Dentonet
PACJENT
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Chirurgia
Choroby jamy ustnej
Estetyka
Pacjent w gabinecie
Poradnia
Profilaktyka

Telefoniczna Informacja Pacjenta czynna całą dobę

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Telefoniczna Informacja Pacjenta czynna całą dobę

Telefoniczna Informacja Pacjenta czynna całą dobę

Przez 24 godziny, siedem dni w tygodniu konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta podpowiadają, gdzie można znaleźć pomoc medyczną w razie choroby, w nocy oraz dni wolne od pracy. Infolinia Narodowego Funduszu Zdrowia i Rzecznika Praw Pacjenta oferuje również czat oraz rozmowy w języku migowym. Od września TIP działa całodobowo. Połączenie z numerem infolinii – 800 190 590 – w całej Polsce jest bezpłatne.

Telefoniczna Informacja Pacjenta (TIP) jest wspólnym przedsięwzięciem Narodowego Funduszu Zdrowia i Rzecznika Praw Pacjenta. Od 2 września funkcjonuje całą dobę, przez siedem dni w tygodniu. Dzwoniąc pod bezpłatny numer 800 190 590 można dowiedzieć się, gdzie można otrzymać pomoc medyczną, jak otrzymać kartę EKUZ, jak zgłosić naruszenie praw pacjenta czy jakich formalności dopełnić, aby skorzystać z leczenia uzdrowiskowego

Dzięki profesjonalnej obsłudze każdy pacjent będzie mógł dodzwonić się na infolinię i sprawdzić, gdzie najszybciej otrzyma pomoc medyczną. Liczę, że infolinia będzie dużym wsparciem dla osób starszych, które nie zawsze mogą korzystać z Internetu, poszukując na własną rękę informacji o terminie badania czy wizyty u specjalisty – podkreślił Łukasz Szumowski, minister zdrowia.

Obok wydłużenia czasu pracy infolinii, NFZ wprowadził dodatkowe udogodnienia dla pacjentów, którzy chcą skontaktować się z TIP. Chodzi m.in. o możliwość zamówienia rozmowy z konsultantem, czat na stronie internetowej NFZ i obsługę w języku migowym. Dzięki nowym rozwiązaniom pacjenci w dogodnej dla siebie porze uzyskają ważne informacje dla swojego zdrowia. – Całodobowa infolinia to fundamentalna zmiana dla pacjentów. Teraz gdy nawet w środku nocy poczujemy się źle, chwytamy za telefon, dzwonimy na TIP i dowiadujemy się, gdzie znajdziemy pomoc – zaznacza Adam Niedzielski, p.o. prezesa NFZ-u. – Jednocześnie stawiamy na nowe możliwości komunikacji, m.in. uruchomiliśmy video chat z obsługą języka migowego. Tego oczekiwały od nas organizacje pacjenckie, z którymi współpracujemy – dodaje.

Pacjent może pełnić funkcję ambasadora gabinetu w swoim miejscu pracy, wśród rodziny i znajomych. – Żeby tak się stało, musi zapamiętać wizytę nie tylko w głowie, ale też w sercu. Jak to osiągnąć? Trzeba zastanowić się kim jest współczesny pacjent i jakie ma oczekiwania – mówi Aleksandra Laskowska, trener rozwoju.

Aleksandra Filipiak

Fot. Archiwum


POWIĄZANE ARTYKUŁY

dokumentacja medyczna - Dentonet.pl
RPP aktualizuje objaśnienia prawne ws. dokumentacji medycznej Lekarz

Rzecznik Praw Pacjenta opublikował na swojej stronie internetowej aktualizacje objaśnień prawnych dotyczących dokumentacji medycznej, opracowane m.in. na podstawie ostatnich wyroków sądów administracyjnych - informuje Naczelna Rada Lekarska. Przypomn...

Planuję długie życie - Dentonet.pl
Planuję długie życie! Profilaktyka dla pacjentów Pacjent

Darmowe badania i konsultacje ze specjalistami, lekcje pierwszej pomocy, precyzyjny pomiar masy ciała – to tylko część pakietu dla pacjentów, którzy odwiedzą Oddziały Wojewódzkie NFZ-u w każdą środę września i października.Od początku września Narodo...

telefoniczna informacja pacjenta - Dentonet.pl
Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie działać całodobowo Pacjent

Od 2 września Telefoniczna Informacja Pacjenta dostępna będzie 24 godziny na dobę we wszystkie dni tygodnia - informuje Narodowy Fundusz Zdrowia. Departament Obsługi Pacjenta NFZ informuje, że większa liczba konsultantów pozwoli na maksymalne skrócen...

ROZWIŃ WIĘCEJ
leki - Dentonet.pl
Braki leków w aptekach wprowadzą chaos w służbie zdrowia? Lekarz

Podczas posiedzenia sejmowej komisji zdrowia 16 lipca dyskutowano o sytuacji związanej z brakami leków w aptekach. W dyskusji wzięli udział przedstawiciele ministerstwa zdrowia, samorządu aptekarskiego, przemysłu farmaceutycznego oraz związków pracod...

gabinety stomatologiczne - Dentonet.pl
NFZ: nowe gabinety stomatologiczne w dwóch województwach Pacjent

W ramach kontraktu z Narodowym Funduszem Zdrowia od 1 maja 2019 r. w Białymstoku działa nowy gabinet stomatologiczny dla dzieci i młodzieży. Na terenie województwa podkarpackiego 1 maja działalność rozpoczęły cztery nowe placówki. W Białymstoku nowy ...

dokumentacja medyczna - Dentonet.pl
Od 4 maja udostępnianie dokumentacji medycznej bez opłat Lekarz

4 maja weszły w życie ważne zmiany w przepisach dotyczących opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej. Nowe zasady są efektem zmian zawartych w ustawie wprowadzającej unijne rozporządzenie o ochronie danych osobowych, czyli tzw. RODO. Ustawa porz...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres