Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Toksyczna atmosfera w gabinecie? To nie rzadkość…

Publikacja:
Toksyczna atmosfera w gabinecie? To nie rzadkość…

Toksyczna atmosfera w gabinecie? To nie rzadkość…

Niewłaściwe zachowania, takie jak dyskryminacja, zastraszanie czy molestowanie nie są niczym wyjątkowym w placówkach służby zdrowia. Niewiele też zmienia się w tym zakresie – przede wszystkim ze względu na nie dość zdecydowaną walkę z tymi zjawiskami ze strony kierowników czy właścicieli gabinetów. To wnioski z opublikowanego przed kilkoma dniami badania brytyjskiej platformy internetowej Culture Shift.

W badaniu uczestniczyły osoby zatrudnione w placówkach służby zdrowia (także gabinetach stomatologicznych) na terenie Zjednoczonego Królestwa.

Autorzy badania napisali: – Przebadaliśmy 1000 pracowników w Wielkiej Brytanii, aby odkryć wpływ toksycznej atmosfery na zdrowie psychiczne dotkniętych nią osób i rzucić światło na to, jak różne branże radzą sobie w kwestii kultury miejsca pracy. Ponadto przeprowadziliśmy ankietę wśród 100 respondentów, którzy doświadczyli problematycznego zachowania, takiego jak zastraszanie lub nękanie w pracy.

Poważne konsekwencje negatywnych zachowań tolerowanych w gabinetach

Najważniejsze wnioski jakie płyną z raportu Culture Shift są następujące:

• 69% osób pracowników opieki zdrowotnej unikałoby placówek znanych ze złej, toksycznej atmosfery;

• 62% byłoby skłonnych zgłosić przypadek nagannych zachowań, gdyby w ich miejscu pracy była możliwość anonimowego poinformowania o takiej sytuacji;

• 48% pracowników służby zdrowia było świadkami problematycznych zachowań, takich jak zastraszanie, molestowanie lub dyskryminacja w miejscu pracy;

• 48% nie chciałoby ubiegać się o pracę w gabinecie, który ma złe opinie jako pracodawca;

• 42% wcześniej odeszło z pracy w gabinecie z powodu doświadczania tam niewłaściwych zachowań;

• 41% uczestników potwierdziło, że zła atmosfera wpłynęła negatywnie na ich produktywność;

• 41% pracowników potwierdziło, że incydent, taki jak zastraszanie, nękanie lub dyskryminacja w pracy, spowodował, że stracili zaufanie do swojego pracodawcy;

• 27% zachorowało z powodu problematycznego zachowania, którego byli świadkami w pracy.

Bardzo wiele zależy od przełożonych

Gemma McCall, współzałożycielka i dyrektor naczelna Culture Shift, powiedziała: – Nasze badania pokazują, że marka pracodawcy może wiele ucierpieć wskutek toksycznych zachowań w miejscu pracy. Ponieważ jednak ponad połowa pracowników służby zdrowia doświadczyła problematycznego zachowania w pracy, jasne jest, że liderzy nie są w pełni świadomi realnego wpływu, jaki toksyczna kultura w miejscu pracy może wywierać na ich pracowników i całą firmę.

Od równowagi pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym, po zaufanie okazywane swoim pracodawcom i współpracownikom – pozytywne doświadczenia w miejscu pracy są ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Jednak szefowie nie wprowadzają odpowiednich środków, aby chronić swoich ludzi. Jedynym sposobem, w jaki gabinety mogą zmniejszyć to ryzyko, jest zobowiązanie się do eliminowania problematycznych zachowań w miejscu pracy poprzez stawianie kultury na pierwszym miejscu – dodała Gemma McCall.

Wypalenie zawodowe u lekarza dentysty – o problemie, który może dotknąć każdego stomatologa, mówi dr Dorota Merecz-Kot, kierownik Zakładu Psychologii Pracy Instytutu Medycyny Pracy w Łodzi.

T.H.

