5 sposobów, by poprawić swoją pozycję na rynku pracy
5 sposobów, by poprawić swoją pozycję na rynku pracy
Spis treści
Rynek pracy w branży stomatologicznej jest mocno specyficzny – z jednej strony asystentki i higienistki stomatologiczne wykonują na co dzień zadania ściśle określone w różnego rodzaju przepisach prawa, z drugiej – nieustanny rozwój stomatologii wymaga stałego dokształcania się, nie tylko w zakresie pracy z pacjentem, ale także komunikacji czy innowacyjnych technologii. Oto 5 sprawdzonych sposobów, by poprawić swoją pozycję na rynku pracy.
1. Doskonalenie umiejętności zawodowych
Uczestnictwo w konferencjach naukowych, szkoleniach, kursach i warsztatach to najlepsza metoda inwestowania w swój rozwój zawodowy oraz zwiększania atrakcyjności dla potencjalnego pracodawcy. Asystowanie lekarzowi podczas zabiegów stomatologicznych, prowadzenie dokumentacji, profesjonalna higienizacja, lakowanie i lakierowanie, wybielanie zębów, promocja zdrowia, instruktaż higieny jamy ustnej, dezynfekcja i sterylizacja, kwestie bezpieczeństwa epidemiologicznego personelu i pacjentów – to tylko kilka aspektów codziennej pracy asystentek i higienistek stomatologicznych, w których nie można pozostać na etapie wiedzy zdobytej w szkole.
2. Znajomość trendów i produktowych nowinek
Stomatologia nieustannie się rozwija – zarówno w kontekście coraz to bardziej innowacyjnych i mniej inwazyjnych metod leczenia, jak i pojawiających się na rynku produktowych nowości, np. w kategoriach akcesoriów oraz środków do higieny jamy ustnej. Asystentki i higienistki, które chcą nadążać za trendami, powinny regularnie brać udział m.in. w wystawach, targach i konferencjach, podczas których firmy z branży prezentują swoje nowinki. Dzięki temu mogą polecać pacjentom najnowocześniejsze, dopasowane do ich indywidualnych potrzeb produkty.
3. Doskonalenie umiejętności miękkich
Od asystentek i higienistek stomatologicznych obecnie wymaga się więcej niż tylko merytorycznej wiedzy – równie istotne są kompetencje z zakresu psychologii, przedsiębiorczości, promocji i reklamy, a także ergonomii pracy. Warto więc inwestować w budowę umiejętności komunikacyjnych, aby umieć odpowiednio zaprezentować się na rozmowie kwalifikacyjnej, stworzyć prawidłowe relacje z lekarzem i innymi członkami zespołu, a także zrozumiale rozmawiać z pacjentami.
4. Budowanie marki osobistej
W zdobyciu dającej satysfakcję (także pod względem finansowym) pracy w renomowanej klinice na pewno pomoże zbudowanie odpowiedniej marki osobistej – przedstawianie siebie jako profesjonalistki, która dba o nieustanny rozwój zawodowy, chce się uczyć, wymienia się doświadczeniami i jest w swoim zawodzie prawdziwą ekspertką. Pomóc w tym może np. stworzenie profesjonalnego profilu w mediach społecznościowych.
5. Aktywne uczestnictwo w społeczności branżowej
We wspomnianej budowie marki osobistej – a przez to wzmacnianiu swojej pozycji na rynku pracy – bardzo istotne jest aktywne uczestnictwo w społeczności stomatologicznej. Można w niej udzielać się online (np. na forach internetowych lub zamkniętych grupach w mediach społecznościowych), ale bardzo ważny jest także udział w konferencjach i wydarzeniach stomatologicznych, co pozwala poznawać nowych ludzi i nawiązywać kontakty.
Doskonałym miejscem, by zdobywać wiedzę, poszerzać umiejętności, zapoznawać się z produktowymi nowościami, budować swoją markę i integrować się z innymi osobami z branży, jest Ogólnopolska Konferencja Asystentek i Higienistek Stomatologicznych ASYSDENT –największe w Polsce wydarzenie edukacyjne dla asystentek i higienistek stomatologicznych.
