Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Jakie korzyści przyniesie Ci marketing Twojego gabinetu stomatologicznego?

Publikacja:
Jakie korzyści przyniesie Ci marketing Twojego gabinetu stomatologicznego?

Jakie korzyści przyniesie Ci marketing Twojego gabinetu stomatologicznego?

Skąd pomysł, że Twój gabinet potrzebuje marketingu?

Jak na pewno widzisz, jeżdżąc na targi stomatologiczne, czytając wiadomości bądź otrzymując zewsząd maile na temat nowości stomatologicznych, wszystko idzie do przodu. Coraz więcej słyszy się o cyfryzacji, nowych technikach leczenia i ogólnie rozwoju. Nie inaczej jest, jeśli chodzi o zarządzanie gabinetem, prezentowanie swoich usług i ogólnie o marketing – wszystkie te dziedziny w naszej branży idą do przodu. 

Jeszcze do niedawna większość osób, które zarządzają gabinetami, zastanawiała się, czy prowadzenie działań marketingowych, jest w ogóle w Polsce legalne. Teraz to już wiemy. Nikt w końcu nie chce być kojarzony z taką formą promocji, o jakiej jest mowa w polskim prawie. Nikt nie chce nagabywać swoich pacjentów, siłować się kto jest lepszy, czy rozdawać rabaty na lewo i prawo.

Jak już wspomniałem, wszystko idzie naprzód. Twoja konkurencja także. Ale spokojnie, nikt nie mówi, że Ty nie idziesz. Jednak jeśli jeszcze nie zajmujesz się marketingiem, to czas się nad tym zastanowić.

Dlaczego? Jest ku temu kilka powodów. Zanim jednak przedstawię Ci korzyści, to chyba najważniejszy z punktów. Prawdopodobnie, jeśli teraz nie zaczniesz, to zostaniesz niestety w tyle. Nawet jeśli uważasz, że jest inaczej i nie jest tak źle, bo może nie masz w swoim otoczeniu znajomych, którzy prowadzą gabinet i aktywnie planują swój marketing, to pomyśl o tym inaczej. Czy to by nie oznaczało dobrej okazji, do wyróżnienia się spośród innych na rynku?

Dlaczego w ogóle miałbyś się tym zająć?

No dobrze, ale jakie są potencjalne korzyści z tego całego marketingu, które mogą Cię spotkać? Przede wszystkim…

Większa liczba pacjentów

To dla niejednej osoby bez wątpienia główny punkt, który zachęca do podjęcia działania. Nic zresztą dziwnego. Czy nie jest to poniekąd wskaźnik, który wpływa na wszelkie inne aspekty działania Twojego gabinetu? Oczywiście istotne w tym punkcie jest też to, na jakiego rodzaju usługi przychodzą do nas pacjenci i jaka jest wartość tych usług, ale co do zasady można by się zgodzić.

Zastanawiając się nad tym dłużej, można wyczuć, że rzeczywiście tak jest. W końcu, nawet jeżeli Twoim celem jest rozwój gabinetu i leczenie pacjentów najnowocześniejszą technologią, to potrzebujesz do tego większej liczby pacjentów, aby było Cię stać na wspomnianą technologię. Jeśli chcesz powiększyć swój gabinet i zatrudnić profesjonalistów z konkretnych specjalizacji, to też potrzebujesz większej liczby pacjentów, aby móc zapewnić tej osobie etat. A przykładów można by wymieniać dalej w nieskończoność. 

Lepszy wizerunek gabinetu

Innym ważnym aspektem, którym kierują się często właściciele gabinetów i być może jest to coś, co motywuje także Cię do działania, jest chęć zbudowania lepszego wizerunku gabinetu. Dlaczego miałby być on dla Ciebie istotny? Chociażby dlatego, że wpływa on na kilka innych czynników.

Przede wszystkim, dużo łatwiej byłoby Ci pozyskiwać nowych pacjentów, którzy szukając najbardziej odpowiadającego im preferencjom gabinetu, trafialiby właśnie na Ciebie. Jak widzisz, ten punkt łączy się niejako z poprzednim, który dotyczył liczby pacjentów – wynika to z tego, że oba działania są dla siebie komplementarne. Popiera to też punkt dotyczący personelu. Większa szansa jest, że uda Ci się znaleźć znacznie lepszego specjalistę dbając i budując aktywnie wizerunek gabinetu, niż jeśli tego nie robisz. 

Więcej czasu dla właściciela gabinetu

Jest jeszcze jeden punkt, który szczególnie Cię powinien przekonać do tego, że warto zająć się marketingiem swojego gabinetu. Zawód lekarza stomatologa niestety, ale jest wysoce narażony na pracoholizm. Często obowiązki zawodowe rozciągają się poza godziny pracy, co tylko pogarsza sprawę i może prowadzić do wypalenia. Zakładając, że jednocześnie prowadzisz swój gabinet i leczysz pacjentów, trzeba pomnożyć to razy dwa.

