Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Dentysto, czy pozyskujesz opinie swoich pacjentów?

Publikacja:
Dentysto, czy pozyskujesz opinie swoich pacjentów?

Dentysto, czy pozyskujesz opinie swoich pacjentów?

Postępująca cyfryzacja i powszechny dostęp do narzędzi, które pozwalają klientom (i pacjentom) wyrażać opinie – te pozytywne, jak i negatywne – to znak naszych czasów. Tendencji tej nie powinna ignorować branża stomatologiczna: warto raczej zastanowić się, w jaki sposób, dzięki opiniom pacjentów, można poprawić wizerunek praktyki, a zarazem podnieść poziom satysfakcji pacjentów. Jednym ze sposobów jest pozyskiwanie ich opinii za pośrednictwem ankiet.

Zadowolenie pacjenta to ogólne wrażenie jakie wynosi on z wizyty w gabinecie, w coraz większym stopniu oparte także na innych czynnikach niż wyłącznie jakość przeprowadzonego leczenia. Celem właścicieli i menedżerów każdej praktyki powinno być zapewnienie takich doświadczeń, które spełnią oczekiwania pacjentów. A jeszcze lepiej, jeśli je przekroczą – wówczas istnieje duża szansa, że zadowolony pacjent sam będzie polecał gabinet swoim bliskim i znajomym. Aby osiągnąć wspomniane cele, pomocne mogą być ankiety z opiniami pacjentów, które pozwolą zidentyfikować problemy i obszary w funkcjonowaniu gabinetu, które wymagają poprawy.

Jakie są zalety ankiet dla pacjentów?

Ankiety to nośnik bardzo cennych informacji dla kliniki (dlatego warto prosić o szczere, konstruktywne opinie, a nie peany na cześć lekarza i gabinetu). Opinie te łatwo zdobyć, ponieważ nasi pacjenci są coraz bardziej przyzwyczajeni do wyrażania swojego zdania (np. na platformach sprzedażowych, w sklepach internetowych) – dlatego też prośba o opinię o gabinecie dla większości z nich nie powinna stanowić zaskoczenia.

Kluczowe korzyści ze stosowania ankiet to:

  • poprawa wyników zadowolenia pacjentów,
  • poprawa jakości leczenia pacjentów,
  • rozpoznanie obszarów działania gabinetu, które wymagają poprawy,
  • lepsza komunikacja między pacjentem a kliniką i jej personelem,
  • identyfikacja potrzeb i preferencji pacjenta.

Ankiety pacjentów, ale jakie?

Istnieje kilka sposobów zbierania opinii pacjentów na podstawie ankiet. Po pierwsze, możesz skorzystać z elektronicznego oprogramowania do badania doświadczeń pacjentów. Wiąże się to z wykorzystaniem różnych narzędzi online w celu wygenerowania ankiety – taką ankietę możesz wysłać pacjentom SMS-em lub e-mailem po zakończeniu leczenia.

Innym sposobem pozyskiwania opinii pacjentów jest korzystanie z połączeń telefonicznych po umówionej wizycie. Poproś recepcjonistkę lub innego pracownika z kliniki, aby zadzwonił do pacjenta dzień lub dwa po wizycie. Możesz też przygotować drukowaną ankietę, o której wypełnienie prosisz pacjentów po zakończeniu wizyty.

Należy przy tym pamiętać, że każdy pacjent będzie miał inne preferencje, dlatego ankiety należy przeprowadzać w sposób, który jest dla niego najwygodniejszy (warto mieć więcej niż jeden rodzaj ankiety – np. elektroniczną i papierową).

Opinie pacjentów wypromują twoją kliniką

Gdy otrzymasz pozytywną opinię na temat leczenia przeprowadzonego w twojej klinice (poza opiniami, które pacjent publikuje samodzielnie) i chcesz się nią podzielić, musisz wykonać kilka kroków. Najpierw należy uzyskać pisemną zgodę pacjenta na jej opublikowanie i udostępnienie na twojej stronie internetowej oraz w gabinetowych mediach społecznościowych (o zgodę można poprosić przed wypełnieniem ankiety). Gdy uzyskasz zielone światło dla publikacji, zanim jeszcze upublicznisz wpis, odpowiedz na następujące pytania:

  • Czy są jakieś dane identyfikujące pacjenta, które potencjalnie mogłyby naruszyć jego prywatność?
  • Czy dołączenie oceny pacjenta pomoże, czy może jednak zaszkodzi reputacji twojej kliniki?
  • Czy język użyty w recenzji pacjenta jest odpowiedni do witryny internetowej oraz mediów społecznościowych twojej praktyki?

Gdy zdecydujesz, że czas na publikację, zamieść opinię na swojej stronie i udostępnij ją na platformach społecznościowych gabinetu.

