Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Marketing
Podatki
Prawo
Strefa relaksu
Technologie
Wiedza

Czego pacjenci oczekują od praktyki stomatologicznej?

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Czego pacjenci oczekują od praktyki stomatologicznej?

Czego pacjenci oczekują od praktyki stomatologicznej?

Podajemy 10 potrzeb, które pojawiają się u pacjentów bardziej, niż stomatolodzy zdają sobie z tego sprawę:

Dobry ekspres do kawy. Czy wiesz, jak irytujące jest, gdy gabinet stomatologiczny posiada to urządzenie, ale nie udostępnia go pacjentom? To byłaby dla nich możliwość spędzenia kilku miłych chwil przed wizytą w gabinecie.

Interesujące czasopisma w poczekalni. Czy nie zdarzyło ci się kiedyś siedzieć w poczekalni, gdzie dostępne były same nudne broszury? I jakie to było zniechęcające? Pacjenci chcieliby zająć czymś ciekawym swoją uwagę ze względu na fakt, że wizyta w gabinecie stomatologicznym nie należy do najprzyjemniejszych doświadczeń, ale często mocno stresujących.

Punktualność. Wielu pacjentów denerwuje się, że musi np. zwalniać się z pracy, by przyjść na wizytę, a na miejscu okazuje się, że tracą mnóstwo czasu na czekanie w kolejce. Mile widziany byłby telefon do pacjenta, że wizyta znacznie się opóźni.

Przyjaźnie nastawiona recepcja. Nie zawsze uznajemy to za ważne, niektórzy uważają, że najważniejsza jest profesjonalna obsługa. Pacjenci mają jednak inne zdanie na ten temat. Nastawienie recepcji do pacjenta nadaje ton całej późniejszej wizycie.

Cierpliwość dla personelu. Być możesz uważasz, że jesteś naprawdę dobry w czytaniu w myślach innych. Jednak asystentki nie zawsze od razu chwytają, czego oczekuje ich szef. Dlatego to ważne, by być opanowanym, gdy komuś z personelu zdarza się wpadka w obecności pacjenta. Jest to dla niego bardzo stresujące, gdy lekarz traci panowanie i np. pokrzykuje na personel.

Rozwijanie umiejętności interpersonalnych. To ważne, by być przyjacielskim wobec pacjentów, potrafić się z nimi odpowiednio komunikować. Czy wiesz, czego naprawdę chcą pacjenci, kiedy przychodzą do ciebie? Na pewno pozbyć się bólu, ale i być ciepło i ze zrozumieniem przyjętymi. Nikt nie chciałby być niemile i chłodno potraktowany, gdy cierpi.

Wytłumaczenie, co zamierzasz zrobić. To ważne, by wytłumaczyć pacjentowi, co będziesz robił i kiedy. Rola pacjenta nie należy do najłatwiejszych. Brak orientacji i lęk przed bólem może być naprawdę dołujące.

To nie zarabianie pieniędzy jest najważniejsze, ale pacjent. Być może brzmi to jak slogan, ale jednak jest w tym stwierdzeniu dużo prawdy. Oczywiście nie ma nic nagannego w tym, że pacjent płaci za usługi medyczne, szczególnie, gdy wychodzi z gabinetu zadowolony. Jednak to ważne, by plan leczenia był podyktowany dobrem pacjenta, a nie chęcią zarobienia pieniędzy. A już najgorsze, co może się przydarzyć, to pozwolić pacjentowi odczuć, że traktujemy go przedmiotowo.

Telefon do pacjenta. Dobrze jest zadzwonić do pacjenta, gdy ten przeszedł trudny zabieg i zapytać go o samopoczucie – wtedy odczuje on, że naprawdę ci na nim zależy. Na pewno wielu z nich poczuje się mile zaskoczonym. Dobrze jest też wykonać taki telefon, gdy pacjenta spotkało coś przykrego w twoim gabinecie.

Pewność siebie. To ważne, by wyrażać ją naszą postawą. Pacjenci chcą podczas zabiegu czuć się zrelaksowani i mieć przekonanie, że wiesz, co robisz. Ale nie bądź zadufany w sobie – jeśli jakaś czynność czy zabieg nie jest twoją mocną stroną – lepiej odeślij pacjenta do specjalisty. To będzie dla niego bardziej korzystne.

Zachęcamy także do przeczytania:
"Powody, dla jakich pacjenci nie wrócą do twojego gabinetu"

 

BZ

Źródło: dentistryiq.com


POWIĄZANE ARTYKUŁY

środki ochrony - Dentonet.pl
UK: Praktyki NHS dostaną bezpłatne środki ochrony Lekarz

Zgodnie z nową strategią rządu Borisa Johnsona, gabinety dentystyczne prowadzące leczenie w ramach Narodowej Służby Zdrowia (NHS) uzyskają dostęp do bezpłatnych środków ochrony indywidualnej. Jej celem jest ochrona brytyjskiego społeczeństwa przed dr...

leczenie stomatologiczne - Dentonet.pl
COVID-19 w USA: pacjenci systematycznie wracają do dentysty Lekarz

Mimo dalszego rozprzestrzeniania się SARS-CoV-2 w USA, liczba pacjentów zgłaszających się do gabinetów dentystycznych systematycznie rośnie. Dzieje się tak, choć dzienna liczba potwierdzonych nowych przypadków COVID-19 utrzymuje się na bardzo wysokim...

ROZWIŃ WIĘCEJ
zespół stomatologiczny - Dentonet.pl
Jak przygotować zespół na zmiany w prowadzeniu praktyki? Lekarz

Serwis Denistry.co.uk podpowiada stomatologom, jak przygotować pracowników na wyzwania związane z ponownym otwarciem gabinetu. Nie ma w tym materiale mowy o nowych ograniczeniach czy środkach ochrony indywidualnej, ale o mechanizmach, które ułatwią w...

COVID-19 - Dentonet.pl
Gabinety wprowadzają dodatkowe opłaty, pacjenci krytykują Lekarz

Jak poinformował portal Bankier.pl, niektóre gabinety stomatologiczne w czasie pandemii koronawirusa doliczają do standardowych rachunków za leczenie dodatkowe opłaty, które mają pokrywać zwiększone koszty środków ochrony osobistej. Opłata taka może ...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres