Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Ale jak znaleźć czas na ten marketing gabinetu?!

Publikacja:
Ale jak znaleźć czas na ten marketing gabinetu?!

Ale jak znaleźć czas na ten marketing gabinetu?!

Osoby, które przeczytały nasz ostatni artykuł o tym, jak z pozytywnym skutkiem stosować marketing w swoim gabinecie, mogą zastanawiać się, skąd wziąć czas na jego prowadzenie, gdy już teraz mamy tyle na głowie. Jeśli rzetelnie przygotowaliśmy listę działań marketingowych (tych które już prowadzimy i tych, które zamierzamy implementować), a do tego dodaliśmy punkty, jak ulepszyć nasz marketing, to prawdopodobnie mamy przed sobą bardzo długą listą zadań do wykonania. Co zrobić, by nie pracować nad tym po 16 godzin dziennie? Za moment do tego przejdziemy.

Zweryfikuj swoje możliwości

Warto zacząć od odpowiedzi na pytanie, czym dysponujemy, jakie mamy możliwości, zasoby. W zupełnie innej sytuacji będą osoby, które prowadzą jednoosobową praktykę stomatologiczną, a w innej właściciele dużych klinik.

Jeśli jesteś w tej pierwszej grupie, to chyba nie masz wyboru. Trzeba będzie zakasać rękawy i wziąć się do pracy samemu. Odpowiednim rozwiązaniem będzie dla Ciebie opcja pierwsza. Jeśli jednak masz dużą klinikę, masz personel bądź stać Cię na zatrudnienie kogoś, komu można to zlecić w firmie, to idealna dla Ciebie może być opcja druga.

W tym artykule przygotowałem jednak aż cztery opcje. Dla kogo jest ta trzecia i czwarta? Moim zdaniem dla obydwu tych grup. A czym różnią się one od dwóch pierwszych? Tego dowiesz się po przeczytaniu artykułu! 🙂

Opcja pierwsza: Zrób to sam
To opcja przede wszystkim dla tych, którzy prowadzą mniejszą działalność lub nie mają komu zlecić przygotowanych zadań. Ale gdy mamy tak wiele do zrobienia, nie jesteśmy w stanie wszystkim zająć się naraz. Jak więc się za to zabrać? Po kolei!

W samodzielnym prowadzeniu marketingu ważne jest, aby rozłożyć realizację poszczególnych zadań w czasie. Możesz do tego wykorzystać zaawansowane narzędzia do zarządzania, takie jak Asana, możesz posłużyć się planerem, a czasem wystarczy zwykły notes. Jednak, jak każde rozwiązanie, ma ono swoje plusy i minusy.

Zalety:

  • Inwestujesz czas, a nie pieniądze – to duży plus, gdy nie masz budżetu na marketing
  • Aby zacząć, wystarczy notes

Wady:

  • Twój czas też kosztuje, a dodatkowo nie jest on nieskończony
  • Powolne wdrożenie zmian
  • Konieczność nauki zasad marketingu
  • Późno odczuwalne efekty

Opcja druga: Wybierz kogoś z zespołu / Zatrudnij dodatkową osobę

Jeśli masz co najmniej kilkuosobowy personel, to niektóre zadania możesz przydzielić tym pracownikom, którzy nie są zajęci przez cały czas. Przykładowo, gdy Twoje rejestratorki nie odbierają telefonów i nie są zajęte rozmową z pacjentami, mogą odpowiadać na opinie w Wizytówce Google czy na Facebooku.

Jeżeli jednak nie masz pracowników, którzy mogliby się tym zająć, warto zatrudnić dodatkową osobę, która w całości lub częściowo przejmie zadania marketingowe. A Ty będziesz jedynie nadzorować jej pracę.

