Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Postaw na marketing w Twoim gabinecie stomatologicznym!

Publikacja:
Postaw na marketing w Twoim gabinecie stomatologicznym!

Postaw na marketing w Twoim gabinecie stomatologicznym!

W amerykańskim serwisie stomatologicznym DrBicuspid.com stały współpracownik portalu i ekspert w dziedzinie marketingu w stomatologii, Rob Medina, proponuje trzy modyfikacje, które może zastosować każdy właściciel praktyki dentystycznej, aby przenieść marketing w swoim gabinecie na wyższy poziom.

W branży stomatologicznej wygląda to najczęściej tak: sprawy marketingu giną gdzieś w chaosie bieżących spraw, przegrywając z tym, co jest pilne lub (uważane za) ważniejsze. Na dalszy plan schodzą więc takie kwestie, jak tworzenie strategii marketingowych i sprzedażowych. Aby przełamać ten schemat, można zastosować kilka pomysłów, które dotyczą całej branży. Niekoniecznie są one łatwe w realizacji, ale mogą przynieść duże zyski.

Skonsoliduj swoje działania marketingowe w sieci

Obecność praktyki stomatologicznej w mediach zwykle wygląda w ten sposób, że jedna osoba ma pod opieką stronę internetową kliniki, ktoś inny zarządza mediami społecznościowymi, a kolejna osoba zajmuje się optymalizacją pod kątem wyszukiwarek (SEO) i tak dalej. Ten model zazwyczaj rodzi chaos, ponieważ masz pracowników, którzy konkurują o budżet, a ich działania nie zawsze są spójne. Sens ma natomiast to, by zintegrować działania marketingowe we wszystkich tych obszarach.

Pomocne w tym może być wsparcie wykwalifikowanych specjalistów – we własnym zespole lub z agencji mającej doświadczenie w marketingu stomatologicznym. Niezależnie od tego, jaki masz stosunek do mediów społecznościowych, twoje media muszą działać jako całość, wzajemnie się wspierając i uzupełniając. Konsolidacja marketingu cyfrowego sprawi, że będzie łatwiej nim zarządzać, a to przełoży się na większy zwrot z inwestycji i generalnie niższe koszty, jakie poniesiesz.

Posłuż się marketingowym dashboardem

Media cyfrowe to podstawowy budulec dla całego marketingu. Ich zaletą jest to, że można je łatwo mierzyć. Jednak uzyskanie tych danych i podejmowanie – na ich podstawie – mądrych decyzji nie zawsze jest łatwe. Pojedynczy gabinet dentystyczny będzie miał dziesiątki różnych analiz dotyczących SEO, ruchu na stronie internetowej, danych nt. opinii pacjentów i mediów społecznościowych. Natomiast jeżeli jesteś częścią sieci klinik stomatologicznych, tę liczbę można będzie pomnożyć przez kilka placówek działających w różnych miejscach. A to zapewnia masę danych.

Digital marketing dashboard, czyli „cyfrowy pulpit nawigacyjny” to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy potrzebują danych w czasie rzeczywistym – dostarcza on informacji, które są istotne i pomocne w podejmowaniu dalszych działań. Najlepszym rozwiązaniem jest zbudowanie jednego „cyfrowego pulpitu”, który skupia wszystkie istotne analizy w jednym miejscu. Istnieje kilka platform, z których można skorzystać, np. Google Data Studio.

Jeszcze większy nacisk na marketing?

Tak zwany Guerilla marketing (inaczej marketing partyzancki; strategia reklamowa, która skupia się na tanich, niekonwencjonalnych taktykach marketingowych zapewniających maksymalne wyniki – przypis red.) to skuteczna metoda, jednak zwykle nie jest ona stosowana w branży stomatologicznej. Istnieje mnóstwo sposobów na to, aby twoja kampania zadziałała. Bardzo dobre wyniki – na gruncie amerykańskim – przynosi np. zostawianie ulotek w firmach znajdujących w sąsiedztwie gabinetu, wewnętrzne promocje, sponsorowanie amatorskiej drużyny sportowej lub  lokalnych wydarzeń społecznych. Ale, nie okłamujmy sie, wymaga to dużo pracy. Wiele rzeczy trzeba będzie skoordynować i jest to działanie w czasie rzeczywistym.

Dla gabinetów, które chcą zdobyć przewagę nad konkurencją, „marketing partyzancki” jest jednym ze sposobów na wygranie z konkurencją. Może to jednak oznaczać konieczność zatrudnienia osób do pracy w dodatkowych godzinach lub poszukiwanie profesjonalnej agencji, która zapewni silne wsparcie prowadzonej kampanii. Ale jeśli jesteś gotów pójść o krok dalej w marketingu, prawie pewnym sposobem na budowanie świadomości twojej marki w bliższym czy dalszym sąsiedztwie gabinetu jest sprzedaż osobista przy wsparciu osób, które wiedzą, jak robić to skutecznie.

