Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Jak wyleczyć marketing internetowy w gabinecie stomatologicznym?

Publikacja:
Jak wyleczyć marketing internetowy w gabinecie stomatologicznym?

Jak wyleczyć marketing internetowy w gabinecie stomatologicznym?

W dzisiejszym artykule dowiesz się, jak stawiać pierwsze kroki i zacząć rozwijać marketing w gabinecie stomatologicznym. Zobaczysz, jakie obszary należy rozwijać w pierwszej kolejności, jakie działania są priorytetowe i co zrobić, jeśli nie masz czasu zająć się wszystkim, czym byś chciał. Zapraszam Cię do lektury!

Czy masz już przeprowadzony audyt marketingowy? Jeśli czytasz artykuły według kolejności ich publikacji, do czego Cię zachęcam, to pewnie masz już za sobą audyt marketingowy i wiesz, w jakim jesteś miejscu. Bez ustalenia tego punktu, trudno byłoby zrobić kolejny krok, ponieważ nie wiedzielibyśmy, nad czym pracować. A chcemy przecież uniknąć sytuacji, o której pisał Seneka Starszy: „Temu, kto nie wie, do jakiego portu zmierza, nie sprzyja żaden wiatr”.

Ale załóżmy, że masz już przeprowadzony audyt. To, co należałoby teraz zrobić, to wykorzystać tę wiedzę i postawić pierwsze kroki w rozwoju marketingu w Twoim gabinecie.

Mam nadzieję, że do tej pory Twoim narzędziem do pracy był arkusz kalkulacyjny, bo będziemy go rozwijać dalej. Jeśli całą dotychczasową pracę notowałeś na kartce, to też niewielki problem. Po prostu dodaj kolejną i stwórz nową kolumnę, tuż obok tej, w której wprowadziliśmy opis naszej obecnej sytuacji. Możesz ją zatytułować „Zadania”, bo będą tam opisane konkretne działania, które trzeba będzie zrealizować, aby przejść dalej.

Jak poprawić poszczególne działania?

W tej części artykułu przyjrzymy się działaniom, jakie prawdopodobnie prowadzisz w swoim gabinecie. Jeśli któregoś z narzędzi nie wykorzystujesz, to po prostu je pomiń lub dopisz na końcu arkusza – jako potencjalne działania, które chcesz wprowadzić w przyszłości. Kolejne podpunkty, które wypiszesz, będą wprost powiązane z tymi, które ostatnio poruszyłem, aby ułatwić Ci przejście dalej.

Strona internetowa gabinetu

Ponownie zaczynamy od jednego z najważniejszych narzędzi. Mając wypisane potencjalne zaniedbania związane ze stroną, możemy zastanowić się nad tym, co teraz powinniśmy z tym zrobić.

Problem: Twoja strona jest nieaktualna
Rozwiązanie:
• Sprawdź, które z informacji nie są aktualne i spisz je.
• Następnym krokiem będzie przygotowanie aktualnych treści.
• Po przygotowaniu ich przekaż je informatykowi, aby je wprowadził lub zrób to sam.

Problem: Twoja strona nie ma podstawowych elementów, jakie powinna mieć
Rozwiązanie:
• Ustal jakich elementów brakuje i spisz je. Mogą to być: cennik, przycisk do umówienia wizyty, zakładka opisująca zespół, zakładka z kontaktem, zakładka pokazująca zakres usług lub zakładka z wyróżnikami Twojego gabinetu.
• Przygotuj treści do wymienionych zakładek.
• Przekaż gotowe materiały informatykowi do wprowadzenia lub zrób to sam.

Problem: Twoja strona nie wyświetla się dobrze na telefonie
Rozwiązanie:
• Skontaktuj się ze swoim informatykiem bądź firmą przygotowującą strony.
• Opcja 1: Zgłoś, że chcesz dostosować swoją obecną stronę do widoku mobilnego.
• Opcja 2: Zamów nowy projekt, który będzie uwzględniać wersję mobilną.

