Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Nowe trendy w zarządzaniu w gabinecie stomatologicznym

Publikacja:
Nowe trendy w zarządzaniu w gabinecie stomatologicznym

Nowe trendy w zarządzaniu w gabinecie stomatologicznym

W kolejnym numerze dwumiesięcznika „e-Dentico” czytelnicy, których nie brakuje także wśród użytkowników DENTOnetu znajdą szczególnie interesujący artykuł, poświęcony przywództwu sytuacyjnemu w gabinecie stomatologicznym.

Znani i cenieni autorzy Mariusz Oboda i Justyna Pająk wracają do tematu zarządzania personelem gabinetu stomatologicznego i zasad, którymi powinien kierować się skuteczny manager w gabinecie. W nowym numerze, kontynuując ten temat, przedstawiają popularną koncepcję przywództwa sytuacyjnego, stworzoną przez Herseya i Blancharda.

Dyskusje na temat efektywności stylów zarządzania od lat prowadzą psychologowie i specjaliści od zarządzania. W artykule autorzy przedstawiają oryginalne spojrzenie na ten problem  wybitnych i znanych naukowców – Paula Herseya i Kena Blancharda.

Badacze stworzyli model przywództwa sytuacyjnego. Wyszli z założenia, że nie istnieje jeden uniwersalny styl zarządzania, który sprawdza się w każdej sytuacji i z każdym zespołem. Ich zdaniem zarówno silne nastawienie na relacje, jak i silne nastawienie na zadanie i zachowania za nimi idące bywają bardzo skutecznymi narzędziami, ale bywają też szkodliwe z perspektywy efektywności zespołu i satysfakcji z pracy samego pracownika. To, jaki styl jest odpowiedni w danym momencie, nie zależy od naszych osobistych preferencji czy predyspozycji, ale od tego, na jakim poziomie dojrzałości znajduje się pracownik.

Więcej na temat sytuacyjnego przywództwa w gabinecie stomatologicznym można znaleźć w „e-Dentico” w artykule Mariusza Obody, cenionego coacha i trenera z kilkunastoletnim stażem oraz Justyny Pająk psychologa i trenera z zakresu rekrutacji.

Najnowszy numer „e-Dentico” ukaże się już w tym tygodniu, trafi do rąk prenumeratorów i będą mogli zapoznać się z nim uczestnicy wrześniowego CEDE 2015.
ab


POWIĄZANE ARTYKUŁY

dentofobia 2
Ratunku, dentofob w gabinecie stomatologicznym! Cz. 2 Asysta

Wśród pacjentów gabinetów stomatologicznych są osoby, które wykazują szczególne, niekiedy ekstremalnie duże obawy przed podjęciem leczenia. Co oczywiste, od każdego członka zespołu klinicznego wymaga to postawy wspierającej i głębokiej wrażliwości na...

artificial intelligence 3382507 1280
AI w gabinecie stomatologicznym – przyszłość czy teraźniejszość? Lekarz

W lipcu 2023 roku serwis Dentaly.org przeprowadził badanie ankietowe wśród 1265 osób – zarówno lekarzy, jak i pacjentów, koncentrując się na zaletach, ale i zagrożeniach związanych z obecnością sztucznej inteligencji w praktyce stomatologicznej. Obs...

image
Jak racjonalnie wykorzystać przestrzeń w gabinecie stomatologicznym? Lekarz

Nawet stosunkowo niewielkie pod względem dostępnej powierzchni lokale da się zaprojektować tak, by powstały w nich nowoczesne, komfortowe i doskonale wyposażone gabinety stomatologiczne. Na przykładzie gabinetu DentaMed na warszawskim Ursusie opowia...

ROZWIŃ WIĘCEJ
oszustwa podatkowe
USA: „kreatywna księgowość” w gabinecie stomatologicznym Lekarz

Jak podało w komunikacie prasowym z 28 marca br. Biuro Prokuratora USA dla Południowego Dystryktu Teksasu, menadżer kliniki dentystycznej w Houston przyznał się do winy w związku z zarzutem niezapłacenia około 500 000 dolarów podatków od wynagrodzeni...

pacjent maloletni
Pacjent małoletni w gabinecie stomatologicznym Lekarz

Rzecznik Praw Pacjenta przypomina, że wizyty lekarskie małoletniego pacjenta co do zasady odbywają się w obecności rodzica lub opiekuna prawnego. Jeśli pacjent ukończył 16 lat, zgodę na leczenie lub wykonanie badania musi wyrazić zarówno rodzic, jak ...

Agnieszka Mielczarek news
Senior w gabinecie stomatologicznym – na co się przygotować? Lekarz

– Musimy zdawać sobie sprawę, że pacjenci w wieku senioralnym często mają ograniczone funkcje poznawcze, np. niedosłyszą. Lekarz dentysta musi umieć skutecznie komunikować się z takimi pacjentami. Często wymagają oni większej empatii, dłuższego czasu...

feedback w gabinecie
Konstruktywny feedback w gabinecie stomatologicznym Lekarz

Dobra komunikacja z pracownikami nie jest czymś dziecinnie prostym, ale też nie jest zbyt trudna, by o nią nie zabiegać i jej nie wypracowywać. Jakich zasad warto przestrzegać, przekazując informacje zwrotne (zwłaszcza te trudne), aby utrzymać dobre ...

Romident Apex Warszawa
Ergonomia i estetyka w małym gabinecie stomatologicznym Lekarz

– Zależało mi na tym, aby mój mały gabinet spełniał wszystkie wymagania sanitarno-epidemiologiczne i lokalowe, a równocześnie chciałam, żeby rozkład wnętrz oraz wyposażenie było ergonomiczne dla personelu i przyjazne dla pacjentów – mówi lek. dent. N...

dentysta
Życzliwość w gabinecie stomatologicznym – czy jest potrzebna? Lekarz

W kontekście funkcjonowania gabinetu dentystycznego mówi się wiele m.in. o potrzebie budowania prawidłowej komunikacji, zachowywaniu profesjonalizmu, rzetelności, etycznym postępowaniu. Ale (zbyt) rzadko w odniesieniu do naszej pracy wspomina się o ż...

dentofobia
Ratunku, dentofob w gabinecie stomatologicznym! Cz. 1 Asysta

Personel medyczny gabinetu stomatologicznego od czasu do czasu bierze udział w leczeniu pacjenta, który wykazuje szczególnie duży lęk przed wizytą u dentysty. Nie wszyscy jednak wiedzą, że na sukces (bądź porażkę) w leczeniu dentofoba bezpośredni wpł...

leczenie stomatologiczne5
Nieoczywiste powody wizyty w gabinecie stomatologicznym Asysta

Pacjenci nie zawsze pamiętają o tym, że w gabinecie dentystycznym dba się nie tylko o stan uzębienia i zdrowie jamy ustnej. Dlatego do gabinetu zgłaszają się zwykle wtedy, gdy odczuwają ból zęba albo pojawia się w nim ubytek. Należy zachęcać naszych ...