Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Dentysto, czy pozyskujesz opinie swoich pacjentów?

Publikacja:
Dentysto, czy pozyskujesz opinie swoich pacjentów?

Dentysto, czy pozyskujesz opinie swoich pacjentów?

Postępująca cyfryzacja i powszechny dostęp do narzędzi, które pozwalają klientom (i pacjentom) wyrażać opinie – te pozytywne, jak i negatywne – to znak naszych czasów. Tendencji tej nie powinna ignorować branża stomatologiczna: warto raczej zastanowić się, w jaki sposób, dzięki opiniom pacjentów, można poprawić wizerunek praktyki, a zarazem podnieść poziom satysfakcji pacjentów. Jednym ze sposobów jest pozyskiwanie ich opinii za pośrednictwem ankiet.

Zadowolenie pacjenta to ogólne wrażenie jakie wynosi on z wizyty w gabinecie, w coraz większym stopniu oparte także na innych czynnikach niż wyłącznie jakość przeprowadzonego leczenia. Celem właścicieli i menedżerów każdej praktyki powinno być zapewnienie takich doświadczeń, które spełnią oczekiwania pacjentów. A jeszcze lepiej, jeśli je przekroczą – wówczas istnieje duża szansa, że zadowolony pacjent sam będzie polecał gabinet swoim bliskim i znajomym. Aby osiągnąć wspomniane cele, pomocne mogą być ankiety z opiniami pacjentów, które pozwolą zidentyfikować problemy i obszary w funkcjonowaniu gabinetu, które wymagają poprawy.

Jakie są zalety ankiet dla pacjentów?

Ankiety to nośnik bardzo cennych informacji dla kliniki (dlatego warto prosić o szczere, konstruktywne opinie, a nie peany na cześć lekarza i gabinetu). Opinie te łatwo zdobyć, ponieważ nasi pacjenci są coraz bardziej przyzwyczajeni do wyrażania swojego zdania (np. na platformach sprzedażowych, w sklepach internetowych) – dlatego też prośba o opinię o gabinecie dla większości z nich nie powinna stanowić zaskoczenia.

Kluczowe korzyści ze stosowania ankiet to:

  • poprawa wyników zadowolenia pacjentów,
  • poprawa jakości leczenia pacjentów,
  • rozpoznanie obszarów działania gabinetu, które wymagają poprawy,
  • lepsza komunikacja między pacjentem a kliniką i jej personelem,
  • identyfikacja potrzeb i preferencji pacjenta.

Ankiety pacjentów, ale jakie?

Istnieje kilka sposobów zbierania opinii pacjentów na podstawie ankiet. Po pierwsze, możesz skorzystać z elektronicznego oprogramowania do badania doświadczeń pacjentów. Wiąże się to z wykorzystaniem różnych narzędzi online w celu wygenerowania ankiety – taką ankietę możesz wysłać pacjentom SMS-em lub e-mailem po zakończeniu leczenia.

Innym sposobem pozyskiwania opinii pacjentów jest korzystanie z połączeń telefonicznych po umówionej wizycie. Poproś recepcjonistkę lub innego pracownika z kliniki, aby zadzwonił do pacjenta dzień lub dwa po wizycie. Możesz też przygotować drukowaną ankietę, o której wypełnienie prosisz pacjentów po zakończeniu wizyty.

Należy przy tym pamiętać, że każdy pacjent będzie miał inne preferencje, dlatego ankiety należy przeprowadzać w sposób, który jest dla niego najwygodniejszy (warto mieć więcej niż jeden rodzaj ankiety – np. elektroniczną i papierową).

Opinie pacjentów wypromują twoją kliniką

Gdy otrzymasz pozytywną opinię na temat leczenia przeprowadzonego w twojej klinice (poza opiniami, które pacjent publikuje samodzielnie) i chcesz się nią podzielić, musisz wykonać kilka kroków. Najpierw należy uzyskać pisemną zgodę pacjenta na jej opublikowanie i udostępnienie na twojej stronie internetowej oraz w gabinetowych mediach społecznościowych (o zgodę można poprosić przed wypełnieniem ankiety). Gdy uzyskasz zielone światło dla publikacji, zanim jeszcze upublicznisz wpis, odpowiedz na następujące pytania:

  • Czy są jakieś dane identyfikujące pacjenta, które potencjalnie mogłyby naruszyć jego prywatność?
  • Czy dołączenie oceny pacjenta pomoże, czy może jednak zaszkodzi reputacji twojej kliniki?
  • Czy język użyty w recenzji pacjenta jest odpowiedni do witryny internetowej oraz mediów społecznościowych twojej praktyki?

Gdy zdecydujesz, że czas na publikację, zamieść opinię na swojej stronie i udostępnij ją na platformach społecznościowych gabinetu.

T.H.

