy budulec dla całego marketingu. Ich zaletą jest to, że można je łatwo mierzyć. Jednak uzyskanie tych danych i podejmowanie – na ich podstawie – mądrych decyzji nie zawsze jest łatwe. Pojedynczy gabinet dentystyczny będzie miał dziesiątki różnych analiz dotyczących SEO, ruchu na stronie internetowej, danych nt. opinii pacjentów i mediów społecznościowych. Natomiast jeżeli jesteś częścią sieci klinik stomatologicznych, tę liczbę można będzie pomnożyć przez kilka placówek działających w różnych miejscach. A to zapewnia masę danych.

Digital marketing dashboard, czyli „cyfrowy pulpit nawigacyjny” to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy potrzebują danych w czasie rzeczywistym – dostarcza on informacji, które są istotne i pomocne w podejmowaniu dalszych działań. Najlepszym rozwiązaniem jest zbudowanie jednego „cyfrowego pulpitu”, który skupia wszystkie istotne analizy w jednym miejscu. Istnieje kilka platform, z których można skorzystać, np. Google Data Studio.

Jeszcze większy nacisk na marketing?

Tak zwany Guerilla marketing (inaczej marketing partyzancki; strategia reklamowa, która skupia się na tanich, niekonwencjonalnych taktykach marketingowych zapewniających maksymalne wyniki – przypis red.) to skuteczna metoda, jednak zwykle nie jest ona stosowana w branży stomatologicznej. Istnieje mnóstwo sposobów na to, aby twoja kampania zadziałała. Bardzo dobre wyniki – na gruncie amerykańskim – przynosi np. zostawianie ulotek w firmach znajdujących w sąsiedztwie gabinetu, wewnętrzne promocje, sponsorowanie amatorskiej drużyny sportowej lub  lokalnych wydarzeń społecznych. Ale, nie okłamujmy sie, wymaga to dużo pracy. Wiele rzeczy trzeba będzie skoordynować i jest to działanie w czasie rzeczywistym.

Dla gabinetów, które chcą zdobyć przewagę nad konkurencją, „marketing partyzancki” jest jednym ze sposobów na wygranie z konkurencją. Może to jednak oznaczać konieczność zatrudnienia osób do pracy w dodatkowych godzinach lub poszukiwanie profesjonalnej agencji, która zapewni silne wsparcie prowadzonej kampanii. Ale jeśli jesteś gotów pójść o krok dalej w marketingu, prawie pewnym sposobem na budowanie świadomości twojej marki w bliższym czy dalszym sąsiedztwie gabinetu jest sprzedaż osobista przy wsparciu osób, które wiedzą, jak robić to skutecznie.

Miałam sytuacje, że czasami ktoś z followersów, którego nigdy nie widziałam, napisał, że „dzięki pani zacząłem myć zęby” albo „zacząłem stosować odpowiednią szczoteczkę” – mówi o korzyściach i roli, jaką mogą pełnić w pracy lekarza dentysty social media dr n. med. Anna Wasiewicz, ortodontka, która m.in. prowadzi prężnie działające konta na TikToku i Instagramie. – Nie chodzi tylko o reklamę, chodzi o komunikację – dodaje.

T.H.

źródło: https://www.drbicuspid.com


POWIĄZANE ARTYKUŁY

Dzien Zdrowych Dziasel
Dzień Zdrowych Dziąseł: co dziąsła mówią o Twoim zdrowiu? Lekarz

Obchodzony 12 maja Światowy Dzień Zdrowych Dziąseł to dobry moment, żeby pogłębić świadomość na temat higieny jamy ustnej, a także zwrócić uwagę na związek między zdrowiem dziąseł a chorobami ogólnoustrojowymi. Z tej okazji Polskie Towarzystwo Period...

Invisalign Kurs
Invisalign w Twoim gabinecie - weź udział w kursie certyfikującym! Lekarz

Liczba pacjentów szukających możliwości leczenia ortodontycznego przy użyciu przezroczystych nakładek Invisalign rośnie z roku na rok. Jeśli chcesz nadążyć za tymi trendami i rozwijać swoją praktykę, nie może ich zabraknąć w ofercie Twojego gabinetu!...

zespół stomatologiczny
Dbaj o nawyk nauki w Twoim zespole stomatologicznym! Lekarz

Wysoko wykwalifikowany, zgrany zespół to największy kapitał każdego gabinetu stomatologicznego. Dotyczy to również asystentek i higienistek stomatologicznych – stomatolog zatrudniający asystentki i higienistki powinien dbać o to, by cały czas miały n...

ROZWIŃ WIĘCEJ
UpClinic artukul porady v2
Od czego zacząć marketing medyczny w swoim gabinecie? Lekarz

Po przeczytaniu naszego ostatniego artykułu o tym, jakie korzyści przyniesie Ci wdrożenie marketingu do Twojego gabinetu, można było dojść do jednoznacznego wniosku. Warto jest marketing wdrożyć. Nie będziemy powtarzać, z jakich powodów, jednak jeśli...

Oral B webinar
Postaw na rozwój! Konferencja w ramach cyklu "College Oral-B" Lekarz

4 czerwca o godz. 15:00 odbędzie konferencja szkoleniowa on-line "Postaw na rozwój" organizowana w ramach cyklu "College Oral-B". Wezmą w niej udział doświadczeni eksperci z zakresu stomatologii oraz gość specjalny - multimedalistka igrzysk olimpijsk...

Konferencja Alignerowa 2
Alignery w Twoim gabinecie stomatologicznym – dlaczego warto? Lekarz

Już 19 marca odbędzie się 2. Konferencja Alignerowa, organizowana przez portal Dentonet.pl we współpracy z firmą Align Technology, właścicielem marki Invisalign oraz Polską Akademią Alignerową. Będzie to doskonała okazja, by dowiedzieć się, jakie kor...

zmiany w KEL
Zmiany w KEL. „Lekarz nie może propagować postaw antyzdrowotnych” Lekarz

Trwają prace nad nowelizacją Kodeksu Etyki Lekarskiej. Tym razem komisja ds. etyki lekarskiej NRL przygotowała propozycję zmiany art. 71, dotyczącego społecznej roli i oddziaływania lekarza w społeczeństwie. Proponowane jest m.in. wprowadzenie zapisu...

opinie pacjentow
Opinie pacjentów a marketing gabinetu stomatologicznego Lekarz

Świadectwa pacjentów, zarówno te wyrażane słownie, jak i publikowane w Internecie, mogą być dla stomatologów źródłem satysfakcji, potwierdzeniem słuszności obranej drogi zawodowej, ale też powodem obaw i problemów – także takich, na które dentyści w ...

Up clinic artykul 4
Ale jak znaleźć czas na ten marketing gabinetu?! Lekarz

Osoby, które przeczytały nasz ostatni artykuł o tym, jak z pozytywnym skutkiem stosować marketing w swoim gabinecie, mogą zastanawiać się, skąd wziąć czas na jego prowadzenie, gdy już teraz mamy tyle na głowie. Jeśli rzetelnie przygotowaliśmy listę d...

Up clinic artykul 3
Jak wyleczyć marketing internetowy w gabinecie stomatologicznym? Lekarz

W dzisiejszym artykule dowiesz się, jak stawiać pierwsze kroki i zacząć rozwijać marketing w gabinecie stomatologicznym. Zobaczysz, jakie obszary należy rozwijać w pierwszej kolejności, jakie działania są priorytetowe i co zrobić, jeśli nie masz czas...

zespol stomatologiczny
Dentysto, co na dłużej zatrzyma asystę w Twoim gabinecie? Lekarz

Rozpoczynający się w USA 3 marca Tydzień Uznania dla Asystentek Stomatologicznych (ang. Dental Assistants Recognition Week) to dobra okazja, aby świętować sukcesy asysty, ale także dowiedzieć się, w jaki sposób zatrzymać na długo personel średniego s...