Dentysto, czy wiesz czego oczekują Twoi pacjenci?
Dentysto, czy wiesz czego oczekują Twoi pacjenci?
Spis treści
Stomatologia zmienia się – i to nie tylko z perspektywy lekarza, który poznaje nowatorskie metody leczenia oraz coraz częściej ma dostęp do aparatury opartej o nowoczesne technologie, rewolucjonizujące funkcjonowanie praktyki dentystycznej. Te zmiany dostrzegają także pacjenci i na ich podstawie wyrabiają sobie zdanie, jak powinien działać współczesny gabinet stomatologiczny.
Każdego roku obserwujemy ewolucję standardów i nowe możliwości praktyk dentystycznych, a wraz z nimi zmieniają się oczekiwania pacjentów. Niezależnie od tego, czy oznacza to, że więcej pacjentów liczy na w pełni bezbolesne procedury znieczulenia i leczenia, czy otrzymanie na koniec wizyty bezpłatnej szczoteczki lub nici dentystycznej, ważne jest, aby stomatolodzy byli świadomi tych oczekiwań i – na ile to możliwe – starali się je spełniać.
Czego więc pacjenci oczekują od wizyt u dentysty? Oczekiwania te ujawnia przeprowadzone przed kilkoma miesiącami badanie amerykańskiej firmy Sonendo.
Pacjent dopłaci za leczenia kanałowe przy użyciu nowych technologii
Nie jest zaskoczeniem, że wiele osób obawia się wizyty u dentysty, zwłaszcza gdy wiąże się ona z przeprowadzeniem inwazyjnego zabiegu, takiego jak leczenie kanałowe. Sonendo wykazało, że 67% Amerykanów jest przerażonych perspektywą poddania się tradycyjnej procedurze leczenia endodontycznego. Jak podano w badaniu, 77% respondentów wolałoby spędzić noc na lotnisku niż poddać się preparacji kanału korzeniowego.
Nadzieję pacjenci upatrują w nowych technologiach – z badania wynika, że w przypadku konieczności leczenia kanałowego 93% respondentów wolałoby skorzystać z zaawansowanych technologii, takich jak system GentleWave. Niemal dwóch na trzech badanych (63%) stwierdziło, że mogłoby poszukać nowego dentysty, gdyby ich obecny lekarz oferował tylko tradycyjne leczenie endodontyczne. Ponadto 81% stwierdziło, że byliby skłonni zapłacić co najmniej 250 USD z własnej kieszeni za leczenie kanałowe przy użyciu zaawansowanej technologii, a co piąty jest gotowy zapłacić nawet 1000 USD.
Jak najszybciej i maksymalnie wydajnie
Badanie wykazało też, że pacjenci nie chcą spędzać zbyt dużo czasu w praktyce stomatologicznej – zamierzają przyjść do gabinetu, poddać się niezbędnemu leczeniu i opuścić klinikę tak szybko, jak to możliwe. Oczekują też jak najmniejszej liczby wizyt, natychmiastowej ulgi w bólu i dyskomforcie, a także jak największej liczby zabiegów przeprowadzonych tego samego dnia.
Na szczęście pojawienie się zaawansowanych technologii we współczesnym gabinecie stomatologicznym pozwala w dużym stopniu spełnić oczekiwania wymagających pacjentów, a nawet je przekroczyć. Skrócenie czasu bardziej złożonych procedur oraz nowe usługi, takie jak wirtualne konsultacje oraz możliwość łączenia się z lekarzem drogą cyfrową, zmniejszają czas trwania wizyt, jak i liczbę wizyt, w których pacjent musi uczestniczyć.
Gabinety, które są innowacyjne i dotrzymują kroku rozwojowi stomatologii są także skuteczne w zatrzymywaniu swoich pacjentów. Powód jest prosty – zaspokajają potrzeby pacjentów, rozwiązują ich problemy stomatologiczne w najszybszy i najbardziej bezbolesny sposób, a przy tym zapewniają efektywną interakcję z dentystami.
