Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Dentysto, czy wiesz czego oczekują Twoi pacjenci?

Publikacja:
Dentysto, czy wiesz czego oczekują Twoi pacjenci?

Dentysto, czy wiesz czego oczekują Twoi pacjenci?

Stomatologia zmienia się – i to nie tylko z perspektywy lekarza, który poznaje nowatorskie metody leczenia oraz coraz częściej ma dostęp do aparatury opartej o nowoczesne technologie, rewolucjonizujące funkcjonowanie praktyki dentystycznej. Te zmiany dostrzegają także pacjenci i na ich podstawie wyrabiają sobie zdanie, jak powinien działać współczesny gabinet stomatologiczny.

Każdego roku obserwujemy ewolucję standardów i nowe możliwości praktyk dentystycznych, a wraz z nimi zmieniają się oczekiwania pacjentów. Niezależnie od tego, czy oznacza to, że więcej pacjentów liczy na w pełni bezbolesne procedury znieczulenia i leczenia, czy otrzymanie na koniec wizyty bezpłatnej szczoteczki lub nici dentystycznej, ważne jest, aby stomatolodzy byli świadomi tych oczekiwań i – na ile to możliwe – starali się je spełniać.

Czego więc pacjenci oczekują od wizyt u dentysty? Oczekiwania te ujawnia przeprowadzone przed kilkoma miesiącami badanie amerykańskiej firmy Sonendo.

Pacjent dopłaci za leczenia kanałowe przy użyciu nowych technologii

Nie jest zaskoczeniem, że wiele osób obawia się wizyty u dentysty, zwłaszcza gdy wiąże się ona z przeprowadzeniem inwazyjnego zabiegu, takiego jak leczenie kanałowe. Sonendo wykazało, że 67% Amerykanów jest przerażonych perspektywą poddania się tradycyjnej procedurze leczenia endodontycznego. Jak podano w badaniu, 77% respondentów wolałoby spędzić noc na lotnisku niż poddać się preparacji kanału korzeniowego.

Nadzieję pacjenci upatrują w nowych technologiach – z badania wynika, że w przypadku konieczności leczenia kanałowego 93% respondentów wolałoby skorzystać z zaawansowanych technologii, takich jak system GentleWave. Niemal dwóch na trzech badanych (63%) stwierdziło, że mogłoby poszukać nowego dentysty, gdyby ich obecny lekarz oferował tylko tradycyjne leczenie endodontyczne. Ponadto 81% stwierdziło, że byliby skłonni zapłacić co najmniej 250 USD z własnej kieszeni za leczenie kanałowe przy użyciu zaawansowanej technologii, a co piąty jest gotowy zapłacić nawet 1000 USD.

Jak najszybciej i maksymalnie wydajnie

Badanie wykazało też, że pacjenci nie chcą spędzać zbyt dużo czasu w praktyce stomatologicznej – zamierzają przyjść do gabinetu, poddać się niezbędnemu leczeniu i opuścić klinikę tak szybko, jak to możliwe. Oczekują też jak najmniejszej liczby wizyt, natychmiastowej ulgi w bólu i dyskomforcie, a także jak największej liczby zabiegów przeprowadzonych tego samego dnia.

Na szczęście pojawienie się zaawansowanych technologii we współczesnym gabinecie stomatologicznym pozwala w dużym stopniu spełnić oczekiwania wymagających pacjentów, a nawet je przekroczyć. Skrócenie czasu bardziej złożonych procedur oraz nowe usługi, takie jak wirtualne konsultacje oraz możliwość łączenia się z lekarzem drogą cyfrową, zmniejszają czas trwania wizyt, jak i liczbę wizyt, w których pacjent musi uczestniczyć.

Gabinety, które są innowacyjne i dotrzymują kroku rozwojowi stomatologii są także skuteczne w zatrzymywaniu swoich pacjentów. Powód jest prosty – zaspokajają potrzeby pacjentów, rozwiązują ich problemy stomatologiczne w najszybszy i najbardziej bezbolesny sposób, a przy tym zapewniają efektywną interakcję z dentystami.

W dobie coraz większej konkurencji gabinetów stomatologicznych pozyskanie pacjenta na nietanie przecież usługi nie jest proste. Można swoją przewagę budować kompetencjami miękkimi – mówi w rozmowie z Dentonetem Michał Katarzyński, trener rozwoju praktyk stomatologicznych. Dodaje, że szkolenia w tym zakresie także zmieniają się z upływem lat i zgodnie z tym, jak rozwija się stomatologia.

T.H.

