Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Dentysto, czy wiesz, jak zdobyć lojalnych pacjentów?

Publikacja:
Dentysto, czy wiesz, jak zdobyć lojalnych pacjentów?

Dentysto, czy wiesz, jak zdobyć lojalnych pacjentów?

Zadowolony pacjent gabinetu stomatologicznego to taki, który pomoże twojej praktyce wyróżnić się na tle innych. A przy tym często nie trzeba wiele, aby zapewnić naszym pacjentom satysfakcję z wizyty w gabinecie. Portal stomatologiczny Dentistry IQ proponuje kilka prostych pomysłów, których wdrożenie sprawi, że pacjenci będą jeszcze chętniej wracali do naszej praktyki.

Satysfakcja pacjentów powinna być zawsze naszym priorytetem, ponieważ bez nich gabinety dowolnej specjalności medycznej nie miałyby racji bytu. Zadowoleni pacjenci są lojalni, jest więc prawdopodobne, że będą oni polecali twoją praktykę swoim bliskim i znajomym. Dlatego warto poświęcić nieco czasu, aby zapewnić pacjentom coś więcej niż tylko wysokiej jakości opiekę stomatologiczną.

Pamiętaj, kim są twoi pacjenci

Personel niektórych gabinetów stomatologicznych widzi w pacjentach tylko kolejne punkty w planie dnia. Ale nikt przecież nie chce być zaledwie numerem na długiej liście. Dlatego poświęć trochę czasu na robienie notatek z rozmów i skorzystaj z tych informacji podczas następnej wizyty. Zapytaj pacjenta, jak minęły rodzinne wakacje, jak przetrwał ostatni tydzień lub jak sobie radzi w nowym miejscu pracy. Zapamiętywanie szczegółów dotyczących pacjentów sprawi, że poczują się oni wyjątkowo. Ta więź tworzy poczucie lojalności – nie jesteś już dla nich tylko lekarzem, ale kimś, komu na nich zależy. Pacjenci, którzy mają więź z twoją praktyką, są też bardziej skłonni polecać ją swoim znajomym.

Uproszczenie metody płatności za wizytę

W czasach szybkich zakupów online i niemal natychmiastowych dostaw wygoda i czas znaczą znacznie więcej niż jeszcze dekadę temu. Większość młodszych pacjentów nie jest fanami dzwonienia lub podawania informacji o karcie kredytowej. Zajmuje to zbyt wiele czasu i szybko staje się przestarzałym sposobem realizowania płatności. Łatwo i wygodnie jest płacić bezpośrednio ze smartfona. Ułatw to swoim pacjentom, umożliwiając im płatności za leczenie online za pośrednictwem swojej strony internetowej. Spotka się to z ich uznaniem, ale też przyniesie korzyści twojej praktyce, ponieważ pacjenci ci będą płacić za leczenie szybciej, co poprawi przepływ gotówki.

Zorganizuj konkurs w mediach społecznościowych

Każdy lubi czuć się zwycięzcą – między innymi stąd popularność licznie organizowanych loterii i konkursów. Także w gabinecie dentystycznym może być to skutecznym sposobem na to, by pacjenci docenili co, poza leczeniem, oferuje twoja praktyka, ale też dzielili się informacjami o tym wydarzeniu ze swoimi znajomymi. A jak wiadomo, marketing szeptany to potęga!

Przykładowo, twoi pacjenci będą mogli wziąć udział w loterii i wygrać nagrody (karnety do kina, karty podarunkowe zapewniające niższy koszt leczenia itp.), jeśli wystawią pozytywną recenzję na stronach twojej praktyki lub w Googlach (w Polsce należy pamiętać o wszystkich wymogach prawnych dotyczących organizacji konkursów i loterii).

Kontakt telefoniczny od lekarza

Każdy pacjent doceni to, gdy lekarz poświęci swój czas, aby osobiście zadzwonić i dowiedzieć się, jak przebiega powrót pacjenta do zdrowia. Telefon z recepcji lub od asystentki jest miłym gestem, ale może sprawić, że pacjent będzie mieć wrażenie, że jest tylko jednym z wielu nazwisk na długiej liście rutynowych połączeń. Natomiast osobisty kontakt lekarza z pacjentem sprawi, że ten drugi poczuje się w pełni zaopiekowany, jak osoba, na której zdrowiu dentyście naprawdę zależy.

Udostępnij bezpłatne WiFi

Oferowanie bezpłatnego WiFi to świetna opcja dla pacjentów. Spójrzmy prawdzie w oczy, dla wielu osób wizyta u dentysty jest stresującym doświadczeniem. Możesz sprawić, że osoby te poczują się bardziej komfortowo, gdy oczekując na wizytę w poczekalni, będą mogły nieco posurfować w sieci. Niektórzy z pacjentów potrzebują w tym czasie słyszeć dźwięki inne niż tylko odgłosy pracującej wiertarki stomatologicznej, inni z kolei mogą wykorzystać czas oczekiwania na wizytę, czytając wiadomości lub pracując na laptopie.

