Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Obsługa pacjenta gabinetu ma istotne znaczenie

Publikacja:
Obsługa pacjenta gabinetu ma istotne znaczenie

Obsługa pacjenta gabinetu ma istotne znaczenie

Nietrudno zauważyć, że świat handlu detalicznego z każdym rokiem coraz bardziej przegrywa z zakupami dostępnymi online. Znacznie szersza oferta niż w tradycyjnych sklepach, szybkość transakcji i realizacji zamówienia, możliwość zwrotu nietrafionego zakupu – wszystko to sprawia, że wiele osób poszukuje potrzebnego produktu w smartfonie, a nie w centrum handlowym. A jak jest w stomatologii?

W stomatologii sprawy mają się inaczej – o ile przybywa pacjentów, którzy wizytę rezerwują online, to nie da się uniknąć osobistego kontaktu z lekarzem i innymi pracownikami gabinetu. Dlatego – bez dwóch zdań – poziom obsługi klienta (w tym wypadku pacjenta) ma nadal istotne znaczenie.

Każdy pacjent zasługuje na równie dobre traktowanie

Gabinety dentystyczne, w których standardem są osobiste relacje z pacjentami, muszą dbać o jak najwyższy poziom obsługi każdego klienta, jeżeli chcą osiągać sukces. Na zainteresowanie ze strony personelu oraz równie przyjazne traktowanie powinni liczyć zarówno pacjenci, którzy opłacają leczenie w całości z własnej kieszeni, jak i ci, którzy korzystają z ubezpieczenia.

Nie jest przy tym trudno określić elementy, które pacjenci postrzegają jako dobrą, oczekiwaną przez nich obsługę klienta. Wyzwaniem może być tylko to, by stosować te zasady w stosunku do każdego pacjenta i za każdym razem, gdy pojawia się on w naszym gabinecie.

Oto pięć prostych działań, które pozwolą zapewnić bardzo dobry poziom obsługi pacjenta:

1. Każdego pacjenta wchodzącego do gabinetu powitaj serdecznie, z zaangażowaniem, ale też wystarczająco głośno (byle nie za głośno!). Pamiętaj, aby robić to w sposób jak najbardziej naturalny, wystrzegając się sztampy i sztuczności.

2. Dowiedz się jednej nowej rzeczy o pacjencie podczas jego każdej kolejnej wizyty i dodaj tę informację do swoich notatek w karcie pacjenta.

3. W przypadku nowego pacjenta spróbuj dowiedzieć się o nim co najmniej 10 rzeczy i pamiętaj, aby zapytać o kilka z nich podczas następnej wizyty.

4. Po bardziej skomplikowanym zabiegu, w tym każdym, w którym stosowana była iniekcja, zadzwoń do pacjenta, aby upewnić się, że u niego wszystko w porządku po przeprowadzonym leczeniu.

5. Pożegnaj się z pacjentem serdecznie, ale zarazem w naturalny sposób, doceniając, że wybrał twój gabinet i wyrażając nadzieję, że wkrótce zobaczycie się ponownie.

Nie ingeruj w sprawy tych, którzy sobie tego nie życzą

Oczywiście należy pamiętać o tym, że nie każdy pacjent będzie miał ochotę wchodzić z nami w dyskusję – bo jest zmęczony po całym dniu pracy lub zbyt przejęty leczeniem, które będzie u niego przeprowadzane. Nie każdy też lubi dzielić się sprawami dotyczącymi swojego życia rodzinnego czy zawodowego. W tym wypadku uszanowanie takiej postawy i oczekiwania pacjenta, by nie ingerować w sprawy, które nie dotyczą bezpośrednio wizyty, będzie również świadczyło o prawidłowym poziomie obsługi klienta. Ale do tego potrzebna jest znajomość pacjenta.

Lekarz prowadzący i opiekun pacjenta – to nowe stanowiska, które coraz częściej pojawiają się w praktykach stomatologicznych w Polsce. Czym zajmują się osoby na tych stanowiskach? Kim są? Odpowiada w rozmowie z Dentonetem Mariusz Oboda, trener rozwoju praktyk stomatologicznych.

T.H.

Źródło: https://www.dentistrytoday.com/why-customer-service-still-counts/


POWIĄZANE ARTYKUŁY

Up clinic artykul 4
Ale jak znaleźć czas na ten marketing gabinetu?! Lekarz

Osoby, które przeczytały nasz ostatni artykuł o tym, jak z pozytywnym skutkiem stosować marketing w swoim gabinecie, mogą zastanawiać się, skąd wziąć czas na jego prowadzenie, gdy już teraz mamy tyle na głowie. Jeśli rzetelnie przygotowaliśmy listę d...

Biegun Poludniowy
Z gabinetu stomatologicznego na Biegun Południowy Lekarz

W rozmowie z brytyjskim portalem stomatologicznym Dentistry.co.uk dr Cat Burford opowiada o swoich planach samotnej, prowadzonej bez wsparcia wyprawy na Biegun Południowy. Dr Burford opowiada o tym, skąd wziął się pomysł na podbój Antarktyki oraz jak...

wyrok1
Z gabinetu stomatologicznego do celi na 2,5 roku Lekarz

Lekarz stomatolog z amerykańskiego stanu Illinois wkrótce trafi na 2,5 roku do więzienia federalnego po tym, jak w nieuczciwy sposób uzyskał kwotę 1,2 miliona dolarów na leczenie, które nie zostało przez niego przeprowadzone. Oskarżony przyznał się d...

ROZWIŃ WIĘCEJ
Miedzynarodowy Dzien Walki z Rakiem
Rak jamy ustnej: kluczowe znaczenie wczesnej diagnozy Lekarz

W związku z rosnącą liczbą przypadków raka jamy ustnej, na całym świecie podnoszone są głosy o konieczności wczesnego rozpoznania, szybkiej specjalistycznej diagnozy oraz wdrożenia odpowiedniego leczenia. Dostępne dane wskazują na to, że przybywa prz...

penicylina
Jak odkryto penicylinę? Epokowe znaczenie prac Aleksandra Fleminga Lekarz

W lipcu 1928 r. Aleksander Fleming zapoczątkował badania, które doprowadziły do odkrycia penicyliny. Wydarzenie to jest przypominane, gdyż na świecie narasta oporność bakterii na antybiotyki. W lipcu 1928 r. szkocki bakteriolog Aleksander Fleming ...

Romident wystroj gabinetu
Pacjent z dentofobią? Wystrój gabinetu ma znaczenie! Lekarz

Pacjenci z dentofobią – czyli silnym, często paraliżującym strachem przed leczeniem stomatologicznym – stanowią duże wyzwanie dla dentystów. Jak się okazuje, o szczególnych potrzebach tego typu pacjentów można pomyśleć już na etapie projektowania i a...

Nasulicz
Smile Together: czy codzienne mycie zębów ma znaczenie? Lekarz

Pandemia COVID-19 i związane z nią ograniczenia nieco wyhamowały działalność fundacji Smile Together, podobnie jak wielu innych organizacji niosących pomoc. Obecnie jednak, przy stopniowym łagodzeniu pandemicznych obostrzeń, Smile Together łapie drug...

kradziez
USA: z gabinetu stomatologicznego... do więzienia Lekarz

Mieszkanka stanu Pensylwania (USA) została skazana na karę więzienia za kradzież prawie 100 tys. dolarów z gabinetu stomatologicznego oraz restauracji, w których pracowała. 59-latka ukradzione pieniądze przeznaczała na… wakacyjne wyjazdy. Kimberly ...

komunikacja z pacjentem - Dentonet.pl
Pacjenci: kluczowe znaczenie komunikacji z dentystą Lekarz

Lekarze dentyści na pierwszym miejscu stawiają zwykle swoje umiejętności kliniczne, ale pacjenci mogą nieco inaczej postrzegać pracę stomatologów – w większym stopniu zwracają uwagę na to, czy lekarz buduje przyjazną atmosferę, w której pacjent czuje...

kary za bledy medyczne
Z gabinetu stomatologicznego… prosto do aresztu Lekarz

Lekarz dentysta, który przed kilkoma miesiącami utracił prawo wykonywania zawodu, został aresztowany pod zarzutem leczenia stomatologicznego bez wymaganej licencji. Utrata możliwości dalszej pracy w zawodzie wiązała się z licznymi zarzutami, które od...