Dentonet
PACJENT
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Leczenie zachowawcze i endodoncja
Protetyka i implantologia
Stomatologia estetyczna
Ortodoncja
Periodontologia
Higiena i zdrowie jamy ustnej

800 190 590 – Telefoniczna Informacja Pacjenta od NFZ-u

Publikacja:
800 190 590 – Telefoniczna Informacja Pacjenta od NFZ-u

800 190 590 – Telefoniczna Informacja Pacjenta od NFZ-u

13 listopada w całym kraju, we wszystkich oddziałach wojewódzkich NFZ-u, ruszyła Telefoniczna Informacja Pacjenta – jeden wspólny numer telefonu dla Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta.

800 190 590 to dotychczasowy numer bezpłatnej ogólnopolskiej infolinii Rzecznika Praw Pacjenta. TIP (Telefoniczna Informacja Pacjenta) będzie jednoczasowo obsługiwana przez kilkudziesięciu pracowników oddziałów wojewódzkich Funduszu oraz biura Rzecznika Praw Pacjenta. Nowy jednolity numer w całym kraju zastępuje kilkanaście numerów funkcjonujących do tej pory w oddziałach wojewódzkich Funduszu. – Gwarantuje on uzyskanie szybkiej, kompleksowej i przejrzystej informacji dotyczącej funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce – czytamy w komunikacie.

Dzwoniąc pod numer 800 190 590 będzie można dowiedzieć się m.in. jak uzyskać kartę EKUZ, jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej, gdzie znajduje się najbliższy szpital, w jaki sposób można zgłosić naruszenie praw pacjenta czy też jakich formalności należy dopełnić by skorzystać z leczenia uzdrowiskowego. Wszystkie rozmowy będą nagrywane.

Tylko w 2017 r. infolinie NFZ-u obsługiwały około 40 tys. połączeń miesięcznie. Z kolei liczba udzielonych porad dzięki infolinii Rzecznika Praw Pacjenta od momentu powstania urzędu (10 lat) przekroczyła 338 tys.

Jeden wspólny numer dla całego kraju to pierwszy etap wprowadzanych zmian. Docelowo Telefoniczna Informacja Pacjenta ma nie tylko pomagać pacjentowi poruszać się po systemie ochrony zdrowia, ale z czasem – na wzór brytyjskiego NHS – pozwoli na uzyskanie prostych porad medycznych.

Co jest warunkiem sukcesu gabinetu stomatologicznego? Szczegóły zdradza dr n.med. Jan Dethloff, laureat konkursu „Luksusowa marka 2010”.

AF

Fot. Free-Photos, pixabay.com


POWIĄZANE ARTYKUŁY

Listerine
Problemy periodontologiczne u pacjenta 60+ [webinar] Lekarz

Z wiekiem organizm staje się bardziej podatny na wszelkie choroby i dolegliwości. Przyzębie również podlega procesom starzenia się. Niektóre schorzenia mogą negatywnie wpłynąć na jego stan. Z tego powodu warto odpowiednio dobierać profilaktykę do sta...

bol pozabiegowy
Ból pozabiegowy - jak przewidzieć go u pacjenta? Lekarz

Czynniki kliniczne, w tym nasilenie bólu przed i w trakcie leczenia kanałowego, mogą wskazywać na ryzyko wystąpienia pooperacyjnych dolegliwości bólowych bardziej niż cechy socjodemograficzne, takie jak rasa lub poziom dochodów. To wnioski płynące z ...

karta podatkowa - Dentonet.pl
Opodatkowanie gabinetu – ważna informacja resortu finansów Lekarz

Ministerstwo finansów poinformowało, że jeśli naczelnik urzędu skarbowego stwierdzi, iż lekarz/lekarz dentysta prowadzący własną działalność nie może opodatkować jej kartą, ma obowiązek płacić ryczałt od przychodów ewidencjonowanych albo podatek doch...

ROZWIŃ WIĘCEJ
borelioza
Dentysto, czy rozpoznasz objawy boreliozy u pacjenta? Lekarz

Czy wiesz, które objawy występujące w obrębie twarzoczaszki mogą świadczyć o boreliozie? Do ogólnie znanych symptomów występujących w różnych stadiach tej choroby należy dodać kolejne, które manifestują się w obszarze części twarzowej czaszki. Wyniki...

tajemnica lekarska - Dentonet.pl
Jak przestrzegać w gabinecie prawa pacjenta do tajemnicy? Lekarz

Jak przypomina Rzecznik Praw Pacjenta, każdy pacjent ma prawo do zachowania w tajemnicy informacji z nim związanych, a uzyskanych w związku z wykonywaniem zawodu medycznego. Dotyczy to wszystkich osób wykonujących zawód medyczny i udzielających świad...

komunikacja1
RPP przypomina o prawie pacjenta do informacji Lekarz

– Wszelkie informacje na temat stanu zdrowia powinny być przekazywane w sposób przystępny, czyli przy wykorzystaniu słownictwa i terminologii zrozumiałej dla pacjenta, ze względu na jego wiek, wykształcenie, stan zdrowia, a w szczególności na stan ps...

e recepta
E-recepta – najważniejsze informacje dla pacjenta Pacjent

Wielkimi krokami zbliża się okres, w którym – jak co roku – jesteśmy najbardziej narażeni na wszelkie zakażenia czy osłabienie naszego organizmu. Ostatnie lata zweryfikowały, że służba zdrowia potrzebuje wprowadzenia nowych rozwiązań, które będą zape...

dokumentacja medyczna - Dentonet.pl
Udostępnianie dokumentacji po śmierci pacjenta Lekarz

Rzecznik Praw Pacjenta przypomina zasady udostępniania dokumentacji medycznej po śmierci pacjenta. Ogólna zasada mówi, że dokumentację medyczną należy udostępniać osobie bliskiej, chyba że udostępnieniu sprzeciwi się inna osoba bliska lub sprzeciwił ...

zgoda pacjenta na leczenie - Dentonet.pl
"Osoba bliska" pacjenta w gabinecie - co to znaczy? Lekarz

Na życzenie pacjenta podczas udzielania mu świadczeń zdrowotnych – również stomatologicznych – w gabinecie może przebywać tzw. osoba bliska. Szczegóły tego zagadnienia na stronie Okręgowej Izby Lekarskiej w Gdańsku przybliża mec. Karol Kolankiewicz. ...

IKP - Dentonet.pl
Z Internetowego Konta Pacjenta korzysta 8,5 mln osób Pacjent

Narodowy Fundusz Zdrowia podaje, że w połowie maja br. liczba użytkowników Internetowego Konta Pacjenta sięgnęła już 8,5 mln osób, podczas gdy jeszcze w październiku 2020 roku było ich 3,5 mln. Oczywiście wynika to głównie ze związanych z pandemią dz...

wakacyjny poradnik pacjenta - Dentonet.pl
RPP: wakacyjny poradnik pacjenta pod kątem epidemii Pacjent

Pandemia koronawirusa zdecydowanie zmieniła plany wakacyjne wielu osób i z pewnością spora część z nich ze względu na utrudnienia podczas wyjazdów zagranicznych swój urlop spędzi w kraju. Dlatego tegoroczna wersja „Wakacyjnego Poradnika Pacjenta” od ...