Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

USA: „kreatywna księgowość” w gabinecie stomatologicznym

Publikacja:
USA: „kreatywna księgowość” w gabinecie stomatologicznym

USA: „kreatywna księgowość” w gabinecie stomatologicznym

Jak podało w komunikacie prasowym z 28 marca br. Biuro Prokuratora USA dla Południowego Dystryktu Teksasu, menadżer kliniki dentystycznej w Houston przyznał się do winy w związku z zarzutem niezapłacenia około 500 000 dolarów podatków od wynagrodzenia kilkudziesięciu pracowników gabinetu.

Jonathan Lepow pełnił przez kilka poprzednich lat funkcję kierownika praktyki dentystycznej założonej przez swojego ojca – lekarza stomatologa Kennetha A. Lepowa – w Houston, największym mieście Teksasu. Mężczyzna został aresztowany przed dwoma laty – w kwietniu 2022 r. – w związku z unikaniem płacenia podatków w łącznej kwocie około pół miliona dolarów.

W ramach ugody Jonathan Lepow zgodził się zapłacić 495 847 dolarów zaległych podatków. To jednak nie koniec kłopotów z prawem operatywnego menadżera. Jak podał sędzia okręgowy Charles R. Eskridge, 22 sierpnia ma zapaść wyrok w sprawie Lepowa Jr. Za nieuczciwe praktyki finansowe mężczyźnie grozi kara pozbawienia wolności do 5 lat oraz grzywna w wysokości maksymalnie 250 000 dolarów.

Transfer niezapłaconych podatków do innych firm

Jak podano w komunikacie, Jonathan Lepow, który był odpowiedzialny za podejmowanie decyzji finansowych w imieniu kliniki West Road Dental w Houston, przyznał się do niezapłacenia kwoty 544 272 dolarów podatków, które powinny być przekazane w związku z zatrudnieniem łącznie 51 nowych pracowników gabinetu pomiędzy pierwszym kwartałem 2015 r. a końcem 2017 r.

Zamiast wpłacić zaległe środki na konto urzędu podatkowego Stanów Zjednoczonych (U.S. Internal Revenue Service; IRS), Jonathan Lepow użył ich do zapłaty za sprzęt oraz materiały stomatologiczne używane w praktyce West Road Dental. Ponadto część zaległej kwoty mężczyzna przelał na konta innych podmiotów, w których założenie był zaangażowany, w tym centrum edukacji ustawicznej, firmy deweloperskiej oraz spółki z zakresu zarządzania.

T.H.

Źródło: https://www.drbicuspid.com


POWIĄZANE ARTYKUŁY

Romident Apex Warszawa
Ergonomia i estetyka w małym gabinecie stomatologicznym Lekarz

– Zależało mi na tym, aby mój mały gabinet spełniał wszystkie wymagania sanitarno-epidemiologiczne i lokalowe, a równocześnie chciałam, żeby rozkład wnętrz oraz wyposażenie było ergonomiczne dla personelu i przyjazne dla pacjentów – mówi lek. dent. N...

dentofobia 2
Ratunku, dentofob w gabinecie stomatologicznym! Cz. 2 Asysta

Wśród pacjentów gabinetów stomatologicznych są osoby, które wykazują szczególne, niekiedy ekstremalnie duże obawy przed podjęciem leczenia. Co oczywiste, od każdego członka zespołu klinicznego wymaga to postawy wspierającej i głębokiej wrażliwości na...

dentysta
Życzliwość w gabinecie stomatologicznym – czy jest potrzebna? Lekarz

W kontekście funkcjonowania gabinetu dentystycznego mówi się wiele m.in. o potrzebie budowania prawidłowej komunikacji, zachowywaniu profesjonalizmu, rzetelności, etycznym postępowaniu. Ale (zbyt) rzadko w odniesieniu do naszej pracy wspomina się o ż...

ROZWIŃ WIĘCEJ
feedback w gabinecie
Konstruktywny feedback w gabinecie stomatologicznym Lekarz

Dobra komunikacja z pracownikami nie jest czymś dziecinnie prostym, ale też nie jest zbyt trudna, by o nią nie zabiegać i jej nie wypracowywać. Jakich zasad warto przestrzegać, przekazując informacje zwrotne (zwłaszcza te trudne), aby utrzymać dobre ...

bezpieczenstwo w gabinecie
Bezpieczna organizacja pracy w gabinecie stomatologicznym Asysta

Każdy gabinet stomatologiczny działa według określonych procedur. Ich przestrzeganie gwarantuje utrzymanie wysokiego standardu pracy, a tym samym – bezpieczeństwo. Masz realny wpływ na to, co dzieje się w Twoim otoczeniu, w tym na wybór preparatów, k...

dentofobia
Ratunku, dentofob w gabinecie stomatologicznym! Cz. 1 Asysta

Personel medyczny gabinetu stomatologicznego od czasu do czasu bierze udział w leczeniu pacjenta, który wykazuje szczególnie duży lęk przed wizytą u dentysty. Nie wszyscy jednak wiedzą, że na sukces (bądź porażkę) w leczeniu dentofoba bezpośredni wpł...

kradziez
Kreatywna księgowość pracownicy gabinetu dentystycznego Lekarz

Jak informuje lokalna gazeta „Port Huron Times Herald”, Jennifer Malone zatrudniona w gabinecie stomatologicznym w stanie Michigan (USA) została oskarżona o kradzież około 94 000 dolarów na szkodę swojego pracodawcy. Przywłaszczone środki kobieta prz...

artificial intelligence 3382507 1280
AI w gabinecie stomatologicznym – przyszłość czy teraźniejszość? Lekarz

W lipcu 2023 roku serwis Dentaly.org przeprowadził badanie ankietowe wśród 1265 osób – zarówno lekarzy, jak i pacjentów, koncentrując się na zaletach, ale i zagrożeniach związanych z obecnością sztucznej inteligencji w praktyce stomatologicznej. Obs...

pacjent maloletni
Pacjent małoletni w gabinecie stomatologicznym Lekarz

Rzecznik Praw Pacjenta przypomina, że wizyty lekarskie małoletniego pacjenta co do zasady odbywają się w obecności rodzica lub opiekuna prawnego. Jeśli pacjent ukończył 16 lat, zgodę na leczenie lub wykonanie badania musi wyrazić zarówno rodzic, jak ...

Agnieszka Mielczarek news
Senior w gabinecie stomatologicznym – na co się przygotować? Lekarz

– Musimy zdawać sobie sprawę, że pacjenci w wieku senioralnym często mają ograniczone funkcje poznawcze, np. niedosłyszą. Lekarz dentysta musi umieć skutecznie komunikować się z takimi pacjentami. Często wymagają oni większej empatii, dłuższego czasu...

Edyta Klepcarz Akademia Asysdent glowne
Bezpieczna organizacja pracy w gabinecie stomatologicznym Asysta

Zdrowie i bezpieczeństwo, zarówno personelu, jak i pacjentów, to kluczowe czynniki w każdym gabinecie stomatologicznym. Ogromną rolę w ich zachowaniu odgrywają natomiast asystentki i higienistki stomatologiczne. Tej tematyki dotyczy wykład Edyty Klep...