Zalety:

  • Nieco szybsze efekty
  • Wiele działań prowadzonych równolegle

Wady:

  • Obecny personel prawdopodobnie nie będzie w stanie przejąć wszystkich zadań
  • Wciąż nie tak szybkie efekty
  • Często konieczność zatrudnienia dodatkowej osoby

Opcja trzecia: Wybierz dobrą agencję

Tak, opcją trzecią jest wybór dobrej agencji marketingowej. Jeśli naprawdę nie masz czasu bądź chęci, by zajmować się marketingiem, zadanie to sceduj na zawodowców. Dlaczego twierdzę, że jest to opcja dla każdego? Przede wszystkim dlatego, że prowadząc marketing „od czasu do czasu” prawdopodobnie nie osiągniemy zadowalających rezultatów, w dodatku bezpowrotnie stracimy nasz czas.

No dobrze, ale przecież to kosztuje! Tak, to prawda, jednak współpraca z agencją marketingową ma być dla Ciebie inwestycją, a nie zbędnym wydatkiem. Przynajmniej, jeśli wybierzesz dobrze…

Zalety:

  • Niemal natychmiastowe efekty w postaci nowych pacjentów
  • Możliwość rozwoju gabinetu w innych obszarach
  • Oszczędność czasu, który można poświęcić na leczenie, zamiast zgłębiania marketingu

Wady:

  • Brak osoby wewnątrz zespołu, która potrafi się tym zająć
  • Konieczność początkowej inwestycji
  • Czas poświęcony na znalezienie dobrej agencji

Opcja czwarta: Miks powyższych opcji

Przyszedł czas na opcję czwartą. Według mnie najbardziej skuteczną, czyli mieszanie powyższych opcji. Aby nie uzależnić się całkowicie od agencji, dobrze jest część działań prowadzić wewnętrznie, w naszym gabinecie.

Działania systematyczne deleguj

Do tej kategorii należą przede wszystkim te działania, które są powtarzalne – tak jak wspominane odpowiadanie na opinie. Zadania te może oczywiście wziąć na siebie agencja, jednak nikt nie zna sytuacji w klinice lepiej niż osoby tam pracujące. To duży atut, ponieważ w kryzysowych sytuacjach, takich jak negatywna opinia, najłatwiej jest zareagować osobom, które funkcjonowanie gabinetu znają do podszewki.

Działania trudne zlecaj

Są takie narzędzia marketingowe, które wymagają od Ciebie sporo nauki. A nauka to czas, który musisz poświęcić, ponieważ bez tego nie pójdziesz dalej lub nie osiągniesz oczekiwanych efektów. W takim przypadku najlepiej skorzystać z doświadczenia osób, które zajmują się tym zawodowo i osiągają przy tym świetne wyniki. Właśnie w tym rodzaju działań najlepiej sprawdza się współpraca z profesjonalną agencją.

Podsumowanie

Kolejny etap za Tobą! Teraz należałoby się zastanowić, kto będzie najbardziej skuteczny w prowadzeniu marketingu w Twoim gabinecie.

Nie chcesz przegapić następnego artykułu?

Dołącz do naszego bezpłatnego newslettera, w którym będziemy Cię informować o dodaniu kolejnych artykułów, pomocnych w rozwijaniu marketingu w Twoim gabinecie. To chyba działa, bo jest nas coraz więcej 🙂

https://www.upclinic.pl/newsletter

Z newslettera dowiesz się m.in.:

  • od czego zacząć marketing w praktyce dentystycznej,
  • jak dbać o wizerunek gabinetu stomatologicznego,
  • od czego zacząć pozyskiwanie pacjentów,
  • które z działań delegować i jak,
  • jak działa reklama gabinetu stomatologicznego i jak ją wykorzystać,
  • kiedy warto zdecydować się na wsparcie agencji marketingowej.

Potrzebujesz indywidualnej pomocy?

Prowadzimy bezpłatne konsultacje z właścicielami i menedżerami gabinetów, aby pomóc im skutecznie prowadzić marketing. Link do konsultacji znajdziesz tutaj: https://calendly.com/upclinic-kamil/konsultacje

Kamil Gontarski


POWIĄZANE ARTYKUŁY

UpClinic artukul porady v2
Od czego zacząć marketing medyczny w swoim gabinecie? Lekarz

Po przeczytaniu naszego ostatniego artykułu o tym, jakie korzyści przyniesie Ci wdrożenie marketingu do Twojego gabinetu, można było dojść do jednoznacznego wniosku. Warto jest marketing wdrożyć. Nie będziemy powtarzać, z jakich powodów, jednak jeśli...

e rejestracja
Po e-zwolnieniu i e-recepcie czas na e-rejestrację Lekarz

Podczas poniedziałkowej (9 maja) konferencji prasowej w Centrum Kliniczno-Dydaktycznym Uniwersytetu Medycznego w Łodzi minister zdrowia poinformował, że w województwach mazowieckim i łódzkim przeprowadzony zostanie pilotaż e-rejestracji – na razie w ...

Up clinic artykul 3
Jak wyleczyć marketing internetowy w gabinecie stomatologicznym? Lekarz

W dzisiejszym artykule dowiesz się, jak stawiać pierwsze kroki i zacząć rozwijać marketing w gabinecie stomatologicznym. Zobaczysz, jakie obszary należy rozwijać w pierwszej kolejności, jakie działania są priorytetowe i co zrobić, jeśli nie masz czas...

ROZWIŃ WIĘCEJ
Artykul Ekspertki Sensodyne
Ekspertki Sensodyne - Ty też możesz znaleźć się w tym gronie! Asysta

Już blisko 2000 osób zrzesza facebookowa grupa Ekspertek Sensodyne - zaangażowanych, świadomych swojej roli higienistek stomatologicznych, które chcą podnosić wiedzę, rozwijać umiejętności i dzielić się swoimi spostrzeżeniami z koleżankami po fachu. ...

zegar
Ale ten czas leci! Lekarz

I już za nami ten szczególny, ostatni w roku dzień, gdy nadużywamy takich zwrotów jak: „ale ten czas leci!”, „ale zleciało!”, „ani się obejrzeliśmy, a już koniec roku!”. Przez najbliższe dni przy każdym spotkaniu będziemy dodawać: „Szczęśliwego Noweg...

Linkhouse
Marketing gabinetu stomatologicznego - jak robić to małym kosztem? Lekarz

Marketing branży medycznej jest ograniczony odpowiednią ustawą i Kodeksem Etyki Lekarskiej. Działania promocyjne w sieci są więc nie lada wyzwaniem. Jak prowadzić z głową komunikację marketingową w branży stomatologicznej i dentystycznej? Jak robić t...

opinie pacjentow
Opinie pacjentów a marketing gabinetu stomatologicznego Lekarz

Świadectwa pacjentów, zarówno te wyrażane słownie, jak i publikowane w Internecie, mogą być dla stomatologów źródłem satysfakcji, potwierdzeniem słuszności obranej drogi zawodowej, ale też powodem obaw i problemów – także takich, na które dentyści w ...

pomoc medyczna w swieta
Boże Narodzenie. Gdzie można znaleźć pomoc medyczną? Pacjent

Wiele osób spędzi święta poza domem, podróżując do bliskich. Dlatego warto wiedzieć, gdzie można znaleźć pomoc medyczną podczas Bożego Narodzenia. Gdzie znaleźć bezpłatną pomoc medyczną, kiedy placówki podstawowej opieki zdrowotnej nie pracują? N...

marketing
Postaw na marketing w Twoim gabinecie stomatologicznym! Lekarz

W amerykańskim serwisie stomatologicznym DrBicuspid.com stały współpracownik portalu i ekspert w dziedzinie marketingu w stomatologii, Rob Medina, proponuje trzy modyfikacje, które może zastosować każdy właściciel praktyki dentystycznej, aby przenieś...

Beata Kawala
Czas refundowanej ortodoncji do zmiany Lekarz

- Chcemy zmienić czas leczenia refundowanego, bo dziś nie trafiamy z rozwojem. Chłopcy są pokrzywdzeni, bo ich skok wzrostowy następuje dwa lata po refundacji - mówi w rozmowie z Dentonetem krajowy konsultant ds. ortodoncji, prof. dr hab. n. med. Bea...