Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Jak wybrać agencję marketingową dla gabinetu stomatologicznego?

Publikacja:
Jak wybrać agencję marketingową dla gabinetu stomatologicznego?

Jak wybrać agencję marketingową dla gabinetu stomatologicznego?

W poprzednim artykule doszliśmy do punktu, w którym powinniśmy odpowiedzieć sobie na jedno zasadnicze pytanie. Czy aby na pewno my i nasz zespół mamy wystarczająco dużo czasu, by samodzielnie prowadzić działania marketingowe w naszym gabinecie?

Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna, bo wielu działań nie da się porównać pod względem nakładu pracy i czasu niezbędnego na ich realizację. Przykładowo udzielenie odpowiedzi na opinię w Wizytówce Google ma się nijak do przeprowadzenia kampanii mającej na celu pozyskanie pacjentów gotowych poddać się określonej procedurze medycznej oferowanej przez gabinet.

Jak wybrać agencję marketingową dla gabinetu stomatologicznego – czego nie można pominąć?

Po analizie wszystkich za i przeciw możesz dojść do wniosku, że warto rozważyć pomysł połączenia własnych działań ze wsparciem ze strony agencji marketingowej. Dlatego dzisiaj przeczytasz o tym, na jakie najważniejsze obszary musisz zwrócić uwagę, wybierając agencję.

1. Zakres oferty

Punktem, od którego warto zacząć, jest zakres oferty agencji. Ma to zasadnicze znaczenie, bo jaki sens miałby wybór agencji, która nie oferuje nam tego, czego potrzebujemy? Bywa i tak, że dana agencja tylko częściowo może spełnić nasze oczekiwania. Mamy wówczas dwie opcje.

Pierwsza to wybór, na przykład, dwóch agencji, które będą ze sobą współpracowały. Nie jest to jednak rozwiązanie idealne. Bardzo często agencje różni wizja współpracy, a Ty lub wskazana przez Ciebie osoba, która tę współpracę koordynuje, ma znacznie więcej pracy. Często tę samą rzecz musi wielokrotnie wyjaśniać, występować w roli łącznika, pośrednika, a nawet arbitra, ponadto agencje mogą nie zgadzać się co do zakresu odpowiedzialności podczas prowadzonych kampanii.

Drugim rozwiązaniem jest wybranie agencji, która oferuje pełny zakres wymaganych przez nas narzędzi. W tym wypadku łatwiej będzie nam współpracować z agencją posiadającą takie atuty, bardziej prawdopodobne jest też osiągnięcie wyznaczonych celów.

2. Narzędzia agencji

Przy wyborze agencji warto zwrócić uwagę na narzędzia, jakimi posługują się poszczególne firmy. Czy jest coś, w czym dana agencja wyróżnia się na tle konkurencji? Niektórzy wykorzystują swoje autorskie narzędzia bądź własne metody działania, dlatego warto o nie zapytać.

3. Opiekun projektu

Na dalszym etapie dobrze jest upewnić się, czy osoba, z którą rozmawiasz, będzie również opiekunem projektu. Jest to o tyle ważne, że bardzo często Twój pierwszy kontakt nie jest osobą, z którą będziesz potem współpracować.

Wyobraź sobie sytuację, w której świetnie się z kimś dogadujesz, podpisujesz umowę o przyszłej współpracy, a po chwili ta osoba, z którą nawiązałeś już pewną relację, wychodzi. Jej miejsce zajmuje ktoś, z kim zupełnie się nie dogadujesz i masz ochotę natychmiast opuścić spotkanie. Dobrze by było uniknąć takiej sytuacji, prawda? 🙂

4. Wyznacz swój cel i określ wyzwania

A skoro już o dogadywaniu mowa… Zwróć uwagę, jak dogadujesz się ze swoim potencjalnym partnerem biznesowym. Jeśli po dwóch czy trzech spotkaniach nie znajdujesz z nim wspólnego języka i nici porozumienia, szukaj dalej. Lepiej jest poświęcić więcej czasu na staranny wybór, niż potem żałować, że wiąże Cię umowa z kimś, z kim nie chcesz współpracować.

5. Zaplecze agencji

Tytuł ten może brzmieć enigmatycznie, ale jest to bardzo ważne zagadnienie, a przy tym nie tak oczywiste jak pozostałe. Warto spytać, czy agencja, z którą właśnie omawiamy nasze oczekiwania, zamierza zrealizować wszystkie cele samodzielnie, czy planuje część z nich oddelegować do innej agencji lub zlecić to innemu podwykonawcy.

6. Wyłączność terytorialna

Dla jednych to podstawa, a dla innych punkt bez znaczenia. Wyłączność terytorialna to zapis, który daje Ci pewność, że w okolicy Twojego gabinetu wybrana agencja współpracuje tylko z Tobą, a nie z innymi praktykami, które są Twoją konkurencją. Czy zapis ten jest niezbędny? O tym zdecydować musisz Ty sam.

Przy wprowadzeniu tego zapisu mamy pewność, że agencja, z którą współpracujemy, działa tylko z nami i wyłącznie nam pomaga się wypromować. Ale nie jest to przecież jedyna agencja i konkurencyjne gabinety mogą współpracować z kimś innym.

Jak wspomniałem, jest to kwestia bardzo indywidualna i może wymagać doprecyzowania podczas prowadzonych rozmów.

Jak optymalnie wybrać agencję marketingową dla gabinetu stomatologicznego krok po kroku?

1. Zrób research rynku i znajdź najbardziej odpowiadające Ci agencje.
2. Określ, czego oczekujesz od agencji i spisz to, o co chcesz zapytać na pierwszym spotkaniu.
3. Skonfrontuj swoje pomysły, wyzwania i potrzeby z ofertą poszczególnych agencji.
4. Podczas rozmowy zwróć uwagę na wspomniane powyżej aspekty.
5. Wybierz tę agencję, która w największym stopniu odpowiada Twoim oczekiwaniom.

Podsumowanie

Wybór dobrej agencji to nie lada wyzwanie, ale czas jaki poświęcicie na solidną eksplorację rynku na pewno zaprocentuje. Mamy nadzieję, że z powyższymi poradami pójdzie Wam to dużo łatwiej. Jeśli jednak nie jesteście wciąż pewni lub dalej szukacie odpowiedniego partnera, zgłoście się do nas. Podpowiemy, na co zwrócić uwagę, a jeśli będziemy mieli pole do współpracy, to chętnie o tym pomówimy 🙂

Nie chcesz przegapić następnego artykułu? Dołącz do naszego bezpłatnego newslettera, w którym będziemy Cię informować o dodaniu nowych artykułów, pomocnych w rozwijaniu marketingu w Twoim gabinecie. Subskrybentów wciąż przybywa, ale dobre towarzystwo nigdy nie jest zbyt liczne. Zajrzyj na stronę https://www.upclinic.pl/newsletter.

Z newslettera dowiesz się:
• od czego zacząć marketing stomatologiczny,
• jak dbać o wizerunek gabinetu stomatologicznego,
• od czego zacząć pozyskiwanie pacjentów,
• które z działań delegować – i w jaki sposób,
• jak działa reklama gabinetu stomatologicznego i jak ją wykorzystać,
• kiedy warto zdecydować się na wsparcie agencji marketingowej.

Potrzebujesz indywidualnej pomocy? Prowadzimy bezpłatne konsultacje z właścicielami i menedżerami gabinetów, aby pomóc im skutecznie prowadzić marketing. Link do konsultacji znajdziesz tutaj: https://calendly.com/upclinic-kamil/konsultacje.

