Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Czego pacjenci oczekują od praktyki stomatologicznej?

Publikacja:
Czego pacjenci oczekują od praktyki stomatologicznej?

Czego pacjenci oczekują od praktyki stomatologicznej?

Podajemy 10 potrzeb, które pojawiają się u pacjentów bardziej, niż stomatolodzy zdają sobie z tego sprawę:

Dobry ekspres do kawy. Czy wiesz, jak irytujące jest, gdy gabinet stomatologiczny posiada to urządzenie, ale nie udostępnia go pacjentom? To byłaby dla nich możliwość spędzenia kilku miłych chwil przed wizytą w gabinecie.

Interesujące czasopisma w poczekalni. Czy nie zdarzyło ci się kiedyś siedzieć w poczekalni, gdzie dostępne były same nudne broszury? I jakie to było zniechęcające? Pacjenci chcieliby zająć czymś ciekawym swoją uwagę ze względu na fakt, że wizyta w gabinecie stomatologicznym nie należy do najprzyjemniejszych doświadczeń, ale często mocno stresujących.

Punktualność. Wielu pacjentów denerwuje się, że musi np. zwalniać się z pracy, by przyjść na wizytę, a na miejscu okazuje się, że tracą mnóstwo czasu na czekanie w kolejce. Mile widziany byłby telefon do pacjenta, że wizyta znacznie się opóźni.

Przyjaźnie nastawiona recepcja. Nie zawsze uznajemy to za ważne, niektórzy uważają, że najważniejsza jest profesjonalna obsługa. Pacjenci mają jednak inne zdanie na ten temat. Nastawienie recepcji do pacjenta nadaje ton całej późniejszej wizycie.

Cierpliwość dla personelu. Być możesz uważasz, że jesteś naprawdę dobry w czytaniu w myślach innych. Jednak asystentki nie zawsze od razu chwytają, czego oczekuje ich szef. Dlatego to ważne, by być opanowanym, gdy komuś z personelu zdarza się wpadka w obecności pacjenta. Jest to dla niego bardzo stresujące, gdy lekarz traci panowanie i np. pokrzykuje na personel.

Rozwijanie umiejętności interpersonalnych. To ważne, by być przyjacielskim wobec pacjentów, potrafić się z nimi odpowiednio komunikować. Czy wiesz, czego naprawdę chcą pacjenci, kiedy przychodzą do ciebie? Na pewno pozbyć się bólu, ale i być ciepło i ze zrozumieniem przyjętymi. Nikt nie chciałby być niemile i chłodno potraktowany, gdy cierpi.

Wytłumaczenie, co zamierzasz zrobić. To ważne, by wytłumaczyć pacjentowi, co będziesz robił i kiedy. Rola pacjenta nie należy do najłatwiejszych. Brak orientacji i lęk przed bólem może być naprawdę dołujące.

To nie zarabianie pieniędzy jest najważniejsze, ale pacjent. Być może brzmi to jak slogan, ale jednak jest w tym stwierdzeniu dużo prawdy. Oczywiście nie ma nic nagannego w tym, że pacjent płaci za usługi medyczne, szczególnie, gdy wychodzi z gabinetu zadowolony. Jednak to ważne, by plan leczenia był podyktowany dobrem pacjenta, a nie chęcią zarobienia pieniędzy. A już najgorsze, co może się przydarzyć, to pozwolić pacjentowi odczuć, że traktujemy go przedmiotowo.

Telefon do pacjenta. Dobrze jest zadzwonić do pacjenta, gdy ten przeszedł trudny zabieg i zapytać go o samopoczucie – wtedy odczuje on, że naprawdę ci na nim zależy. Na pewno wielu z nich poczuje się mile zaskoczonym. Dobrze jest też wykonać taki telefon, gdy pacjenta spotkało coś przykrego w twoim gabinecie.

Pewność siebie. To ważne, by wyrażać ją naszą postawą. Pacjenci chcą podczas zabiegu czuć się zrelaksowani i mieć przekonanie, że wiesz, co robisz. Ale nie bądź zadufany w sobie – jeśli jakaś czynność czy zabieg nie jest twoją mocną stroną – lepiej odeślij pacjenta do specjalisty. To będzie dla niego bardziej korzystne.

Zachęcamy także do przeczytania:
"Powody, dla jakich pacjenci nie wrócą do twojego gabinetu"

 

BZ

Źródło: dentistryiq.com


POWIĄZANE ARTYKUŁY

zespół stomatologiczny - Dentonet.pl
Jak przygotować zespół na zmiany w prowadzeniu praktyki? Lekarz

Serwis Denistry.co.uk podpowiada stomatologom, jak przygotować pracowników na wyzwania związane z ponownym otwarciem gabinetu. Nie ma w tym materiale mowy o nowych ograniczeniach czy środkach ochrony indywidualnej, ale o mechanizmach, które ułatwią w...

Medisept webinar
Czego spodziewać się podczas kontroli Sanepidu? Lekarz

Otrzymujemy zawiadomienie o zamiarze przeprowadzenia kontroli, a kilka dni później w gabinecie stomatologicznym pojawia się przedstawiciel Państwowej Inspekcji Sanitarnej. O czym nie zapomnieć, przygotowując się do wizyty inspektora? Na ten temat będ...

Natalia Szelag2
Różni pacjenci u higienistki stomatologicznej [VIDEO] Asysta

Dypl. hig. stom. Natalia Szeląg podczas licznych spotkań szkoleniowych z asystentkami i higienistkami stomatologicznymi często zwraca uwagę na aspekt indywidualnego podejścia do potrzeb pacjenta. - Mamy bardzo dużo zróżnicowanie wśród pacjentów. Są...

ROZWIŃ WIĘCEJ
kursy specjalizacyjne - Dentonet.pl
Kursy edukacyjne dla dentystów – dobre praktyki od NRL Lekarz

Naczelna Rada Lekarska opublikowała listę dobrych praktyk dotyczących organizacji wydarzeń edukacyjnych w ramach doskonalenia zawodowego lekarzy i lekarzy dentystów – tak, aby odbywało się ono w sposób obiektywny, oparty na wiedzy medycznej, wolny od...

środki ochrony - Dentonet.pl
UK: Praktyki NHS dostaną bezpłatne środki ochrony Lekarz

Zgodnie z nową strategią rządu Borisa Johnsona, gabinety dentystyczne prowadzące leczenie w ramach Narodowej Służby Zdrowia (NHS) uzyskają dostęp do bezpłatnych środków ochrony indywidualnej. Jej celem jest ochrona brytyjskiego społeczeństwa przed dr...

UpClinic artukul porady v2
Od czego zacząć marketing medyczny w swoim gabinecie? Lekarz

Po przeczytaniu naszego ostatniego artykułu o tym, jakie korzyści przyniesie Ci wdrożenie marketingu do Twojego gabinetu, można było dojść do jednoznacznego wniosku. Warto jest marketing wdrożyć. Nie będziemy powtarzać, z jakich powodów, jednak jeśli...

zdrowie jamy ustnej - Dentonet.pl
Zdrowie jamy ustnej – czego nie wiedzą twoi pacjenci? Lekarz

Świadomość czynników, które mają korzystny lub jednoznacznie zły wpływ na zdrowie jamy ustnej, ma każdy dentysta. Gorzej pod tym względem jest z pacjentami, co potwierdzają wyniki ankiety platformy badań rynkowych DentaVox. W badaniu przeprowadzonym ...

Dariusz Paluszek - Dentonet.pl
Czego życzyć samorządowi lekarzy w nowym roku? Lekarz

- Siły, by pokazać środowisku lekarskiemu, że ich reprezentujemy. Że nie jesteśmy oderwani od środowiska lekarskiego - mówi Dariusz Paluszek, wiceprezes warszawskiej Okręgowej Izby Lekarskiej, przewodniczący tamtejszej Komisji Stomatologicznej oraz c...

SF9A1026
Z czego wynikają konflikty w zespołach stomatologicznych? Asysta

Współczesna stomatologia to przede wszystkim zespoły. Lekarz, higienistka, asystentka stomatologiczna - wspólnie pracują z pacjentem. Ich pracę wspierają technicy czy recepcjonistki. Bez pracy zespołowej nie ma też wielospecjalistycznego leczenia. Sk...

Rejestr Podmiotow Wykonujacych Dzialalnosc Lecznicza
Nowe stawki za zarejestrowanie praktyki w RPWDL Lekarz

Zmieniły się stawki za wpisy do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą (RPWDL). Opłata za zarejestrowanie praktyki (np. stomatologicznej) wynosi 118 zł, z za zmianę wpisu w rejestrze praktyk - 59 zł. Rejestr Podmiotów Wykonujących Dzi...

Bartosz cerkaski
Lekarze apelują do lekarzy: niezwłocznie zamknijcie praktyki Lekarz

- Jesteśmy w wyjątkowym momencie, w którym nikt z nas nie chciał się znaleźć. Postanowiliśmy podjąć bardzo trudną decyzję o zamknięciu naszej praktyki stomatologicznej. Mówię do Państwa z apelem, do osób, które nie są zdecydowane - zamknijcie praktyk...