Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

5 skutecznych sposobów na zdobycie lojalności pacjentów

Publikacja:
5 skutecznych sposobów na zdobycie lojalności pacjentów

5 skutecznych sposobów na zdobycie lojalności pacjentów

W coraz bardziej konkurencyjnym świecie stomatologii liczba zatrudnionych w Wielkiej Brytanii dentystów wzrasta średnio o 20% w ciągu nieco ponad dekady. Nie może więc dziwić, że wielu praktyków podejmuje kroki, by przyciągnąć nowych pacjentów, a zarazem skutecznie zatrzymać dotychczasowych. Z podobnymi wyzwania mierzą się też stomatolodzy z innych krajów – również z Polski.

Jednym ze sposobów na osiągnięcie sukcesu w tym zakresie jest zbudowanie bazy lojalnych pacjentów. Jakie kroki warto podjąć, aby pacjenci wracali do twojego gabinetu i nie szukali pomocy u konkurencji?

Nie bądź dla pacjenta kimś obcym – zwłaszcza w dobie pandemii

Z danych sprzed pandemii COVID-19 wynika, że przeciętny Brytyjczyk odwiedzał gabinet dentystyczny przynajmniej raz w roku, choć 10% w ogóle nie podejmowało leczenia stomatologicznego. Sprawienie, by wszyscy pacjenci pojawiali się u dentysty jest zadaniem w zasadzie niemożliwym do wykonania – uniemożliwiają to takie czynniki jak m.in. obawa pacjenta o zdrowie, presja czasu czy problemy z komunikacją.

Co oczywiste, problem absencji pacjentów spotęgował jeszcze wybuch pandemii. Badania Brytyjskiego Towarzystwa Stomatologicznego (BDA) wykazały, że podczas blokady 79% praktyk doświadczyło gwałtownego wzrostu wizyt odwołanych lub nieprzeprowadzonych z powodu nieobecności pacjenta.

Budowanie atmosfery zaufania poprzez znajomość i skuteczną komunikację pomoże poprawić frekwencję w gabinecie, a zarazem utrzymać wielu pacjentów. Praktyki powinny też szukać równowagi pomiędzy podkreślaniem wagi i pilności wizyt w gabinecie oraz łagodzeniem obaw pacjentów związanych z przenoszeniem koronawirusa.

Potwierdzeniom wizyt i przypomnieniom powinien towarzyszyć jasny opis aktualnej sytuacji w gabinecie. Pacjent mogą oczekiwać informacji o środkach podejmowanych w celu zapewniania mu bezpieczeństwa w trakcie wizyty, jak też informacji o przebiegu wizyty w rygorze pandemicznym.

Bądź w kontakcie z pacjentami

Optymalne wykorzystanie wszystkich dostępnych metod kontaktu i mediów może zapewnić maksymalny zasięg we wszystkich grupach wiekowych twoich pacjentów. Potwierdzenia i przypomnienia telefoniczne, SMS-owe i e-mailowe o zbliżających się wizytach można uzupełnić aktywnością w mediach społecznościowych.

W Wielkiej Brytanii są 53 miliony aktywnych użytkowników mediów społecznościowych, co stanowi 78% ludności (w Polsce – 69%). Można więc założyć, że większość twoich pacjentów korzysta z Facebooka, Instagrama czy Twittera. Postaraj się o to, by docierać do nich także tą drogą.

Korzystaj z mediów społecznościowych, aby na bieżąco informować pacjentów o tym, co dzieje się w twojej praktyce i publikuj treści tworzone dla gabinetu, takie jak konkursy, filmy z pytaniami i odpowiedziami dentystów (Q&A). W komunikacji z pacjentami nie zapominaj o promowaniu twoich kanałów w social mediach. Pomoże to pacjentom zaznajomić się z twoim zespołem, a zarazem poczuć się pewniej podczas wizyt w gabinecie.

