Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

„Obudźcie emocje, a dokładniej… obudźcie ciekawość pacjenta”

Publikacja:
„Obudźcie emocje, a dokładniej… obudźcie ciekawość pacjenta”

„Obudźcie emocje, a dokładniej… obudźcie ciekawość pacjenta”

Wyobraźcie sobie Państwo, że jesteście w posiadaniu magicznej substancji, której siła polega na wyzwoleniu w Waszym słuchaczu nieodpartej chęci słuchania. To siła, która wyzwala interakcję między mówiącym a słuchaczem, nauczycielem a uczniem, lekarzem a pacjentem. Większość zadaje sobie pewnie pytanie: gdzie dostanę tę substancję i za jaką cenę? Ów eliksir jest wart dokładnie tyle, ile jest ktoś jest w stanie za niego zapłacić.

Niedawno (10-11 stycznia 2015 roku) zupełnie magiczną receptę na ów specyfik podawał dr Bartosz Cerkaski. Brzmiała ona ni mniej, ni więcej tylko: „Obudźcie emocje, a dokładniej… obudźcie ciekawość pacjenta”. Tak właśnie rozpoczęła się inauguracja Akademii DSD, czyli Digital Smile Design. Wydarzenie magiczne i wyjątkowe dzięki atmosferze jaką stworzyli niezwykli goście, dzięki ich emocjom i wspólnej pasji do stomatologii oraz – co za tym idzie – do uśmiechu.

Akademia DSD skupia wokół siebie ludzi, dla których uśmiech to emocja, która istnieje tylko dzięki temu, że można się nią dzielić z innymi. To zaraźliwa moc, której chętnie ulegamy. Indywidualne projektowanie uśmiechu to więcej niż nowoczesne narzędzie stomatologiczne. To idea, dająca gwarancję precyzyjnej komunikacji na linii stomatolog – technik, umożliwiająca organizację pracy we wspólnej cyfrowej przestrzeni. DSD to także możliwość podejmowania decyzji w oparciu o wizualną komunikację z pacjentem.

Koncept Digital Smile Design, zapoczątkowany przez Christiana Coachmana, jest unikalną w świecie stomatologii filozofią, przywracającą znaczenie pacjenta w całym procesie leczenia. Dlatego właśnie DSD tak szybko urzeka… Bo pokazuje efekt końcowy na samym początku. Zachwyca. Inspiruje. Otwiera możliwości.

DSD w postaci kursów teoretyczno-praktycznych przewidziane jest dla grupy specjalistów stomatologii oraz techników dentystycznych, dla których uśmiech zaprojektowany do twarzy ma wielkie znaczenie.

Inauguracja Akademii DSD odbyła się 10-11 stycznia w hotelu Puro w Poznaniu. Pojawiło się wielu znamienitych gości, wśród których jest prof. dr hab. Anna Surdacka, Prodziekan Oddziału Stomatologii Akademii Medycznej w Poznaniu; dr hab. Jan Pietruski, Prezydent Polskiej Akademii Stomatologii Estetycznej wraz Członkami Zarządu PASE: panią Dagmarą Karczewską-Purzycką oraz panem Krisem Chmielewskim.

Podczas dwudniowego kursu inauguracyjnego uczestnicy mieli okazję zobaczyć i nauczyć się projektowania uśmiechu metodą DSD, obserwując na żywo pracę dr. Bartosza Cerkaskiego (V-ce Prezydent PASE) z modelką. Efekt końcowy i emocje z nim związane były zwieńczeniem pierwszego dnia spotkania. Dzień drugi przybrał formę warsztatów, w czasie których każdy z uczestników mówił językiem DSD przy własnym komputerze.

Inauguracyjną kolację, która okazała się nie tylko wyśmienitym spotkaniem towarzyskim, ale i artystycznym, sponsorowała firma Densply Polska.
Niecodzienny efekt merytoryczny w połączeniu ze spektakularnymi wrażeniami estetycznymi i niezwykłą atmosferą, to kwintesencja Akademii DSD.

Następne szkolenia odbędą się w dniach:
7-8 lutego 2015r.
9-10 maja 2015r.

Szczegółowe informacje na stronie www.akademiadsd.pl oraz www.facebook.com/akademiadsd.