Czy szkolenia z kompetencji miękkich przekładają się na finanse gabinetu? – Tak, ale nie u wszystkich lekarzy – mówi w rozmowie z Dentonetem trener rozwoju Michał Katarzyński, autor poradników na temat kompetencji miękkich w gabinetach. – Z moich doświadczeń zawodowych wynika, że inwestycja w takie umiejętności pozwala na podwojenie przychodów praktyki w stosunkowo krótkim czasie.

T.H.

źródło: https://www.drbicuspid.com/index.aspx?sec=sup&sub=pmt&pag=dis&ItemID=332221


POWIĄZANE ARTYKUŁY

zespol stomatologiczny
Dentysto, co na dłużej zatrzyma asystę w Twoim gabinecie? Lekarz

Rozpoczynający się w USA 3 marca Tydzień Uznania dla Asystentek Stomatologicznych (ang. Dental Assistants Recognition Week) to dobra okazja, aby świętować sukcesy asysty, ale także dowiedzieć się, w jaki sposób zatrzymać na długo personel średniego s...

dentofobia
Ratunku, dentofob w gabinecie stomatologicznym! Cz. 1 Asysta

Personel medyczny gabinetu stomatologicznego od czasu do czasu bierze udział w leczeniu pacjenta, który wykazuje szczególnie duży lęk przed wizytą u dentysty. Nie wszyscy jednak wiedzą, że na sukces (bądź porażkę) w leczeniu dentofoba bezpośredni wpł...

Konferencja Alignerowa 2
Alignery w Twoim gabinecie stomatologicznym – dlaczego warto? Lekarz

Już 19 marca odbędzie się 2. Konferencja Alignerowa, organizowana przez portal Dentonet.pl we współpracy z firmą Align Technology, właścicielem marki Invisalign oraz Polską Akademią Alignerową. Będzie to doskonała okazja, by dowiedzieć się, jakie kor...

ROZWIŃ WIĘCEJ
artificial intelligence 3382507 1280
AI w gabinecie stomatologicznym – przyszłość czy teraźniejszość? Lekarz

W lipcu 2023 roku serwis Dentaly.org przeprowadził badanie ankietowe wśród 1265 osób – zarówno lekarzy, jak i pacjentów, koncentrując się na zaletach, ale i zagrożeniach związanych z obecnością sztucznej inteligencji w praktyce stomatologicznej. Obs...

UpClinic artukul porady v2
Od czego zacząć marketing medyczny w swoim gabinecie? Lekarz

Po przeczytaniu naszego ostatniego artykułu o tym, jakie korzyści przyniesie Ci wdrożenie marketingu do Twojego gabinetu, można było dojść do jednoznacznego wniosku. Warto jest marketing wdrożyć. Nie będziemy powtarzać, z jakich powodów, jednak jeśli...

pacjent maloletni
Pacjent małoletni w gabinecie stomatologicznym Lekarz

Rzecznik Praw Pacjenta przypomina, że wizyty lekarskie małoletniego pacjenta co do zasady odbywają się w obecności rodzica lub opiekuna prawnego. Jeśli pacjent ukończył 16 lat, zgodę na leczenie lub wykonanie badania musi wyrazić zarówno rodzic, jak ...

oszustwa podatkowe
USA: „kreatywna księgowość” w gabinecie stomatologicznym Lekarz

Jak podało w komunikacie prasowym z 28 marca br. Biuro Prokuratora USA dla Południowego Dystryktu Teksasu, menadżer kliniki dentystycznej w Houston przyznał się do winy w związku z zarzutem niezapłacenia około 500 000 dolarów podatków od wynagrodzeni...

Invisalign Kurs
Invisalign w Twoim gabinecie - weź udział w kursie certyfikującym! Lekarz

Liczba pacjentów szukających możliwości leczenia ortodontycznego przy użyciu przezroczystych nakładek Invisalign rośnie z roku na rok. Jeśli chcesz nadążyć za tymi trendami i rozwijać swoją praktykę, nie może ich zabraknąć w ofercie Twojego gabinetu!...

Agnieszka Mielczarek news
Senior w gabinecie stomatologicznym – na co się przygotować? Lekarz

– Musimy zdawać sobie sprawę, że pacjenci w wieku senioralnym często mają ograniczone funkcje poznawcze, np. niedosłyszą. Lekarz dentysta musi umieć skutecznie komunikować się z takimi pacjentami. Często wymagają oni większej empatii, dłuższego czasu...

Up clinic artykul 3
Jak wyleczyć marketing internetowy w gabinecie stomatologicznym? Lekarz

W dzisiejszym artykule dowiesz się, jak stawiać pierwsze kroki i zacząć rozwijać marketing w gabinecie stomatologicznym. Zobaczysz, jakie obszary należy rozwijać w pierwszej kolejności, jakie działania są priorytetowe i co zrobić, jeśli nie masz czas...

zespół stomatologiczny
Dbaj o nawyk nauki w Twoim zespole stomatologicznym! Lekarz

Wysoko wykwalifikowany, zgrany zespół to największy kapitał każdego gabinetu stomatologicznego. Dotyczy to również asystentek i higienistek stomatologicznych – stomatolog zatrudniający asystentki i higienistki powinien dbać o to, by cały czas miały n...