Zadbaj o zawartość strony www

Posiadanie nowoczesnej, dobrze zaprojektowanej i przyjaznej dla użytkownika strony internetowej jest niezbędne. Powinna ona zawierać informacje kontaktowe, możliwość rezerwacji online, wiadomości z praktyki, często zadawane pytania (FAQs), profile poszczególnych dentystów i innych pracowników, z którymi pacjenci mają kontakt, certyfikaty szkoleń ukończonych przez medyków, pełną listę usług, jak również cennik oraz dostępne opcje płatności.

Zapewni to pacjentom łatwiejszy dostęp do kluczowych informacji w dogodnym dla nich czasie oraz umawianie lub zmianę terminu wizyty także poza godzinami pracy gabinetu.  Pacjenci docenią tę elastyczność i okażą wdzięczność stając się lojalnymi klientami.

Te proste środki skutkują wysokim poziomem przejrzystości praktyki w oczach pacjentów. W ich przekonaniu umocni to wizerunek gabinetu jako profesjonalnej, wiarygodnej i przychylnej pacjentom firmy, zwłaszcza na tle bardziej konwencjonalnej konkurencji.

Pytaj pacjentów o ich opinie i nagradzaj lojalność

Każdy chce być doceniany i szanowany – także pacjent w gabinecie dentystycznym! Praktyki stomatologiczne mogą liczyć na powrót pacjentów, gdy zapewnią im satysfakcjonujący poziom usług oraz dowiodą, że opinie pacjentów nie są ignorowane.

Pomyśl o wysyłaniu ankiet satysfakcji pacjenta e-mailem lub SMS-em po każdej wizycie oraz stwórz przestrzeń w poczekalni, gdzie pacjenci mogą spisać i zostawić swoje opinie na temat przeprowadzonego leczenia oraz sugestie. Uzmysłowi to dentystom, co robią dobrze, jak też wskaże obszary, które wymagają poprawy. Działając na podstawie informacji zwrotnych, praktyki zapewnią lepszą opiekę i obsługę swoim pacjentom, a wprowadzając postulowane zmiany sprawią, że pacjenci poczują się docenieni.

Praktyki mogą również utrzymać klientów oferując im program lojalnościowy. Może on pomóc w promowaniu dodatkowych usług – na przykład bezpłatny zabieg wybielania zębów po określonej liczbie wizyt. Docenianym przez pacjentów bonusem będą także produkty/próbki materiałów do higieny jamy ustnej przekazywane po serii zabiegów.

Jeśli jesteś zainteresowany tym, by rozwinąć swój gabinet, wzmacniać lojalność, budować wizerunek lub pozyskiwać pacjentów – mamy dla Ciebie dobrą wiadomość. DENTONET przygotował projekt o nazwie UpClinic, który zakłada wsparcie właścicieli i menedżerów gabinetów stomatologicznych we wszystkich wspomnianych aspektach. Na przygotowanej stronie internetowej możesz zapisać się na bezpłatną konsultację, podczas której dowiesz się, co możesz zrobić, aby rozwinąć swoją praktykę. Link: https://www.upclinic.pl/

T.H.

źródło: https://dentistry.co.uk/2021/09/17/five-ways-to-encourage-patient-loyalty/


POWIĄZANE ARTYKUŁY

marihuana - Dentonet.pl
USA: medyczna marihuana u pacjentów stomatologicznych Lekarz

W ostatnich latach istnieje coraz szersze przyzwolenie dla używania marihuany. Obecnie jest ona legalna w Kanadzie, części stanów USA, w Urugwaju, RPA oraz Gruzji. W innych państwach wciąż pozostaje nielegalna, ale jej stosowanie nie podlega już pena...

dentyści w Wielkiej Brytanii - Dentonet.pl
UK: w kolejce do dentysty... około 8 mln pacjentów NHS Lekarz

Z opublikowanego w listopadzie raportu stowarzyszenia ADG wynika, że w okresie świąt Bożego Narodzenia w Wielkiej Brytanii na wizytę u stomatologa w ramach Narodowej Służby Zdrowia (NHS) nie będzie mógł liczyć co siódmy pacjent. Jeden na siedmiu Bry...