– W dobie coraz większej konkurencji gabinetów stomatologicznych pozyskanie pacjenta na nietanie przecież usługi nie jest proste. Można swoją przewagę budować kompetencjami miękkimi – mówi w rozmowie z Dentonetem Michał Katarzyński, trener rozwoju praktyk stomatologicznych. Dodaje, że szkolenia w tym zakresie także zmieniają się z upływem lat i zgodnie z tym, jak rozwija się stomatologia.
T.H.
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Powołując się na badania, z których wynika, że większość antybiotyków przepisywanych przez brytyjskich dentystów nie ma medycznego uzasadnienia, naukowcy z Hiszpanii przekonują, że stomatolodzy muszą poszerzać wiedzę na temat antybiotykooporności. ...
Ponad 800 osób – lekarzy dentystów, studentów stomatologii, techników dentystycznych, asystentek i higienistek stomatologicznych – podczas targów Krakdent 2022 odwiedziło stoisko firmy Ecolab w ramach gry Dentoexpress. Zadaniem uczestników gry było p...
Wszyscy lekarze dentyści mogą robić niesamowite rzeczy. I to nie tylko w gabinecie, gdzie każdego dnia zmieniają życie swoich pacjentów, ale również prywatnie – w rodzinie i w gronie przyjaciół. Uświadomienie sobie, co możesz osiągnąć, jeśli się do t...
Na co zwrócić uwagę przy wyborze oprogramowania do zarządzania gabinetem stomatologicznym? Jak bezpiecznie przechowywać dane zgodnie z obowiązującymi przepisami? Na te i inne pytania podczas wykładu przygotowanego w ramach programu edukacyjnego Smile...
Świadomość czynników, które mają korzystny lub jednoznacznie zły wpływ na zdrowie jamy ustnej, ma każdy dentysta. Gorzej pod tym względem jest z pacjentami, co potwierdzają wyniki ankiety platformy badań rynkowych DentaVox. W badaniu przeprowadzonym ...
Po przeczytaniu naszego ostatniego artykułu o tym, jakie korzyści przyniesie Ci wdrożenie marketingu do Twojego gabinetu, można było dojść do jednoznacznego wniosku. Warto jest marketing wdrożyć. Nie będziemy powtarzać, z jakich powodów, jednak jeśli...
Higienistki stomatologiczne cenią i szanują swoich pacjentów, a także wykazują wobec nich wiele zrozumienia i empatii. Nie znaczy to jednak, że nie ma zachowań pacjentów, które trudno im zaakceptować. W amerykańskim serwisie Dentistry IQ temat ten zg...
Nad bioaktywnym materiałem, z którego możliwe będzie drukowanie implantów kości dopasowanych do indywidualnych potrzeb danego pacjenta – zwłaszcza kości twarzoczaszki – pracują naukowcy z Politechniki Krakowskiej. O implancie przypominającym natural...
Prowadzenie własnego gabinetu stomatologicznego lub gabinetu higieny wiąże się z wieloma obowiązkami, m.in. z zakresu dostosowania lokalu, wymogów formalnych oraz sanitarno-epidemiologicznych. Jak przygotować się do założenia tego typu działalności? ...
Zadowolony pacjent gabinetu stomatologicznego to taki, który pomoże twojej praktyce wyróżnić się na tle innych. A przy tym często nie trzeba wiele, aby zapewnić naszym pacjentom satysfakcję z wizyty w gabinecie. Portal stomatologiczny Dentistry IQ pr...
Otrzymujemy zawiadomienie o zamiarze przeprowadzenia kontroli, a kilka dni później w gabinecie stomatologicznym pojawia się przedstawiciel Państwowej Inspekcji Sanitarnej. O czym nie zapomnieć, przygotowując się do wizyty inspektora? Na ten temat będ...