Wykwalifikowana asystentka to wizytówka gabinetu stomatologicznego
Wykwalifikowana asystentka to wizytówka gabinetu stomatologicznego
Zawód asysty stomatologicznej przez długi czas był w Polsce niedoceniany – była ona zazwyczaj wykorzystywana do sprzątania gabinetu. Obecnie – staje się filarem wielu placówek stomatologicznych. Nie tylko jej pomoc w zabiegach sprawia, że przebiegają one sprawniej i krócej (a przez to zarówno lekarz, jak i pacjent mniej się męczą), ale stanowi również bardzo silne ogniowo w komunikacji na linii stomatolog – pacjent.
Ponieważ stomatologia jest dziedziną medycyny, która rozwija się bardzo prężnie – w gabinetach przybywa sprzętu oraz medykamentów. Jednocześnie rośnie świadomość społeczna odnośnie profilaktyki i chorób jamy ustnej – stąd coraz większe zainteresowanie pacjentów tego typu leczeniem. Oprócz tego – nie poprzestajemy już jedynie na zdrowych zębach – rośnie potrzeba, by były one także atrakcyjne wizualnie. Coraz więcej osób jest przekonanych, że piękny uśmiech pomaga zarówno w karierze zawodowej, jak i w życiu osobistym. Pacjenci mają również bardziej wygórowane oczekiwania odnośnie zapewnienia im komfortu psychicznego niż w minionych latach.
A zatem, można przypuszczać, że lekarzom stomatologom coraz trudniej będzie ogarniać samodzielnie funkcjonowanie gabinetu. Dobrze przygotowana asysta jest optymalnym rozwiązaniem dla sprawnego działania placówek stomatologicznych i – nie bez przesady – ich wizytówką. Dlatego zachęcamy, aby zawczasu zadbać o odpowiedni poziom jej wykształcenia.
W odpowiedzi na to zapotrzebowanie, przygotowaliśmy II Ogólnopolską Konferencję Higienistek i Asystentek Stomatologicznych – tym razem poświęconą tematyce „Periodontologii”. Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami na stronie www.asysdent2015.pl
Wszelkie pytania prosimy kierować na adres mailowy: rszula@dentonet.pl
Stomatolodzy, którzy zapiszą na konferencję swoje asystentki – otrzymają w nagrodę kalendarz stomatologa-praktyka.
BZ
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Skąd pomysł, że Twój gabinet potrzebuje marketingu? Jak na pewno widzisz, jeżdżąc na targi stomatologiczne, czytając wiadomości bądź otrzymując zewsząd maile na temat nowości stomatologicznych, wszystko idzie do przodu. Coraz więcej słyszy się o cyf...
Muzeum w Piotrkowie Trybunalskim do 24 lipca zaprasza na wystawę „Urok dawnego gabinetu stomatologicznego”, gdzie prezentowane są stomatologiczne eksponaty od okresu starożytnego Rzymu aż do okresu PRL-u. Na wystawie prezentowane są zbiory Muzeum St...
Marketing branży medycznej jest ograniczony odpowiednią ustawą i Kodeksem Etyki Lekarskiej. Działania promocyjne w sieci są więc nie lada wyzwaniem. Jak prowadzić z głową komunikację marketingową w branży stomatologicznej i dentystycznej? Jak robić t...
Warszawski oddział wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia ogłosił konkursy w sprawie zawarcia umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w rodzaju leczenie stomatologiczne na 2021 r. Konkursy dotyczą świadczeń ogólnostomatologicznych na terenie g...
Fundacja Energa przekazała 80 tys. zł na wsparcie działań Caritas Polska w Afryce i na Białorusi. Środki wspomogą poszkodowanych przez powodzie w Mozambiku oraz zapewnią wsparcie medyczne potrzebującym w Rwandzie, Madagaskarze i na Białorusi. W Rwand...
Koferdam cieszy się coraz większą popularnością. Obecnie na polskim rynku wielu producentów oferuje koferdam w różnych rodzajach. Na wzrost jego popularności ma wpływ między innymi coraz większa ilość warsztatów i szkoleń, na których prowadzący używa...
W poprzednim artykule doszliśmy do punktu, w którym powinniśmy odpowiedzieć sobie na jedno zasadnicze pytanie. Czy aby na pewno my i nasz zespół mamy wystarczająco dużo czasu, by samodzielnie prowadzić działania marketingowe w naszym gabinecie? Odpo...
7 kwietnia - w ramach 15. Międzynarodowej Konferencji Zachód-Wschód - na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym obchodzono 10-lecie funkcjonowania Wydziału Lekarsko-Stomatologicznego. Międzynarodowa Konferencja Zachód-Wschód to konferencja naukowa, pod...
Mimo trwającej pandemii COVID-19, w niemal wszystkich stanach USA następuje stopniowe „odmrażanie” branży stomatologicznej. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom tysięcy praktykujących lekarzy dentystów, Centrum Kontroli i Zapobiegania Chorobom (CDC) wyda...
Rabaty to popularna i nierzadko skuteczna strategia marketingowa, często stosowana także przez gabinety stomatologiczne, aby przyciągnąć nowych pacjentów. Należy jednak zadać sobie pytanie, czy obniżanie cen usług to naprawdę najlepszy sposób na przy...
Układ ssący unitu to miejsce mocno narażone na powstawanie szczególnie odpornego na środki dezynfekcyjne biofilmu bakteryjnego. Czym dokładnie jest układ ssący unitu? W jaki sposób unikać niedrożności układu ssącego? W jaki sposób dbać o prawidłową d...