Rzecznik Praw Pacjenta będzie szkolił lekarzy. I na odwrót!
Rzecznik Praw Pacjenta będzie szkolił lekarzy. I na odwrót!
Wspólne inicjatywy, projekty i wzajemne wsparcie w zakresie m.in. szkoleń i badań – tego ma dotyczyć nawiązana właśnie współpraca pomiędzy Rzecznikiem Praw Pacjenta i Naczelną Izbą Lekarską. Porozumienie w siedzibie NIL w tej sprawie podpisali prezes izby Łukasz Jankowski oraz Rzecznik Praw Pacjenta Bartłomiej Chmielowiec.
Jak czytamy w oficjalnych komunikatach, pierwsze szkolenie planowane jest jesienią. – Porozumienie ma na celu podnoszenie poziomu wiedzy i przygotowania personelu medycznego w zakresie ochrony praw pacjenta oraz wymianę doświadczeń i podejmowanie wspólnych inicjatyw, w tym także popieranie lub inicjowanie wydania aktów prawnych z zakresu ochrony praw pacjenta. Współdziałania obejmują organizację szkoleń, kursów i konferencji kierowanych do lekarzy, lekarzy dentystów i innych osób wykonujących zawód medyczny; przeprowadzenie badań, w tym także badań ankietowych; przygotowywanie analiz zebranego materiału badawczego; przygotowanie i kierowanie do właściwych organów wniosków o wydanie aktu prawnego
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Okręgowa Rada Lekarska w Łodzi w specjalnym apelu sprzeciwia się "kształceniu lekarzy i lekarzy dentystów w niemedycznych uczelniach zawodowych". Jak czytamy w opublikowanym komunikacie, niemedyczne uczelnie zawodowe nie gwarantują takiego poziomu ka...
Wiceprezes Naczelnej Rady Lekarskiej Andrzej Cisło skierował się z prośbą do Rzecznika Praw Pacjenta o interwencję w sprawie wygasających uprawnień dzieci po 12. roku życia do leczenia ortodontycznego. Zgodnie z zaleceniami dotyczącymi leczenia stom...
W siedzibie NIL odbyło się spotkanie Rzeczników Praw Lekarza z całej Polski. Dyskutowano m.in. o najważniejszych problemach zgłaszanych do rzeczników przez lekarzy i lekarzy dentystów. – Chcemy, by każdy z nas – rzeczników – miał poczucie zespołowo...
Od 1 marca do 31 października 2020 r. biuro Rzecznika Praw Pacjenta podjęło 5 099 interwencji w placówkach medycznych. Pacjenci mieli w tym czasie problemy z kontaktem telefonicznymi z placówkami, dostępem do świadczeń medycznych oraz odmową wypisani...
Wielkopolska Izba Lekarska zainaugurowała akcję "Rok praw lekarza". Jest to szeroko zakrojona akcja informacyjno-edukacyjna, w ramach której - m.in. dzięki współpracy z Wielkopolską Izbą Adwokacką - organizowane będą różnego rodzaju aktywności mające...
Ponad 22 tys. zgłoszeń na Telefoniczną Informację Pacjenta w okresie od 1 stycznia do 15 września dotyczyło podstawowej opieki zdrowotnej. – Mamy do czynienia z kontynuacją odwrócenia trendu – przed pandemią najwięcej skarg pojawiało się w zakresie s...
W 2021 r. biuro Rzecznika Praw Pacjenta przyjęło ponad 141 tys. spraw zgłoszonych przez pacjentów. Dotyczyły one m.in. braku kontaktu z rejestracją, odmowy udostępnienia dokumentacji medycznej oraz braku należytej informacji o diagnostyce lub leczeni...
W kwietniu pracownicy Rzecznika Praw Pacjenta odebrali łącznie prawie 12 000 połączeń i na ich podstawie interweniowali w 1504 przypadkach. Pacjenci skarżą się m.in. na problemy z kontaktem telefonicznym z przychodnią, dostęp do leków dla dzieci i se...
Olbrzymie kontrowersje wzbudził w środowisku lekarskim projekt ustawy o zmianie niektórych ustaw w zakresie systemu ochrony zdrowia związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19. Wynika z niego, że do obowiązkowej pracy przy zw...
Rzecznik Praw Pacjenta Bartłomiej Chmielowiec przedstawił swoje uwagi do projektu rozporządzenia ministra edukacji i nauki ws. standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu lekarza, lekarza dentysty, farmaceuty, pielęgniarki, położnej...
Przewodniczący i prezesi kilkunastu związków i organizacji zrzeszających pracowników medycznych wystosowali list otwarty, w którym komentują ostatnie poparcie dla ministra zdrowia Adama Niedzielskiego wyrażone przez prezesów kilku organizacji pacjent...