źródła: https://www.drbicuspid.com/dental-specialties/endodontics/article/15540394/what-do-dental-patients-want

https://www.businesswire.com/news/home/20221004005010/en/New-Survey-Reveals-77-of-Americans-Would-Rather-Sleep-at-the-Airport-Than-Have-Root-Canal-Treatment


POWIĄZANE ARTYKUŁY

antybiotyki 1
Dentysto, co musisz wiedzieć o antybiotykooporności? Lekarz

Powołując się na badania, z których wynika, że większość antybiotyków przepisywanych przez brytyjskich dentystów nie ma medycznego uzasadnienia, naukowcy z Hiszpanii przekonują, że stomatolodzy muszą poszerzać wiedzę na temat antybiotykooporności. ...

Gra terenowa na targach KRAKDENT 1
Czy wiesz już wszystko o prawidłowej dezynfekcji rąk? Lekarz

Ponad 800 osób – lekarzy dentystów, studentów stomatologii, techników dentystycznych, asystentek i higienistek stomatologicznych – podczas targów Krakdent 2022 odwiedziło stoisko firmy Ecolab w ramach gry Dentoexpress. Zadaniem uczestników gry było p...

dentysta
Dentysto, czy wiesz jak uwolnić swój ukryty potencjał? Lekarz

Wszyscy lekarze dentyści mogą robić niesamowite rzeczy. I to nie tylko w gabinecie, gdzie każdego dnia zmieniają życie swoich pacjentów, ale również prywatnie – w rodzinie i w gronie przyjaciół. Uświadomienie sobie, co możesz osiągnąć, jeśli się do t...

ROZWIŃ WIĘCEJ
FELG DENT Smile Quest
Czy wiesz, jak wybrać oprogramowanie do Twojego gabinetu? Lekarz

Na co zwrócić uwagę przy wyborze oprogramowania do zarządzania gabinetem stomatologicznym? Jak bezpiecznie przechowywać dane zgodnie z obowiązującymi przepisami? Na te i inne pytania podczas wykładu przygotowanego w ramach programu edukacyjnego Smile...

zdrowie jamy ustnej - Dentonet.pl
Zdrowie jamy ustnej – czego nie wiedzą twoi pacjenci? Lekarz

Świadomość czynników, które mają korzystny lub jednoznacznie zły wpływ na zdrowie jamy ustnej, ma każdy dentysta. Gorzej pod tym względem jest z pacjentami, co potwierdzają wyniki ankiety platformy badań rynkowych DentaVox. W badaniu przeprowadzonym ...

UpClinic artukul porady v2
Od czego zacząć marketing medyczny w swoim gabinecie? Lekarz

Po przeczytaniu naszego ostatniego artykułu o tym, jakie korzyści przyniesie Ci wdrożenie marketingu do Twojego gabinetu, można było dojść do jednoznacznego wniosku. Warto jest marketing wdrożyć. Nie będziemy powtarzać, z jakich powodów, jednak jeśli...

higienistka stomatologiczna1
Czego higienistki stomatologiczne nie lubią w pacjentach? Asysta

Higienistki stomatologiczne cenią i szanują swoich pacjentów, a także wykazują wobec nich wiele zrozumienia i empatii. Nie znaczy to jednak, że nie ma zachowań pacjentów, które trudno im zaakceptować. W amerykańskim serwisie Dentistry IQ temat ten zg...

druk 3D
Z czego można wydrukować w 3D implant kości? Lekarz

Nad bioaktywnym materiałem, z którego możliwe będzie drukowanie implantów kości dopasowanych do indywidualnych potrzeb danego pacjenta – zwłaszcza kości twarzoczaszki – pracują naukowcy z Politechniki Krakowskiej. O implancie przypominającym natural...

webinar grafika
Własna praktyka stomatologiczna – czy wiesz już wszystko? [webinar] Lekarz

Prowadzenie własnego gabinetu stomatologicznego lub gabinetu higieny wiąże się z wieloma obowiązkami, m.in. z zakresu dostosowania lokalu, wymogów formalnych oraz sanitarno-epidemiologicznych. Jak przygotować się do założenia tego typu działalności? ...

lojalni pacjenci
Dentysto, czy wiesz, jak zdobyć lojalnych pacjentów? Lekarz

Zadowolony pacjent gabinetu stomatologicznego to taki, który pomoże twojej praktyce wyróżnić się na tle innych. A przy tym często nie trzeba wiele, aby zapewnić naszym pacjentom satysfakcję z wizyty w gabinecie. Portal stomatologiczny Dentistry IQ pr...

Medisept webinar
Czego spodziewać się podczas kontroli Sanepidu? Lekarz

Otrzymujemy zawiadomienie o zamiarze przeprowadzenia kontroli, a kilka dni później w gabinecie stomatologicznym pojawia się przedstawiciel Państwowej Inspekcji Sanitarnej. O czym nie zapomnieć, przygotowując się do wizyty inspektora? Na ten temat będ...