Światłoterapia w gabinecie
Światłoterapia w gabinecie
Wysokie kompetencje lekarza dentysty i personelu, miła obsługa, ładne wnętrze to ciągle mało w wyścigu o pacjenta. Sporo praktyk stomatologicznych na Zachodzie i w kraju przypomina już gabinety spa, ale pomysłowość właścicieli gabinetów nie zna granic.
Nowym pomysłem na dopieszczenie pacjenta na fotelu może być… światłoterapia. Pomysł ten wpadł nam do głowy po odwiedzeniu odbywających się właśnie w Łodzi targów Rehabilitacja 2013. Chodzi o światłoterapię aplikowaną przez… słuchawki.
Pomysł pochodzi ze Skandynawii, a dokładnie z Finlandii, gdzie nadmiaru słońca raczej nie ma. U nas też jesienne szarugi nie nastrajają optymistycznie, tak więc temat jest jak najbardziej na czasie.
Dlaczego słuchawki?
Okazuje się, że światło w słuchawkach przenika przez cienkie kości czaszki i odpowiednio stymuluje nasz mózg w obrębie kanału słuchowego. Tak więc ludzki mózg może pozytywnie reagować na światło bez udziału naszego wzroku. I tu ponoć tkwi sekret całego urządzenia o nazwie VALKEE.
Ze słuchawek można korzystać przez ok. 6–12 minut dziennie i to ma wystarczyć na poprawę nastroju i pozbycie się sezonowej depresji.
Według zapewnień producenta urządzenie jest całkowicie bezpieczne, skuteczne, posiada status urządzenia medycznego oraz przeszło odpowiednie badania kliniczne.
Osoby korzystające z niego twierdzą, że najlepsze wyniki daje stosowanie słuchawek rano – tak uważa 70 proc. badanych; reszta woli z nich korzystać wieczorem.
I na koniec najważniejsza informacja – ile to kosztuje i dlaczego tak drogo?
Otóż cena nie poraża, bo 885 zł kosztują lepszej jakości słuchawki hi-fi.
Tak więc, jeśli w swoim gabinecie chcesz dodatkowo zrelaksować pacjenta (i może siebie również?), wyposaż swoją praktykę słuchawki do światłoterapii.
opr. tch
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Jak podało w komunikacie prasowym z 28 marca br. Biuro Prokuratora USA dla Południowego Dystryktu Teksasu, menadżer kliniki dentystycznej w Houston przyznał się do winy w związku z zarzutem niezapłacenia około 500 000 dolarów podatków od wynagrodzeni...
- Każdy lekarz dentysta powinien mieć świadomość możliwości, jakie daje cyfryzacja w stomatologii, ale nie każdy musi w nią w równym stopniu inwestować - mówi dr Michał Nawrocki, stomatolog, wykładowca licznych konferencji. Czy od cyfryzacji w stoma...
Zdrowie i bezpieczeństwo odgrywają kluczową rolę w każdym gabinecie stomatologicznym. Co oczywiste, od podmiotów oferujących opiekę dentystyczną wymaga się zapewnienia zdrowia, bezpieczeństwa i dobrostanu zarówno pacjentom, jak i personelowi, chronią...
Rzecznik Praw Pacjenta przypomina, że wizyty lekarskie małoletniego pacjenta co do zasady odbywają się w obecności rodzica lub opiekuna prawnego. Jeśli pacjent ukończył 16 lat, zgodę na leczenie lub wykonanie badania musi wyrazić zarówno rodzic, jak ...
W Nowym Orleanie policja aresztowała kobietę, która w jednych z tamtejszych gabinetów stomatologicznych zaatakowała trzy osoby, w tym pracującą tam dentystkę. Dentystka została ugodzona nożem w oko, którego – zdaniem lekarzy – prawdopodobnie nie uda ...
Starzenie się społeczeństw jest zjawiskiem powszechnym w całym świecie zachodnim. Dlatego większość z nas będzie coraz częściej spotykała się pacjentami w wieku starszym, w tym z osobami z demencją. Ponieważ w programach szkół medycznych tej tematyce...
– Musimy zdawać sobie sprawę, że pacjenci w wieku senioralnym często mają ograniczone funkcje poznawcze, np. niedosłyszą. Lekarz dentysta musi umieć skutecznie komunikować się z takimi pacjentami. Często wymagają oni większej empatii, dłuższego czasu...
Personel medyczny gabinetu stomatologicznego od czasu do czasu bierze udział w leczeniu pacjenta, który wykazuje szczególnie duży lęk przed wizytą u dentysty. Nie wszyscy jednak wiedzą, że na sukces (bądź porażkę) w leczeniu dentofoba bezpośredni wpł...
W lipcu 2023 roku serwis Dentaly.org przeprowadził badanie ankietowe wśród 1265 osób – zarówno lekarzy, jak i pacjentów, koncentrując się na zaletach, ale i zagrożeniach związanych z obecnością sztucznej inteligencji w praktyce stomatologicznej. Obs...
Dobra komunikacja z pracownikami nie jest czymś dziecinnie prostym, ale też nie jest zbyt trudna, by o nią nie zabiegać i jej nie wypracowywać. Jakich zasad warto przestrzegać, przekazując informacje zwrotne (zwłaszcza te trudne), aby utrzymać dobre ...
Wśród pacjentów gabinetów stomatologicznych są osoby, które wykazują szczególne, niekiedy ekstremalnie duże obawy przed podjęciem leczenia. Co oczywiste, od każdego członka zespołu klinicznego wymaga to postawy wspierającej i głębokiej wrażliwości na...