Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Od czego zacząć marketing medyczny w swoim gabinecie?

Publikacja:
Od czego zacząć marketing medyczny w swoim gabinecie?

Od czego zacząć marketing medyczny w swoim gabinecie?

Po przeczytaniu naszego ostatniego artykułu o tym, jakie korzyści przyniesie Ci wdrożenie marketingu do Twojego gabinetu, można było dojść do jednoznacznego wniosku. Warto jest marketing wdrożyć. Nie będziemy powtarzać, z jakich powodów, jednak jeśli jeszcze tego nie wiesz, odsyłam do poprzedniego artykułu 🙂

No dobrze, co dalej? Już wiemy, dlaczego warto dbać o marketing, ale jak to robić? Spokojnie – odpowiedź na to pytanie znajdziesz w tym artykule.

Zacznij od diagnozy!

Pierwszym z niezbędnych działań jest przeprowadzenie audytu marketingowego. Spokojnie, brzmi to może na początku skomplikowanie, ale działa tak, jak wtedy, gdy leczysz pacjenta. Przecież nie zaczniesz leczyć bez wstępnego badania, prawda? Tak samo nie zaczniemy prowadzić marketingu, nie zastanawiając się uprzednio, z czego już korzystasz i co robisz.

Zacznij od prostego kroku. Weź kartkę i długopis lub otwórz swój ulubiony arkusz kalkulacyjny, a następnie przygotuj małą tabelę, która będzie składać się z dwóch kolumn. Od razu wspomnę, że polecam wybrać jednak arkusz typu Excel lub Google Sheets, ponieważ tabelę będziemy rozbudowywać. 

W lewej kolumnie wypisz narzędzia marketingowe, z których korzystasz, a w prawej zostaw miejsce na opis sytuacji. O jakie narzędzia chodzi? Dowiesz się tego zaraz z listy poniżej.

Jeśli zauważysz, że żadne z wymienionych działań nie funkcjonuje u Ciebie w gabinecie – nie martw się. Czasem łatwiej jest zacząć od zera, niż naprawiać coś, co przez lata było zaniedbywane. Jak zacząć i prowadzić nowe działania marketingowe dowiesz się w następnych artykułach.

OK, co w takim razie możesz wypisać, przeprowadzając taki audyt? Za moment wymienię kilka z najczęściej wykorzystywanych narzędzi, aby łatwiej było Ci zrozumieć, czego szukamy. Pamiętaj jednak, że form marketingu jest znacznie więcej i ciężko byłoby je umieścić na jednej liście.

W swoim „badaniu” możesz znaleźć takie skarby, jak na przykład:

• strona internetowa gabinetu,
• wizytówka Google,
• profile w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, YouTube itp.),
• reklamy płatne (Facebook Ads, Google Ads).

Masz już listę swoich działań w lewej kolumnie? Świetnie, czas uzupełnić prawą kolumnę. Przejdźmy do ustalenia, jaka jest Twoja sytuacja, patrząc przez pryzmat każdego z wymienionych przez Ciebie narzędzi.

Czyste biurko = czysty umysł

Czystość jest niezbędnym warunkiem każdej prawidłowo przeprowadzonej procedury medycznej. Nie inaczej jest w przypadku prowadzenia marketingu stomatologicznego. Tutaj też musimy wprowadzić porządek. Pozyskiwanie pacjentów, budowanie wizerunku gabinetu, czy zatrudnianie lekarzy może okazać się trudne, jeśli nasze działania będą chaotyczne i nieskoordynowane. To byłoby jak działanie na oślep, a tego przecież nie chcemy. 

Mamy już jednak listę naszych działań. To pierwszy krok, aby ocenić naszą sytuację w sposób klarowny. Ustalmy teraz w takim razie, w jakim jesteśmy położeniu i wpiszmy te informacje we wspomnianą, prawą kolumnę. Jeśli używasz arkusza, możesz wypisywać kolejne informacje w osobnych wierszach.

Ponownie, aby Ci pomóc, wymienię teraz przykładowe pytania, którymi możesz się posłużyć przy wspomnianych poprzednio narzędziach.

Strona WWW

Prowadzisz stronę internetową gabinetu? To już solidne podstawy. Czas jednak zadać sobie pierwsze pytania:

• Czy strona jest aktualna?
• Czy zawiera wszystkie elementy, które powinna mieć dobra strona internetowa gabinetu stomatologicznego?
• Czy jest responsywna, czyli czy dobrze wyświetla się również na telefonie komórkowym?

