Certyfikat Emergency First Response może się przydać w gabinecie stomatologicznym
Certyfikat Emergency First Response może się przydać w gabinecie stomatologicznym
Nigdy nie wiadomo, kiedy znajomość zasad udzielania pierwszej pomocy może okazać się potrzebna. Nawet jeżeli lekarz stomatolog zna ogólne zasady, to brak treningu może spowodować, że zapomina się o drobnych, ale kluczowych sprawach. A jeżeli do takiej nie przewidzianej sytuacji dojdzie stres, to może się okazać, że nie działamy sprawnie.
Konieczność udzielenia pierwszej pomocy w gabinecie stomatologicznym może się przydarzyć z różnych powodów. Mogą to być np. omdlenia, zaburzenia oddychania, atak padaczki, udar czy też zawał. Czasem niestety, pacjenci nie mówią całej prawdy. Zapominają powiedzieć o tym, że są uczuleni na jakiś lek, albo wstydzą się odwołać wizytę mimo, że czują się źle.
Powodów może być bardzo wiele. Jednak przyczyną nagłego zatrzymania krążenia u osób dorosłych jest najczęściej migotanie komór serca. W takiej sytuacji czas jest mierzony ceną życia i liczą się szybko podejmowane decyzje i sprawne działanie. Tu już nie ma miejsca na błąd. Trzeba koniecznie jak najszybciej powiadomić pogotowie ratunkowe oraz podjąć resuscytację krążeniowo-oddechową. Pacjent ma szansę przeżyć do chwili przyjazdu karetki, jeśli stomatolog wie, jak prawidłowo przeprowadzić resuscytację krążeniowo-oddechową.
Wbrew temu co potocznie się mówi, na taką sytuację można się przygotować. Warto wziąć udział w dobrym szkoleniu z udzielania pierwszej pomocy. Warto też mieć przy sobie kogoś, kto przeszedł taki kurs np. asystentkę stomatologiczną z certyfikatem Emergency First Response. To daje pewność, że będziemy wiedzieć co robić i że mamy do dyspozycji kogoś, kto wie co robić. Taką okazję stwarza kurs udzielania pierwszej pomocy organizowany przez Studium Umiejętności Stomatologicznych w Łodzi. Wszelkie informacje dostępne są pod linkiem http://www.dentonet.pl/kalendarium/97586-certyfikowany-kurs-pierwszej-pomocy-efr-dla-lekarzy-oraz-asysty-stomatologicznej/.
Szkolenie przeznaczone jest dla osób pracujących w gabinetach stomatologicznych. Organizatorzy zapewniają, że podczas kursu będą przeprowadzane symulacje wypadków, z którymi mogą zetknąć się osoby pracujące w takich placówkach – lekarze stomatolodzy oraz asystentki i higienistki stomatologiczne. W programie szkolenia uwzględniono specyfikę gabinetu i np. przenoszenie nieprzytomnego pacjenta z fotela stomatologicznego.
ab
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Pacjenci nie zawsze pamiętają o tym, że w gabinecie dentystycznym dba się nie tylko o stan uzębienia i zdrowie jamy ustnej. Dlatego do gabinetu zgłaszają się zwykle wtedy, gdy odczuwają ból zęba albo pojawia się w nim ubytek. Należy zachęcać naszych ...
– Musimy zdawać sobie sprawę, że pacjenci w wieku senioralnym często mają ograniczone funkcje poznawcze, np. niedosłyszą. Lekarz dentysta musi umieć skutecznie komunikować się z takimi pacjentami. Często wymagają oni większej empatii, dłuższego czasu...
Personel medyczny gabinetu stomatologicznego od czasu do czasu bierze udział w leczeniu pacjenta, który wykazuje szczególnie duży lęk przed wizytą u dentysty. Nie wszyscy jednak wiedzą, że na sukces (bądź porażkę) w leczeniu dentofoba bezpośredni wpł...
Jak podało w komunikacie prasowym z 28 marca br. Biuro Prokuratora USA dla Południowego Dystryktu Teksasu, menadżer kliniki dentystycznej w Houston przyznał się do winy w związku z zarzutem niezapłacenia około 500 000 dolarów podatków od wynagrodzeni...
W lipcu 2023 roku serwis Dentaly.org przeprowadził badanie ankietowe wśród 1265 osób – zarówno lekarzy, jak i pacjentów, koncentrując się na zaletach, ale i zagrożeniach związanych z obecnością sztucznej inteligencji w praktyce stomatologicznej. Obs...
Parque Dental to klinika stomatologiczna w Quito – ponad 2-milionowej stolicy Ekwadoru. Jej pacjentami są dzieci, a o to, by czuły się tam dobrze, dba m.in. wyjątkowy „asystent dentystyczny” – labrador retriever o imieniu Aldo. Choć dzięki rozwojow...
Wśród pacjentów gabinetów stomatologicznych są osoby, które wykazują szczególne, niekiedy ekstremalnie duże obawy przed podjęciem leczenia. Co oczywiste, od każdego członka zespołu klinicznego wymaga to postawy wspierającej i głębokiej wrażliwości na...
Dobra komunikacja z pracownikami nie jest czymś dziecinnie prostym, ale też nie jest zbyt trudna, by o nią nie zabiegać i jej nie wypracowywać. Jakich zasad warto przestrzegać, przekazując informacje zwrotne (zwłaszcza te trudne), aby utrzymać dobre ...
Przyjazne zwierzęta, które są zabierane przez swoich właścicieli do pracy, np. do kawiarni lub salonu barberskiego ocieplają wizerunek i nierzadko stanowią zachętę dla klientów, by wybierać takie miejsca. Czas pokaże, czy poza akwarium z rybkami w ga...
Serwis DentaVox przeprowadził badanie ankietowe, które miało na celu sprawdzenie oczekiwań pacjentów odnośnie wizyty w gabinecie stomatologicznym. Wykazano w nim przede wszystkim, że po pandemii COVID-19 pacjenci mają znacznie większe wymagania w zak...
Rzecznik Praw Pacjenta przypomina, że wizyty lekarskie małoletniego pacjenta co do zasady odbywają się w obecności rodzica lub opiekuna prawnego. Jeśli pacjent ukończył 16 lat, zgodę na leczenie lub wykonanie badania musi wyrazić zarówno rodzic, jak ...