Wizytówka Google

Przechodzimy teraz do naszej wizytówki. Warto, by był to jeden z pierwszych celów, ponieważ to ona często decyduje o tym, czy pacjent zainteresuje się naszym gabinetem.

Problem: Nie masz Wizytówki Google
Rozwiązanie:
• Wejdź na stronę: https://www.google.com/intl/pl_pl/business/.
• Kliknij „Zarządzaj teraz”.
• Zaloguj się na swoje konto Gmail bądź załóż je, jeśli go nie posiadasz.
• Uzupełnij wymagane dane i załóż wizytówkę.

Problem: Brak odpowiedzi na opinie o Twojej pracy i Twoim gabinecie.
Rozwiązanie:
• Przygotuj sobie ciepłą herbatę 🙂
• Udziel odpowiedzi na wszystkie opinie, które nie mają jeszcze Twojego komentarza.

Problem: Twoja ocena wizytówki wynosi mniej niż 4,0 i/lub nie masz nowych ocen i opinii
Rozwiązanie:
• Ustal, ilu opinii brakuje, aby Twoja wizytówka miała średnią ocenę co najmniej 4,0.
• Porozmawiaj z osobami w recepcji, aby po każdej wizycie zachęcały pacjentów do zostawienia opinii w Wizytówce Google.
• Porozmawiaj z lekarzami, aby rozmawiali z pacjentami o opiniach i wyjaśnij, jak lepsza ocena wpłynie na pracę całej praktyki.
• Sam także wspominaj pacjentom, aby dzielili się swoimi opiniami.

Profile w mediach społecznościowych

Przechodzimy teraz do mediów społecznościowych, czyli miejsca, w którym podtrzymujesz relacje ze swoimi pacjentami.

Problem: Nie masz profilu w którymś z najważniejszych mediów społecznościowych
Rozwiązanie:
• Ustal, jakie profile mogą być dla Ciebie przydane w przyszłości lub od których chcesz zacząć swoje działanie.
• Zarejestruj swoją nazwę w danym medium, zanim zrobi to ktoś inny.
• Ustal, od którego serwisu chcesz zacząć swoją aktywność.
• Zacznij publikować pierwsze posty.

Problem: Dane na Twoich profilach są nieaktualne
Rozwiązanie:
• Stwórz listę serwisów, w których masz konto firmowe.
• Sprawdź, czy dane zamieszczone na każdym z profili są aktualne.
• Uaktualniaj dane na bieżąco.
• Przygotuj listę miejsc, w których dane nie są aktualne.
• Zredaguj poprawne treści.
• Na podstawie listy zaktualizuj informacje tam, gdzie jest to potrzebne.

Problem: W skrzynce masz wiadomości, na które nie udzielono odpowiedzi
Rozwiązanie:
• Odpowiedz na wiadomości, które pozostały bez odpowiedzi.
• Tam, gdzie się jest to możliwe, ustaw powiadomienia o nowych wiadomościach, aby już ich nie przegapić.

Problem: Nie dodajesz regularnie treści
Rozwiązanie:
• Zastanów się, jakiego typu posty chcesz zamieszczać (prezentacja zespołu, informacje o nowych usługach, wpisy na temat świąt nietypowych – np. Dzień Dentysty, życie codzienne gabinetu, opinie pacjentów).
• Stwórz kalendarz, w którym wpiszesz, kiedy i jakiego rodzaju posty będziesz dodawać.
• Zbieraj w gabinecie materiały, które możesz użyć w postach (historie, zdjęcia).
• Przygotowuj z wyprzedzeniem posty do publikacji.

Problem: Masz komentarze, które pozostały bez odpowiedzi
Rozwiązanie:
• Odpowiedz na komentarze, które nie mają odpowiedzi.
• Skonfiguruj powiadomienia tak, aby mieć na bieżąco informacje o nowych komentarzach.

Reklamy płatne

Czas na reklamy płatne. Po ustaleniu wcześniej, jaka jest nasza sytuacja, przejdźmy do rozwiązań.

