Jakie korzyści przyniesie Ci marketing Twojego gabinetu stomatologicznego?
Jakie korzyści przyniesie Ci marketing Twojego gabinetu stomatologicznego?
Spis treści
Skąd pomysł, że Twój gabinet potrzebuje marketingu?
Jak na pewno widzisz, jeżdżąc na targi stomatologiczne, czytając wiadomości bądź otrzymując zewsząd maile na temat nowości stomatologicznych, wszystko idzie do przodu. Coraz więcej słyszy się o cyfryzacji, nowych technikach leczenia i ogólnie rozwoju. Nie inaczej jest, jeśli chodzi o zarządzanie gabinetem, prezentowanie swoich usług i ogólnie o marketing – wszystkie te dziedziny w naszej branży idą do przodu.
Jeszcze do niedawna większość osób, które zarządzają gabinetami, zastanawiała się, czy prowadzenie działań marketingowych, jest w ogóle w Polsce legalne. Teraz to już wiemy. Nikt w końcu nie chce być kojarzony z taką formą promocji, o jakiej jest mowa w polskim prawie. Nikt nie chce nagabywać swoich pacjentów, siłować się kto jest lepszy, czy rozdawać rabaty na lewo i prawo.
Jak już wspomniałem, wszystko idzie naprzód. Twoja konkurencja także. Ale spokojnie, nikt nie mówi, że Ty nie idziesz. Jednak jeśli jeszcze nie zajmujesz się marketingiem, to czas się nad tym zastanowić.
Dlaczego? Jest ku temu kilka powodów. Zanim jednak przedstawię Ci korzyści, to chyba najważniejszy z punktów. Prawdopodobnie, jeśli teraz nie zaczniesz, to zostaniesz niestety w tyle. Nawet jeśli uważasz, że jest inaczej i nie jest tak źle, bo może nie masz w swoim otoczeniu znajomych, którzy prowadzą gabinet i aktywnie planują swój marketing, to pomyśl o tym inaczej. Czy to by nie oznaczało dobrej okazji, do wyróżnienia się spośród innych na rynku?
Dlaczego w ogóle miałbyś się tym zająć?
No dobrze, ale jakie są potencjalne korzyści z tego całego marketingu, które mogą Cię spotkać? Przede wszystkim…
Większa liczba pacjentów
To dla niejednej osoby bez wątpienia główny punkt, który zachęca do podjęcia działania. Nic zresztą dziwnego. Czy nie jest to poniekąd wskaźnik, który wpływa na wszelkie inne aspekty działania Twojego gabinetu? Oczywiście istotne w tym punkcie jest też to, na jakiego rodzaju usługi przychodzą do nas pacjenci i jaka jest wartość tych usług, ale co do zasady można by się zgodzić.
Zastanawiając się nad tym dłużej, można wyczuć, że rzeczywiście tak jest. W końcu, nawet jeżeli Twoim celem jest rozwój gabinetu i leczenie pacjentów najnowocześniejszą technologią, to potrzebujesz do tego większej liczby pacjentów, aby było Cię stać na wspomnianą technologię. Jeśli chcesz powiększyć swój gabinet i zatrudnić profesjonalistów z konkretnych specjalizacji, to też potrzebujesz większej liczby pacjentów, aby móc zapewnić tej osobie etat. A przykładów można by wymieniać dalej w nieskończoność.
Lepszy wizerunek gabinetu
Innym ważnym aspektem, którym kierują się często właściciele gabinetów i być może jest to coś, co motywuje także Cię do działania, jest chęć zbudowania lepszego wizerunku gabinetu. Dlaczego miałby być on dla Ciebie istotny? Chociażby dlatego, że wpływa on na kilka innych czynników.
Przede wszystkim, dużo łatwiej byłoby Ci pozyskiwać nowych pacjentów, którzy szukając najbardziej odpowiadającego im preferencjom gabinetu, trafialiby właśnie na Ciebie. Jak widzisz, ten punkt łączy się niejako z poprzednim, który dotyczył liczby pacjentów – wynika to z tego, że oba działania są dla siebie komplementarne. Popiera to też punkt dotyczący personelu. Większa szansa jest, że uda Ci się znaleźć znacznie lepszego specjalistę dbając i budując aktywnie wizerunek gabinetu, niż jeśli tego nie robisz.
Więcej czasu dla właściciela gabinetu
Jest jeszcze jeden punkt, który szczególnie Cię powinien przekonać do tego, że warto zająć się marketingiem swojego gabinetu. Zawód lekarza stomatologa niestety, ale jest wysoce narażony na pracoholizm. Często obowiązki zawodowe rozciągają się poza godziny pracy, co tylko pogarsza sprawę i może prowadzić do wypalenia. Zakładając, że jednocześnie prowadzisz swój gabinet i leczysz pacjentów, trzeba pomnożyć to razy dwa.
Co z tym zrobić? Rozwijając marketing i jednocześnie swój gabinet, coraz większą ilość obowiązków możesz delegować, a tym samym odzyskać czas na spędzenie czasu ze swoją rodziną, dziećmi, czy po prostu na zajęcie się tym, co lubisz. Możesz w ten sposób odzyskać swój czas wolny i przede wszystkim zdrowie psychiczne.
No dobrze, a co mogę z tym zrobić?
Dołącz do naszego bezpłatnego newslettera, w którym będziemy Cię informować o dodaniu nowego artykułu na temat marketingu, abyś mógł na bieżąco rozwijać swoją wiedzę z tej dziedziny: https://www.upclinic.pl/newsletter
Dowiesz się z niego:
• od czego zacząć działania marketingowe,
• jak dbać o wizerunek swojego gabinetu,
• które z działań delegować i jak,
• jak efektywnie się reklamować, aby nie przepłacić,
• kiedy warto zdecydować się na agencję marketingową,
• i wiele więcej…
Potrzebujesz indywidualnej pomocy?
Prowadzimy bezpłatne konsultacje z właścicielami i menedżerami gabinetów, aby pomóc im skutecznie prowadzić swoje działania. Link do konsultacji znajdziesz tutaj: https://calendly.com/upclinic-kamil/konsultacje
Kamil Gontarski
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Możliwość wypróbowania skanera wewnątrzustnego iTero przed zakupem, sprawdzenie w praktyce zastosowania narzędzi cyfrowych w gabinecie, pełne wsparcie techniczne ze strony konsultantów - to tylko kilka korzyści, jakie czekają na lekarzy dentystów w i...
W poprzednim artykule doszliśmy do punktu, w którym powinniśmy odpowiedzieć sobie na jedno zasadnicze pytanie. Czy aby na pewno my i nasz zespół mamy wystarczająco dużo czasu, by samodzielnie prowadzić działania marketingowe w naszym gabinecie? Odpo...
Marketing branży medycznej jest ograniczony odpowiednią ustawą i Kodeksem Etyki Lekarskiej. Działania promocyjne w sieci są więc nie lada wyzwaniem. Jak prowadzić z głową komunikację marketingową w branży stomatologicznej i dentystycznej? Jak robić t...
Osoby, które przeczytały nasz ostatni artykuł o tym, jak z pozytywnym skutkiem stosować marketing w swoim gabinecie, mogą zastanawiać się, skąd wziąć czas na jego prowadzenie, gdy już teraz mamy tyle na głowie. Jeśli rzetelnie przygotowaliśmy listę d...
Lekarz dentysta, który przed kilkoma miesiącami utracił prawo wykonywania zawodu, został aresztowany pod zarzutem leczenia stomatologicznego bez wymaganej licencji. Utrata możliwości dalszej pracy w zawodzie wiązała się z licznymi zarzutami, które od...
Lekarz stomatolog z amerykańskiego stanu Illinois wkrótce trafi na 2,5 roku do więzienia federalnego po tym, jak w nieuczciwy sposób uzyskał kwotę 1,2 miliona dolarów na leczenie, które nie zostało przez niego przeprowadzone. Oskarżony przyznał się d...
W rozmowie z brytyjskim portalem stomatologicznym Dentistry.co.uk dr Cat Burford opowiada o swoich planach samotnej, prowadzonej bez wsparcia wyprawy na Biegun Południowy. Dr Burford opowiada o tym, skąd wziął się pomysł na podbój Antarktyki oraz jak...
W 2021 i 2022 r. firma Align Technology - właściciel marki Invisalign - we współpracy z Grupą Dentonet zorganizowała dwie Konferencje Alignerowe on-line, podczas których eksperci dzielili się z uczestnikami wiedzą i doświadczeniem związanymi z pracą ...
Blog to narzędzie, które może efektywnie wspierać działania prowadzone przez każdą firmę. Nie inaczej jest w przypadku praktyk dentystycznych. Jeżeli chcesz zainteresować swoją ofertą potencjalnych pacjentów i przekonać ich do wizyty w swoim gabineci...
Z roku na rok rośnie zainteresowanie pacjentów leczeniem wad zgryzu. Coraz częściej zdają sobie oni sprawę, że jest to problem zarówno estetyczny, jak i zdrowotny (m.in. choroba okluzyjna), a zatem trzeba go leczyć. Z drugiej strony, pacjenci chcą, a...
Rabaty to popularna i nierzadko skuteczna strategia marketingowa, często stosowana także przez gabinety stomatologiczne, aby przyciągnąć nowych pacjentów. Należy jednak zadać sobie pytanie, czy obniżanie cen usług to naprawdę najlepszy sposób na przy...