Dolnośląski NFZ - Dentonet.pl
NFZ: nowa platforma informacyjna dla lekarzy i pacjentów Lekarz

Narodowy Fundusz Zdrowia uruchomił nową platformę zdrowedane.nfz.gov.pl. - Jako jedną z istotniejszych funkcji tego narzędzia postrzegamy wsparcie pacjentów w procesie poruszania się w systemie ochrony zdrowia, umożliwienie podejmowania decyzji co do...

ROZWIŃ WIĘCEJ
leczenie pod mikroskopem
Nowoczesny sprzęt stomatologiczny ważny dla pacjentów Lekarz

Do 2020 roku polski rynek stomatologiczny ma być wart już około 12,5 mld zł – tak mówią prognozy krakowskiej firmy badawczo-konsultingowej PMR. Oczywiście, ogromną większość tej kwoty stanowią finanse i inwestycja sektora prywatnego. Odsetek pacjentó...

Dentysta Afryka Monika Wieczorek 850x423
Technologia CAD-CAM dla pacjentów skrajnie ubogich... Lekarz

W styczniu przyszłego roku z kolejną misją do Afryki wyleci dr Konrad Rylski, pomysłodawca akcji "Dentysta w Afryce", w ramach której już od kilku lat polscy stomatolodzy leczą pacjentów z różnych krajów Czarnego Lądu. Styczniowa wyprawa będzie jedna...

5 sposobów na zdrowe zęby - Dentonet.pl
5 sposobów na zdrowe zęby - co trzeba o nich wiedzieć? Pacjent

Świadomość Polaków odnośnie zdrowia jamy ustnej wciąż pozostawia wiele do życzenia – myjemy zęby niedokładnie i za rzadko, dentystę odwiedzamy dopiero wtedy, gdy coś zaczyna nas boleć, nie dbamy też o jakość spożywanych posiłków. Tymczasem wystarczy ...

środki ochrony osobistej - Dentonet.pl
Szkocja: potrzeby pacjentów większe niż możliwości Lekarz

Szkoccy stomatolodzy ostrzegają, że wciąż niezbędne środki ochrony indywidualnej, które stosują w związku z pandemią COVID-19, mogą wpłynąć na ograniczenie liczby pacjentów, których będą w stanie leczyć w ramach Narodowej Służby Zdrowia (NHS). Pełny...

ZUS - Dentonet.pl
ZUS sam pozyska dane o kwarantannie i izolacji pacjentów Lekarz

Zakład Ubezpieczeń Społecznych będzie pozyskiwać dane o osobach, które obywają kwarantannę lub przebywają w izolacji domowej. ZUS będzie udostępniał te informacje płatnikom składek. Osoby, które zostały skierowane na kwarantannę lub są objęte izolacj...

COVID 19
COVID-19: hełm dla pacjentów stomatologicznych Lekarz

Naukowcy i konstruktorzy nie ustają w wysiłkach, aby tworzyć urządzenia, które zapewnią nam bezpieczeństwo podczas pandemii COVID-19 oraz podobnych zagrożeń, jakie mogą pojawić się w przyszłości. W ten trend wpisuje się prototyp hełmu dla pacjentów g...

nadwrażliwość
Nadwrażliwość? Potrzebna edukacja pacjentów i lekarzy Lekarz

- Edukacja naszych pacjentów w zakresie wykonywania prawidłowych zabiegów higienicznych, jak również edukacja nas samych, lekarzy i higienistek stomatologicznych, pozwoli zminimalizować ryzyko wystąpienia nadwrażliwości - mówi w rozmowie z Dentonetem...

leczenie stomatologiczne w USA - Dentonet.pl
COVID: 52% pacjentów w USA obawia się powrotu do dentysty Lekarz

Ankieta przeprowadzona w Stanach Zjednoczonych przez Kaiser Family Foundation (KFF) wykazała, że z powodu COVID-19 więcej niż połowa dorosłych Amerykanów wciąż unika wizyt u dentysty i lekarzy innych specjalności. Dzieje się tak w czasie, gdy coraz w...