Problem: Reklamy nie przynoszą spodziewanych rezultatów w postaci nowych pacjentów
Rozwiązanie:
• Upewnij się, że Twoje reklamy skierowane są do odpowiednich grup odbiorców, a przy tym są wystarczająco zawężone.
• Zastanów się, czy grafika i tekst reklamy są atrakcyjne dla Twoich odbiorców.
• Rozszerz zakres reklamy, np. dodając większą liczbę usług niż jedna – w ten sposób możesz zwiększyć zainteresowanie.

Problem: Twoje stawki są wyższe niż przy poprzednich reklamach
Rozwiązanie:
• Sprawdź częstość swojej reklamy, aby upewnić się, czy Twoi odbiorcy nie przyzwyczaili się do danej kreacji.
• Przygotuj swoją reklamę w kilku formatach, ponieważ odbiorcy mają różne preferencje reklamowe.
• Przekonaj się, czy reklama wyświetla się w odpowiedniej lokalizacji. Szansa, że pozyskasz pacjenta mieszkającego 100 kilometrów od Twojego gabinetu jest nikła.

Problem: Ranking Twojej reklamy jest poniżej średniej
Rozwiązanie:
• Sprawdź swoje kreacje na podstawie powyższych sugestii.

Problem: Nie wiesz, czy Twoje reklamy są dobrze zoptymalizowane
Rozwiązanie:
• Poproś o audyt kont reklamowych zewnętrzną firmę, która zajmuje się reklamami.

Inne narzędzia

Masz już pierwsze wskazówki, jak poprawić skuteczność w przypadku każdego z wymienionych narzędzi. Co zrobić, jeśli któreś z narzędzi zostało pominięte? To, co poprzednio: zastanów się nad tym, jakie pierwsze kroki musisz poczynić i wypisz je w swoim arkuszu. W przypadku problemów zawsze możesz skontaktować się z nami.

Podsumowanie

zaawansowania i tego, ile rzeczy do tej pory mogło być zaniedbanych, ta lista będzie dłuższa bądź krótsza. Jeśli właśnie zderzyłeś się z gigantyczną listą i nie wiesz, od czego zacząć, zachowaj spokój! Wkrótce pojawi się nowy artykuł dotyczący tego, jakie działania delegować, które wykonywać samemu i jak to robić.

Nie chcesz przegapić następnego artykułu?

Dołącz do naszego bezpłatnego newslettera, w którym będziemy Cię informować o dodaniu nowych artykułów, które pomogą Ci rozwijać marketing w Twoim gabinecie. Nawiasem mówiąc, cieszy mnie fakt, że po ostatnim artykule pojawili się już pierwsi subskrybenci 🙂

https://www.upclinic.pl/newsletter

Z newslettera dowiesz się:
• od czego zacząć marketing stomatologiczny,
• jak dbać o wizerunek gabinetu stomatologicznego,
• od czego zacząć pozyskiwanie pacjentów,
• które z działań delegować i w jaki sposób,
• jak działa reklama gabinetu stomatologicznego i jak ją wykorzystać,
• kiedy warto zdecydować się na wsparcie agencji marketingowej.

Potrzebujesz indywidualnej pomocy?

Prowadzimy bezpłatne konsultacje z właścicielami i menedżerami gabinetów, aby pomóc im skutecznie prowadzić marketing. Link do konsultacji znajdziesz tutaj: https://calendly.com/upclinic-kamil/konsultacje

Kamil Gontarski


POWIĄZANE ARTYKUŁY

UpClinic artukul porady v2
Od czego zacząć marketing medyczny w swoim gabinecie? Lekarz

Po przeczytaniu naszego ostatniego artykułu o tym, jakie korzyści przyniesie Ci wdrożenie marketingu do Twojego gabinetu, można było dojść do jednoznacznego wniosku. Warto jest marketing wdrożyć. Nie będziemy powtarzać, z jakich powodów, jednak jeśli...

