Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

„Obudźcie emocje, a dokładniej… obudźcie ciekawość pacjenta”

Publikacja:
„Obudźcie emocje, a dokładniej… obudźcie ciekawość pacjenta”

„Obudźcie emocje, a dokładniej… obudźcie ciekawość pacjenta”

Wyobraźcie sobie Państwo, że jesteście w posiadaniu magicznej substancji, której siła polega na wyzwoleniu w Waszym słuchaczu nieodpartej chęci słuchania. To siła, która wyzwala interakcję między mówiącym a słuchaczem, nauczycielem a uczniem, lekarzem a pacjentem. Większość zadaje sobie pewnie pytanie: gdzie dostanę tę substancję i za jaką cenę? Ów eliksir jest wart dokładnie tyle, ile jest ktoś jest w stanie za niego zapłacić.

Niedawno (10-11 stycznia 2015 roku) zupełnie magiczną receptę na ów specyfik podawał dr Bartosz Cerkaski. Brzmiała ona ni mniej, ni więcej tylko: „Obudźcie emocje, a dokładniej… obudźcie ciekawość pacjenta”. Tak właśnie rozpoczęła się inauguracja Akademii DSD, czyli Digital Smile Design. Wydarzenie magiczne i wyjątkowe dzięki atmosferze jaką stworzyli niezwykli goście, dzięki ich emocjom i wspólnej pasji do stomatologii oraz – co za tym idzie – do uśmiechu.

Akademia DSD skupia wokół siebie ludzi, dla których uśmiech to emocja, która istnieje tylko dzięki temu, że można się nią dzielić z innymi. To zaraźliwa moc, której chętnie ulegamy. Indywidualne projektowanie uśmiechu to więcej niż nowoczesne narzędzie stomatologiczne. To idea, dająca gwarancję precyzyjnej komunikacji na linii stomatolog – technik, umożliwiająca organizację pracy we wspólnej cyfrowej przestrzeni. DSD to także możliwość podejmowania decyzji w oparciu o wizualną komunikację z pacjentem.

Koncept Digital Smile Design, zapoczątkowany przez Christiana Coachmana, jest unikalną w świecie stomatologii filozofią, przywracającą znaczenie pacjenta w całym procesie leczenia. Dlatego właśnie DSD tak szybko urzeka… Bo pokazuje efekt końcowy na samym początku. Zachwyca. Inspiruje. Otwiera możliwości.

DSD w postaci kursów teoretyczno-praktycznych przewidziane jest dla grupy specjalistów stomatologii oraz techników dentystycznych, dla których uśmiech zaprojektowany do twarzy ma wielkie znaczenie.

Inauguracja Akademii DSD odbyła się 10-11 stycznia w hotelu Puro w Poznaniu. Pojawiło się wielu znamienitych gości, wśród których jest prof. dr hab. Anna Surdacka, Prodziekan Oddziału Stomatologii Akademii Medycznej w Poznaniu; dr hab. Jan Pietruski, Prezydent Polskiej Akademii Stomatologii Estetycznej wraz Członkami Zarządu PASE: panią Dagmarą Karczewską-Purzycką oraz panem Krisem Chmielewskim.

Podczas dwudniowego kursu inauguracyjnego uczestnicy mieli okazję zobaczyć i nauczyć się projektowania uśmiechu metodą DSD, obserwując na żywo pracę dr. Bartosza Cerkaskiego (V-ce Prezydent PASE) z modelką. Efekt końcowy i emocje z nim związane były zwieńczeniem pierwszego dnia spotkania. Dzień drugi przybrał formę warsztatów, w czasie których każdy z uczestników mówił językiem DSD przy własnym komputerze.

Inauguracyjną kolację, która okazała się nie tylko wyśmienitym spotkaniem towarzyskim, ale i artystycznym, sponsorowała firma Densply Polska.
Niecodzienny efekt merytoryczny w połączeniu ze spektakularnymi wrażeniami estetycznymi i niezwykłą atmosferą, to kwintesencja Akademii DSD.

Następne szkolenia odbędą się w dniach:
7-8 lutego 2015r.
9-10 maja 2015r.

Szczegółowe informacje na stronie www.akademiadsd.pl oraz www.facebook.com/akademiadsd.


POWIĄZANE ARTYKUŁY

e recepta
E-recepta – najważniejsze informacje dla pacjenta Pacjent

Wielkimi krokami zbliża się okres, w którym – jak co roku – jesteśmy najbardziej narażeni na wszelkie zakażenia czy osłabienie naszego organizmu. Ostatnie lata zweryfikowały, że służba zdrowia potrzebuje wprowadzenia nowych rozwiązań, które będą zape...

komunikacja1
RPP przypomina o prawie pacjenta do informacji Lekarz

– Wszelkie informacje na temat stanu zdrowia powinny być przekazywane w sposób przystępny, czyli przy wykorzystaniu słownictwa i terminologii zrozumiałej dla pacjenta, ze względu na jego wiek, wykształcenie, stan zdrowia, a w szczególności na stan ps...

tajemnica lekarska - Dentonet.pl
Jak przestrzegać w gabinecie prawa pacjenta do tajemnicy? Lekarz

Jak przypomina Rzecznik Praw Pacjenta, każdy pacjent ma prawo do zachowania w tajemnicy informacji z nim związanych, a uzyskanych w związku z wykonywaniem zawodu medycznego. Dotyczy to wszystkich osób wykonujących zawód medyczny i udzielających świad...

ROZWIŃ WIĘCEJ
Pawel Plakwicz
Największe wyzwania u pacjenta z transmigracją zęba Lekarz

Transmigracja zęba to szczególna sytuacja migracji ektopowego położenia zęba, w której przynajmniej jego korona przechodzi przez linię pośrodkową. Najczęściej występuje w żuchwie, w łuku dolnym, u dzieci w wieku 8-12 lat. – Największym wyzwaniem dla ...

policja1
USA: 28-letni dentysta zastrzelony przez pacjenta Lekarz

28-letni stomatolog został śmiertelnie postrzelony przez pacjenta w gabinecie na przedmieściu San Diego (USA). Do zdarzenia doszło 29 lutego – pojawiły się spekulacje, że mogło to być zabójstwo z nienawiści na tle narodowościowym. 28-letni stomatol...

bol pozabiegowy
Ból pozabiegowy - jak przewidzieć go u pacjenta? Lekarz

Czynniki kliniczne, w tym nasilenie bólu przed i w trakcie leczenia kanałowego, mogą wskazywać na ryzyko wystąpienia pooperacyjnych dolegliwości bólowych bardziej niż cechy socjodemograficzne, takie jak rasa lub poziom dochodów. To wnioski płynące z ...

zestresowana asystentka
Konflikty i złe emocje w gabinecie: czy już czas na zmiany? Asysta

Jeżeli uważasz, że nie jesteś dobrze traktowana w pracy, to – jak wynika z artykułu opublikowanego w serwisie Dentistry IQ – nie jesteś sama. Tija Hunter, higienistka z USA, wcześniej wiceprezeska Amerykańskiego Stowarzyszenia Asystentek Stomatologic...

leczenie stomatologiczne 1
Dostępność do świadczeń prawem każdego pacjenta Lekarz

Rzecznik Praw Pacjenta i Narodowy Fundusz Zdrowia przypominają, że podstawowym prawem pacjenta jest dostępność do świadczeń medycznych. Negatywny wynik testu na koronawirusa nie może być warunkiem rozpoczęcia leczenia szpitalnego, ambulatoryjnego czy...

narzedzia
Uzupełnienie protetyczne u pacjenta z EEC po rozszczepie wargi Lekarz

Zespół EEC (ang. Ectrodactyly-Ectodermal Dysplasia Clefting Syndrome) to zespół wad wrodzonych, charakteryzujący się triadą występujących u pacjenta nieprawidłowości. Jedną z nich są rozszczepy podniebienia i wargi oraz wady występujące w obrębie uzę...

agresja pacjenta
Agresja pacjenta w gabinecie – jak należy reagować? Lekarz

Objawy agresji czy przemocy w miejscu pracy to problem, który nie omija także gabinetów stomatologicznych. Dziesięć wskazówek, jak bezpiecznie i skutecznie reagować na agresywnych, wszczynających kłótnie oraz uciążliwych pacjentów przytacza portal st...

Listerine
Problemy periodontologiczne u pacjenta 60+ [webinar] Lekarz

Z wiekiem organizm staje się bardziej podatny na wszelkie choroby i dolegliwości. Przyzębie również podlega procesom starzenia się. Niektóre schorzenia mogą negatywnie wpłynąć na jego stan. Z tego powodu warto odpowiednio dobierać profilaktykę do sta...