Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

5 skutecznych sposobów na zdobycie lojalności pacjentów

Publikacja:
5 skutecznych sposobów na zdobycie lojalności pacjentów

5 skutecznych sposobów na zdobycie lojalności pacjentów

W coraz bardziej konkurencyjnym świecie stomatologii liczba zatrudnionych w Wielkiej Brytanii dentystów wzrasta średnio o 20% w ciągu nieco ponad dekady. Nie może więc dziwić, że wielu praktyków podejmuje kroki, by przyciągnąć nowych pacjentów, a zarazem skutecznie zatrzymać dotychczasowych. Z podobnymi wyzwania mierzą się też stomatolodzy z innych krajów – również z Polski.

Jednym ze sposobów na osiągnięcie sukcesu w tym zakresie jest zbudowanie bazy lojalnych pacjentów. Jakie kroki warto podjąć, aby pacjenci wracali do twojego gabinetu i nie szukali pomocy u konkurencji?

Nie bądź dla pacjenta kimś obcym – zwłaszcza w dobie pandemii

Z danych sprzed pandemii COVID-19 wynika, że przeciętny Brytyjczyk odwiedzał gabinet dentystyczny przynajmniej raz w roku, choć 10% w ogóle nie podejmowało leczenia stomatologicznego. Sprawienie, by wszyscy pacjenci pojawiali się u dentysty jest zadaniem w zasadzie niemożliwym do wykonania – uniemożliwiają to takie czynniki jak m.in. obawa pacjenta o zdrowie, presja czasu czy problemy z komunikacją.

Co oczywiste, problem absencji pacjentów spotęgował jeszcze wybuch pandemii. Badania Brytyjskiego Towarzystwa Stomatologicznego (BDA) wykazały, że podczas blokady 79% praktyk doświadczyło gwałtownego wzrostu wizyt odwołanych lub nieprzeprowadzonych z powodu nieobecności pacjenta.

Budowanie atmosfery zaufania poprzez znajomość i skuteczną komunikację pomoże poprawić frekwencję w gabinecie, a zarazem utrzymać wielu pacjentów. Praktyki powinny też szukać równowagi pomiędzy podkreślaniem wagi i pilności wizyt w gabinecie oraz łagodzeniem obaw pacjentów związanych z przenoszeniem koronawirusa.

Potwierdzeniom wizyt i przypomnieniom powinien towarzyszyć jasny opis aktualnej sytuacji w gabinecie. Pacjent mogą oczekiwać informacji o środkach podejmowanych w celu zapewniania mu bezpieczeństwa w trakcie wizyty, jak też informacji o przebiegu wizyty w rygorze pandemicznym.

Bądź w kontakcie z pacjentami

Optymalne wykorzystanie wszystkich dostępnych metod kontaktu i mediów może zapewnić maksymalny zasięg we wszystkich grupach wiekowych twoich pacjentów. Potwierdzenia i przypomnienia telefoniczne, SMS-owe i e-mailowe o zbliżających się wizytach można uzupełnić aktywnością w mediach społecznościowych.

W Wielkiej Brytanii są 53 miliony aktywnych użytkowników mediów społecznościowych, co stanowi 78% ludności (w Polsce – 69%). Można więc założyć, że większość twoich pacjentów korzysta z Facebooka, Instagrama czy Twittera. Postaraj się o to, by docierać do nich także tą drogą.

Korzystaj z mediów społecznościowych, aby na bieżąco informować pacjentów o tym, co dzieje się w twojej praktyce i publikuj treści tworzone dla gabinetu, takie jak konkursy, filmy z pytaniami i odpowiedziami dentystów (Q&A). W komunikacji z pacjentami nie zapominaj o promowaniu twoich kanałów w social mediach. Pomoże to pacjentom zaznajomić się z twoim zespołem, a zarazem poczuć się pewniej podczas wizyt w gabinecie.

Zadbaj o zawartość strony www

Posiadanie nowoczesnej, dobrze zaprojektowanej i przyjaznej dla użytkownika strony internetowej jest niezbędne. Powinna ona zawierać informacje kontaktowe, możliwość rezerwacji online, wiadomości z praktyki, często zadawane pytania (FAQs), profile poszczególnych dentystów i innych pracowników, z którymi pacjenci mają kontakt, certyfikaty szkoleń ukończonych przez medyków, pełną listę usług, jak również cennik oraz dostępne opcje płatności.

Zapewni to pacjentom łatwiejszy dostęp do kluczowych informacji w dogodnym dla nich czasie oraz umawianie lub zmianę terminu wizyty także poza godzinami pracy gabinetu.  Pacjenci docenią tę elastyczność i okażą wdzięczność stając się lojalnymi klientami.

Te proste środki skutkują wysokim poziomem przejrzystości praktyki w oczach pacjentów. W ich przekonaniu umocni to wizerunek gabinetu jako profesjonalnej, wiarygodnej i przychylnej pacjentom firmy, zwłaszcza na tle bardziej konwencjonalnej konkurencji.

Pytaj pacjentów o ich opinie i nagradzaj lojalność

Każdy chce być doceniany i szanowany – także pacjent w gabinecie dentystycznym! Praktyki stomatologiczne mogą liczyć na powrót pacjentów, gdy zapewnią im satysfakcjonujący poziom usług oraz dowiodą, że opinie pacjentów nie są ignorowane.

Pomyśl o wysyłaniu ankiet satysfakcji pacjenta e-mailem lub SMS-em po każdej wizycie oraz stwórz przestrzeń w poczekalni, gdzie pacjenci mogą spisać i zostawić swoje opinie na temat przeprowadzonego leczenia oraz sugestie. Uzmysłowi to dentystom, co robią dobrze, jak też wskaże obszary, które wymagają poprawy. Działając na podstawie informacji zwrotnych, praktyki zapewnią lepszą opiekę i obsługę swoim pacjentom, a wprowadzając postulowane zmiany sprawią, że pacjenci poczują się docenieni.

Praktyki mogą również utrzymać klientów oferując im program lojalnościowy. Może on pomóc w promowaniu dodatkowych usług – na przykład bezpłatny zabieg wybielania zębów po określonej liczbie wizyt. Docenianym przez pacjentów bonusem będą także produkty/próbki materiałów do higieny jamy ustnej przekazywane po serii zabiegów.

Jeśli jesteś zainteresowany tym, by rozwinąć swój gabinet, wzmacniać lojalność, budować wizerunek lub pozyskiwać pacjentów – mamy dla Ciebie dobrą wiadomość. DENTONET przygotował projekt o nazwie UpClinic, który zakłada wsparcie właścicieli i menedżerów gabinetów stomatologicznych we wszystkich wspomnianych aspektach. Na przygotowanej stronie internetowej możesz zapisać się na bezpłatną konsultację, podczas której dowiesz się, co możesz zrobić, aby rozwinąć swoją praktykę. Link: https://www.upclinic.pl/

T.H.

źródło: https://dentistry.co.uk/2021/09/17/five-ways-to-encourage-patient-loyalty/


POWIĄZANE ARTYKUŁY

higiena jamy ustnej
Jak skutecznie dbać o higienę jamy ustnej? 5 sprawdzonych sposobów Pacjent

Wydawać by się mogło, że mycie zębów nie wymaga od nikogo posiadania specjalistycznej wiedzy. A jednak, wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że robią to zdecydowanie za krótko i nieprecyzyjnie. Co więc możesz zrobić, aby lepiej zadbać o higienę ...

stomatologia NHS
UK: rośnie liczba skarg pacjentów na stomatologię NHS Lekarz

W Wielkiej Brytanii o dwie trzecie wzrosła liczba skarg dotyczących leczenia stomatologicznego w ramach Narodowej Służby Zdrowia (NHS). Najważniejszym powodem niezadowolenia jest to, że pacjenci nadal borykają się z trudnościami z dostępem do dentyst...