RTG - Dentonet.pl
Rejestracja aparatu RTG w gabinecie stomatologicznym Lekarz

Na stronie internetowej komisji stomatologicznej Okręgowej Izby Lekarskiej w Krakowie umieszczone są wzory dokumentów niezbędnych w procesie rejestracji aparatu RTG w gabinecie. Na stronie KS OIL w Krakowie umieszczono protokół wykonania testu odbio...

dentofobia
Ratunku, dentofob w gabinecie stomatologicznym! Cz. 1 Asysta

Personel medyczny gabinetu stomatologicznego od czasu do czasu bierze udział w leczeniu pacjenta, który wykazuje szczególnie duży lęk przed wizytą u dentysty. Nie wszyscy jednak wiedzą, że na sukces (bądź porażkę) w leczeniu dentofoba bezpośredni wpł...

ROZWIŃ WIĘCEJ
feedback w gabinecie
Konstruktywny feedback w gabinecie stomatologicznym Lekarz

Dobra komunikacja z pracownikami nie jest czymś dziecinnie prostym, ale też nie jest zbyt trudna, by o nią nie zabiegać i jej nie wypracowywać. Jakich zasad warto przestrzegać, przekazując informacje zwrotne (zwłaszcza te trudne), aby utrzymać dobre ...

artificial intelligence 3382507 1280
AI w gabinecie stomatologicznym – przyszłość czy teraźniejszość? Lekarz

W lipcu 2023 roku serwis Dentaly.org przeprowadził badanie ankietowe wśród 1265 osób – zarówno lekarzy, jak i pacjentów, koncentrując się na zaletach, ale i zagrożeniach związanych z obecnością sztucznej inteligencji w praktyce stomatologicznej. Obs...

pacjent maloletni
Pacjent małoletni w gabinecie stomatologicznym Lekarz

Rzecznik Praw Pacjenta przypomina, że wizyty lekarskie małoletniego pacjenta co do zasady odbywają się w obecności rodzica lub opiekuna prawnego. Jeśli pacjent ukończył 16 lat, zgodę na leczenie lub wykonanie badania musi wyrazić zarówno rodzic, jak ...

dentofobia 2
Ratunku, dentofob w gabinecie stomatologicznym! Cz. 2 Asysta

Wśród pacjentów gabinetów stomatologicznych są osoby, które wykazują szczególne, niekiedy ekstremalnie duże obawy przed podjęciem leczenia. Co oczywiste, od każdego członka zespołu klinicznego wymaga to postawy wspierającej i głębokiej wrażliwości na...

oszustwa podatkowe
USA: „kreatywna księgowość” w gabinecie stomatologicznym Lekarz

Jak podało w komunikacie prasowym z 28 marca br. Biuro Prokuratora USA dla Południowego Dystryktu Teksasu, menadżer kliniki dentystycznej w Houston przyznał się do winy w związku z zarzutem niezapłacenia około 500 000 dolarów podatków od wynagrodzeni...

Ecolab5
Dezynfekcja narzędzi w gabinecie stomatologicznym Lekarz

Jednym z najważniejszych czynników wpływających na bezpieczeństwo pacjentów i personelu stomatologicznego w gabinecie jest prawidłowa dezynfekcja narzędzi. Tego właśnie dotyczy kolejny film z cyklu "Dezynfekuj, nie ryzykuj" przygotowany przez firmę E...

marketing
Postaw na marketing w Twoim gabinecie stomatologicznym! Lekarz

W amerykańskim serwisie stomatologicznym DrBicuspid.com stały współpracownik portalu i ekspert w dziedzinie marketingu w stomatologii, Rob Medina, proponuje trzy modyfikacje, które może zastosować każdy właściciel praktyki dentystycznej, aby przenieś...

Ecolab4
Dezynfekcja powierzchni w gabinecie stomatologicznym Lekarz

Powierzchnie w gabinecie stomatologicznym narażone są na różne zanieczyszczenia. Dla bezpieczeństwa personelu oraz pacjentów kluczowa jest ich prawidłowa dezynfekcja. Z kolejnego filmu edukacyjnego przygotowanego przez firmę Ecolab dowiesz się, w ja...