Sprawdź wszystkie te rzeczy i wypisz. 

Wizytówka Google

Kolejne narzędzie jest niemalże nierozerwalnie związane z naszą branżą tak jak dobra strona internetowa. Trafiają tutaj wszystkie opinie naszych pacjentów, a od średniej oceny często zależy, jak wysoko pojawimy się w wyszukiwarce Google. 

Przy tym punkcie musisz zadać sobie następujące pytania:

• Czy wszystkie opinie (negatywne też) mają odpowiedź?
• Jaka jest Twoja średnia ocena?
• Czy jest to zadowalająca opinia, biorąc pod uwagę, że pacjenci zazwyczaj wybierają gabinety ze średnią powyżej 4,0?
• Czy zbierasz aktywnie nowe opinie? (Czy Ty lub recepcjonistka zachęcacie do zostawienia opinii po każdej wizycie? Czy lekarze w Twoim gabinecie zachęcają do zostawiania opinii?)

Po przeanalizowaniu tego niezbędnego elementu marketingu każdego gabinetu możemy przejść dalej.

Profile na Facebooku, Instagramie, YouTubie itp.

Media społecznościowe to miejsce, które świetnie nadaje się do utrzymywania relacji z obecnymi pacjentami, a także wymagane, jeśli zamierzamy wykorzystywać takie reklamy jak Facebook Ads. Warto, aby Twoje profile były aktualne i prowadzone w sposób przemyślany. Aby to sprawdzić, przejdźmy do następnych pytań:

• Czy masz założony profil na Facebooku/Instagramie/YouTubie/itp.?
• Czy Twoje profile zawierają aktualne informacje, takie jak telefon kontaktowy i godziny otwarcia?
• Czy nie masz w skrzynce wiadomości, które pozostały bez odpowiedzi?
• Czy regularnie dodajesz tam treści?
• Czy odpowiadasz na komentarze?

Mamy kolejny informacje o tym, jaka jest sytuacja. Przejdźmy zatem dalej.

Reklamy płatne (Facebook Ads, Google Ads)

Jeśli w którymś z poprzednich punktów widzisz, że jest sporo do naprawy, to ten punkt prawdopodobnie u Ciebie nie działa prawidłowo. Dlaczego? Zazwyczaj do momentu uruchomienia pierwszych reklam układamy swój marketing na tyle, aby dobrze funkcjonowały podstawy, a dopiero wtedy pozyskujemy nowych pacjentów. Jeśli jednak prowadzisz działania reklamowe, musisz skupić się bezpośrednio na panelu analitycznym. Pytania, które możesz sobie zadać, to na przykład:

• Czy stawka za dotarcie do potencjalnego pacjenta jest wyższy, czy niższy niż poprzednio?
• Czy liczba pacjentów w tym miesiącu wzrosła?
• Czy ranking mojej reklamy jest zadowalający?
• Czy moje reklamy są odpowiednio zoptymalizowane?

Kolejny punkt zaliczony. Przechodzimy do następnych.

Kolejne narzędzia

Co jeśli zostały Ci jeszcze jakieś narzędzia na liście, które nie mają opisu? Jak wspomniałem, ciężko byłoby wymienić wszystkie działania, jednak na pewno dasz sobie radę. Zastanów się nad nimi w taki sam sposób i opisz, jaka jest Twoja obecna sytuacja. Jeśli z czymś masz problem, to nie krępuj się pytać – kontakt znajdziesz na dole artykułu.

Wiem już, co muszę wyleczyć – co dalej?

Audyt mamy już za sobą. Brawo! Jesteś już dalej, niż spora część Twojej konkurencji, która wciąż nie jest świadoma, w jakiej jest sytuacji. Wyniki swojej analizy możesz umieścić w miejscu, w którym bywasz najczęściej, aby pamiętać, co jest do zrobienia. To będzie Twój marketingowy kompas. 

Następnym krokiem będzie uzdrowienie zbadanych obszarów. Jednak o tym, jak się do tego zabrać i jakie będą nasze kolejne kroki, dowiesz się z następnego artykułu.

Nie chcesz przegapić następnego artykułu?

Dołącz do naszego bezpłatnego newslettera, w którym będziemy Cię informować o dodaniu nowych artykułów, które pomogą Ci rozwijać marketing w Twoim gabinecie. Nawiasem mówiąc, cieszy mnie fakt, że po ostatnim artykule pojawili się już pierwsi zapisani 🙂

https://www.upclinic.pl/newsletter

Z newslettera dowiesz się m.in.:

• Od czego zacząć marketing stomatologiczny?
• Jak dbać o wizerunek gabinetu stomatologicznego?
• Od czego zacząć pozyskiwanie pacjentów?
• Które z działań delegować i jak?
• Jak działa reklama gabinetu stomatologicznego i jak ją wykorzystać?
• Kiedy warto zdecydować się na agencję marketingową?