T.H.

źródło: https://www.dentistrytoday.com/the-importance-of-patient-feedback-and-testimonials/


POWIĄZANE ARTYKUŁY

borelioza
Dentysto, czy rozpoznasz objawy boreliozy u pacjenta? Lekarz

Czy wiesz, które objawy występujące w obrębie twarzoczaszki mogą świadczyć o boreliozie? Do ogólnie znanych symptomów występujących w różnych stadiach tej choroby należy dodać kolejne, które manifestują się w obszarze części twarzowej czaszki. Wyniki...

dentysta - Dentonet.pl
Stan Kalifornia wspiera swoich lekarzy dentystów Lekarz

Ze względu na nadal utrzymujące się ograniczenia lekarze stomatolodzy praktykujący w najludniejszym stanie USA mogą ubiegać się już o wsparcie przeznaczone dla małych firm. Jest ono oferowane przedsiębiorcom w związku ze stratami, jakie prowadzone pr...

Opinie o leku
Opinie o leku Ketonal Active Pacjent

Kiedy pojawia się uciążliwy ból, brakuje nam siły i ochoty, by wykonywać codzienne czynności. Bardzo często sięgamy wówczas po lek przeciwbólowy, np. Ketonal. Podpowiadamy, jak działa i jakie są opinie na jego temat. Czym jest lek Ketonal Active? K...

ROZWIŃ WIĘCEJ
Artylkul certyfikacja czerwiec v5
Invisalign - wybierz certyfikację dopasowaną do swoich wymagań! Lekarz

Już naprawdę niewiele czasu zostało, by zarejestrować swój udział w najbliższych kursach certyfikacyjnych Invisalign. Kurs ORTO, przeznaczony dla specjalistów ortodoncji, odbędzie się w dniach 23-25 czerwca we Wrocławiu, zaś kurs GO przeznaczony dla ...

wypalenie zawodowe - Dentonet.pl
Dentysto, czy masz objawy wypalenia zawodowego? Lekarz

Czas pandemii, który wszystkich z nas wystawił na poważną próbę, wpłynął negatywnie na samopoczucie i nastroje przedstawicieli wielu profesji. Dotyczy to zarówno tych, których wprowadzone ograniczenia pozbawiły możliwości wykonywania pracy (a tym sam...

dental tree
Dentysto, kupuj w sieci bezpiecznie! Poradnik dla lekarzy Lekarz

Zakupy przez Internet z roku na rok zyskują na popularności – i to nie tylko wśród zwykłych, prywatnych konsumentów, ale także przez osoby prowadzące własną działalność. W sieci coraz częściej materiały, sprzęt i akcesoria kupują również lekarze stom...

zakażenia lekarzy - Dentonet.pl
Lekarze kłamią, by móc leczyć wszystkich swoich pacjentów Lekarz

Jak informuje „Gazeta Wyborcza”, lekarze muszą uciekać się do mówienia nieprawdy, by móc nadal pomagać wszystkim pacjentom. To efekt rozporządzenia ministerstwa zdrowia, zgodnie z którym lekarze i pielęgniarki zajmujący się pacjentami zakażonymi koro...

funty
UK: dentysto, inwestuj – zapłacisz mniej podatku! Lekarz

Budżet na rok obecny, zatwierdzony już w okresie pandemii przez Kanclerza Skarbu Rishiego Sunaka, dopuszcza uzyskanie odliczeń od podatku w sytuacji, gdy odprowadzająca go firma zdecyduje się zainwestować w nowy sprzęt. Czy z tej możliwości korzysta ...

writing 336370 1920
Dentysto, sprawdź jak działa e-recepta! Poradnik dla lekarzy Lekarz

Na stronie dedykowanej Platformie e-Zdrowie (P1) opublikowany został poradnik dla pracowników medycznych i farmaceutów z opisem jak działa e-recepta. Zamieszczone zostały również odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania przez osoby wystawiające i r...

papierosy - Dentonet.pl
Dentysto, czy zachęcasz pacjentów, by rzucili palenie? Lekarz

W czasopiśmie „Journal of the American Dental Association” opublikowano wyniki badania ankietowego przeprowadzonego wśród stomatologów, z którego wynika, że połowa amerykańskich stomatologów nie udziela swoim pacjentom porad ani nie zaleca leczenia p...

dentysta - Dentonet.pl
Dentysto, złóż wniosek o przedłużenie okresu rozliczeniowego! Lekarz

Zostały już tylko na trzy tygodnie na złożenie do NFZ-u wniosku o przedłużenie okresu rozliczeniowego za 2020 r. do 31 grudnia 2021 r. Przypomnijmy - w czasie pandemii koronawirusa NFZ umożliwił świadczeniodawcom korzystanie z mechanizmu zapłaty od ...