Jak stworzyć dream team w gabinecie stomatologicznym?
Jak stworzyć dream team w gabinecie stomatologicznym?
Współcześni lekarze dentyści zdają sobie sprawę, że wysoko wykwalifikowana, kompetentna asystentka stomatologiczna to nieodzowny element sprawnie funkcjonującego gabinetu. To w interesie dentysty leży, by jego asystentka dokształcała się, podnosiła wiedzę i umiejętności – przekłada się to na jakość i standardy pracy całego zespołu.
Gdy przyjrzymy się pracy zespołów stomatologicznych np. w USA lub w Niemczech, to zobaczymy, że kompetencje dental assistant i Zahnarzthelferin są zdecydowanie większe niż polskiej asystentki. Dobrze wyedukowana asysta może w wielu sytuacjach zastąpić lekarza, będąc ogromnym wsparciem w jego pracy, zapewniając zarazem wymierną korzyść dla całej praktyki.
W wieku krajach dostrzeżono, jaki potencjał tkwi w wykwalifikowanej, kompetentnej, podnoszącej swoją wiedzę i umiejętności asyście stomatologicznej. Również w Polsce pojawiają się pierwsze próby kompleksowego uregulowania tego zawodu – procedowana jest już ustawa o niektórych zawodach medycznych, która ureguluje m.in. zawody asystentki i higienistki stomatologicznej. Usystematyzowane w niej zostaną zagadnienia dotyczące m.in. ustawicznego rozwoju zawodowego w ramach kształcenia podyplomowego oraz doskonalenia zawodowego. Asysta będzie miała obowiązek uczestnictwa w różnych rodzajach i formach doskonalenia zawodowego przez samokształcenie oraz udział w kursach doskonalących realizowanych metodą wykładów, seminariów, warsztatów oraz ćwiczeń, a także za pośrednictwem sieci internetowej z ograniczonym dostępem, zakończonych testem.
Współcześni lekarze dentyści od dawna wiedzą już jednak, że praca z wykwalifikowaną asystentką poprawia jakość leczenia, zwiększa jego precyzję, zapewnia większy komfort pacjentowi, lekarz jest w stanie przyjąć większą liczbę pacjentów, a to przekłada się na jego finanse.
Doskonałą okazją do podnoszenia kwalifikacji przez asystentki i higienistki będzie IX Ogólnopolska Konferencja ASYSDENT 2022, która odbędzie się 23 kwietnia 2022 r. w Centrum Kliniczno-Dydaktycznym Uniwersytetu Medycznego przy ul. Pomorskiej w Łodzi.
W programie konferencji uwzględniono:
– kilkanaście wykładów prowadzonych przez cenione autorytety ze świata stomatologii i nie tylko (m.in. dr hab. n. med. Tomasz Dzieciątkowski, dr n. med. Łukasz Zadrożny, dr n. med. Małgorzata Saryusz-Wolska, dr hab. n. med. prof. nadzw. Anita Gąsiorowska),
– specjalistyczne warsztaty, które podnoszą praktyczne umiejętności asystentek i higienistek,
– część wystawienniczą, podczas której uczestniczki mogą zapoznać się z najnowszymi produktami i materiałami stomatologicznymi prezentowanymi przez znane i cenione w branży firmy.
Szczegóły dotyczące programu, sylwetki wykładowców i inne informacje dotyczące konferencji ASYSDENT 2022 znaleźć można na stronie https://asysdent.pl/. Zadbaj o podnoszenie kwalifikacji w Twoim zespole, zaproponuj swojej asystentce udział w konferencji ASYSDENT 2022!
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Na stronie internetowej komisji stomatologicznej Okręgowej Izby Lekarskiej w Krakowie umieszczone są wzory dokumentów niezbędnych w procesie rejestracji aparatu RTG w gabinecie. Na stronie KS OIL w Krakowie umieszczono protokół wykonania testu odbio...
Rzecznik Praw Pacjenta przypomina, że wizyty lekarskie małoletniego pacjenta co do zasady odbywają się w obecności rodzica lub opiekuna prawnego. Jeśli pacjent ukończył 16 lat, zgodę na leczenie lub wykonanie badania musi wyrazić zarówno rodzic, jak ...
Jednym z najważniejszych czynników wpływających na bezpieczeństwo pacjentów i personelu stomatologicznego w gabinecie jest prawidłowa dezynfekcja narzędzi. Tego właśnie dotyczy kolejny film z cyklu "Dezynfekuj, nie ryzykuj" przygotowany przez firmę E...
W lipcu 2023 roku serwis Dentaly.org przeprowadził badanie ankietowe wśród 1265 osób – zarówno lekarzy, jak i pacjentów, koncentrując się na zaletach, ale i zagrożeniach związanych z obecnością sztucznej inteligencji w praktyce stomatologicznej. Obs...
Jak podało w komunikacie prasowym z 28 marca br. Biuro Prokuratora USA dla Południowego Dystryktu Teksasu, menadżer kliniki dentystycznej w Houston przyznał się do winy w związku z zarzutem niezapłacenia około 500 000 dolarów podatków od wynagrodzeni...
Powierzchnie w gabinecie stomatologicznym narażone są na różne zanieczyszczenia. Dla bezpieczeństwa personelu oraz pacjentów kluczowa jest ich prawidłowa dezynfekcja. Z kolejnego filmu edukacyjnego przygotowanego przez firmę Ecolab dowiesz się, w ja...
Personel medyczny gabinetu stomatologicznego od czasu do czasu bierze udział w leczeniu pacjenta, który wykazuje szczególnie duży lęk przed wizytą u dentysty. Nie wszyscy jednak wiedzą, że na sukces (bądź porażkę) w leczeniu dentofoba bezpośredni wpł...
Wśród pacjentów gabinetów stomatologicznych są osoby, które wykazują szczególne, niekiedy ekstremalnie duże obawy przed podjęciem leczenia. Co oczywiste, od każdego członka zespołu klinicznego wymaga to postawy wspierającej i głębokiej wrażliwości na...
Dobra komunikacja z pracownikami nie jest czymś dziecinnie prostym, ale też nie jest zbyt trudna, by o nią nie zabiegać i jej nie wypracowywać. Jakich zasad warto przestrzegać, przekazując informacje zwrotne (zwłaszcza te trudne), aby utrzymać dobre ...
Pacjenci nie zawsze pamiętają o tym, że w gabinecie dentystycznym dba się nie tylko o stan uzębienia i zdrowie jamy ustnej. Dlatego do gabinetu zgłaszają się zwykle wtedy, gdy odczuwają ból zęba albo pojawia się w nim ubytek. Należy zachęcać naszych ...
– Musimy zdawać sobie sprawę, że pacjenci w wieku senioralnym często mają ograniczone funkcje poznawcze, np. niedosłyszą. Lekarz dentysta musi umieć skutecznie komunikować się z takimi pacjentami. Często wymagają oni większej empatii, dłuższego czasu...