Toksyczna atmosfera w gabinecie? To nie rzadkość…
Toksyczna atmosfera w gabinecie? To nie rzadkość…
Spis treści
Niewłaściwe zachowania, takie jak dyskryminacja, zastraszanie czy molestowanie nie są niczym wyjątkowym w placówkach służby zdrowia. Niewiele też zmienia się w tym zakresie – przede wszystkim ze względu na nie dość zdecydowaną walkę z tymi zjawiskami ze strony kierowników czy właścicieli gabinetów. To wnioski z opublikowanego przed kilkoma dniami badania brytyjskiej platformy internetowej Culture Shift.
W badaniu uczestniczyły osoby zatrudnione w placówkach służby zdrowia (także gabinetach stomatologicznych) na terenie Zjednoczonego Królestwa.
Autorzy badania napisali: – Przebadaliśmy 1000 pracowników w Wielkiej Brytanii, aby odkryć wpływ toksycznej atmosfery na zdrowie psychiczne dotkniętych nią osób i rzucić światło na to, jak różne branże radzą sobie w kwestii kultury miejsca pracy. Ponadto przeprowadziliśmy ankietę wśród 100 respondentów, którzy doświadczyli problematycznego zachowania, takiego jak zastraszanie lub nękanie w pracy.
Poważne konsekwencje negatywnych zachowań tolerowanych w gabinetach
Najważniejsze wnioski jakie płyną z raportu Culture Shift są następujące:
• 69% osób pracowników opieki zdrowotnej unikałoby placówek znanych ze złej, toksycznej atmosfery;
• 62% byłoby skłonnych zgłosić przypadek nagannych zachowań, gdyby w ich miejscu pracy była możliwość anonimowego poinformowania o takiej sytuacji;
• 48% pracowników służby zdrowia było świadkami problematycznych zachowań, takich jak zastraszanie, molestowanie lub dyskryminacja w miejscu pracy;
• 48% nie chciałoby ubiegać się o pracę w gabinecie, który ma złe opinie jako pracodawca;
• 42% wcześniej odeszło z pracy w gabinecie z powodu doświadczania tam niewłaściwych zachowań;
• 41% uczestników potwierdziło, że zła atmosfera wpłynęła negatywnie na ich produktywność;
• 41% pracowników potwierdziło, że incydent, taki jak zastraszanie, nękanie lub dyskryminacja w pracy, spowodował, że stracili zaufanie do swojego pracodawcy;
• 27% zachorowało z powodu problematycznego zachowania, którego byli świadkami w pracy.
Bardzo wiele zależy od przełożonych
Gemma McCall, współzałożycielka i dyrektor naczelna Culture Shift, powiedziała: – Nasze badania pokazują, że marka pracodawcy może wiele ucierpieć wskutek toksycznych zachowań w miejscu pracy. Ponieważ jednak ponad połowa pracowników służby zdrowia doświadczyła problematycznego zachowania w pracy, jasne jest, że liderzy nie są w pełni świadomi realnego wpływu, jaki toksyczna kultura w miejscu pracy może wywierać na ich pracowników i całą firmę.
– Od równowagi pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym, po zaufanie okazywane swoim pracodawcom i współpracownikom – pozytywne doświadczenia w miejscu pracy są ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Jednak szefowie nie wprowadzają odpowiednich środków, aby chronić swoich ludzi. Jedynym sposobem, w jaki gabinety mogą zmniejszyć to ryzyko, jest zobowiązanie się do eliminowania problematycznych zachowań w miejscu pracy poprzez stawianie kultury na pierwszym miejscu – dodała Gemma McCall.
Wypalenie zawodowe u lekarza dentysty – o problemie, który może dotknąć każdego stomatologa, mówi dr Dorota Merecz-Kot, kierownik Zakładu Psychologii Pracy Instytutu Medycyny Pracy w Łodzi.
T.H.
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Jak podało w komunikacie prasowym z 28 marca br. Biuro Prokuratora USA dla Południowego Dystryktu Teksasu, menadżer kliniki dentystycznej w Houston przyznał się do winy w związku z zarzutem niezapłacenia około 500 000 dolarów podatków od wynagrodzeni...
W Nowym Orleanie policja aresztowała kobietę, która w jednych z tamtejszych gabinetów stomatologicznych zaatakowała trzy osoby, w tym pracującą tam dentystkę. Dentystka została ugodzona nożem w oko, którego – zdaniem lekarzy – prawdopodobnie nie uda ...
Wśród pacjentów gabinetów stomatologicznych są osoby, które wykazują szczególne, niekiedy ekstremalnie duże obawy przed podjęciem leczenia. Co oczywiste, od każdego członka zespołu klinicznego wymaga to postawy wspierającej i głębokiej wrażliwości na...
W amerykańskim serwisie stomatologicznym DrBicuspid.com Rob Medina – stały współpracownik portalu i ekspert w dziedzinie marketingu w stomatologii – proponuje trzy modyfikacje, które może zastosować każdy właściciel praktyki dentystycznej, aby przeni...
Personel medyczny gabinetu stomatologicznego od czasu do czasu bierze udział w leczeniu pacjenta, który wykazuje szczególnie duży lęk przed wizytą u dentysty. Nie wszyscy jednak wiedzą, że na sukces (bądź porażkę) w leczeniu dentofoba bezpośredni wpł...
Członek brytyjskiej Izby Gmin Robert Goodwill skonfrontował się z premierem Wielkiej Brytanii podczas niedawnej debaty parlamentarnej na temat przyszłości stomatologii w ramach Narodowej Służby Zdrowia (NHS). Jednocześnie środowisko alarmuje, że sytu...
Prezydium Naczelnej Rady Lekarskiej opublikowało stanowisko w sprawie przepisów wyznaczających zakres odpowiedzialności lekarzy i lekarzy dentystów. - Wykonywanie zawodu lekarza i lekarza dentysty staje się coraz trudniejsze m.in. z uwagi na przepisy...
Praktyki dentystyczne to firmy, a przedsiębiorstwa, które odnoszą sukcesy, charakteryzują się m.in. wysoką wydajnością. W przypadku placówki opieki zdrowotnej czynnik ekonomiczny często nie jest jedynym, jaki bierze się pod uwagę – tym bardziej więc ...
Żyjemy w czasach, gdy klienci (i pacjenci) mają wiele praw i... chętnie z nich korzystają. Bez problemu mogą zwrócić nietrafiony zakup, nie ponosząc dodatkowych kosztów odwołują rezerwację hotelu, jednym kliknięciem rezygnują z umówionej przez aplika...
- Każdy lekarz dentysta powinien mieć świadomość możliwości, jakie daje cyfryzacja w stomatologii, ale nie każdy musi w nią w równym stopniu inwestować - mówi dr Michał Nawrocki, stomatolog, wykładowca licznych konferencji. Czy od cyfryzacji w stoma...
O problemach w funkcjonowaniu opieki stomatologicznej w ramach Narodowej Służby Zdrowia na Wyspach Brytyjskich pisaliśmy w Dentonecie już wielokrotnie. Na ograniczeniach w dostępie do dentysty cierpią pacjenci, ale jest to także problem dla lekarzy, ...