Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Jak stworzyć dream team w gabinecie stomatologicznym?

Publikacja:
Jak stworzyć dream team w gabinecie stomatologicznym?

Jak stworzyć dream team w gabinecie stomatologicznym?

Współcześni lekarze dentyści zdają sobie sprawę, że wysoko wykwalifikowana, kompetentna asystentka stomatologiczna to nieodzowny element sprawnie funkcjonującego gabinetu. To w interesie dentysty leży, by jego asystentka dokształcała się, podnosiła wiedzę i umiejętności – przekłada się to na jakość i standardy pracy całego zespołu.

Gdy przyjrzymy się pracy zespołów stomatologicznych np. w USA lub w Niemczech, to zobaczymy, że kompetencje dental assistant i Zahnarzthelferin są zdecydowanie większe niż polskiej asystentki. Dobrze wyedukowana asysta może w wielu sytuacjach zastąpić lekarza, będąc ogromnym wsparciem w jego pracy, zapewniając zarazem wymierną korzyść dla całej praktyki.

W wieku krajach dostrzeżono, jaki potencjał tkwi w wykwalifikowanej, kompetentnej, podnoszącej swoją wiedzę i umiejętności asyście stomatologicznej. Również w Polsce pojawiają się pierwsze próby kompleksowego uregulowania tego zawodu – procedowana jest już ustawa o niektórych zawodach medycznych, która ureguluje m.in. zawody asystentki i higienistki stomatologicznej. Usystematyzowane w niej zostaną zagadnienia dotyczące m.in. ustawicznego rozwoju zawodowego w ramach kształcenia podyplomowego oraz doskonalenia zawodowego. Asysta będzie miała obowiązek uczestnictwa w różnych rodzajach i formach doskonalenia zawodowego przez samokształcenie oraz udział w kursach doskonalących realizowanych metodą wykładów, seminariów, warsztatów oraz ćwiczeń, a także za pośrednictwem sieci internetowej z ograniczonym dostępem, zakończonych testem.

Współcześni lekarze dentyści od dawna wiedzą już jednak, że praca z wykwalifikowaną asystentką poprawia jakość leczenia, zwiększa jego precyzję, zapewnia większy komfort pacjentowi, lekarz jest w stanie przyjąć większą liczbę pacjentów, a to przekłada się na jego finanse.

Doskonałą okazją do podnoszenia kwalifikacji przez asystentki i higienistki będzie IX Ogólnopolska Konferencja ASYSDENT 2022, która odbędzie się 23 kwietnia 2022 r. w Centrum Kliniczno-Dydaktycznym Uniwersytetu Medycznego przy ul. Pomorskiej w Łodzi.

Asysdent 2020 2

W programie konferencji uwzględniono:

– kilkanaście wykładów prowadzonych przez cenione autorytety ze świata stomatologii i nie tylko (m.in. dr hab. n. med. Tomasz Dzieciątkowski, dr n. med. Łukasz Zadrożny, dr n. med. Małgorzata Saryusz-Wolska, dr hab. n. med. prof. nadzw. Anita Gąsiorowska),

– specjalistyczne warsztaty, które podnoszą praktyczne umiejętności asystentek i higienistek,

– część wystawienniczą, podczas której uczestniczki mogą zapoznać się z najnowszymi produktami i materiałami stomatologicznymi prezentowanymi przez znane i cenione w branży firmy.

Szczegóły dotyczące programu, sylwetki wykładowców i inne informacje dotyczące konferencji ASYSDENT 2022 znaleźć można na stronie https://asysdent.pl/. Zadbaj o podnoszenie kwalifikacji w Twoim zespole, zaproponuj swojej asystentce udział w konferencji ASYSDENT 2022!


