Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

„Obudźcie emocje, a dokładniej… obudźcie ciekawość pacjenta”

Publikacja:
„Obudźcie emocje, a dokładniej… obudźcie ciekawość pacjenta”

„Obudźcie emocje, a dokładniej… obudźcie ciekawość pacjenta”

Wyobraźcie sobie Państwo, że jesteście w posiadaniu magicznej substancji, której siła polega na wyzwoleniu w Waszym słuchaczu nieodpartej chęci słuchania. To siła, która wyzwala interakcję między mówiącym a słuchaczem, nauczycielem a uczniem, lekarzem a pacjentem. Większość zadaje sobie pewnie pytanie: gdzie dostanę tę substancję i za jaką cenę? Ów eliksir jest wart dokładnie tyle, ile jest ktoś jest w stanie za niego zapłacić.

Niedawno (10-11 stycznia 2015 roku) zupełnie magiczną receptę na ów specyfik podawał dr Bartosz Cerkaski. Brzmiała ona ni mniej, ni więcej tylko: „Obudźcie emocje, a dokładniej… obudźcie ciekawość pacjenta”. Tak właśnie rozpoczęła się inauguracja Akademii DSD, czyli Digital Smile Design. Wydarzenie magiczne i wyjątkowe dzięki atmosferze jaką stworzyli niezwykli goście, dzięki ich emocjom i wspólnej pasji do stomatologii oraz – co za tym idzie – do uśmiechu.

Akademia DSD skupia wokół siebie ludzi, dla których uśmiech to emocja, która istnieje tylko dzięki temu, że można się nią dzielić z innymi. To zaraźliwa moc, której chętnie ulegamy. Indywidualne projektowanie uśmiechu to więcej niż nowoczesne narzędzie stomatologiczne. To idea, dająca gwarancję precyzyjnej komunikacji na linii stomatolog – technik, umożliwiająca organizację pracy we wspólnej cyfrowej przestrzeni. DSD to także możliwość podejmowania decyzji w oparciu o wizualną komunikację z pacjentem.

Koncept Digital Smile Design, zapoczątkowany przez Christiana Coachmana, jest unikalną w świecie stomatologii filozofią, przywracającą znaczenie pacjenta w całym procesie leczenia. Dlatego właśnie DSD tak szybko urzeka… Bo pokazuje efekt końcowy na samym początku. Zachwyca. Inspiruje. Otwiera możliwości.

DSD w postaci kursów teoretyczno-praktycznych przewidziane jest dla grupy specjalistów stomatologii oraz techników dentystycznych, dla których uśmiech zaprojektowany do twarzy ma wielkie znaczenie.

Inauguracja Akademii DSD odbyła się 10-11 stycznia w hotelu Puro w Poznaniu. Pojawiło się wielu znamienitych gości, wśród których jest prof. dr hab. Anna Surdacka, Prodziekan Oddziału Stomatologii Akademii Medycznej w Poznaniu; dr hab. Jan Pietruski, Prezydent Polskiej Akademii Stomatologii Estetycznej wraz Członkami Zarządu PASE: panią Dagmarą Karczewską-Purzycką oraz panem Krisem Chmielewskim.

Podczas dwudniowego kursu inauguracyjnego uczestnicy mieli okazję zobaczyć i nauczyć się projektowania uśmiechu metodą DSD, obserwując na żywo pracę dr. Bartosza Cerkaskiego (V-ce Prezydent PASE) z modelką. Efekt końcowy i emocje z nim związane były zwieńczeniem pierwszego dnia spotkania. Dzień drugi przybrał formę warsztatów, w czasie których każdy z uczestników mówił językiem DSD przy własnym komputerze.

Inauguracyjną kolację, która okazała się nie tylko wyśmienitym spotkaniem towarzyskim, ale i artystycznym, sponsorowała firma Densply Polska.
Niecodzienny efekt merytoryczny w połączeniu ze spektakularnymi wrażeniami estetycznymi i niezwykłą atmosferą, to kwintesencja Akademii DSD.

Następne szkolenia odbędą się w dniach:
7-8 lutego 2015r.
9-10 maja 2015r.

Szczegółowe informacje na stronie www.akademiadsd.pl oraz www.facebook.com/akademiadsd.


