Dentonet
ASYSTA
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Praca
Materiały i technologie
Lifestyle
Aktualności
Finanse i podatki
Edukacja

Dezynfekcja w gabinecie stomatologicznym priorytetem dla pacjenta

Publikacja:
Dezynfekcja w gabinecie stomatologicznym priorytetem dla pacjenta

Dezynfekcja w gabinecie stomatologicznym priorytetem dla pacjenta

Serwis DentaVox przeprowadził badanie ankietowe, które miało na celu sprawdzenie oczekiwań pacjentów odnośnie wizyty w gabinecie stomatologicznym. Wykazano w nim przede wszystkim, że po pandemii COVID-19 pacjenci mają znacznie większe wymagania w zakresie kontroli zakażeń w gabinecie.

Z badania, w którym wzięło udział ponad 3400 uczestników, wynika, że zdecydowana większość respondentów, bo aż 95%, oczekuje wysokich standardów ochrony w gabinecie dentystycznym.

Dezynfekcja na pierwszym miejscu!

Z grupy tej dokładnie połowa uznaje, że najważniejszym działaniem, jakie muszą zapewnić gabinety dentystyczne jest dezynfekcja sprzętu stomatologicznego. Co czwarta osoba (22%) stwierdziła, że regularnej dezynfekcji wymagają często dotykane powierzchnie. Zaskakująco mało istotne – w ocenie ankietowanych – były takie czynniki, jak osobista ochrona (9%) oraz mycie i dezynfekcja rąk (5%).

Z kolei 4% respondentów uważa, że najistotniejszy jest porządek w gabinecie – być może zakładając, że ma on wiele wspólnego z kontrolą zakażeń. Również 4% ankietowanych uznało, że priorytetem jest oczyszczanie i dezynfekcja powietrza, a mniej niż 1%, że jest nim wietrzenie gabinetu.

Sam porządek w gabinecie nie zapewni ochrony przed zakażeniem

Serwis DentaVox zwrócił uwagę, że czystość jest przez pacjentów nierzadko uznawana za działanie zapewniające higienę i ochronę przed zakażeniem, choć jest to błędne przekonanie.

Z ankiety wynika, że największy odsetek pacjentów (41%) higienę w gabinecie ocenia na podstawie stanu narzędzi i sprzętu używanego podczas wizyty. W dalszej kolejności respondenci wskazali stan całego gabinetu (29%), poczekalni (12%), a najrzadziej – sali operacyjnej (9%). Tylko 4% ankietowanych stwierdziło, że ważny jest strój personelu stomatologicznego, natomiast mniej niż 4% zadeklarowało, że najlepszym wskaźnikiem higienicznej czystości w gabinecie jest stan łazienki.

Podczas ostatniej wizyty u stomatologa zdecydowana większość – około 90% – respondentów stwierdziła, że ich dentysta nosił rękawiczki i maseczkę, a w gogle wyposażonych było 62% stomatologów. Mniej niż połowa praktyków (46%) w trakcie leczenia miała na sobie jednorazowy fartuch, natomiast co trzeci (35%) używał ochraniaczy na obuwie. Wyniki te w dużym stopniu pokrywały się z oczekiwaniami wyrażonymi przez pacjentów w ankiecie.

Rutyna, nieprawidłowe nawyki, nie zawsze poprawne automatyzmy – to przykłady błędów, które pojawiają się we współpracy asystentek stomatologicznych z lekarzami. – Z drugiej strony asysta, poprzez swoją czułość, dbałość o sprzęt i narzędzia, może mocno pomóc w zapobieganiu wielu niekorzystnym sytuacjom – mówi lek. dent. Bartosz Siekierski, ekspert z zakresu endodoncji. Zapraszamy do obejrzenia materiału filmowego!

T.H.

źródło: https://dentistrytoday.com/news/industrynews/item/8586-95-of-patients-demand-better-hygiene-at-the-dentist-s-office

https://dentavox.dentacoin.com/blog/the-dental-office-what-is-good-hygiene-in-times-of-covid-19/


POWIĄZANE ARTYKUŁY

Ecolab5
Dezynfekcja narzędzi w gabinecie stomatologicznym Lekarz

Jednym z najważniejszych czynników wpływających na bezpieczeństwo pacjentów i personelu stomatologicznego w gabinecie jest prawidłowa dezynfekcja narzędzi. Tego właśnie dotyczy kolejny film z cyklu "Dezynfekuj, nie ryzykuj" przygotowany przez firmę E...

Up clinic artykul 3
Jak wyleczyć marketing internetowy w gabinecie stomatologicznym? Lekarz

W dzisiejszym artykule dowiesz się, jak stawiać pierwsze kroki i zacząć rozwijać marketing w gabinecie stomatologicznym. Zobaczysz, jakie obszary należy rozwijać w pierwszej kolejności, jakie działania są priorytetowe i co zrobić, jeśli nie masz czas...

bezpieczenstwo w gabinecie
Bezpieczna organizacja pracy w gabinecie stomatologicznym Asysta

Każdy gabinet stomatologiczny działa według określonych procedur. Ich przestrzeganie gwarantuje utrzymanie wysokiego standardu pracy, a tym samym – bezpieczeństwo. Masz realny wpływ na to, co dzieje się w Twoim otoczeniu, w tym na wybór preparatów, k...

ROZWIŃ WIĘCEJ
dentofobia 2
Ratunku, dentofob w gabinecie stomatologicznym! Cz. 2 Asysta

Wśród pacjentów gabinetów stomatologicznych są osoby, które wykazują szczególne, niekiedy ekstremalnie duże obawy przed podjęciem leczenia. Co oczywiste, od każdego członka zespołu klinicznego wymaga to postawy wspierającej i głębokiej wrażliwości na...

pacjent maloletni
Pacjent małoletni w gabinecie stomatologicznym Lekarz

Rzecznik Praw Pacjenta przypomina, że wizyty lekarskie małoletniego pacjenta co do zasady odbywają się w obecności rodzica lub opiekuna prawnego. Jeśli pacjent ukończył 16 lat, zgodę na leczenie lub wykonanie badania musi wyrazić zarówno rodzic, jak ...

dentofobia
Ratunku, dentofob w gabinecie stomatologicznym! Cz. 1 Asysta

Personel medyczny gabinetu stomatologicznego od czasu do czasu bierze udział w leczeniu pacjenta, który wykazuje szczególnie duży lęk przed wizytą u dentysty. Nie wszyscy jednak wiedzą, że na sukces (bądź porażkę) w leczeniu dentofoba bezpośredni wpł...

oszustwa podatkowe
USA: „kreatywna księgowość” w gabinecie stomatologicznym Lekarz

Jak podało w komunikacie prasowym z 28 marca br. Biuro Prokuratora USA dla Południowego Dystryktu Teksasu, menadżer kliniki dentystycznej w Houston przyznał się do winy w związku z zarzutem niezapłacenia około 500 000 dolarów podatków od wynagrodzeni...

artificial intelligence 3382507 1280
AI w gabinecie stomatologicznym – przyszłość czy teraźniejszość? Lekarz

W lipcu 2023 roku serwis Dentaly.org przeprowadził badanie ankietowe wśród 1265 osób – zarówno lekarzy, jak i pacjentów, koncentrując się na zaletach, ale i zagrożeniach związanych z obecnością sztucznej inteligencji w praktyce stomatologicznej. Obs...

Agnieszka Mielczarek news
Senior w gabinecie stomatologicznym – na co się przygotować? Lekarz

– Musimy zdawać sobie sprawę, że pacjenci w wieku senioralnym często mają ograniczone funkcje poznawcze, np. niedosłyszą. Lekarz dentysta musi umieć skutecznie komunikować się z takimi pacjentami. Często wymagają oni większej empatii, dłuższego czasu...

feedback w gabinecie
Konstruktywny feedback w gabinecie stomatologicznym Lekarz

Dobra komunikacja z pracownikami nie jest czymś dziecinnie prostym, ale też nie jest zbyt trudna, by o nią nie zabiegać i jej nie wypracowywać. Jakich zasad warto przestrzegać, przekazując informacje zwrotne (zwłaszcza te trudne), aby utrzymać dobre ...

Romident Apex Warszawa
Ergonomia i estetyka w małym gabinecie stomatologicznym Lekarz

– Zależało mi na tym, aby mój mały gabinet spełniał wszystkie wymagania sanitarno-epidemiologiczne i lokalowe, a równocześnie chciałam, żeby rozkład wnętrz oraz wyposażenie było ergonomiczne dla personelu i przyjazne dla pacjentów – mówi lek. dent. N...