Co z tym zrobić? Rozwijając marketing i jednocześnie swój gabinet, coraz większą ilość obowiązków możesz delegować, a tym samym odzyskać czas na spędzenie czasu ze swoją rodziną, dziećmi, czy po prostu na zajęcie się tym, co lubisz. Możesz w ten sposób odzyskać swój czas wolny i przede wszystkim zdrowie psychiczne.

No dobrze, a co mogę z tym zrobić?

Dołącz do naszego bezpłatnego newslettera, w którym będziemy Cię informować o dodaniu nowego artykułu na temat marketingu, abyś mógł na bieżąco rozwijać swoją wiedzę z tej dziedziny: https://www.upclinic.pl/newsletter

Dowiesz się z niego:
• od czego zacząć działania marketingowe,
• jak dbać o wizerunek swojego gabinetu,
• które z działań delegować i jak,
• jak efektywnie się reklamować, aby nie przepłacić,
• kiedy warto zdecydować się na agencję marketingową,
• i wiele więcej…

Potrzebujesz indywidualnej pomocy?

Prowadzimy bezpłatne konsultacje z właścicielami i menedżerami gabinetów, aby pomóc im skutecznie prowadzić swoje działania. Link do konsultacji znajdziesz tutaj: https://calendly.com/upclinic-kamil/konsultacje

Kamil Gontarski


POWIĄZANE ARTYKUŁY

Linkhouse
Marketing gabinetu stomatologicznego - jak robić to małym kosztem? Lekarz

Marketing branży medycznej jest ograniczony odpowiednią ustawą i Kodeksem Etyki Lekarskiej. Działania promocyjne w sieci są więc nie lada wyzwaniem. Jak prowadzić z głową komunikację marketingową w branży stomatologicznej i dentystycznej? Jak robić t...

Up clinic artykul 3
Jak wyleczyć marketing internetowy w gabinecie stomatologicznym? Lekarz

W dzisiejszym artykule dowiesz się, jak stawiać pierwsze kroki i zacząć rozwijać marketing w gabinecie stomatologicznym. Zobaczysz, jakie obszary należy rozwijać w pierwszej kolejności, jakie działania są priorytetowe i co zrobić, jeśli nie masz czas...

ROZWIŃ WIĘCEJ
konferencja
NIL: jakie szkolenia zasługują na punkty edukacyjne? Lekarz

Samorząd lekarski ma wiele uwag dotyczących projektu rozporządzenia Ministerstwa Zdrowia, dotyczącego obowiązku doskonalenia zawodowego lekarzy i lekarzy dentystów. Zdaniem Naczelnej Rady Lekarskiej doprecyzować należy wiele szczegółów związanych z p...

UpClinic artukul porady v2
Od czego zacząć marketing medyczny w swoim gabinecie? Lekarz

Po przeczytaniu naszego ostatniego artykułu o tym, jakie korzyści przyniesie Ci wdrożenie marketingu do Twojego gabinetu, można było dojść do jednoznacznego wniosku. Warto jest marketing wdrożyć. Nie będziemy powtarzać, z jakich powodów, jednak jeśli...

licówki - Dentonet.pl
Ceramiczne czy kompozytowe? Jakie licówki dla pacjenta? Lekarz

–  Licówki te są uzupełnieniami dopełniającymi się. To nie może być tak, że jedno rozwiązanie jest zdecydowanie lepsze od drugiego – mówią zgodnie dr n. med. Piotr Okoński oraz dr n. med. Marcin Aluchna, lekarze stomatolodzy, wykładowcy wielu konfere...

gabinet stomatologiczny w Rwandzie
Polskie wsparcie dla gabinetu stomatologicznego w Rwandzie Lekarz

Fundacja Energa przekazała 80 tys. zł na wsparcie działań Caritas Polska w Afryce i na Białorusi. Środki wspomogą poszkodowanych przez powodzie w Mozambiku oraz zapewnią wsparcie medyczne potrzebującym w Rwandzie, Madagaskarze i na Białorusi. W Rwand...

HelloDent1
Koferdam – który wybrać do swojego gabinetu stomatologicznego? Lekarz

Koferdam cieszy się coraz większą popularnością. Obecnie na polskim rynku wielu producentów oferuje koferdam w różnych rodzajach. Na wzrost jego popularności ma wpływ między innymi coraz większa ilość warsztatów i szkoleń, na których prowadzący używa...

rekawiczki dla dentysty
Rękawiczki dla lekarza dentysty – jakie? Lekarz

Stosowanie jednorazowych rękawiczek w gabinecie stomatologicznym to konieczność – zarówno ze względu na bezpieczeństwo pacjenta, jak i lekarza. Na rynku znaleźć można jednak kilka rodzajów rękawiczek jednorazowych. Jak wybrać te najlepsze?Pierwszą, n...