Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Marketing
Podatki
Prawo
Strefa relaksu
Technologie
Wiedza

W jaki sposób podtrzymać rentowność gabinetu stomatologicznego?

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
W jaki sposób podtrzymać rentowność gabinetu stomatologicznego?

W jaki sposób podtrzymać rentowność gabinetu stomatologicznego?

Utrzymanie rentowności gabinetu to duże wyzwanie zarówno dla lekarzy, którzy dopiero rozpoczynają swoją działalność, jak również dla tych, którzy ją kontynuują (mają już określoną grupę pacjentów, a jednak czują na sobie presję zmniejszających się dochodów). W związku z tym pracują coraz dłużej – nieraz po 8, 10 a nawet 12 godzin dziennie. Niejednokrotnie jednak zdarza się, że efektywność ich pracy się zmniejsza – zauważa Wojciech Krówczyński (wykładowca, ekspert ds. zarządzania praktyką medyczną) w wywiadzie dla portalu Dentowizja.
Wówczas stomatolodzy zadają sobie pytanie, co się dzieje, zwłaszcza w sytuacji, gdy nadmiar pacjentów wymusza wydłużanie terminów, a efekt ich pracy jest coraz mniejszy.

W tym miejscu warto poruszyć temat pełnego wykorzystania zasobów pracowniczych i rezerw np. w postaci asysty i higienistek stomatologicznych. Podobnie jak podczas zabiegu, gdy lekarz z asystentką pracują na „cztery” ręce – tak może być również w dziedzinie promowania i rozwijania przedsiębiorczości w gabinecie. Asysta stomatologiczna może stać się dla stomatologa swego rodzaju partnerem biznesowym, aby wspólnie przez nich prowadzona praktyka przetrwała na rynku a wpływy z tytułu jej prowadzenia pozwoliły utrzymać zarówno jej funkcjonowanie, jak i zatrudniony personel.

Dla nowych gabinetów ważne jest pozyskanie pacjentów – w tym miejscu bardzo duże możliwości stwarza internet. Za pomocą tego medium nie tylko można przekazywać informację o istnieniu i funkcjonowaniu placówki, ale również kreować wizerunek gabinetu. Zdarza się jednak, że stomatolog zaniedbuje tę możliwość, gdyż po prostu nie ma na to zbyt wiele czasu. Jednakże szansą, aby podjąć tego typu działania marketingowe jest pozostały personel – w tym asysta stomatologiczna, ale i osoby zatrudnione w recepcji.

Osobnym zagadnieniem, które również wpisuje się w ten nurt przedsiębiorczości, jest temat wspierania pacjenta od momentu pierwszej wizyty do kolejnej. Tutaj również się zdarza, że lekarz zaniedbuje tego typu relację. I znów w tym miejscu warto zaangażować w takie działania asystę, która może na tym etapie współpracować z pacjentami i pokazać im, że się o nich faktycznie troszczy. Ponadto odpowiednia profilaktyka sprawia, że pacjenci rzadziej przychodzą do gabinetów w stanach nagłych, a częściej na zabiegi higienizacyjne i kontrolne.

BZ

Zachęcamy również do przeczytania:
Rentowność gabinetu stomatologicznego

 


POWIĄZANE ARTYKUŁY

dentysta - Dentonet.pl
Ilu jest w Polsce dentystów? GUS będzie liczył w inny sposób Lekarz

Jakiś czas temu pisaliśmy o rozbieżnościach dotyczących liczby lekarzy dentystów publikowanych m.in. przez Eurostat oraz Naczelną Izbę Lekarską. Niedawno do samorządu wpłynęło pismo od prezesa Głównego Urzędu Statystycznego, w którym wskazano, że GUS...

polskie testy na koronawirusa - Dentonet.pl
Nowy sposób masowej diagnostyki SARS-CoV-2 Lekarz

Naukowcy z Instytutu Nenckiego PAN opracowali procedury przeprowadzania testów grupowych przy użyciu dostępnych na rynku testów PCR. Dzięki temu jeden test na koronawirusa pozwoli sprawdzić nawet kilkanaście osób, oszczędzając czas i pieniądze. Bada...

ROZWIŃ WIĘCEJ
DSD - najbardziej etyczny sposób "sprzedaży" w stomatologii? Lekarz

Czy Digital Smile Design jest najbardziej etyczną formą "sprzedaży" w gabinecie stomatologicznym? Na to pytanie podczas swojego wykładu w ramach I Konferencji Dentonet Online odpowie dr Bartosz Cerkaski. Zapraszamy! ...

leczenie stomatologiczne - Dentonet.pl
USA: zaktualizowane wytyczne dla leczenia stomatologicznego Lekarz

Mimo trwającej pandemii COVID-19, w niemal wszystkich stanach USA następuje stopniowe „odmrażanie” branży stomatologicznej. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom tysięcy praktykujących lekarzy dentystów, Centrum Kontroli i Zapobiegania Chorobom (CDC) wyda...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres