Dentonet
PACJENT
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Leczenie zachowawcze i endodoncja
Protetyka i implantologia
Stomatologia estetyczna
Ortodoncja
Periodontologia
Higiena i zdrowie jamy ustnej

Telefoniczna Informacja Pacjenta od NFZ-u czynna całą dobę

Publikacja:
Telefoniczna Informacja Pacjenta od NFZ-u czynna całą dobę

Telefoniczna Informacja Pacjenta od NFZ-u czynna całą dobę

Przez 24 godziny, siedem dni w tygodniu konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta podpowiadają, gdzie można znaleźć pomoc medyczną w razie choroby, w nocy oraz dni wolne od pracy. Infolinia Narodowego Funduszu Zdrowia i Rzecznika Praw Pacjenta oferuje również czat oraz rozmowy w języku migowym. Od września TIP działa całodobowo. Połączenie z numerem infolinii – 800 190 590 – w całej Polsce jest bezpłatne.

Telefoniczna Informacja Pacjenta (TIP) jest wspólnym przedsięwzięciem Narodowego Funduszu Zdrowia i Rzecznika Praw Pacjenta. Od 2 września funkcjonuje całą dobę, przez siedem dni w tygodniu. Dzwoniąc pod bezpłatny numer 800 190 590 można dowiedzieć się, gdzie można otrzymać pomoc medyczną, jak otrzymać kartę EKUZ, jak zgłosić naruszenie praw pacjenta czy jakich formalności dopełnić, aby skorzystać z leczenia uzdrowiskowego

Dzięki profesjonalnej obsłudze każdy pacjent będzie mógł dodzwonić się na infolinię i sprawdzić, gdzie najszybciej otrzyma pomoc medyczną. Liczę, że infolinia będzie dużym wsparciem dla osób starszych, które nie zawsze mogą korzystać z Internetu, poszukując na własną rękę informacji o terminie badania czy wizyty u specjalisty – podkreślił Łukasz Szumowski, minister zdrowia.

Obok wydłużenia czasu pracy infolinii, NFZ wprowadził dodatkowe udogodnienia dla pacjentów, którzy chcą skontaktować się z TIP. Chodzi m.in. o możliwość zamówienia rozmowy z konsultantem, czat na stronie internetowej NFZ i obsługę w języku migowym. Dzięki nowym rozwiązaniom pacjenci w dogodnej dla siebie porze uzyskają ważne informacje dla swojego zdrowia. – Całodobowa infolinia to fundamentalna zmiana dla pacjentów. Teraz gdy nawet w środku nocy poczujemy się źle, chwytamy za telefon, dzwonimy na TIP i dowiadujemy się, gdzie znajdziemy pomoc – zaznacza Adam Niedzielski, p.o. prezesa NFZ-u. – Jednocześnie stawiamy na nowe możliwości komunikacji, m.in. uruchomiliśmy video chat z obsługą języka migowego. Tego oczekiwały od nas organizacje pacjenckie, z którymi współpracujemy – dodaje.

Pacjent może pełnić funkcję ambasadora gabinetu w swoim miejscu pracy, wśród rodziny i znajomych. – Żeby tak się stało, musi zapamiętać wizytę nie tylko w głowie, ale też w sercu. Jak to osiągnąć? Trzeba zastanowić się kim jest współczesny pacjent i jakie ma oczekiwania – mówi Aleksandra Laskowska, trener rozwoju.

Aleksandra Filipiak

Fot. Archiwum


POWIĄZANE ARTYKUŁY

policja1
USA: 28-letni dentysta zastrzelony przez pacjenta Lekarz

28-letni stomatolog został śmiertelnie postrzelony przez pacjenta w gabinecie na przedmieściu San Diego (USA). Do zdarzenia doszło 29 lutego – pojawiły się spekulacje, że mogło to być zabójstwo z nienawiści na tle narodowościowym. 28-letni stomatol...

e recepta
E-recepta – najważniejsze informacje dla pacjenta Pacjent

Wielkimi krokami zbliża się okres, w którym – jak co roku – jesteśmy najbardziej narażeni na wszelkie zakażenia czy osłabienie naszego organizmu. Ostatnie lata zweryfikowały, że służba zdrowia potrzebuje wprowadzenia nowych rozwiązań, które będą zape...

karta podatkowa - Dentonet.pl
Opodatkowanie gabinetu – ważna informacja resortu finansów Lekarz

Ministerstwo finansów poinformowało, że jeśli naczelnik urzędu skarbowego stwierdzi, iż lekarz/lekarz dentysta prowadzący własną działalność nie może opodatkować jej kartą, ma obowiązek płacić ryczałt od przychodów ewidencjonowanych albo podatek doch...

ROZWIŃ WIĘCEJ
bol pozabiegowy
Ból pozabiegowy - jak przewidzieć go u pacjenta? Lekarz

Czynniki kliniczne, w tym nasilenie bólu przed i w trakcie leczenia kanałowego, mogą wskazywać na ryzyko wystąpienia pooperacyjnych dolegliwości bólowych bardziej niż cechy socjodemograficzne, takie jak rasa lub poziom dochodów. To wnioski płynące z ...

smierc pacjenta
USA: śmierć pacjenta po sedacji, dentysta zawieszony Lekarz

Komisja ds. Zapewniania Jakości w Stomatologii Departamentu Zdrowia stanu Waszyngton (Washington State Department of Health, Dental Quality Assurance Commission) 1 listopada zawiesiła licencję lekarza stomatologa po tym, jak jego pacjent zmarł podcza...

Listerine
Problemy periodontologiczne u pacjenta 60+ [webinar] Lekarz

Z wiekiem organizm staje się bardziej podatny na wszelkie choroby i dolegliwości. Przyzębie również podlega procesom starzenia się. Niektóre schorzenia mogą negatywnie wpłynąć na jego stan. Z tego powodu warto odpowiednio dobierać profilaktykę do sta...

agresja pacjenta
Agresja pacjenta w gabinecie – jak należy reagować? Lekarz

Objawy agresji czy przemocy w miejscu pracy to problem, który nie omija także gabinetów stomatologicznych. Dziesięć wskazówek, jak bezpiecznie i skutecznie reagować na agresywnych, wszczynających kłótnie oraz uciążliwych pacjentów przytacza portal st...

europejski plan walki z rakiem
Cała Europa łączy siły w walce z rakiem Lekarz

Europejski plan walki z rakiem ma za zadanie uchronić przed śmiercią z powodu raka 3 miliony Europejczyków. Warta miliardy euro inicjatywa Komisji Europejskiej to wyraz przekonania, że tylko zintegrowane działania pozwolą uzyskać istotne zmniejszenie...

komunikacja1
RPP przypomina o prawie pacjenta do informacji Lekarz

– Wszelkie informacje na temat stanu zdrowia powinny być przekazywane w sposób przystępny, czyli przy wykorzystaniu słownictwa i terminologii zrozumiałej dla pacjenta, ze względu na jego wiek, wykształcenie, stan zdrowia, a w szczególności na stan ps...

higienistka - Dentonet.pl
CDHA: niech o higienistkach usłyszy cała Kanada! Asysta

Hasłem obowiązującym w kwietniu w środowisku (nie tylko) higienistek stomatologicznych w Kraju Klonowego Liścia jest „Zdrowie jamy ustnej dla zdrowia całego organizmu”. To także okazja, by podkreślić nie zawsze niedocenianą rolę tej grupy zawodowej, ...