Dentonet
PACJENT
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Chirurgia
Choroby jamy ustnej
Estetyka
Pacjent w gabinecie
Poradnia
Profilaktyka

800 190 590 – Telefoniczna Informacja Pacjenta od NFZ-u

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
800 190 590 – Telefoniczna Informacja Pacjenta od NFZ-u

800 190 590 – Telefoniczna Informacja Pacjenta od NFZ-u

13 listopada w całym kraju, we wszystkich oddziałach wojewódzkich NFZ-u, ruszyła Telefoniczna Informacja Pacjenta – jeden wspólny numer telefonu dla Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta.

800 190 590 to dotychczasowy numer bezpłatnej ogólnopolskiej infolinii Rzecznika Praw Pacjenta. TIP (Telefoniczna Informacja Pacjenta) będzie jednoczasowo obsługiwana przez kilkudziesięciu pracowników oddziałów wojewódzkich Funduszu oraz biura Rzecznika Praw Pacjenta. Nowy jednolity numer w całym kraju zastępuje kilkanaście numerów funkcjonujących do tej pory w oddziałach wojewódzkich Funduszu. – Gwarantuje on uzyskanie szybkiej, kompleksowej i przejrzystej informacji dotyczącej funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce – czytamy w komunikacie.

Dzwoniąc pod numer 800 190 590 będzie można dowiedzieć się m.in. jak uzyskać kartę EKUZ, jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej, gdzie znajduje się najbliższy szpital, w jaki sposób można zgłosić naruszenie praw pacjenta czy też jakich formalności należy dopełnić by skorzystać z leczenia uzdrowiskowego. Wszystkie rozmowy będą nagrywane.

Tylko w 2017 r. infolinie NFZ-u obsługiwały około 40 tys. połączeń miesięcznie. Z kolei liczba udzielonych porad dzięki infolinii Rzecznika Praw Pacjenta od momentu powstania urzędu (10 lat) przekroczyła 338 tys.

Jeden wspólny numer dla całego kraju to pierwszy etap wprowadzanych zmian. Docelowo Telefoniczna Informacja Pacjenta ma nie tylko pomagać pacjentowi poruszać się po systemie ochrony zdrowia, ale z czasem – na wzór brytyjskiego NHS – pozwoli na uzyskanie prostych porad medycznych.

Co jest warunkiem sukcesu gabinetu stomatologicznego? Szczegóły zdradza dr n.med. Jan Dethloff, laureat konkursu „Luksusowa marka 2010”.

AF

Fot. Free-Photos, pixabay.com


POWIĄZANE ARTYKUŁY

lekarz dentysta
Rzecznik Praw Pacjenta: niewiele skarg na pracę dentystów Lekarz

Zespół ekspertów opracował i zaprezentował raport, będący podsumowaniem ostatnich czterech lat funkcjonowania infolinii Rzecznika Praw Pacjenta. Jedynie 4% skarg zgłaszanych przez infolinię dotyczyło leczenia stomatologicznego.Od dziesięciu lat u Rze...

Rzecznik Praw Pacjenta - Kopia
Profil Rzecznika Praw Pacjenta na Twitterze rozpoczął działalność Pacjent

Ruszył profil Rzecznika Praw Pacjenta na Twitterze. Bartłomiej Chmielowiec zachęca do śledzenia informacji na temat podejmowanych przez niego bieżących działań w obszarze ochrony praw pacjenta. Profil Rzecznika Praw Pacjenta na Twitterze ma charakter...

tajemnica lekarska - Dentonet.pl
Będą zmiany w tajemnicy lekarskiej - prace w komisji zdrowia Lekarz

Nad zmianami w ustawie o zawodach lekarza i lekarza dentysty oraz ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta m.in. w zakresie tajemnicy lekarskiej pracowała we wtorek sejmowa komisja zdrowia.Jak poinformował wiceminister zdrowia Marcin Czech...

ROZWIŃ WIĘCEJ
tajemnica lekarska - Dentonet.pl
Rzecznik Praw Obywatelskich o zmianach w tajemnicy lekarskiej Lekarz

W związku ze zmianami w kodeksie postępowania karnego, a także ustawach o zawodach lekarza i lekarza dentysty oraz o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, modyfikacji uległy regulacje prawne w zakresie obowiązku zachowania tajemnicy lekarskiej ...

ochrona danych pacjentów - Dentonet.pl
Konieczna lepsza ochrona danych osobowych pacjentów Lekarz

Wiceminister zdrowia Józefa Szczurek-Żelazko wystosowała do kierowników placówek medycznych specjalne pismo, w którym przypomniała o konieczności ochrony danych osobowych pacjentów.List wiceminister zdrowia związany jest z napływającymi do resortu z ...

wakacyjny poradnik pacjenta - Dentonet.pl
Wakacyjny Poradnik Pacjenta już dostępny - przeczytaj przed wyjazdem! Pacjent

Okres wakacyjny to czas, gdy wiele osób podróżuje po Polsce i Europie – warto wówczas wiedzieć, co zrobić, jeśli zaistnieje konieczność skorzystania z opieki lekarskiej poza miejscem swojego zamieszkania. Właśnie te informacje zawiera Wakacyjny Porad...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres