Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Certyfikat Emergency First Response może się przydać w gabinecie stomatologicznym

Publikacja:
Certyfikat Emergency First Response może się przydać w gabinecie stomatologicznym

Certyfikat Emergency First Response może się przydać w gabinecie stomatologicznym

Nigdy nie wiadomo, kiedy znajomość zasad udzielania pierwszej pomocy może okazać się potrzebna. Nawet jeżeli lekarz stomatolog zna ogólne zasady, to brak treningu może spowodować, że zapomina się o drobnych, ale kluczowych sprawach. A jeżeli do takiej nie przewidzianej sytuacji dojdzie stres, to może się okazać, że nie działamy sprawnie.

Konieczność udzielenia pierwszej pomocy w gabinecie stomatologicznym może się przydarzyć z różnych powodów. Mogą to być np. omdlenia, zaburzenia oddychania, atak padaczki, udar czy też zawał. Czasem niestety, pacjenci nie mówią całej prawdy. Zapominają powiedzieć o tym, że są uczuleni na jakiś lek, albo wstydzą się odwołać wizytę mimo, że czują się źle.

Powodów może być bardzo wiele. Jednak przyczyną nagłego zatrzymania krążenia u osób dorosłych jest najczęściej migotanie komór serca. W takiej sytuacji czas jest mierzony ceną życia i liczą się szybko podejmowane decyzje i sprawne działanie. Tu już nie ma miejsca na błąd. Trzeba koniecznie jak najszybciej powiadomić pogotowie ratunkowe oraz podjąć resuscytację krążeniowo-oddechową. Pacjent ma szansę przeżyć do chwili przyjazdu karetki, jeśli stomatolog wie, jak prawidłowo przeprowadzić resuscytację krążeniowo-oddechową.

Wbrew temu co potocznie się mówi, na taką sytuację można się przygotować. Warto wziąć udział w dobrym szkoleniu z udzielania pierwszej pomocy. Warto też mieć przy sobie kogoś, kto przeszedł taki kurs np. asystentkę  stomatologiczną z certyfikatem Emergency First Response. To daje pewność, że będziemy wiedzieć co robić i że mamy do dyspozycji kogoś, kto wie co robić. Taką okazję stwarza kurs udzielania pierwszej pomocy organizowany przez Studium Umiejętności Stomatologicznych w Łodzi. Wszelkie informacje dostępne są pod linkiem http://www.dentonet.pl/kalendarium/97586-certyfikowany-kurs-pierwszej-pomocy-efr-dla-lekarzy-oraz-asysty-stomatologicznej/.

Szkolenie przeznaczone jest dla osób pracujących w gabinetach stomatologicznych. Organizatorzy zapewniają, że podczas kursu będą przeprowadzane symulacje wypadków, z którymi mogą zetknąć się osoby pracujące w takich placówkach – lekarze stomatolodzy oraz asystentki i higienistki stomatologiczne. W programie szkolenia uwzględniono specyfikę gabinetu i np. przenoszenie nieprzytomnego pacjenta z fotela stomatologicznego.

ab


POWIĄZANE ARTYKUŁY

artificial intelligence 3382507 1280
AI w gabinecie stomatologicznym – przyszłość czy teraźniejszość? Lekarz

W lipcu 2023 roku serwis Dentaly.org przeprowadził badanie ankietowe wśród 1265 osób – zarówno lekarzy, jak i pacjentów, koncentrując się na zaletach, ale i zagrożeniach związanych z obecnością sztucznej inteligencji w praktyce stomatologicznej. Obs...

oszustwa podatkowe
USA: „kreatywna księgowość” w gabinecie stomatologicznym Lekarz

Jak podało w komunikacie prasowym z 28 marca br. Biuro Prokuratora USA dla Południowego Dystryktu Teksasu, menadżer kliniki dentystycznej w Houston przyznał się do winy w związku z zarzutem niezapłacenia około 500 000 dolarów podatków od wynagrodzeni...

Ecolab4
Dezynfekcja powierzchni w gabinecie stomatologicznym Lekarz

Powierzchnie w gabinecie stomatologicznym narażone są na różne zanieczyszczenia. Dla bezpieczeństwa personelu oraz pacjentów kluczowa jest ich prawidłowa dezynfekcja. Z kolejnego filmu edukacyjnego przygotowanego przez firmę Ecolab dowiesz się, w ja...

ROZWIŃ WIĘCEJ
Agnieszka Mielczarek news
Senior w gabinecie stomatologicznym – na co się przygotować? Lekarz

– Musimy zdawać sobie sprawę, że pacjenci w wieku senioralnym często mają ograniczone funkcje poznawcze, np. niedosłyszą. Lekarz dentysta musi umieć skutecznie komunikować się z takimi pacjentami. Często wymagają oni większej empatii, dłuższego czasu...

dentofobia
Ratunku, dentofob w gabinecie stomatologicznym! Cz. 1 Asysta

Personel medyczny gabinetu stomatologicznego od czasu do czasu bierze udział w leczeniu pacjenta, który wykazuje szczególnie duży lęk przed wizytą u dentysty. Nie wszyscy jednak wiedzą, że na sukces (bądź porażkę) w leczeniu dentofoba bezpośredni wpł...

RTG - Dentonet.pl
Rejestracja aparatu RTG w gabinecie stomatologicznym Lekarz

Na stronie internetowej komisji stomatologicznej Okręgowej Izby Lekarskiej w Krakowie umieszczone są wzory dokumentów niezbędnych w procesie rejestracji aparatu RTG w gabinecie. Na stronie KS OIL w Krakowie umieszczono protokół wykonania testu odbio...

dezynfekcja
Dezynfekcja w gabinecie stomatologicznym priorytetem dla pacjenta Asysta

Serwis DentaVox przeprowadził badanie ankietowe, które miało na celu sprawdzenie oczekiwań pacjentów odnośnie wizyty w gabinecie stomatologicznym. Wykazano w nim przede wszystkim, że po pandemii COVID-19 pacjenci mają znacznie większe wymagania w zak...

Ecolab5
Dezynfekcja narzędzi w gabinecie stomatologicznym Lekarz

Jednym z najważniejszych czynników wpływających na bezpieczeństwo pacjentów i personelu stomatologicznego w gabinecie jest prawidłowa dezynfekcja narzędzi. Tego właśnie dotyczy kolejny film z cyklu "Dezynfekuj, nie ryzykuj" przygotowany przez firmę E...

pacjent maloletni
Pacjent małoletni w gabinecie stomatologicznym Lekarz

Rzecznik Praw Pacjenta przypomina, że wizyty lekarskie małoletniego pacjenta co do zasady odbywają się w obecności rodzica lub opiekuna prawnego. Jeśli pacjent ukończył 16 lat, zgodę na leczenie lub wykonanie badania musi wyrazić zarówno rodzic, jak ...

dentofobia 2
Ratunku, dentofob w gabinecie stomatologicznym! Cz. 2 Asysta

Wśród pacjentów gabinetów stomatologicznych są osoby, które wykazują szczególne, niekiedy ekstremalnie duże obawy przed podjęciem leczenia. Co oczywiste, od każdego członka zespołu klinicznego wymaga to postawy wspierającej i głębokiej wrażliwości na...

feedback w gabinecie
Konstruktywny feedback w gabinecie stomatologicznym Lekarz

Dobra komunikacja z pracownikami nie jest czymś dziecinnie prostym, ale też nie jest zbyt trudna, by o nią nie zabiegać i jej nie wypracowywać. Jakich zasad warto przestrzegać, przekazując informacje zwrotne (zwłaszcza te trudne), aby utrzymać dobre ...