Postaw na marketing w Twoim gabinecie stomatologicznym!
Postaw na marketing w Twoim gabinecie stomatologicznym!
Spis treści
W amerykańskim serwisie stomatologicznym DrBicuspid.com stały współpracownik portalu i ekspert w dziedzinie marketingu w stomatologii, Rob Medina, proponuje trzy modyfikacje, które może zastosować każdy właściciel praktyki dentystycznej, aby przenieść marketing w swoim gabinecie na wyższy poziom.
W branży stomatologicznej wygląda to najczęściej tak: sprawy marketingu giną gdzieś w chaosie bieżących spraw, przegrywając z tym, co jest pilne lub (uważane za) ważniejsze. Na dalszy plan schodzą więc takie kwestie, jak tworzenie strategii marketingowych i sprzedażowych. Aby przełamać ten schemat, można zastosować kilka pomysłów, które dotyczą całej branży. Niekoniecznie są one łatwe w realizacji, ale mogą przynieść duże zyski.
Skonsoliduj swoje działania marketingowe w sieci
Obecność praktyki stomatologicznej w mediach zwykle wygląda w ten sposób, że jedna osoba ma pod opieką stronę internetową kliniki, ktoś inny zarządza mediami społecznościowymi, a kolejna osoba zajmuje się optymalizacją pod kątem wyszukiwarek (SEO) i tak dalej. Ten model zazwyczaj rodzi chaos, ponieważ masz pracowników, którzy konkurują o budżet, a ich działania nie zawsze są spójne. Sens ma natomiast to, by zintegrować działania marketingowe we wszystkich tych obszarach.
Pomocne w tym może być wsparcie wykwalifikowanych specjalistów – we własnym zespole lub z agencji mającej doświadczenie w marketingu stomatologicznym. Niezależnie od tego, jaki masz stosunek do mediów społecznościowych, twoje media muszą działać jako całość, wzajemnie się wspierając i uzupełniając. Konsolidacja marketingu cyfrowego sprawi, że będzie łatwiej nim zarządzać, a to przełoży się na większy zwrot z inwestycji i generalnie niższe koszty, jakie poniesiesz.
Posłuż się marketingowym dashboardem
Media cyfrowe to podstawowy budulec dla całego marketingu. Ich zaletą jest to, że można je łatwo mierzyć. Jednak uzyskanie tych danych i podejmowanie – na ich podstawie – mądrych decyzji nie zawsze jest łatwe. Pojedynczy gabinet dentystyczny będzie miał dziesiątki różnych analiz dotyczących SEO, ruchu na stronie internetowej, danych nt. opinii pacjentów i mediów społecznościowych. Natomiast jeżeli jesteś częścią sieci klinik stomatologicznych, tę liczbę można będzie pomnożyć przez kilka placówek działających w różnych miejscach. A to zapewnia masę danych.
Digital marketing dashboard, czyli „cyfrowy pulpit nawigacyjny” to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy potrzebują danych w czasie rzeczywistym – dostarcza on informacji, które są istotne i pomocne w podejmowaniu dalszych działań. Najlepszym rozwiązaniem jest zbudowanie jednego „cyfrowego pulpitu”, który skupia wszystkie istotne analizy w jednym miejscu. Istnieje kilka platform, z których można skorzystać, np. Google Data Studio.
Jeszcze większy nacisk na marketing?
Tak zwany Guerilla marketing (inaczej marketing partyzancki; strategia reklamowa, która skupia się na tanich, niekonwencjonalnych taktykach marketingowych zapewniających maksymalne wyniki – przypis red.) to skuteczna metoda, jednak zwykle nie jest ona stosowana w branży stomatologicznej. Istnieje mnóstwo sposobów na to, aby twoja kampania zadziałała. Bardzo dobre wyniki – na gruncie amerykańskim – przynosi np. zostawianie ulotek w firmach znajdujących w sąsiedztwie gabinetu, wewnętrzne promocje, sponsorowanie amatorskiej drużyny sportowej lub lokalnych wydarzeń społecznych. Ale, nie okłamujmy sie, wymaga to dużo pracy. Wiele rzeczy trzeba będzie skoordynować i jest to działanie w czasie rzeczywistym.
