Zespół w gabinecie stomatologicznym to nie tylko lekarz i asystentki
Zespół w gabinecie stomatologicznym to nie tylko lekarz i asystentki
Zespół stomatologiczny to nie tylko lekarz i asystentki czy recepcjonistki. Z punktu widzenia lekarzy, a w szczególności lekarzy protetyków, taki zespół to znacznie szersze pojęcie. Równie ważnym ogniwem jest współpraca między stomatologiem a technikiem dentystycznym. Szczególnie, że technologie i rozwiązania w stomatologii (zwłaszcza w protetyce stomatologicznej) osiągają obecnie już taki stopień zaawansowania technologicznego, że współpraca między lekarzem a technikiem musi być naprawdę na bardzo wysokim poziomie merytorycznym – mówi w wywiadzie dla portalu Dentowizja dr. n. med. Piotr Okoński (Katedra Protetyki Stomatologicznej Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego).
Zdaniem lic. st. tech. dent. Pawła Matusiaka – technik powinien wiedzieć, czego oczekuje lekarz, a lekarz powinien wiedzieć, czego może się spodziewać od technika. To ważne, by lekarz przedstawiał technikowi pracę z punktu widzenia gabinetu, a technik z punktu widzenia laboratorium. Dla obu grup zawodowych wspólnym punktem odniesienia jest pacjent. Dlatego to ważne, by lekarz wiedział, co może mu zapewnić technik, a technik, by wiedział, co jemu może zapewnić lekarz, by między nimi zachodziła sprawna współpraca.
Piotr Okoński twierdzi, że problemem w komunikacji mogą być trudne charaktery. Równie częstym problemem, który napotyka w komunikacji między laboratorium a gabinetem stomatologicznym, jest też niedostateczna wiedza na temat etapów klinicznych po stronie laboratorium i etapów laboratoryjnych po stronie kliniki czy gabinetu stomatologicznego.
Więcej w relacji filmowej zrealizowanej przez portal Dentowizja.pl
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Choroby nerek to schorzenia, które mają bezpośredni wpływ na zdrowie jamy ustnej. Dla asystentek i higienistek stomatologicznych pacjent dializowany to wyzwanie, ale również szansa na istotne wsparcie w poprawie jakości jego życia. Jak odpowiednio za...
Wśród pacjentów gabinetów stomatologicznych są osoby, które wykazują szczególne, niekiedy ekstremalnie duże obawy przed podjęciem leczenia. Co oczywiste, od każdego członka zespołu klinicznego wymaga to postawy wspierającej i głębokiej wrażliwości na...
Jak podało w komunikacie prasowym z 28 marca br. Biuro Prokuratora USA dla Południowego Dystryktu Teksasu, menadżer kliniki dentystycznej w Houston przyznał się do winy w związku z zarzutem niezapłacenia około 500 000 dolarów podatków od wynagrodzeni...
Starzenie się społeczeństw jest zjawiskiem powszechnym w całym świecie zachodnim. Dlatego większość z nas będzie coraz częściej spotykała się pacjentami w wieku starszym, w tym z osobami z demencją. Ponieważ w programach szkół medycznych tej tematyce...
W lipcu 2023 roku serwis Dentaly.org przeprowadził badanie ankietowe wśród 1265 osób – zarówno lekarzy, jak i pacjentów, koncentrując się na zaletach, ale i zagrożeniach związanych z obecnością sztucznej inteligencji w praktyce stomatologicznej. Obs...
– Musimy zdawać sobie sprawę, że pacjenci w wieku senioralnym często mają ograniczone funkcje poznawcze, np. niedosłyszą. Lekarz dentysta musi umieć skutecznie komunikować się z takimi pacjentami. Często wymagają oni większej empatii, dłuższego czasu...
Dobra komunikacja z pracownikami nie jest czymś dziecinnie prostym, ale też nie jest zbyt trudna, by o nią nie zabiegać i jej nie wypracowywać. Jakich zasad warto przestrzegać, przekazując informacje zwrotne (zwłaszcza te trudne), aby utrzymać dobre ...
Rzecznik Praw Pacjenta przypomina, że wizyty lekarskie małoletniego pacjenta co do zasady odbywają się w obecności rodzica lub opiekuna prawnego. Jeśli pacjent ukończył 16 lat, zgodę na leczenie lub wykonanie badania musi wyrazić zarówno rodzic, jak ...
– Chciałabym serdecznie zaprosić na wykład w ramach Akademii Asysdent, podczas którego można dowiedzieć się, w jaki sposób zapobiegać aftom i odleżynom w domu, ale również jak leczyć afty w gabinecie przy pomocy lasera diodowego oraz produktów marki ...
W kontekście funkcjonowania gabinetu dentystycznego mówi się wiele m.in. o potrzebie budowania prawidłowej komunikacji, zachowywaniu profesjonalizmu, rzetelności, etycznym postępowaniu. Ale (zbyt) rzadko w odniesieniu do naszej pracy wspomina się o ż...
Personel medyczny gabinetu stomatologicznego od czasu do czasu bierze udział w leczeniu pacjenta, który wykazuje szczególnie duży lęk przed wizytą u dentysty. Nie wszyscy jednak wiedzą, że na sukces (bądź porażkę) w leczeniu dentofoba bezpośredni wpł...