Dentonet
PACJENT
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Chirurgia
Choroby jamy ustnej
Estetyka
Pacjent w gabinecie
Poradnia
Profilaktyka

800 190 590 – Telefoniczna Informacja Pacjenta od NFZ-u

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
800 190 590 – Telefoniczna Informacja Pacjenta od NFZ-u

800 190 590 – Telefoniczna Informacja Pacjenta od NFZ-u

13 listopada w całym kraju, we wszystkich oddziałach wojewódzkich NFZ-u, ruszyła Telefoniczna Informacja Pacjenta – jeden wspólny numer telefonu dla Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta.

800 190 590 to dotychczasowy numer bezpłatnej ogólnopolskiej infolinii Rzecznika Praw Pacjenta. TIP (Telefoniczna Informacja Pacjenta) będzie jednoczasowo obsługiwana przez kilkudziesięciu pracowników oddziałów wojewódzkich Funduszu oraz biura Rzecznika Praw Pacjenta. Nowy jednolity numer w całym kraju zastępuje kilkanaście numerów funkcjonujących do tej pory w oddziałach wojewódzkich Funduszu. – Gwarantuje on uzyskanie szybkiej, kompleksowej i przejrzystej informacji dotyczącej funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce – czytamy w komunikacie.

Dzwoniąc pod numer 800 190 590 będzie można dowiedzieć się m.in. jak uzyskać kartę EKUZ, jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej, gdzie znajduje się najbliższy szpital, w jaki sposób można zgłosić naruszenie praw pacjenta czy też jakich formalności należy dopełnić by skorzystać z leczenia uzdrowiskowego. Wszystkie rozmowy będą nagrywane.

Tylko w 2017 r. infolinie NFZ-u obsługiwały około 40 tys. połączeń miesięcznie. Z kolei liczba udzielonych porad dzięki infolinii Rzecznika Praw Pacjenta od momentu powstania urzędu (10 lat) przekroczyła 338 tys.

Jeden wspólny numer dla całego kraju to pierwszy etap wprowadzanych zmian. Docelowo Telefoniczna Informacja Pacjenta ma nie tylko pomagać pacjentowi poruszać się po systemie ochrony zdrowia, ale z czasem – na wzór brytyjskiego NHS – pozwoli na uzyskanie prostych porad medycznych.

Co jest warunkiem sukcesu gabinetu stomatologicznego? Szczegóły zdradza dr n.med. Jan Dethloff, laureat konkursu „Luksusowa marka 2010”.

AF

Fot. Free-Photos, pixabay.com


POWIĄZANE ARTYKUŁY

dictaphone-1580003_960_720
Potajemne nagrania lekarzy w gabinecie. Czy są legalne? Lekarz

Czy pacjent ma prawo nagrywać (np. z ukrycia) lekarza podczas wizyty w gabinecie? Wielu prawników, zajmujących się ochroną zdrowia i relacjami pacjentów z lekarzami, podkreśla, że to jedno z najczęściej pojawiających się pytań podczas wykładów czy ko...

telefoniczna informacja pacjenta - Dentonet.pl
Telefoniczna Informacja Pacjenta czynna całą dobę Pacjent

Przez 24 godziny, siedem dni w tygodniu konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta podpowiadają, gdzie można znaleźć pomoc medyczną w razie choroby, w nocy oraz dni wolne od pracy. Infolinia Narodowego Funduszu Zdrowia i Rzecznika Praw Pacjenta of...

telefoniczna informacja pacjenta - Dentonet.pl
Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie działać całodobowo Pacjent

Od 2 września Telefoniczna Informacja Pacjenta dostępna będzie 24 godziny na dobę we wszystkie dni tygodnia - informuje Narodowy Fundusz Zdrowia. Departament Obsługi Pacjenta NFZ informuje, że większa liczba konsultantów pozwoli na maksymalne skrócen...

ROZWIŃ WIĘCEJ
dokumentacja medyczna - Dentonet.pl
Od 4 maja udostępnianie dokumentacji medycznej bez opłat Lekarz

4 maja weszły w życie ważne zmiany w przepisach dotyczących opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej. Nowe zasady są efektem zmian zawartych w ustawie wprowadzającej unijne rozporządzenie o ochronie danych osobowych, czyli tzw. RODO. Ustawa porz...

lekarz dentysta
Rzecznik Praw Pacjenta: niewiele skarg na pracę dentystów Lekarz

Zespół ekspertów opracował i zaprezentował raport, będący podsumowaniem ostatnich czterech lat funkcjonowania infolinii Rzecznika Praw Pacjenta. Jedynie 4% skarg zgłaszanych przez infolinię dotyczyło leczenia stomatologicznego.Od dziesięciu lat u Rze...

komunikacja z pacjentem - Dentonet.pl
Więcej zajęć z komunikacji z pacjentem na studiach medycznych? Lekarz

Rzecznik Praw Pacjenta i prezes Naczelnej Izby Lekarskiej wystąpili do rektorów wyższych uczelni medycznych z propozycją zwiększenia liczby godzin nauczania praktycznego w zakresie skutecznej komunikacji z pacjentem.Współcześnie pacjenci są coraz bar...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres