Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Wyższa wydajność w gabinecie – jak ją osiągnąć?

Publikacja:
Wyższa wydajność w gabinecie – jak ją osiągnąć?

Wyższa wydajność w gabinecie – jak ją osiągnąć?

Praktyki dentystyczne to firmy, a przedsiębiorstwa, które odnoszą sukcesy, charakteryzują się m.in. wysoką wydajnością. W przypadku placówki opieki zdrowotnej czynnik ekonomiczny często nie jest jedynym, jaki bierze się pod uwagę – tym bardziej więc warto zadbać o prawidłowe działanie gabinetu od strony czysto biznesowej.

Niezadowalająca wydajność jest nierzadko kompensowana zatrudnianiem dodatkowych członków zespołu, tworzeniem nowych stanowisk. I chociaż może być to konieczne, nie dość wysoka efektywność praktyki przekłada się na obniżenie (choćby o kilka procent) efektywności pracy zatrudnionych w niej osób.

Aby zadbać o podniesienie efektywności gabinetu, amerykański portal Dentistry Today sugeruje zwrócenie pilniejszej uwagi na trzy poniższe aspekty funkcjonowania praktyk dentystycznych.

1. Weryfikuj i dokumentuj wszystkie systemy i procedury

Łatwo to powiedzieć, a trudniej wykonać, ponieważ wymaga to czasu, wiele uwagi oraz systematyczności. Każda praktyka powinna jednak w miarę regularnie sprawdzać wszystkie swoje systemy i obowiązujące w firmie procedury pod kątem efektywności ich działania. To ważne, ponieważ w każdym systemie stopniowo następuje spadek efektywności, co nieuchronnie przekłada się na stratę czasu, obniżanie poziomu przychodów oraz wyższe koszty ogólne.

Gabinet, który chce co roku zwiększać swoje przychody, będzie musiał skupić się na aktualizacji i modernizacji obowiązujących systemów. Najlepszym sposobem na osiągnięcie tego jest formalne dokumentowanie – krok po kroku – każdego z systemów wdrożonych w danej praktyce.

2. Nowe technologie tak, ale pod kontrolą

Inwestycje w nowe technologie, które wprowadzasz w swoim gabinecie (przede wszystkim w nową aparaturę), oceniaj w oparciu o cztery kryteria:

1. Czy zakup nowego sprzętu przyspieszy pracę?
2. Czy podniesie jakość opieki o przynajmniej 5%?
3. Czy nowa aparatura zwiększy wydajność personelu, który z niej korzysta?
4. Czy zapewni zwrot z poniesionej inwestycji?

Zaleca się, aby w przypadku każdego nowego urządzenia odpowiedzi na przynajmniej dwa powyższe pytania były twierdzące.

Często zdarza się, że właściciele praktyk są przekonani o tym, że muszą mieć na swoim wyposażeniu bardzo zaawansowane urządzenie najnowszej generacji – nawet jeśli koszt jego zakupu jest bardzo wysoki. Jeżeli jednak zasadność takiej inwestycji nie zostanie wcześniej przeanalizowana, może się okazać, że jakość pracy lub przychody gabinetu będą wyższe np. o zaledwie 1%. A to na pewno zbyt mało, by ponosić koszt zakupu, który bardzo obciąży finanse kliniki.

3. Skoncentruj się na kluczowych wskaźnikach

Z oczywistych względów kluczowych wskaźników nie może być zbyt wiele. Praktyki powinny zwracać pilną uwagę przede wszystkim na takie parametry, jak przychody, pobory, liczba aktywnych pacjentów, liczba nowych pacjentów oraz całkowite koszty prowadzenia firmy jaką jest gabinet stomatologiczny.

W większości praktyk nie zwraca się jednak należytej uwagi na liczby, które są najbardziej wymiernym wskaźnikiem sytuacji w gabinecie. I również nie śledzi się zmian, które pokazują tendencje, w tym rozwój lub regres, a także poziom efektywności. Jest duże prawdopodobieństwo, że praktyki, które nie są świadome znaczenie kluczowych liczb i nie wiedzą jakie działania podjąć, gdy liczby te są poza akceptowalnym zakresem, staną się nieefektywne.

Jeśli chcesz co roku zwiększać przychody z działalności swojej praktyki, niezbędne jest stała kontrola wydajności funkcjonowania gabinetu. Rozpoczyna się to od wdrożenia i udokumentowania głównych systemów oraz okresowej ich aktualizacji. Oznacza to również, że nie każda nowa technologia będzie miała przełożenie na wydajność, a niektóre mogą ją nawet obniżyć. Wreszcie, znajomość kluczowych wskaźników (liczb) ułatwi rozpoznanie obszarów o niskiej efektywności i podjęcie odpowiednich kroków naprawczych.

