Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Zespół w gabinecie stomatologicznym to nie tylko lekarz i asystentki

Publikacja:
Zespół w gabinecie stomatologicznym to nie tylko lekarz i asystentki

Zespół w gabinecie stomatologicznym to nie tylko lekarz i asystentki

Zespół stomatologiczny to nie tylko lekarz i asystentki czy recepcjonistki. Z punktu widzenia lekarzy, a w szczególności lekarzy protetyków, taki zespół to znacznie szersze pojęcie. Równie ważnym ogniwem jest współpraca między stomatologiem a technikiem dentystycznym. Szczególnie, że technologie i rozwiązania w stomatologii (zwłaszcza w protetyce stomatologicznej) osiągają obecnie już taki stopień zaawansowania technologicznego, że współpraca między lekarzem a technikiem musi być naprawdę na bardzo wysokim poziomie merytorycznym – mówi w wywiadzie dla portalu Dentowizja dr. n. med. Piotr Okoński (Katedra Protetyki Stomatologicznej Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego).

Zdaniem lic. st. tech. dent. Pawła Matusiaka – technik powinien wiedzieć, czego oczekuje lekarz, a lekarz powinien wiedzieć, czego może się spodziewać od technika. To ważne, by lekarz przedstawiał technikowi pracę z punktu widzenia gabinetu, a technik z punktu widzenia laboratorium. Dla obu grup zawodowych wspólnym punktem odniesienia jest pacjent. Dlatego to ważne, by lekarz wiedział, co może mu zapewnić technik, a technik, by wiedział, co jemu może zapewnić lekarz, by między nimi zachodziła sprawna współpraca.

Piotr Okoński twierdzi, że problemem w komunikacji mogą być trudne charaktery. Równie częstym problemem, który napotyka w komunikacji między laboratorium a gabinetem stomatologicznym, jest też niedostateczna wiedza na temat etapów klinicznych po stronie laboratorium i etapów laboratoryjnych po stronie kliniki czy gabinetu stomatologicznego.

Więcej w relacji filmowej zrealizowanej przez portal Dentowizja.pl


 


POWIĄZANE ARTYKUŁY

Pacjent dializowany w gabinecie stomatologicznym
Pacjent dializowany w gabinecie stomatologicznym Asysta

Choroby nerek to schorzenia, które mają bezpośredni wpływ na zdrowie jamy ustnej. Dla asystentek i higienistek stomatologicznych pacjent dializowany to wyzwanie, ale również szansa na istotne wsparcie w poprawie jakości jego życia. Jak odpowiednio za...

dentofobia 2
Ratunku, dentofob w gabinecie stomatologicznym! Cz. 2 Asysta

Wśród pacjentów gabinetów stomatologicznych są osoby, które wykazują szczególne, niekiedy ekstremalnie duże obawy przed podjęciem leczenia. Co oczywiste, od każdego członka zespołu klinicznego wymaga to postawy wspierającej i głębokiej wrażliwości na...

oszustwa podatkowe
USA: „kreatywna księgowość” w gabinecie stomatologicznym Lekarz

Jak podało w komunikacie prasowym z 28 marca br. Biuro Prokuratora USA dla Południowego Dystryktu Teksasu, menadżer kliniki dentystycznej w Houston przyznał się do winy w związku z zarzutem niezapłacenia około 500 000 dolarów podatków od wynagrodzeni...

ROZWIŃ WIĘCEJ
pacjent z demencja
Pacjent z demencją w gabinecie stomatologicznym Lekarz

Starzenie się społeczeństw jest zjawiskiem powszechnym w całym świecie zachodnim. Dlatego większość z nas będzie coraz częściej spotykała się pacjentami w wieku starszym, w tym z osobami z demencją. Ponieważ w programach szkół medycznych tej tematyce...

artificial intelligence 3382507 1280
AI w gabinecie stomatologicznym – przyszłość czy teraźniejszość? Lekarz

W lipcu 2023 roku serwis Dentaly.org przeprowadził badanie ankietowe wśród 1265 osób – zarówno lekarzy, jak i pacjentów, koncentrując się na zaletach, ale i zagrożeniach związanych z obecnością sztucznej inteligencji w praktyce stomatologicznej. Obs...

Agnieszka Mielczarek news
Senior w gabinecie stomatologicznym – na co się przygotować? Lekarz

– Musimy zdawać sobie sprawę, że pacjenci w wieku senioralnym często mają ograniczone funkcje poznawcze, np. niedosłyszą. Lekarz dentysta musi umieć skutecznie komunikować się z takimi pacjentami. Często wymagają oni większej empatii, dłuższego czasu...

feedback w gabinecie
Konstruktywny feedback w gabinecie stomatologicznym Lekarz

Dobra komunikacja z pracownikami nie jest czymś dziecinnie prostym, ale też nie jest zbyt trudna, by o nią nie zabiegać i jej nie wypracowywać. Jakich zasad warto przestrzegać, przekazując informacje zwrotne (zwłaszcza te trudne), aby utrzymać dobre ...

pacjent maloletni
Pacjent małoletni w gabinecie stomatologicznym Lekarz

Rzecznik Praw Pacjenta przypomina, że wizyty lekarskie małoletniego pacjenta co do zasady odbywają się w obecności rodzica lub opiekuna prawnego. Jeśli pacjent ukończył 16 lat, zgodę na leczenie lub wykonanie badania musi wyrazić zarówno rodzic, jak ...

Katarzyna Wojtowicz Akademia Asysdent
Leczenie aft i odleżyn w domu i w gabinecie stomatologicznym Asysta

– Chciałabym serdecznie zaprosić na wykład w ramach Akademii Asysdent, podczas którego można dowiedzieć się, w jaki sposób zapobiegać aftom i odleżynom w domu, ale również jak leczyć afty w gabinecie przy pomocy lasera diodowego oraz produktów marki ...

dentysta
Życzliwość w gabinecie stomatologicznym – czy jest potrzebna? Lekarz

W kontekście funkcjonowania gabinetu dentystycznego mówi się wiele m.in. o potrzebie budowania prawidłowej komunikacji, zachowywaniu profesjonalizmu, rzetelności, etycznym postępowaniu. Ale (zbyt) rzadko w odniesieniu do naszej pracy wspomina się o ż...

dentofobia
Ratunku, dentofob w gabinecie stomatologicznym! Cz. 1 Asysta

Personel medyczny gabinetu stomatologicznego od czasu do czasu bierze udział w leczeniu pacjenta, który wykazuje szczególnie duży lęk przed wizytą u dentysty. Nie wszyscy jednak wiedzą, że na sukces (bądź porażkę) w leczeniu dentofoba bezpośredni wpł...