Dental Protection: Czego obawia się młody stomatolog?
Dental Protection: Czego obawia się młody stomatolog?
Spis treści
Rozpoczęcie pracy po ukończeniu uczelni nigdy i w żadnej profesji nie jest sprawą prostą. To samo dotyczy wchodzących na ścieżkę kariery zawodowej lekarzy stomatologów. Z najnowszego badania przeprowadzonego w Wielkiej Brytanii wynika, że lista obaw młodych dentystów jest całkiem długa.
Przeprowadzone w ostatnim czasie badanie Dental Protection, organizacji zajmującej się ochroną lekarzy, lekarzy dentystów oraz innych pracowników służby zdrowia, dowodzi, że niemal połowa, młodych dentystów z Wysp Brytyjskich deklaruje strach przed popełnieniem błędu podczas leczenia pacjenta.
Czego początkujący dentyści chcieliby uniknąć?
Na tym jednak nie koniec, bo lista obaw osób, które niedawno opuściły mury uczelni medycznej, jest długa. Pierwsza dziesiątka odpowiedzi wskazanych w badaniu przez najmłodszych brytyjskich lekarzy dentystów wygląda następująco:
1. Popełnienie błędu podczas leczenia – 42%.
2. Skarga złożona przez pacjenta po wykonanym leczeniu – 25%.
3. Konfrontacje i nieporozumienia, do których dochodzi podczas leczenia – 17%
4. Wpływ pandemii COVID-19 na bezpieczeństwo finansowe dentysty – 17%.
5. Wpływ pandemii COVID-19 na dobrostan psychiczny dentysty – 16%.
6. Wybór właściwej drogi zawodowej – 16%.
7. Wniesione przeciwko dentyście roszczenia z tytułu zaniedbania, do którego doszło podczas leczenia – 14%.
8. Dochodzenie prowadzone przez Generalną Radę Stomatologiczną (GDC) w sprawie praktyki stomatologa – 13%.
9. Negatywne informacje w mediach lub utrata reputacji w związku ze sprawą sądową lub roszczeniami pacjenta – 9%.
10. Nieporozumienia z kolegami po fachu – 8%.
„Nikt nie chce czuć się odpowiedzialny za wyrządzenie krzywdy pacjentowi”
Komentując wyniki badania, George Wright, zastępca dyrektora ds. stomatologii w Dental Protection powiedział: – Głównym zmartwieniem dentystów na początku kariery jest obawa przed popełnianiem błędów, i jest to zrozumiałe. To zawsze było i zawsze będzie na szczycie listy obaw, ponieważ nikt nie chce czuć się odpowiedzialny za wyrządzenie krzywdy pacjentowi. Nie jest to również zaskakujące, że skargi pacjentów oraz konfrontacje znajdują się tak wysoko na liście.
– Radzenie sobie ze skargami po leczeniu lub nieporozumieniami w jego trakcie może być niezwykle trudne dla każdego dentysty, choć rozumiemy, że dla tych, którzy dopiero zaczynają pracę w stomatologii, rzeczywistość polegająca na „gaszeniu pożarów” może być szczególnie stresująca – dodał George Wright.
– Każdego dnia wspieramy stomatologów w radzeniu sobie ze skargami i trudnymi interakcji z pacjentami, i wiemy, że nie jest to przyjemne. Obecnie bardziej niż kiedykolwiek wcześniej dentyści rozpoczynający pracę zawodową muszą mieć pewność, że skutecznie radzą sobie w różnych sytuacjach, aby uniknąć ich eskalacji. To sprawia, że kluczowe znaczenie mają umiejętności takie jak zarządzanie oczekiwaniami, dobra komunikacja, szczegółowe prowadzenie dokumentacji i uzyskiwanie wyraźnej zgody – dodał wicedyrektor ds. stomatologii w Dental Protection.
Dobre znajomości, dobre gabinety i pomysł na pozyskiwanie pacjentów – to klucz do sukcesu młodego dentysty na rynku pracy według Kamila Kuczewskiego, trenera rozwoju praktyk stomatologicznych.
T.H.
źródło: https://dentistry.co.uk/2022/08/17/one-quarter-of-young-dentists-fear-complaints-from-patients/
POWIĄZANE ARTYKUŁY
U wielu pacjentów terapia ortodontyczna wymaga współpracy lekarzy różnych specjalności – bardzo często jest to współpraca ortodontów oraz periodontologów. Związanym z tym zagadnieniom poświęcony będzie bezpłatny webinar "Czego periodontolog może nauc...
Świadomość czynników, które mają korzystny lub jednoznacznie zły wpływ na zdrowie jamy ustnej, ma każdy dentysta. Gorzej pod tym względem jest z pacjentami, co potwierdzają wyniki ankiety platformy badań rynkowych DentaVox. W badaniu przeprowadzonym ...
Otrzymujemy zawiadomienie o zamiarze przeprowadzenia kontroli, a kilka dni później w gabinecie stomatologicznym pojawia się przedstawiciel Państwowej Inspekcji Sanitarnej. O czym nie zapomnieć, przygotowując się do wizyty inspektora? Na ten temat będ...
Obecność w mediach społecznościowych już od lat jest codziennością wielu z nas. Social media stały się częścią naszego życia prywatnego, ale coraz częściej dostrzegamy ich wartość w naszej pracy zawodowej, ponieważ tam są też nasi obecni i potencjaln...
Mogłoby się wydawać, że stomatologia korporacyjna, która m.in. ze względu na skuteczne i sprawdzone działania marketingowe zwykle ma przewagę nad pojedynczymi praktykami, jest bardziej odporna na kryzys. Najwyraźniej nie dotyczy to jednej z największ...
Po przeczytaniu naszego ostatniego artykułu o tym, jakie korzyści przyniesie Ci wdrożenie marketingu do Twojego gabinetu, można było dojść do jednoznacznego wniosku. Warto jest marketing wdrożyć. Nie będziemy powtarzać, z jakich powodów, jednak jeśli...
Stomatologia zmienia się – i to nie tylko z perspektywy lekarza, który poznaje nowatorskie metody leczenia oraz coraz częściej ma dostęp do aparatury opartej o nowoczesne technologie, rewolucjonizujące funkcjonowanie praktyki dentystycznej. Te zmiany...
Do spotkań pacjentów i lekarzy dentystów coraz częściej dochodzi... w sądach, a wytaczane medykom procesy dotyczą m.in. leczenia implantologicznego. Dlaczego tak się dzieje? Mówi dr hab. n. med. Kornel Krasny, specjalista chirurgii stomatologicznej, ...
Wiele osób pyta mnie, skąd nazwa Dental Spaghetti? Co makaron ma wspólnego ze stomatologią i jaka jest geneza tego intrygującego kongresu? Otóż nasz pierwszy kongres - zorganizowany wraz z prof. Jerzym Krupińskim w ramach Międzynarodowych Targów St...
Higienistki stomatologiczne cenią i szanują swoich pacjentów, a także wykazują wobec nich wiele zrozumienia i empatii. Nie znaczy to jednak, że nie ma zachowań pacjentów, które trudno im zaakceptować. W amerykańskim serwisie Dentistry IQ temat ten zg...
7 września ceniona specjalistka ds. zdrowia publicznego oraz nauczyciel akademicki prof. Liz Kay objęła funkcję prezydenta Brytyjskiego Towarzystwa Stomatologicznego (British Dental Association; BDA). Po raz pierwszy od zakończenia II wojny światow...