USA: „kreatywna księgowość” w gabinecie stomatologicznym
USA: „kreatywna księgowość” w gabinecie stomatologicznym
Jak podało w komunikacie prasowym z 28 marca br. Biuro Prokuratora USA dla Południowego Dystryktu Teksasu, menadżer kliniki dentystycznej w Houston przyznał się do winy w związku z zarzutem niezapłacenia około 500 000 dolarów podatków od wynagrodzenia kilkudziesięciu pracowników gabinetu.
Jonathan Lepow pełnił przez kilka poprzednich lat funkcję kierownika praktyki dentystycznej założonej przez swojego ojca – lekarza stomatologa Kennetha A. Lepowa – w Houston, największym mieście Teksasu. Mężczyzna został aresztowany przed dwoma laty – w kwietniu 2022 r. – w związku z unikaniem płacenia podatków w łącznej kwocie około pół miliona dolarów.
W ramach ugody Jonathan Lepow zgodził się zapłacić 495 847 dolarów zaległych podatków. To jednak nie koniec kłopotów z prawem operatywnego menadżera. Jak podał sędzia okręgowy Charles R. Eskridge, 22 sierpnia ma zapaść wyrok w sprawie Lepowa Jr. Za nieuczciwe praktyki finansowe mężczyźnie grozi kara pozbawienia wolności do 5 lat oraz grzywna w wysokości maksymalnie 250 000 dolarów.
Transfer niezapłaconych podatków do innych firm
Jak podano w komunikacie, Jonathan Lepow, który był odpowiedzialny za podejmowanie decyzji finansowych w imieniu kliniki West Road Dental w Houston, przyznał się do niezapłacenia kwoty 544 272 dolarów podatków, które powinny być przekazane w związku z zatrudnieniem łącznie 51 nowych pracowników gabinetu pomiędzy pierwszym kwartałem 2015 r. a końcem 2017 r.
Zamiast wpłacić zaległe środki na konto urzędu podatkowego Stanów Zjednoczonych (U.S. Internal Revenue Service; IRS), Jonathan Lepow użył ich do zapłaty za sprzęt oraz materiały stomatologiczne używane w praktyce West Road Dental. Ponadto część zaległej kwoty mężczyzna przelał na konta innych podmiotów, w których założenie był zaangażowany, w tym centrum edukacji ustawicznej, firmy deweloperskiej oraz spółki z zakresu zarządzania.
T.H.
Źródło: https://www.drbicuspid.com
POWIĄZANE ARTYKUŁY
– Zależało mi na tym, aby mój mały gabinet spełniał wszystkie wymagania sanitarno-epidemiologiczne i lokalowe, a równocześnie chciałam, żeby rozkład wnętrz oraz wyposażenie było ergonomiczne dla personelu i przyjazne dla pacjentów – mówi lek. dent. N...
Wśród pacjentów gabinetów stomatologicznych są osoby, które wykazują szczególne, niekiedy ekstremalnie duże obawy przed podjęciem leczenia. Co oczywiste, od każdego członka zespołu klinicznego wymaga to postawy wspierającej i głębokiej wrażliwości na...
W kontekście funkcjonowania gabinetu dentystycznego mówi się wiele m.in. o potrzebie budowania prawidłowej komunikacji, zachowywaniu profesjonalizmu, rzetelności, etycznym postępowaniu. Ale (zbyt) rzadko w odniesieniu do naszej pracy wspomina się o ż...
Dobra komunikacja z pracownikami nie jest czymś dziecinnie prostym, ale też nie jest zbyt trudna, by o nią nie zabiegać i jej nie wypracowywać. Jakich zasad warto przestrzegać, przekazując informacje zwrotne (zwłaszcza te trudne), aby utrzymać dobre ...
Każdy gabinet stomatologiczny działa według określonych procedur. Ich przestrzeganie gwarantuje utrzymanie wysokiego standardu pracy, a tym samym – bezpieczeństwo. Masz realny wpływ na to, co dzieje się w Twoim otoczeniu, w tym na wybór preparatów, k...
Personel medyczny gabinetu stomatologicznego od czasu do czasu bierze udział w leczeniu pacjenta, który wykazuje szczególnie duży lęk przed wizytą u dentysty. Nie wszyscy jednak wiedzą, że na sukces (bądź porażkę) w leczeniu dentofoba bezpośredni wpł...
Jak informuje lokalna gazeta „Port Huron Times Herald”, Jennifer Malone zatrudniona w gabinecie stomatologicznym w stanie Michigan (USA) została oskarżona o kradzież około 94 000 dolarów na szkodę swojego pracodawcy. Przywłaszczone środki kobieta prz...
W lipcu 2023 roku serwis Dentaly.org przeprowadził badanie ankietowe wśród 1265 osób – zarówno lekarzy, jak i pacjentów, koncentrując się na zaletach, ale i zagrożeniach związanych z obecnością sztucznej inteligencji w praktyce stomatologicznej. Obs...
Rzecznik Praw Pacjenta przypomina, że wizyty lekarskie małoletniego pacjenta co do zasady odbywają się w obecności rodzica lub opiekuna prawnego. Jeśli pacjent ukończył 16 lat, zgodę na leczenie lub wykonanie badania musi wyrazić zarówno rodzic, jak ...
– Musimy zdawać sobie sprawę, że pacjenci w wieku senioralnym często mają ograniczone funkcje poznawcze, np. niedosłyszą. Lekarz dentysta musi umieć skutecznie komunikować się z takimi pacjentami. Często wymagają oni większej empatii, dłuższego czasu...
Zdrowie i bezpieczeństwo, zarówno personelu, jak i pacjentów, to kluczowe czynniki w każdym gabinecie stomatologicznym. Ogromną rolę w ich zachowaniu odgrywają natomiast asystentki i higienistki stomatologiczne. Tej tematyki dotyczy wykład Edyty Klep...