źródło: https://dentistry.co.uk/2022/06/08/two-in-three-healthcare-workers-avoid-jobs-with-toxic-workplace-culture/


POWIĄZANE ARTYKUŁY

feedback w gabinecie
Konstruktywny feedback w gabinecie stomatologicznym Lekarz

Dobra komunikacja z pracownikami nie jest czymś dziecinnie prostym, ale też nie jest zbyt trudna, by o nią nie zabiegać i jej nie wypracowywać. Jakich zasad warto przestrzegać, przekazując informacje zwrotne (zwłaszcza te trudne), aby utrzymać dobre ...

Michal Nawrocki
Inwestycja w cyfryzację w gabinecie? Tak, ale... [video] Lekarz

- Każdy lekarz dentysta powinien mieć świadomość możliwości, jakie daje cyfryzacja w stomatologii, ale nie każdy musi w nią w równym stopniu inwestować - mówi dr Michał Nawrocki, stomatolog, wykładowca licznych konferencji. Czy od cyfryzacji w stoma...

ROZWIŃ WIĘCEJ
dentofobia 2
Ratunku, dentofob w gabinecie stomatologicznym! Cz. 2 Asysta

Wśród pacjentów gabinetów stomatologicznych są osoby, które wykazują szczególne, niekiedy ekstremalnie duże obawy przed podjęciem leczenia. Co oczywiste, od każdego członka zespołu klinicznego wymaga to postawy wspierającej i głębokiej wrażliwości na...

dentofobia
Ratunku, dentofob w gabinecie stomatologicznym! Cz. 1 Asysta

Personel medyczny gabinetu stomatologicznego od czasu do czasu bierze udział w leczeniu pacjenta, który wykazuje szczególnie duży lęk przed wizytą u dentysty. Nie wszyscy jednak wiedzą, że na sukces (bądź porażkę) w leczeniu dentofoba bezpośredni wpł...

zespół stomatologiczny - Dentonet.pl
Wyższa wydajność w gabinecie – jak ją osiągnąć? Lekarz

Praktyki dentystyczne to firmy, a przedsiębiorstwa, które odnoszą sukcesy, charakteryzują się m.in. wysoką wydajnością. W przypadku placówki opieki zdrowotnej czynnik ekonomiczny często nie jest jedynym, jaki bierze się pod uwagę – tym bardziej więc ...

policja
USA: dentystka zaatakowana nożem w gabinecie Lekarz

W Nowym Orleanie policja aresztowała kobietę, która w jednych z tamtejszych gabinetów stomatologicznych zaatakowała trzy osoby, w tym pracującą tam dentystkę. Dentystka została ugodzona nożem w oko, którego – zdaniem lekarzy – prawdopodobnie nie uda ...

bezpieczenstwo w gabinecie
10 sposobów na zachowanie bezpieczeństwa w gabinecie Asysta

Zdrowie i bezpieczeństwo odgrywają kluczową rolę w każdym gabinecie stomatologicznym. Co oczywiste, od podmiotów oferujących opiekę dentystyczną wymaga się zapewnienia zdrowia, bezpieczeństwa i dobrostanu zarówno pacjentom, jak i personelowi, chronią...

artificial intelligence 3382507 1280
AI w gabinecie stomatologicznym – przyszłość czy teraźniejszość? Lekarz

W lipcu 2023 roku serwis Dentaly.org przeprowadził badanie ankietowe wśród 1265 osób – zarówno lekarzy, jak i pacjentów, koncentrując się na zaletach, ale i zagrożeniach związanych z obecnością sztucznej inteligencji w praktyce stomatologicznej. Obs...

nieodwolywane wizyty
Nieodwoływane wizyty w gabinecie: jak ich unikać? Lekarz

Żyjemy w czasach, gdy klienci (i pacjenci) mają wiele praw i... chętnie z nich korzystają. Bez problemu mogą zwrócić nietrafiony zakup, nie ponosząc dodatkowych kosztów odwołują rezerwację hotelu, jednym kliknięciem rezygnują z umówionej przez aplika...

oszustwa podatkowe
USA: „kreatywna księgowość” w gabinecie stomatologicznym Lekarz

Jak podało w komunikacie prasowym z 28 marca br. Biuro Prokuratora USA dla Południowego Dystryktu Teksasu, menadżer kliniki dentystycznej w Houston przyznał się do winy w związku z zarzutem niezapłacenia około 500 000 dolarów podatków od wynagrodzeni...