POWIĄZANE ARTYKUŁY

leczenie osób w kryzysie psychicznym - Dentonet.pl
Leczenie stomatologiczne a problemy psychiczne pacjenta Lekarz

Do Rzecznika Praw Pacjenta wpłynęła informacja, że część pacjentów doświadczających kryzysu psychicznego jest odsyłana przez lekarzy dentystów do lekarza psychiatry po zaświadczenie o możliwości zastosowania w ich przypadku znieczulenia. Rzecznik Pra...

zgoda pacjenta na leczenie - Dentonet.pl
"Osoba bliska" pacjenta w gabinecie - co to znaczy? Lekarz

Na życzenie pacjenta podczas udzielania mu świadczeń zdrowotnych – również stomatologicznych – w gabinecie może przebywać tzw. osoba bliska. Szczegóły tego zagadnienia na stronie Okręgowej Izby Lekarskiej w Gdańsku przybliża mec. Karol Kolankiewicz. ...

Konferencja Mistrzów Stomatologii
Nieuświadomione potrzeby pacjenta stomatologicznego Lekarz

- Lekarze mierzą się z wyzwaniami. Ogromnym ułatwieniem są zdobycze technologii, natomiast największym wyzwaniem są rosnące oczekiwania pacjentów - mówi dr Magdalena Żywicka, jeden z wykładowców Konferencji Mistrzów Stomatologii (12-14 października, ...

ROZWIŃ WIĘCEJ
dokumentacja medyczna - Dentonet.pl
Udostępnianie dokumentacji po śmierci pacjenta Lekarz

Rzecznik Praw Pacjenta przypomina zasady udostępniania dokumentacji medycznej po śmierci pacjenta. Ogólna zasada mówi, że dokumentację medyczną należy udostępniać osobie bliskiej, chyba że udostępnieniu sprzeciwi się inna osoba bliska lub sprzeciwił ...

quino al 8gWEAAXJjtI unsplash
800 190 590 - Telefoniczna Informacja Pacjenta od NFZ-u Pacjent

13 listopada w całym kraju, we wszystkich oddziałach wojewódzkich NFZ-u, ruszyła Telefoniczna Informacja Pacjenta – jeden wspólny numer telefonu dla Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta. 800 190 590 to dotychczasowy numer b...

śluza do dezynfekcji
Dezynfekcja w gabinecie priorytetem dla pacjenta Asysta

Serwis DentaVox przeprowadził wiosną tego roku badanie ankietowe, które miało na celu sprawdzenie oczekiwań pacjentów odnośnie wizyty w gabinecie stomatologicznym. Wykazano w nim przede wszystkim, że ze względu na pandemię COVID-19 pacjenci mają znac...

wakacyjny poradnik pacjenta - Dentonet.pl
RPP: wakacyjny poradnik pacjenta pod kątem epidemii Pacjent

Pandemia koronawirusa zdecydowanie zmieniła plany wakacyjne wielu osób i z pewnością spora część z nich ze względu na utrudnienia podczas wyjazdów zagranicznych swój urlop spędzi w kraju. Dlatego tegoroczna wersja „Wakacyjnego Poradnika Pacjenta” od ...

Konferencja Mistrzów 15
Jak odkryć potrzebę pacjenta, o której on sam nie wie? Lekarz

- Rolą stomatologa jest ukazanie pacjentowi dostępnych rezultatów terapii, których on sam nie jest w stanie sam sobie wyobrazić - przekonuje dr Magdalena Żywicka, lekarz stomatolog, jeden z wykładowców 1 Konferencji Mistrzów Stomatologii (12-14 paźdz...

telefoniczna informacja pacjenta - Dentonet.pl
Na co pacjenci skarżą się do Rzecznika Praw Pacjenta? Lekarz

W kwietniu pracownicy Rzecznika Praw Pacjenta odebrali łącznie prawie 12 000 połączeń i na ich podstawie interweniowali w 1504 przypadkach. Pacjenci skarżą się m.in. na problemy z kontaktem telefonicznym z przychodnią, dostęp do leków dla dzieci i se...

Tomasz Dzieniakowski
Higienistka najlepiej zna pacjenta - mówi dr Dzieniakowski Asysta

W krajach wyżej rozwiniętych standardem jest, że wszystkie zabiegi zaczynają się profesjonalną higienizacją. Rola higienistki stomatologicznej w gabinecie jest ogromna. - Higienistka znacznie precyzyjniej ocenia stan jamy ustnej niż lekarz, bo podcza...

IKP - Dentonet.pl
Z Internetowego Konta Pacjenta korzysta 8,5 mln osób Pacjent

Narodowy Fundusz Zdrowia podaje, że w połowie maja br. liczba użytkowników Internetowego Konta Pacjenta sięgnęła już 8,5 mln osób, podczas gdy jeszcze w październiku 2020 roku było ich 3,5 mln. Oczywiście wynika to głównie ze związanych z pandemią dz...