Dla gabinetów, które chcą zdobyć przewagę nad konkurencją, „marketing partyzancki” jest jednym ze sposobów na wygranie z konkurencją. Może to jednak oznaczać konieczność zatrudnienia osób do pracy w dodatkowych godzinach lub poszukiwanie profesjonalnej agencji, która zapewni silne wsparcie prowadzonej kampanii. Ale jeśli jesteś gotów pójść o krok dalej w marketingu, prawie pewnym sposobem na budowanie świadomości twojej marki w bliższym czy dalszym sąsiedztwie gabinetu jest sprzedaż osobista przy wsparciu osób, które wiedzą, jak robić to skutecznie.
Czy szkolenia z kompetencji miękkich przekładają się na finanse gabinetu? – Tak, ale nie u wszystkich lekarzy – mówi w rozmowie z Dentonetem trener rozwoju Michał Katarzyński, autor poradników na temat kompetencji miękkich w gabinetach. – Z moich doświadczeń zawodowych wynika, że inwestycja w takie umiejętności pozwala na podwojenie przychodów praktyki w stosunkowo krótkim czasie.
T.H.
źródło: https://www.drbicuspid.com/index.aspx?sec=sup&sub=pmt&pag=dis&ItemID=332221
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Wysoko wykwalifikowany, zgrany zespół to największy kapitał każdego gabinetu stomatologicznego. Dotyczy to również asystentek i higienistek stomatologicznych – stomatolog zatrudniający asystentki i higienistki powinien dbać o to, by cały czas miały n...
Liczba pacjentów szukających możliwości leczenia ortodontycznego przy użyciu przezroczystych nakładek Invisalign rośnie z roku na rok. Jeśli chcesz nadążyć za tymi trendami i rozwijać swoją praktykę, nie może ich zabraknąć w ofercie Twojego gabinetu!...
Jednym z najważniejszych czynników wpływających na bezpieczeństwo pacjentów i personelu stomatologicznego w gabinecie jest prawidłowa dezynfekcja narzędzi. Tego właśnie dotyczy kolejny film z cyklu "Dezynfekuj, nie ryzykuj" przygotowany przez firmę E...
Powierzchnie w gabinecie stomatologicznym narażone są na różne zanieczyszczenia. Dla bezpieczeństwa personelu oraz pacjentów kluczowa jest ich prawidłowa dezynfekcja. Z kolejnego filmu edukacyjnego przygotowanego przez firmę Ecolab dowiesz się, w ja...
Na stronie internetowej komisji stomatologicznej Okręgowej Izby Lekarskiej w Krakowie umieszczone są wzory dokumentów niezbędnych w procesie rejestracji aparatu RTG w gabinecie. Na stronie KS OIL w Krakowie umieszczono protokół wykonania testu odbio...
Przed elektroniczną dokumentacją medyczną nie ma ucieczki – prędzej czy później dokumenty on-line zastąpią wszystkie papierowe skierowania, opisy badań czy karty pacjentów. Warto do tego przygotować się już dziś – w ramach 2. Konferencji Dentonet Onl...
W dzisiejszym artykule dowiesz się, jak stawiać pierwsze kroki i zacząć rozwijać marketing w gabinecie stomatologicznym. Zobaczysz, jakie obszary należy rozwijać w pierwszej kolejności, jakie działania są priorytetowe i co zrobić, jeśli nie masz czas...
Już 19 marca odbędzie się 2. Konferencja Alignerowa, organizowana przez portal Dentonet.pl we współpracy z firmą Align Technology, właścicielem marki Invisalign oraz Polską Akademią Alignerową. Będzie to doskonała okazja, by dowiedzieć się, jakie kor...
Po przeczytaniu naszego ostatniego artykułu o tym, jakie korzyści przyniesie Ci wdrożenie marketingu do Twojego gabinetu, można było dojść do jednoznacznego wniosku. Warto jest marketing wdrożyć. Nie będziemy powtarzać, z jakich powodów, jednak jeśli...
Nawet stosunkowo niewielkie pod względem dostępnej powierzchni lokale da się zaprojektować tak, by powstały w nich nowoczesne, komfortowe i doskonale wyposażone gabinety stomatologiczne. Na przykładzie gabinetu DentaMed na warszawskim Ursusie opowia...
W lipcu 2023 roku serwis Dentaly.org przeprowadził badanie ankietowe wśród 1265 osób – zarówno lekarzy, jak i pacjentów, koncentrując się na zaletach, ale i zagrożeniach związanych z obecnością sztucznej inteligencji w praktyce stomatologicznej. Obs...