Instagram gabinetu stomatologicznego – jak go prowadzić?
Instagram gabinetu stomatologicznego – jak go prowadzić?
Spis treści
Niezależnie od naszych osobistych odczuć w stosunku do mediów społecznościowych, wielu naszych obecnych i potencjalnych pacjentów jest aktywnych na Instagramie lub pod wpływem tych, którzy tam już są. W brytyjskim portalu Dentistry.co.uk Shaz Memon, ekspert ds. marketingu, dzieli się wskazówkami, jak rozwijać konto praktyki stomatologicznej na Instagramie.
Dobrze wiemy, co znaczy pierwsze wrażenie. Niezależnie od tego, czy jest to wygląd fizyczny, czy strona główna witryny kliniki, ten pierwszy rzut oka lub pierwsza wizyta w gabinecie ma kluczowe znaczenie. Drugi raz dobrego wrażenia nie zrobimy…
Siła dziewięciu kwadratów
Nie inaczej jest w przypadku profilu na Instagramie, z tą różnicą, że tu uwagę widzów trzeba zdobyć w znacznie krótszym czasie. Już pierwszy rzut oka musi budzić zainteresowanie odwiedzających. Oznacza to, że twoje konto zostanie prawdopodobnie ocenione na podstawie tych pierwszych dziewięciu kwadratów obrazów, które zobaczą.
Pierwsze dziewięć kwadratów Instagramu mówi wiele o tobie i twojej marce. Jeśli chcesz, aby odwiedzający twój profil przewijali dalej w dół, co najmniej 75% z tych obrazów powinno opowiadać twoją historię. Jeśli pierwszych dziewięć kwadratów to – przykładowo – zdjęcia twojego psa, nie prezentujesz się jak profesjonalista.
Warto mieć świadomość, jaką historię opowiada dziewięć kwadratów twojego Instagramu. Czy uosabiają one ciebie, twoją markę i twój gabinet w taki sposób, by chcieli zobaczyć więcej? Pomyśl o tych dziewięciu kwadratach, jak o okładce swojej książki – jak chciałbyś być oceniany przez tych, którzy ją zobaczą i przeczytają?
Unikaj „rozlewu krwi”
Dentysta niejedno widział (w jamie ustnej pacjenta) i niestraszne mu zdjęcia z nawet najbardziej skomplikowanych procedur. Jednak Shaz Memon zdecydowanie odradza publikowanie zbliżeń złożonych zabiegów stomatologicznych. To, co normalne dla dentysty, może być nie do zniesienia dla większości pacjentów. Nie licz na to, że publikując takie zdjęcia zatrzymasz użytkowników na swoim profilu.
Zresztą większość pacjentów jest bardziej zainteresowana wynikiem prowadzonego leczenia, niż oglądaniem przebiegu kolejnych procedur w trakcie terapii.
Bądź nauczycielem w swojej instagramowej „klasie”
Wszyscy pamiętamy naszych ulubionych nauczycieli – dzięki nim nauka była przyjemna i łatwa. Pewnie rzeczy robili inaczej, a materiały edukacyjne prezentowali w sposób, który ułatwiał ich zrozumienie. Wyróżniali się na tle innych nauczycieli i z tego powodu chciało się do nich wracać i od nich uczyć.
Na Instagramie to ty możesz być nauczycielem. Twoje konto jest twoją klasą, a twoi obserwatorzy uczniami w tej klasie. Z każdym postem, historią i rolką, którą udostępniasz, edukujesz użytkowników na temat swojej marki, oferowanych zabiegów i produktów stomatologicznych. Gdy obserwatorzy śledzą twoje konto, zasadniczo potwierdzają, że chcą uczestniczyć w twoich zajęciach.
Pomyśl o tym, jak możesz sprawić, by nauka w tej klasie była przyjemna, czasem zabawna, na pewno nie nazbyt ciężka, a zarazem, aby twoi uczniowie zapamiętywali przekazywaną przez ciebie wiedzę. Co sprawi, że wyróżnisz się na tle innych nauczycieli? Jak zaprezentujesz swoje materiały w sposób angażujący i pouczający? Jak podzielisz się swoją wiedzą, aby twoi obserwatorzy wracali i mówili o tobie innym?
