Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

„Cisi zabójcy” sukcesu gabinetu stomatologicznego

Publikacja:
„Cisi zabójcy” sukcesu gabinetu stomatologicznego

„Cisi zabójcy” sukcesu gabinetu stomatologicznego

W najnowszym odcinku podcastu serwisu DrBicuspid.com wystąpił doktor prawa Alex Nottingham, założyciel i dyrektor generalny All-Star Dental Academy, który mówił o „cichych zabójcach” w gabinecie stomatologicznym – problemach, które niejednokrotnie pozostają niezauważone lub są niedoceniane, a mają znaczący wpływ na sukces (lub porażkę) praktyki.

Ekspert wymienił trzy obszary, które mogą stanowić problem w praktycznie każdym gabinecie dentystycznym. Nottingham podzielił się swoimi spostrzeżeniami i sposobami, jak unikać tych zagrożeń, co przełoży się na sukces praktyki, w tym poprawę jej rentowności. – Kiedy mówię o rekrutowaniu nowych członków zespołu, to mam na myśli przyciąganie ludzi do pewnej sprawy. Skoncentruj się na tym, by zainteresować ludzi swoją ideą. A to oznacza, że twój zespół jest częścią sprawy, która jest ważniejsza niż ty. Nie chodzi tu o to, jak dentysta może zarobić, ale jak może służyć sprawie i zmianom, które chcemy wprowadzić w stomatologii – powiedział Nottingham.

– Każdy gabinet ma swój cel, a ty chcesz, aby twój zespół go podzielał. To coś większego niż ty. Mój prezes ds. coachingu Eric Vickery uważa, że przywództwo to nie dyrektor generalny czy lekarz, który stoi z przodu, czy nawet z tyłu. Wszyscy razem, jako członkowie jednego zespołu, wspólnie przeciągają linę. Nie ma lepszych ani gorszych, każdy jest częścią tego zespołu – dodał Alex Nottingham.

Wśród „cichych zabójców”, zagrożeń dla prawidłowego funkcjonowania każdego gabinetu dentystycznego, gość podcastu wymienił trzy.

Konwersja z połączeń telefonicznych

Dla sukcesu praktyki niezmiernie ważne jest to, jak rozmowy prowadzone przez recepcję, a także lekarzy, przekładają się na konkretne działanie: czy skutkiem rozmowy jest wizyta i podjęcie leczenia, czy poszukiwanie przez potencjalnego pacjenta pomocy w innej praktyce. Poprawa umiejętności interpersonalnych i wdrożenie systematycznego procesu odbierania połączeń może znacznie zwiększyć konwersję wizyt, a tym samym i przychody gabinetu.

Nieobecności pacjentów

Zaplanowane wizyty, do których nie dochodzi z winy pacjenta, stanowią zawsze poważne obciążenie dla rentowności praktyki, a dodatkowo wprowadzają niepotrzebne zamieszanie do harmonogramu pracy personelu. Wdrożenie zasad dotyczących niestawiania się pacjentów na umówione wizyty oraz klarowne informowanie o wartości czasu lekarza dentysty może pomóc w ograniczeniu liczby nieobecności, jak i strat kliniki.

Spadająca wydajność zespołu

Może ona prowadzić do niepotrzebnych rotacji oraz obniżającej się efektywności pracy personelu gabinetu. Inwestowanie w kompleksowe szkolenia, poprawa komunikacji poprzez bieżące informacje zwrotne oraz coaching to podpowiedzi, jak pomóc w zatrzymaniu obecnych członków zespołu i ich dalszym rozwoju, co ostatecznie doprowadzi do poprawy wyników praktyki.

Jak zadbać o rentowność kliniki stomatologicznej? Na jakie finansowe aspekty działania gabinetów powinni zwracać uwagę stomatolodzy? Wyjaśnia Michał Katarzyński, trener rozwoju praktyk stomatologicznych.

T.H.

Źródło: https://www.drbicuspid.com/podcasts/podcast/15661179/unmasking-the-3-silent-killers-lurking-inside-your-dental-practice


POWIĄZANE ARTYKUŁY

kary za bledy medyczne
Z gabinetu stomatologicznego… prosto do aresztu Lekarz

Lekarz dentysta, który przed kilkoma miesiącami utracił prawo wykonywania zawodu, został aresztowany pod zarzutem leczenia stomatologicznego bez wymaganej licencji. Utrata możliwości dalszej pracy w zawodzie wiązała się z licznymi zarzutami, które od...

kradziez
USA: z gabinetu stomatologicznego... do więzienia Lekarz

Mieszkanka stanu Pensylwania (USA) została skazana na karę więzienia za kradzież prawie 100 tys. dolarów z gabinetu stomatologicznego oraz restauracji, w których pracowała. 59-latka ukradzione pieniądze przeznaczała na… wakacyjne wyjazdy. Kimberly ...

blog gabinetu
Skuteczny blog gabinetu stomatologicznego – czyli jaki? Lekarz

Blog to narzędzie, które może efektywnie wspierać działania prowadzone przez każdą firmę. Nie inaczej jest w przypadku praktyk dentystycznych. Jeżeli chcesz zainteresować swoją ofertą potencjalnych pacjentów i przekonać ich do wizyty w swoim gabineci...

ROZWIŃ WIĘCEJ
UpClinic artykul5
Jak wybrać agencję marketingową dla gabinetu stomatologicznego? Lekarz

W poprzednim artykule doszliśmy do punktu, w którym powinniśmy odpowiedzieć sobie na jedno zasadnicze pytanie. Czy aby na pewno my i nasz zespół mamy wystarczająco dużo czasu, by samodzielnie prowadzić działania marketingowe w naszym gabinecie? Odpo...

HelloDent1
Koferdam – który wybrać do swojego gabinetu stomatologicznego? Lekarz

Koferdam cieszy się coraz większą popularnością. Obecnie na polskim rynku wielu producentów oferuje koferdam w różnych rodzajach. Na wzrost jego popularności ma wpływ między innymi coraz większa ilość warsztatów i szkoleń, na których prowadzący używa...

Biegun Poludniowy
Z gabinetu stomatologicznego na Biegun Południowy Lekarz

W rozmowie z brytyjskim portalem stomatologicznym Dentistry.co.uk dr Cat Burford opowiada o swoich planach samotnej, prowadzonej bez wsparcia wyprawy na Biegun Południowy. Dr Burford opowiada o tym, skąd wziął się pomysł na podbój Antarktyki oraz jak...

opinie pacjentow
Opinie pacjentów a marketing gabinetu stomatologicznego Lekarz

Świadectwa pacjentów, zarówno te wyrażane słownie, jak i publikowane w Internecie, mogą być dla stomatologów źródłem satysfakcji, potwierdzeniem słuszności obranej drogi zawodowej, ale też powodem obaw i problemów – także takich, na które dentyści w ...

Instagram
Instagram gabinetu stomatologicznego – jak go prowadzić? Lekarz

Niezależnie od naszych osobistych odczuć w stosunku do mediów społecznościowych, wielu naszych obecnych i potencjalnych pacjentów jest aktywnych na Instagramie lub pod wpływem tych, którzy tam już są. W brytyjskim portalu Dentistry.co.uk Shaz Memon, ...

rabaty w gabinecie stomatologicznym - Dentonet.pl
Czy rabaty to gwarancja sukcesu gabinetu stomatologicznego? Lekarz

Rabaty to popularna i nierzadko skuteczna strategia marketingowa, często stosowana także przez gabinety stomatologiczne, aby przyciągnąć nowych pacjentów. Należy jednak zadać sobie pytanie, czy obniżanie cen usług to naprawdę najlepszy sposób na przy...

wyrok1
Z gabinetu stomatologicznego do celi na 2,5 roku Lekarz

Lekarz stomatolog z amerykańskiego stanu Illinois wkrótce trafi na 2,5 roku do więzienia federalnego po tym, jak w nieuczciwy sposób uzyskał kwotę 1,2 miliona dolarów na leczenie, które nie zostało przez niego przeprowadzone. Oskarżony przyznał się d...

dawna stomatologia
Urok dawnego gabinetu stomatologicznego - wystawa w Piotrkowie Lekarz

Muzeum w Piotrkowie Trybunalskim do 24 lipca zaprasza na wystawę „Urok dawnego gabinetu stomatologicznego”, gdzie prezentowane są stomatologiczne eksponaty od okresu starożytnego Rzymu aż do okresu PRL-u. Na wystawie prezentowane są zbiory Muzeum St...