niepelnosprawni
Dentyści wspólnie dla pacjentów z niepełnosprawnościami Lekarz

Lekarze dentyści z Uniwersyteckiego Centrum Stomatologicznego UM we Wrocławiu we współpracy z Uniwersytetem Medycznym im. Piastów Śląskich oraz Polskim Towarzystwem Stomatologicznym oferują bezpłatne konsultacje stomatologiczne dla osób niepełnospraw...

ROZWIŃ WIĘCEJ
marihuana - Dentonet.pl
USA: medyczna marihuana u pacjentów stomatologicznych Lekarz

W ostatnich latach istnieje coraz szersze przyzwolenie dla używania marihuany. Obecnie jest ona legalna w Kanadzie, części stanów USA, w Urugwaju, RPA oraz Gruzji. W innych państwach wciąż pozostaje nielegalna, ale jej stosowanie nie podlega już pena...

bezpieczenstwo w gabinecie
10 sposobów na zachowanie bezpieczeństwa w gabinecie Asysta

Zdrowie i bezpieczeństwo odgrywają kluczową rolę w każdym gabinecie stomatologicznym. Co oczywiste, od podmiotów oferujących opiekę dentystyczną wymaga się zapewnienia zdrowia, bezpieczeństwa i dobrostanu zarówno pacjentom, jak i personelowi, chronią...

fetor ex ore
Dwanaście naturalnych sposobów na walkę z fetor ex ore Asysta

Nieświeży oddech to przypadłość, która jest kłopotliwa zarówno dla osoby, której ten problem dotyczy, jak i tych, którzy mają z nią do czynienia. Niezależnie od kwestii stricte medycznych, w tym wyleczenia zębów i stanów zapalnych w gabinecie stomato...

agresja - Dentonet.pl
Jak przeciwdziałać agresji pacjentów w gabinecie? Lekarz

O problemach w funkcjonowaniu opieki stomatologicznej w ramach Narodowej Służby Zdrowia na Wyspach Brytyjskich pisaliśmy w Dentonecie już wielokrotnie. Na ograniczeniach w dostępie do dentysty cierpią pacjenci, ale jest to także problem dla lekarzy, ...

higienistka stomatologiczna
5 sposobów, by poprawić swoją pozycję na rynku pracy Asysta

Rynek pracy w branży stomatologicznej jest mocno specyficzny – z jednej strony asystentki i higienistki stomatologiczne wykonują na co dzień zadania ściśle określone w różnego rodzaju przepisach prawa, z drugiej – nieustanny rozwój stomatologii wymag...

implanty
Implanty nie dla pacjentów z alergią na penicylinę? Lekarz

Zastosowanie implantów stomatologicznych może być dwukrotnie bardziej narażone na niepowodzenie u osób zgłaszających alergię na penicylinę, które otrzymują alternatywne antybiotyki, w porównaniu z tymi, którym podawano amoksycylinę. Tak wynika z bada...

zgoda na leczenie
Jak uzyskać zgodę pacjentów na leczenie stomatologiczne? Lekarz

Wyzwaniem dla niemałej części stomatologów jest akceptacja planu leczenia, jaki przedstawiają swoim pacjentom. Nawet gdy potrzeba przeprowadzenia terapii jest ewidentna, pacjenci zbyt często nie podzielają naszego entuzjazmu dla zmierzenia się z ich ...

zadowolony pacjent
Niemcy – kraj zadowolonych pacjentów Lekarz

Dla przytłaczającej większości – ponad 94% – obywateli Republiki Federalnej Niemiec zdrowie jest ważne dla osobistego poczucia szczęścia. Po przyjaciołach i rodzinie, właśnie dobre zdrowie w największym stopniu decyduje o ogólnym dobrostanie. Wiele w...