„Cisi zabójcy” sukcesu gabinetu stomatologicznego
„Cisi zabójcy” sukcesu gabinetu stomatologicznego
Spis treści
W najnowszym odcinku podcastu serwisu DrBicuspid.com wystąpił doktor prawa Alex Nottingham, założyciel i dyrektor generalny All-Star Dental Academy, który mówił o „cichych zabójcach” w gabinecie stomatologicznym – problemach, które niejednokrotnie pozostają niezauważone lub są niedoceniane, a mają znaczący wpływ na sukces (lub porażkę) praktyki.
Ekspert wymienił trzy obszary, które mogą stanowić problem w praktycznie każdym gabinecie dentystycznym. Nottingham podzielił się swoimi spostrzeżeniami i sposobami, jak unikać tych zagrożeń, co przełoży się na sukces praktyki, w tym poprawę jej rentowności. – Kiedy mówię o rekrutowaniu nowych członków zespołu, to mam na myśli przyciąganie ludzi do pewnej sprawy. Skoncentruj się na tym, by zainteresować ludzi swoją ideą. A to oznacza, że twój zespół jest częścią sprawy, która jest ważniejsza niż ty. Nie chodzi tu o to, jak dentysta może zarobić, ale jak może służyć sprawie i zmianom, które chcemy wprowadzić w stomatologii – powiedział Nottingham.
– Każdy gabinet ma swój cel, a ty chcesz, aby twój zespół go podzielał. To coś większego niż ty. Mój prezes ds. coachingu Eric Vickery uważa, że przywództwo to nie dyrektor generalny czy lekarz, który stoi z przodu, czy nawet z tyłu. Wszyscy razem, jako członkowie jednego zespołu, wspólnie przeciągają linę. Nie ma lepszych ani gorszych, każdy jest częścią tego zespołu – dodał Alex Nottingham.
Wśród „cichych zabójców”, zagrożeń dla prawidłowego funkcjonowania każdego gabinetu dentystycznego, gość podcastu wymienił trzy.
Konwersja z połączeń telefonicznych
Dla sukcesu praktyki niezmiernie ważne jest to, jak rozmowy prowadzone przez recepcję, a także lekarzy, przekładają się na konkretne działanie: czy skutkiem rozmowy jest wizyta i podjęcie leczenia, czy poszukiwanie przez potencjalnego pacjenta pomocy w innej praktyce. Poprawa umiejętności interpersonalnych i wdrożenie systematycznego procesu odbierania połączeń może znacznie zwiększyć konwersję wizyt, a tym samym i przychody gabinetu.
Nieobecności pacjentów
Zaplanowane wizyty, do których nie dochodzi z winy pacjenta, stanowią zawsze poważne obciążenie dla rentowności praktyki, a dodatkowo wprowadzają niepotrzebne zamieszanie do harmonogramu pracy personelu. Wdrożenie zasad dotyczących niestawiania się pacjentów na umówione wizyty oraz klarowne informowanie o wartości czasu lekarza dentysty może pomóc w ograniczeniu liczby nieobecności, jak i strat kliniki.
Spadająca wydajność zespołu
Może ona prowadzić do niepotrzebnych rotacji oraz obniżającej się efektywności pracy personelu gabinetu. Inwestowanie w kompleksowe szkolenia, poprawa komunikacji poprzez bieżące informacje zwrotne oraz coaching to podpowiedzi, jak pomóc w zatrzymaniu obecnych członków zespołu i ich dalszym rozwoju, co ostatecznie doprowadzi do poprawy wyników praktyki.
Jak zadbać o rentowność kliniki stomatologicznej? Na jakie finansowe aspekty działania gabinetów powinni zwracać uwagę stomatolodzy? Wyjaśnia Michał Katarzyński, trener rozwoju praktyk stomatologicznych.
T.H.
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Lekarz dentysta, który przed kilkoma miesiącami utracił prawo wykonywania zawodu, został aresztowany pod zarzutem leczenia stomatologicznego bez wymaganej licencji. Utrata możliwości dalszej pracy w zawodzie wiązała się z licznymi zarzutami, które od...
Mieszkanka stanu Pensylwania (USA) została skazana na karę więzienia za kradzież prawie 100 tys. dolarów z gabinetu stomatologicznego oraz restauracji, w których pracowała. 59-latka ukradzione pieniądze przeznaczała na… wakacyjne wyjazdy. Kimberly ...
Blog to narzędzie, które może efektywnie wspierać działania prowadzone przez każdą firmę. Nie inaczej jest w przypadku praktyk dentystycznych. Jeżeli chcesz zainteresować swoją ofertą potencjalnych pacjentów i przekonać ich do wizyty w swoim gabineci...
W poprzednim artykule doszliśmy do punktu, w którym powinniśmy odpowiedzieć sobie na jedno zasadnicze pytanie. Czy aby na pewno my i nasz zespół mamy wystarczająco dużo czasu, by samodzielnie prowadzić działania marketingowe w naszym gabinecie? Odpo...
Koferdam cieszy się coraz większą popularnością. Obecnie na polskim rynku wielu producentów oferuje koferdam w różnych rodzajach. Na wzrost jego popularności ma wpływ między innymi coraz większa ilość warsztatów i szkoleń, na których prowadzący używa...
W rozmowie z brytyjskim portalem stomatologicznym Dentistry.co.uk dr Cat Burford opowiada o swoich planach samotnej, prowadzonej bez wsparcia wyprawy na Biegun Południowy. Dr Burford opowiada o tym, skąd wziął się pomysł na podbój Antarktyki oraz jak...
Świadectwa pacjentów, zarówno te wyrażane słownie, jak i publikowane w Internecie, mogą być dla stomatologów źródłem satysfakcji, potwierdzeniem słuszności obranej drogi zawodowej, ale też powodem obaw i problemów – także takich, na które dentyści w ...
Niezależnie od naszych osobistych odczuć w stosunku do mediów społecznościowych, wielu naszych obecnych i potencjalnych pacjentów jest aktywnych na Instagramie lub pod wpływem tych, którzy tam już są. W brytyjskim portalu Dentistry.co.uk Shaz Memon, ...
Rabaty to popularna i nierzadko skuteczna strategia marketingowa, często stosowana także przez gabinety stomatologiczne, aby przyciągnąć nowych pacjentów. Należy jednak zadać sobie pytanie, czy obniżanie cen usług to naprawdę najlepszy sposób na przy...
Lekarz stomatolog z amerykańskiego stanu Illinois wkrótce trafi na 2,5 roku do więzienia federalnego po tym, jak w nieuczciwy sposób uzyskał kwotę 1,2 miliona dolarów na leczenie, które nie zostało przez niego przeprowadzone. Oskarżony przyznał się d...
Muzeum w Piotrkowie Trybunalskim do 24 lipca zaprasza na wystawę „Urok dawnego gabinetu stomatologicznego”, gdzie prezentowane są stomatologiczne eksponaty od okresu starożytnego Rzymu aż do okresu PRL-u. Na wystawie prezentowane są zbiory Muzeum St...