Rozmawiać, współpracować, wskazać lidera. Rządy twardej ręki raczej się nie sprawdzą. O tym jak zarządzać personelem w gabinecie stomatologicznym mówi Wojciech Krówczyński, specjalista w dziedzinie organizacji pracy w gabinecie stomatologicznym.

T.H.

źródło: https://www.dentistrytoday.com/3-ways-to-increase-efficiency-in-your-practice/


POWIĄZANE ARTYKUŁY

Michal Nawrocki
Inwestycja w cyfryzację w gabinecie? Tak, ale... [video] Lekarz

- Każdy lekarz dentysta powinien mieć świadomość możliwości, jakie daje cyfryzacja w stomatologii, ale nie każdy musi w nią w równym stopniu inwestować - mówi dr Michał Nawrocki, stomatolog, wykładowca licznych konferencji. Czy od cyfryzacji w stoma...

nieodwolywane wizyty
Nieodwoływane wizyty w gabinecie: jak ich unikać? Lekarz

Żyjemy w czasach, gdy klienci (i pacjenci) mają wiele praw i... chętnie z nich korzystają. Bez problemu mogą zwrócić nietrafiony zakup, nie ponosząc dodatkowych kosztów odwołują rezerwację hotelu, jednym kliknięciem rezygnują z umówionej przez aplika...

podatek dochodowy - Dentonet.pl
Niższa stawka ryczałtu dla dentystów, ale wyższa składka zdrowotna Lekarz

Prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę wprowadzającą od 1 stycznia 2022 r. tzw. Polski Ład. Oznacza on zmiany dla lekarzy dentystów prowadzących własną działalność opodatkowaną ryczałtem. Jego stawka zostanie zmniejszona do 14%, ale zwiększy się płac...

ROZWIŃ WIĘCEJ
agresja - Dentonet.pl
Jak przeciwdziałać agresji pacjentów w gabinecie? Lekarz

O problemach w funkcjonowaniu opieki stomatologicznej w ramach Narodowej Służby Zdrowia na Wyspach Brytyjskich pisaliśmy w Dentonecie już wielokrotnie. Na ograniczeniach w dostępie do dentysty cierpią pacjenci, ale jest to także problem dla lekarzy, ...

pacjent maloletni
Pacjent małoletni w gabinecie stomatologicznym Lekarz

Rzecznik Praw Pacjenta przypomina, że wizyty lekarskie małoletniego pacjenta co do zasady odbywają się w obecności rodzica lub opiekuna prawnego. Jeśli pacjent ukończył 16 lat, zgodę na leczenie lub wykonanie badania musi wyrazić zarówno rodzic, jak ...

dentyści w Wielkiej Brytanii - Dentonet.pl
UK: 3 lata oczekiwania na wizytę w gabinecie NHS Lekarz

Członek brytyjskiej Izby Gmin Robert Goodwill skonfrontował się z premierem Wielkiej Brytanii podczas niedawnej debaty parlamentarnej na temat przyszłości stomatologii w ramach Narodowej Służby Zdrowia (NHS). Jednocześnie środowisko alarmuje, że sytu...

marketing
Postaw na marketing w Twoim gabinecie! Lekarz

W amerykańskim serwisie stomatologicznym DrBicuspid.com Rob Medina – stały współpracownik portalu i ekspert w dziedzinie marketingu w stomatologii – proponuje trzy modyfikacje, które może zastosować każdy właściciel praktyki dentystycznej, aby przeni...

składki zdrowotne - Dentonet.pl
Nowy Ład: składka NFZ jednak niższa, ale... wyższa Lekarz

Według nieoficjalnych informacji "Rzeczpospolitej", zamiast 9% składki zdrowotnej przedsiębiorcy zapłacą 4,8% składki. Dla prowadzących działalność - czyli szerokiej grupy lekarzy dentystów - wciąż będzie to jednak oznaczać wzrost składek. Początko...

toksyczne relacje
Toksyczna atmosfera w gabinecie? To nie rzadkość… Lekarz

Niewłaściwe zachowania, takie jak dyskryminacja, zastraszanie czy molestowanie nie są niczym wyjątkowym w placówkach służby zdrowia. Niewiele też zmienia się w tym zakresie – przede wszystkim ze względu na nie dość zdecydowaną walkę z tymi zjawiskami...

kwota wolna od podatku
Wyższa kwota wolna od podatku, zmiany w progach podatkowych Lekarz

Zgodnie z obowiązującym od 1 stycznia br. Polskim Ładem, kwota wolna od podatku wynosi 30 tys. zł. 1 stycznia 2022 r. w Polsce zaczęła obwiązywać nowa kwota wolna od podatku. Została ona podniesiona do kwoty 30 tys. zł. Oznacza to, że osoby, których...