POWIĄZANE ARTYKUŁY

Listerine
Problemy periodontologiczne u pacjenta 60+ [webinar] Lekarz

Z wiekiem organizm staje się bardziej podatny na wszelkie choroby i dolegliwości. Przyzębie również podlega procesom starzenia się. Niektóre schorzenia mogą negatywnie wpłynąć na jego stan. Z tego powodu warto odpowiednio dobierać profilaktykę do sta...

dokumentacja medyczna - Dentonet.pl
Udostępnianie dokumentacji po śmierci pacjenta Lekarz

Rzecznik Praw Pacjenta przypomina zasady udostępniania dokumentacji medycznej po śmierci pacjenta. Ogólna zasada mówi, że dokumentację medyczną należy udostępniać osobie bliskiej, chyba że udostępnieniu sprzeciwi się inna osoba bliska lub sprzeciwił ...

tajemnica lekarska - Dentonet.pl
Jak przestrzegać w gabinecie prawa pacjenta do tajemnicy? Lekarz

Jak przypomina Rzecznik Praw Pacjenta, każdy pacjent ma prawo do zachowania w tajemnicy informacji z nim związanych, a uzyskanych w związku z wykonywaniem zawodu medycznego. Dotyczy to wszystkich osób wykonujących zawód medyczny i udzielających świad...

ROZWIŃ WIĘCEJ
telefoniczna informacja pacjenta - Dentonet.pl
Na co pacjenci skarżą się do Rzecznika Praw Pacjenta? Lekarz

W kwietniu pracownicy Rzecznika Praw Pacjenta odebrali łącznie prawie 12 000 połączeń i na ich podstawie interweniowali w 1504 przypadkach. Pacjenci skarżą się m.in. na problemy z kontaktem telefonicznym z przychodnią, dostęp do leków dla dzieci i se...

webinar
Proteza to nie wszystko! O perspektywie pacjenta protetycznego Lekarz

Większość Polaków uważa, że zagadnienie utraty zębów, a co za tym idzie – protez zębowych – jest tematem tabu. To niestety budzi w osobach zmagających się z tym problemem poczucie wstydu i negatywnie wpływa na ich samopoczucie. To szokujące, biorąc p...

wyniki badań - Dentonet.pl
5 tys. interwencji Rzecznika Praw Pacjenta w placówkach Lekarz

Od 1 marca do 31 października 2020 r. biuro Rzecznika Praw Pacjenta podjęło 5 099 interwencji w placówkach medycznych. Pacjenci mieli w tym czasie problemy z kontaktem telefonicznymi z placówkami, dostępem do świadczeń medycznych oraz odmową wypisani...

Ewa Mazur-Pawłowska - Dentonet.pl
Dokumentacja pacjenta w stomatologii z perspektywy asysty Asysta

– Zapraszam na mój wykład podczas konferencji ASYSDENT 2020 – mówi mec. Ewa Mazur-Pawłowska, jedna z wykładowców tegorocznego ASYSDENTU. – Przedstawię Państwu koncepcję przygotowywania podstawowej dokumentacji pacjenta w stomatologii. Jest to bardzo ...

zestresowana asystentka
Konflikty i złe emocje w gabinecie: czy już czas na zmiany? Asysta

Jeżeli uważasz, że nie jesteś dobrze traktowana w pracy, to – jak wynika z artykułu opublikowanego w serwisie Dentistry IQ – nie jesteś sama. Tija Hunter, higienistka z USA, wcześniej wiceprezeska Amerykańskiego Stowarzyszenia Asystentek Stomatologic...

szczotkowanie na modelu
Instruktaż higieny? Dopasowany do potrzeb pacjenta! Asysta

- Każdy pacjent ma indywidualną anatomię zębów. Mamy pacjentów z implantami, w trakcie leczenia ortodontycznego, ze stłoczeniami. Każdy z nich potrzebuje różnych rozwiązań. Musimy dobrze poznać to, co jest dostępne na rynku i pomagać naszym pacjentom...

EEC3
Uzupełnienie protetyczne u pacjenta z EEC po rozszczepie wargi Lekarz

Zespół EEC (ang. Ectrodactyly-Ectodermal Dysplasia Clefting Syndrome) to zespół wad wrodzonych, charakteryzujący się triadą występujących u pacjenta nieprawidłowości. Jedną z nich są rozszczepy podniebienia i wargi oraz wady występujące w obrębie uzę...

leczenie osób w kryzysie psychicznym - Dentonet.pl
Leczenie stomatologiczne a problemy psychiczne pacjenta Lekarz

Do Rzecznika Praw Pacjenta wpłynęła informacja, że część pacjentów doświadczających kryzysu psychicznego jest odsyłana przez lekarzy dentystów do lekarza psychiatry po zaświadczenie o możliwości zastosowania w ich przypadku znieczulenia. Rzecznik Pra...