Potrzebujesz indywidualnej pomocy?

Prowadzimy bezpłatne konsultacje z właścicielami i menedżerami gabinetów, aby pomóc im skutecznie prowadzić marketing. Link do konsultacji znajdziesz tutaj: https://calendly.com/upclinic-kamil/konsultacje

Kamil Gontarski


POWIĄZANE ARTYKUŁY

SF9A1026
Z czego wynikają konflikty w zespołach stomatologicznych? Asysta

Współczesna stomatologia to przede wszystkim zespoły. Lekarz, higienistka, asystentka stomatologiczna - wspólnie pracują z pacjentem. Ich pracę wspierają technicy czy recepcjonistki. Bez pracy zespołowej nie ma też wielospecjalistycznego leczenia. Sk...

Linkhouse
Marketing gabinetu stomatologicznego - jak robić to małym kosztem? Lekarz

Marketing branży medycznej jest ograniczony odpowiednią ustawą i Kodeksem Etyki Lekarskiej. Działania promocyjne w sieci są więc nie lada wyzwaniem. Jak prowadzić z głową komunikację marketingową w branży stomatologicznej i dentystycznej? Jak robić t...

ROZWIŃ WIĘCEJ
Up clinic artykul 3
Jak wyleczyć marketing internetowy w gabinecie stomatologicznym? Lekarz

W dzisiejszym artykule dowiesz się, jak stawiać pierwsze kroki i zacząć rozwijać marketing w gabinecie stomatologicznym. Zobaczysz, jakie obszary należy rozwijać w pierwszej kolejności, jakie działania są priorytetowe i co zrobić, jeśli nie masz czas...

myszka komputerowa 1949164
Czego nie dotyczy dofinansowanie NFZ? Lekarz

Prowadzący placówki medyczne mają szereg pytań dotyczących programu dofinansowania informatyzacji z budżetu państwa. Chodzi o pozornie proste wątpliwości, jak to – jakie urządzenia informatyczne objęte są dofinansowaniem (laptop, komputer stacjonarny...

dentofobia
Dentofobia, czyli czego boi się pacjent w gabinecie stomatologicznym? Lekarz

Ból brzucha, potliwość dłoni czy ogólne rozdrażnienie to dolegliwości, które mogą występować u pacjenta przed wizytą u dentysty. Ciekawe są doniesienia naukowe dotyczące głównych źródeł strachu pacjenta w gabinecie. Z badań naukowych wynika, że około...

Dariusz Paluszek - Dentonet.pl
Czego życzyć samorządowi lekarzy w nowym roku? Lekarz

- Siły, by pokazać środowisku lekarskiemu, że ich reprezentujemy. Że nie jesteśmy oderwani od środowiska lekarskiego - mówi Dariusz Paluszek, wiceprezes warszawskiej Okręgowej Izby Lekarskiej, przewodniczący tamtejszej Komisji Stomatologicznej oraz c...

endometr
Endometr – do czego służy lekarzowi dentyście to urządzenie? Pacjent

Endometr to urządzenie przeznaczone do pomiaru długości kanału zęba. Ułatwia to pracę lekarza stomatologa oraz znacznie zmniejsza ryzyko niepowodzeń w leczeniu endodontycznym. Niepowodzenia w leczeniu endodontycznym są najczęściej wynikiem pozostaw...

studia - Dentonet.pl
Pomorski Uniwersytet Medyczny: oblegana stomatologia Lekarz

Pomorski Uniwersytet Medyczny zakończył rejestrację na studia stacjonarne na kierunku lekarskim oraz lekarsko-dentystycznym. W przypadku stomatologii na jedno miejsce przypada aż 26 kandydatów! Jeszcze wczoraj kandydaci mogli wpisywać do systemu wyn...

zdrowie jamy ustnej - Dentonet.pl
Zdrowie jamy ustnej – czego nie wiedzą twoi pacjenci? Lekarz

Świadomość czynników, które mają korzystny lub jednoznacznie zły wpływ na zdrowie jamy ustnej, ma każdy dentysta. Gorzej pod tym względem jest z pacjentami, co potwierdzają wyniki ankiety platformy badań rynkowych DentaVox. W badaniu przeprowadzonym ...