11. edycja konferencji ASYSDENT odbędzie się 11 maja 2024 r. – jak zwykle w Łodzi, w gościnnych progach Centrum Kliniczno-Dydaktycznego Uniwersytetu Medycznego przy ul. Pomorskiej. Jeśli chcesz wziąć w niej udział, już teraz zapisz się na preorder – wejdź na stronę https://asysdent.pl/preorder/, wypełnij formularz kontaktowy i czekaj na kolejne informacje. Dzięki temu jako pierwsza otrzymasz możliwość zakupu biletu w specjalnej, najniższej cenie. Zobacz też, jak przebiegał ASYSDENT 2023!
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Nieświeży oddech to przypadłość, która jest kłopotliwa zarówno dla osoby, której ten problem dotyczy, jak i tych, którzy mają z nią do czynienia. Niezależnie od kwestii stricte medycznych, w tym wyleczenia zębów i stanów zapalnych w gabinecie stomato...
Słownik języka polskiego podaje trzy znaczenia słowa optyk: naukowiec fizyk, rzemieślnik wykonujący soczewki i okulary oraz sprzedawca okularów. Do której z tych osób wybralibyśmy się po okulary dobrej jakości? Kim jest optyk rzemieślnik? Czym różni ...
Większość osób z cukrzycą pracuje zawodowo. Choroba nie jest przeszkodą, ale – jak wynika z raportu „Barometr Polskiej Diabetologii” – w miejscu pracy często brakuje podstawowej wiedzy, np. jak zachować się, gdy dochodzi do spadku glikemii u osoby ch...
6 lipca o godz. 19:30 odbędzie się webinar „Przenieś swoją praktykę cyfrową na wyższy poziom” organizowany przez firmę Align Technology, właściciela marek iTero oraz Invisalign. Webinar poprowadzą dr Silvia Caruso i dr n. med. Katarzyna Becker. Jest ...
W 1995 roku Amerykańskie Biuro Statystyki Pracy (US BLS) rozpoczęło śledzenie wskaźnika cen konsumpcyjnych w Stanach Zjednoczonych. W roku bieżącym US BLS odnotowało największą miesięczną zmianę w cenach usług stomatologicznych w historii raportowani...
W coraz bardziej konkurencyjnym świecie stomatologii liczba zatrudnionych w Wielkiej Brytanii dentystów wzrasta średnio o 20% w ciągu nieco ponad dekady. Nie może więc dziwić, że wielu praktyków podejmuje kroki, by przyciągnąć nowych pacjentów, a zar...
W odpowiedzi na interpelację posła Jana Łopaty wiceminister zdrowia Waldemar Kraska poinformował, że zdaniem resortu dentobusy spełniają swoją rolę, czyli zapewniają opiekę stomatologiczną dzieciom w mniejszych miejscowościach, gdzie nie ma gabinetu ...
Zdrowie i bezpieczeństwo odgrywają kluczową rolę w każdym gabinecie stomatologicznym. Co oczywiste, od podmiotów oferujących opiekę dentystyczną wymaga się zapewnienia zdrowia, bezpieczeństwa i dobrostanu zarówno pacjentom, jak i personelowi, chronią...
Po chwilowym zachwianiu wywołanym pandemią polski rynek stomatologiczny znów dynamicznie się rozwija, a według prognoz PMR w 2024 r. jego wartość sięgnie 16 mld zł. To jednak wciąż tylko ułamek wartości rynku stomatologicznego w Niemczech, największe...
Wydawać by się mogło, że mycie zębów nie wymaga od nikogo posiadania specjalistycznej wiedzy. A jednak, wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że robią to zdecydowanie za krótko i nieprecyzyjnie. Co więc możesz zrobić, aby lepiej zadbać o higienę ...
Shanghai Ranking Consultancy ogłosiła dziedzinowe zestawienie szkół wyższych Global Ranking of Academic Subjects (GRAS). Na liście znalazły się cztery dyscypliny prowadzone w Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego: public health (101-150), cl...