Nikt nie zna twojej marki lepiej niż ty sam, dlatego bądź najlepszym przewodnikiem i spraw, by twoi obserwatorzy dowiedzieli się wszystkiego, co powinni wiedzieć zarówno o tobie, jak i twoim gabinecie. A przy każdym kolejnym poście zadaj sobie pytania, co czytelnik będą z tego miał, co z tego, co prezentujesz, dla niego wyniknie.
– W dobie coraz większej konkurencji gabinetów stomatologicznych pozyskanie pacjenta na nietanie przecież usługi nie jest proste. Można swoją przewagę budować kompetencjami miękkimi, w tym umiejętnościami komunikacyjnymi – mówi w rozmowie z Dentonetem Michał Katarzyński, trener rozwoju praktyk stomatologicznych.
T.H.
Źródło: https://dentistry.co.uk/2023/08/18/using-instagram-to-grow-your-practice/
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Blog to narzędzie, które może efektywnie wspierać działania prowadzone przez każdą firmę. Nie inaczej jest w przypadku praktyk dentystycznych. Jeżeli chcesz zainteresować swoją ofertą potencjalnych pacjentów i przekonać ich do wizyty w swoim gabineci...
W poprzednim artykule doszliśmy do punktu, w którym powinniśmy odpowiedzieć sobie na jedno zasadnicze pytanie. Czy aby na pewno my i nasz zespół mamy wystarczająco dużo czasu, by samodzielnie prowadzić działania marketingowe w naszym gabinecie? Odpo...
Lekarz stomatolog z amerykańskiego stanu Illinois wkrótce trafi na 2,5 roku do więzienia federalnego po tym, jak w nieuczciwy sposób uzyskał kwotę 1,2 miliona dolarów na leczenie, które nie zostało przez niego przeprowadzone. Oskarżony przyznał się d...
Wybór lokalizacji gabinetu stomatologicznego to jedna z najważniejszych decyzji, jaką musi podjąć lekarz dentysta rozpoczynający pracę na własny rachunek. Lokal przeznaczony na gabinet musi nie tylko spełniać szereg wymogów technicznych, ale również ...
W rozmowie z brytyjskim portalem stomatologicznym Dentistry.co.uk dr Cat Burford opowiada o swoich planach samotnej, prowadzonej bez wsparcia wyprawy na Biegun Południowy. Dr Burford opowiada o tym, skąd wziął się pomysł na podbój Antarktyki oraz jak...
Rabaty to popularna i nierzadko skuteczna strategia marketingowa, często stosowana także przez gabinety stomatologiczne, aby przyciągnąć nowych pacjentów. Należy jednak zadać sobie pytanie, czy obniżanie cen usług to naprawdę najlepszy sposób na przy...
Muzeum w Piotrkowie Trybunalskim do 24 lipca zaprasza na wystawę „Urok dawnego gabinetu stomatologicznego”, gdzie prezentowane są stomatologiczne eksponaty od okresu starożytnego Rzymu aż do okresu PRL-u. Na wystawie prezentowane są zbiory Muzeum St...
Marketing branży medycznej jest ograniczony odpowiednią ustawą i Kodeksem Etyki Lekarskiej. Działania promocyjne w sieci są więc nie lada wyzwaniem. Jak prowadzić z głową komunikację marketingową w branży stomatologicznej i dentystycznej? Jak robić t...
Koferdam cieszy się coraz większą popularnością. Obecnie na polskim rynku wielu producentów oferuje koferdam w różnych rodzajach. Na wzrost jego popularności ma wpływ między innymi coraz większa ilość warsztatów i szkoleń, na których prowadzący używa...
Świadectwa pacjentów, zarówno te wyrażane słownie, jak i publikowane w Internecie, mogą być dla stomatologów źródłem satysfakcji, potwierdzeniem słuszności obranej drogi zawodowej, ale też powodem obaw i problemów – także takich, na które dentyści w ...
Lekarz dentysta, który przed kilkoma miesiącami utracił prawo wykonywania zawodu, został aresztowany pod zarzutem leczenia stomatologicznego bez wymaganej licencji. Utrata możliwości dalszej pracy w zawodzie wiązała się z licznymi zarzutami, które od...