źródło: https://www.dentistrytoday.com/the-importance-of-patient-feedback-and-testimonials/


POWIĄZANE ARTYKUŁY

papierosy - Dentonet.pl
Dentysto, czy zachęcasz pacjentów, by rzucili palenie? Lekarz

W październikowym wydaniu „Journal of the American Dental Association” opublikowano wyniki badania ankietowego przeprowadzonego wśród stomatologów, z którego wynika, że połowa amerykańskich stomatologów nie udziela swoim pacjentom porad ani nie zalec...

funty
UK: dentysto, inwestuj – zapłacisz mniej podatku! Lekarz

Budżet na rok obecny, zatwierdzony już w okresie pandemii przez Kanclerza Skarbu Rishiego Sunaka, dopuszcza uzyskanie odliczeń od podatku w sytuacji, gdy odprowadzająca go firma zdecyduje się zainwestować w nowy sprzęt. Czy z tej możliwości korzysta ...

zakażenia lekarzy - Dentonet.pl
Lekarze kłamią, by móc leczyć wszystkich swoich pacjentów Lekarz

Jak informuje „Gazeta Wyborcza”, lekarze muszą uciekać się do mówienia nieprawdy, by móc nadal pomagać wszystkim pacjentom. To efekt rozporządzenia ministerstwa zdrowia, zgodnie z którym lekarze i pielęgniarki zajmujący się pacjentami zakażonymi koro...

ROZWIŃ WIĘCEJ
dentysta - Dentonet.pl
Stan Kalifornia wspiera swoich lekarzy dentystów Lekarz

Ze względu na nadal utrzymujące się ograniczenia lekarze stomatolodzy praktykujący w najludniejszym stanie USA mogą ubiegać się już o wsparcie przeznaczone dla małych firm. Jest ono oferowane przedsiębiorcom w związku ze stratami, jakie prowadzone pr...

zdrowa dieta - Dentonet.pl
Dentysto, którą dietę polecasz pacjentowi z periodontitis? Lekarz

Z badań opublikowanych pod koniec listopada w czasopiśmie naukowym „Nutrients” wynika, że osoby, których dieta jest bogata w żywność pochodzenia roślinnego, ale ograniczają spożycie cukru i rafinowanych produktów zbożowych, mogą być mniej podatne na ...

antybiotykooporność - Dentonet.pl
Dentysto, zapytaj o antybiotyk - specjalny mail do PTS-u Lekarz

Jak informowaliśmy, na stronie internetowej Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego są już dostępne zaktualizowane rekomendacje w zakresie stosowania antybiotyków w stomatologii. Wytyczne przygotowano na podstawie najbardziej aktualnych informacji do...

borelioza
Dentysto, czy rozpoznasz objawy boreliozy u pacjenta? Lekarz

Czy wiesz, które objawy występujące w obrębie twarzoczaszki mogą świadczyć o boreliozie? Do ogólnie znanych symptomów występujących w różnych stadiach tej choroby należy dodać kolejne, które manifestują się w obszarze części twarzowej czaszki. Wyniki...

Opinie o leku
Opinie o leku Ketonal Active Pacjent

Kiedy pojawia się uciążliwy ból, brakuje nam siły i ochoty, by wykonywać codzienne czynności. Bardzo często sięgamy wówczas po lek przeciwbólowy, np. Ketonal. Podpowiadamy, jak działa i jakie są opinie na jego temat. Czym jest lek Ketonal Active? K...

ZUS - Dentonet.pl
Dentysto, zapłać ZUS w grudniu i odlicz składki od podatku Lekarz

Już tylko do końca grudnia 2021 r. przedsiębiorcy będą mogli skorzystać z odliczenia od podatku składki na ubezpieczenie zdrowotne. Oznacza to, że ZUS za grudzień najlepiej zapłacić do końca bieżącego roku, a nie już w styczniu 2022 r. Zgodnie z prz...

wypalenie zawodowe - Dentonet.pl
Dentysto, czy masz objawy wypalenia zawodowego? Lekarz

Czas pandemii, który wszystkich z nas wystawił na poważną próbę, wpłynął negatywnie na samopoczucie i nastroje przedstawicieli wielu profesji. Dotyczy to zarówno tych, których wprowadzone ograniczenia pozbawiły możliwości wykonywania pracy (a tym sam...

dentysta - Dentonet.pl
Dentysto, złóż wniosek o przedłużenie okresu rozliczeniowego! Lekarz

Zostały już tylko na trzy tygodnie na złożenie do NFZ-u wniosku o przedłużenie okresu rozliczeniowego za 2020 r. do 31 grudnia 2021 r. Przypomnijmy - w czasie pandemii koronawirusa NFZ umożliwił świadczeniodawcom korzystanie z mechanizmu zapłaty od ...