POWIĄZANE ARTYKUŁY

feedback w gabinecie
Konstruktywny feedback w gabinecie stomatologicznym Lekarz

Dobra komunikacja z pracownikami nie jest czymś dziecinnie prostym, ale też nie jest zbyt trudna, by o nią nie zabiegać i jej nie wypracowywać. Jakich zasad warto przestrzegać, przekazując informacje zwrotne (zwłaszcza te trudne), aby utrzymać dobre ...

dentofobia 2
Ratunku, dentofob w gabinecie stomatologicznym! Cz. 2 Asysta

Wśród pacjentów gabinetów stomatologicznych są osoby, które wykazują szczególne, niekiedy ekstremalnie duże obawy przed podjęciem leczenia. Co oczywiste, od każdego członka zespołu klinicznego wymaga to postawy wspierającej i głębokiej wrażliwości na...

dentofobia
Ratunku, dentofob w gabinecie stomatologicznym! Cz. 1 Asysta

Personel medyczny gabinetu stomatologicznego od czasu do czasu bierze udział w leczeniu pacjenta, który wykazuje szczególnie duży lęk przed wizytą u dentysty. Nie wszyscy jednak wiedzą, że na sukces (bądź porażkę) w leczeniu dentofoba bezpośredni wpł...

ROZWIŃ WIĘCEJ
artificial intelligence 3382507 1280
AI w gabinecie stomatologicznym – przyszłość czy teraźniejszość? Lekarz

W lipcu 2023 roku serwis Dentaly.org przeprowadził badanie ankietowe wśród 1265 osób – zarówno lekarzy, jak i pacjentów, koncentrując się na zaletach, ale i zagrożeniach związanych z obecnością sztucznej inteligencji w praktyce stomatologicznej. Obs...

pacjent maloletni
Pacjent małoletni w gabinecie stomatologicznym Lekarz

Rzecznik Praw Pacjenta przypomina, że wizyty lekarskie małoletniego pacjenta co do zasady odbywają się w obecności rodzica lub opiekuna prawnego. Jeśli pacjent ukończył 16 lat, zgodę na leczenie lub wykonanie badania musi wyrazić zarówno rodzic, jak ...

oszustwa podatkowe
USA: „kreatywna księgowość” w gabinecie stomatologicznym Lekarz

Jak podało w komunikacie prasowym z 28 marca br. Biuro Prokuratora USA dla Południowego Dystryktu Teksasu, menadżer kliniki dentystycznej w Houston przyznał się do winy w związku z zarzutem niezapłacenia około 500 000 dolarów podatków od wynagrodzeni...

Up clinic artykul 3
Jak wyleczyć marketing internetowy w gabinecie stomatologicznym? Lekarz

W dzisiejszym artykule dowiesz się, jak stawiać pierwsze kroki i zacząć rozwijać marketing w gabinecie stomatologicznym. Zobaczysz, jakie obszary należy rozwijać w pierwszej kolejności, jakie działania są priorytetowe i co zrobić, jeśli nie masz czas...

Edyta Klepcarz Akademia Asysdent glowne
Bezpieczna organizacja pracy w gabinecie stomatologicznym Asysta

Zdrowie i bezpieczeństwo, zarówno personelu, jak i pacjentów, to kluczowe czynniki w każdym gabinecie stomatologicznym. Ogromną rolę w ich zachowaniu odgrywają natomiast asystentki i higienistki stomatologiczne. Tej tematyki dotyczy wykład Edyty Klep...

Agnieszka Mielczarek news
Senior w gabinecie stomatologicznym – na co się przygotować? Lekarz

– Musimy zdawać sobie sprawę, że pacjenci w wieku senioralnym często mają ograniczone funkcje poznawcze, np. niedosłyszą. Lekarz dentysta musi umieć skutecznie komunikować się z takimi pacjentami. Często wymagają oni większej empatii, dłuższego czasu...

dezynfekcja
Dezynfekcja w gabinecie stomatologicznym priorytetem dla pacjenta Asysta

Serwis DentaVox przeprowadził badanie ankietowe, które miało na celu sprawdzenie oczekiwań pacjentów odnośnie wizyty w gabinecie stomatologicznym. Wykazano w nim przede wszystkim, że po pandemii COVID-19 pacjenci mają znacznie większe wymagania w zak...

Romident Apex Warszawa
Ergonomia i estetyka w małym gabinecie stomatologicznym Lekarz

– Zależało mi na tym, aby mój mały gabinet spełniał wszystkie wymagania sanitarno-epidemiologiczne i lokalowe, a równocześnie chciałam, żeby rozkład wnętrz oraz wyposażenie było ergonomiczne dla personelu i przyjazne dla pacjentów – mówi lek. dent. N...