T.H.

Źródło: https://www.dentistryiq.com/practice-management/patient-relationships/article/16352563/7-simple-ways-to-make-your-dental-patients-happy-with-you


POWIĄZANE ARTYKUŁY

FELG DENT Smile Quest
Czy wiesz, jak wybrać oprogramowanie do Twojego gabinetu? Lekarz

Na co zwrócić uwagę przy wyborze oprogramowania do zarządzania gabinetem stomatologicznym? Jak bezpiecznie przechowywać dane zgodnie z obowiązującymi przepisami? Na te i inne pytania podczas wykładu przygotowanego w ramach programu edukacyjnego Smile...

dentysta 1
Dentysto, czy wiesz czego oczekują Twoi pacjenci? Lekarz

Stomatologia zmienia się – i to nie tylko z perspektywy lekarza, który poznaje nowatorskie metody leczenia oraz coraz częściej ma dostęp do aparatury opartej o nowoczesne technologie, rewolucjonizujące funkcjonowanie praktyki dentystycznej. Te zmiany...

papierosy - Dentonet.pl
Dentysto, czy zachęcasz pacjentów, by rzucili palenie? Lekarz

W czasopiśmie „Journal of the American Dental Association” opublikowano wyniki badania ankietowego przeprowadzonego wśród stomatologów, z którego wynika, że połowa amerykańskich stomatologów nie udziela swoim pacjentom porad ani nie zaleca leczenia p...

ROZWIŃ WIĘCEJ
webinar grafika
Własna praktyka stomatologiczna – czy wiesz już wszystko? [webinar] Lekarz

Prowadzenie własnego gabinetu stomatologicznego lub gabinetu higieny wiąże się z wieloma obowiązkami, m.in. z zakresu dostosowania lokalu, wymogów formalnych oraz sanitarno-epidemiologicznych. Jak przygotować się do założenia tego typu działalności? ...

zespol stomatologiczny 1
Dentysto, czy ufasz swojemu zespołowi stomatologicznemu? Lekarz

Pracujemy z ludźmi, którzy – jak my wszyscy – mają zalety, ale i wady, miewają też lepsze i gorsze dni. A od ich postawy, poczucia odpowiedzialności za wykonywane obowiązki, rzetelności i uczciwości w znacznym stopniu zależy to, jak funkcjonuje gabin...

umiejetnosci komunikacyjne
Dentysto, czy komunikacja to twoja mocna strona? Lekarz

W ostatni weekend brytyjski serwis stomatologiczny Dentistry.co.uk podjął istotny temat, jakim jest komunikacja w gabinecie dentystycznym – zarówno z pacjentami, jak i pozostałymi członkami zespołu. W artykule wyjaśniono m.in. jak umiejętności w tym ...

Gra terenowa na targach KRAKDENT 1
Czy wiesz już wszystko o prawidłowej dezynfekcji rąk? Lekarz

Ponad 800 osób – lekarzy dentystów, studentów stomatologii, techników dentystycznych, asystentek i higienistek stomatologicznych – podczas targów Krakdent 2022 odwiedziło stoisko firmy Ecolab w ramach gry Dentoexpress. Zadaniem uczestników gry było p...

antybiotyki 1
Dentysto, co musisz wiedzieć o antybiotykooporności? Lekarz

Powołując się na badania, z których wynika, że większość antybiotyków przepisywanych przez brytyjskich dentystów nie ma medycznego uzasadnienia, naukowcy z Hiszpanii przekonują, że stomatolodzy muszą poszerzać wiedzę na temat antybiotykooporności. ...

wypalenie zawodowe - Dentonet.pl
Dentysto, czy masz objawy wypalenia zawodowego? Lekarz

Czas pandemii, który wszystkich z nas wystawił na poważną próbę, wpłynął negatywnie na samopoczucie i nastroje przedstawicieli wielu profesji. Dotyczy to zarówno tych, których wprowadzone ograniczenia pozbawiły możliwości wykonywania pracy (a tym sam...

opinie pacjentow
Dentysto, czy pozyskujesz opinie swoich pacjentów? Lekarz

Postępująca cyfryzacja i powszechny dostęp do narzędzi, które pozwalają klientom (i pacjentom) wyrażać opinie – te pozytywne, jak i negatywne – to znak naszych czasów. Tendencji tej nie powinna ignorować branża stomatologiczna: warto raczej zastanowi...

dentysta
Dentysto, czy wiesz jak uwolnić swój ukryty potencjał? Lekarz

Wszyscy lekarze dentyści mogą robić niesamowite rzeczy. I to nie tylko w gabinecie, gdzie każdego dnia zmieniają życie swoich pacjentów, ale również prywatnie – w rodzinie i w gronie przyjaciół. Uświadomienie sobie, co możesz osiągnąć, jeśli się do t...