Kamil Gontarski


POWIĄZANE ARTYKUŁY

sukces gabinetu
„Cisi zabójcy” sukcesu gabinetu stomatologicznego Lekarz

W najnowszym odcinku podcastu serwisu DrBicuspid.com wystąpił doktor prawa Alex Nottingham, założyciel i dyrektor generalny All-Star Dental Academy, który mówił o „cichych zabójcach” w gabinecie stomatologicznym – problemach, które niejednokrotnie po...

wyrok1
Z gabinetu stomatologicznego do celi na 2,5 roku Lekarz

Lekarz stomatolog z amerykańskiego stanu Illinois wkrótce trafi na 2,5 roku do więzienia federalnego po tym, jak w nieuczciwy sposób uzyskał kwotę 1,2 miliona dolarów na leczenie, które nie zostało przez niego przeprowadzone. Oskarżony przyznał się d...

blog gabinetu
Skuteczny blog gabinetu stomatologicznego – czyli jaki? Lekarz

Blog to narzędzie, które może efektywnie wspierać działania prowadzone przez każdą firmę. Nie inaczej jest w przypadku praktyk dentystycznych. Jeżeli chcesz zainteresować swoją ofertą potencjalnych pacjentów i przekonać ich do wizyty w swoim gabineci...

ROZWIŃ WIĘCEJ
opinie pacjentow
Opinie pacjentów a marketing gabinetu stomatologicznego Lekarz

Świadectwa pacjentów, zarówno te wyrażane słownie, jak i publikowane w Internecie, mogą być dla stomatologów źródłem satysfakcji, potwierdzeniem słuszności obranej drogi zawodowej, ale też powodem obaw i problemów – także takich, na które dentyści w ...

HelloDent1
Koferdam – który wybrać do swojego gabinetu stomatologicznego? Lekarz

Koferdam cieszy się coraz większą popularnością. Obecnie na polskim rynku wielu producentów oferuje koferdam w różnych rodzajach. Na wzrost jego popularności ma wpływ między innymi coraz większa ilość warsztatów i szkoleń, na których prowadzący używa...

kary za bledy medyczne
Z gabinetu stomatologicznego… prosto do aresztu Lekarz

Lekarz dentysta, który przed kilkoma miesiącami utracił prawo wykonywania zawodu, został aresztowany pod zarzutem leczenia stomatologicznego bez wymaganej licencji. Utrata możliwości dalszej pracy w zawodzie wiązała się z licznymi zarzutami, które od...

FELG DENT Smile Quest
Czy wiesz, jak wybrać oprogramowanie do Twojego gabinetu? Lekarz

Na co zwrócić uwagę przy wyborze oprogramowania do zarządzania gabinetem stomatologicznym? Jak bezpiecznie przechowywać dane zgodnie z obowiązującymi przepisami? Na te i inne pytania podczas wykładu przygotowanego w ramach programu edukacyjnego Smile...

kradziez
USA: z gabinetu stomatologicznego... do więzienia Lekarz

Mieszkanka stanu Pensylwania (USA) została skazana na karę więzienia za kradzież prawie 100 tys. dolarów z gabinetu stomatologicznego oraz restauracji, w których pracowała. 59-latka ukradzione pieniądze przeznaczała na… wakacyjne wyjazdy. Kimberly ...

Instagram
Instagram gabinetu stomatologicznego – jak go prowadzić? Lekarz

Niezależnie od naszych osobistych odczuć w stosunku do mediów społecznościowych, wielu naszych obecnych i potencjalnych pacjentów jest aktywnych na Instagramie lub pod wpływem tych, którzy tam już są. W brytyjskim portalu Dentistry.co.uk Shaz Memon, ...

Biegun Poludniowy
Z gabinetu stomatologicznego na Biegun Południowy Lekarz

W rozmowie z brytyjskim portalem stomatologicznym Dentistry.co.uk dr Cat Burford opowiada o swoich planach samotnej, prowadzonej bez wsparcia wyprawy na Biegun Południowy. Dr Burford opowiada o tym, skąd wziął się pomysł na podbój Antarktyki oraz jak...

rabaty w gabinecie stomatologicznym - Dentonet.pl
Czy rabaty to gwarancja sukcesu gabinetu stomatologicznego? Lekarz

Rabaty to popularna i nierzadko skuteczna strategia marketingowa, często stosowana także przez gabinety stomatologiczne, aby przyciągnąć nowych pacjentów. Należy jednak zadać sobie pytanie, czy obniżanie cen usług to naprawdę najlepszy sposób na przy...