Dentonet
PACJENT
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Chirurgia
Choroby jamy ustnej
Estetyka
Pacjent w gabinecie
Poradnia
Profilaktyka

Telefoniczna Informacja Pacjenta od NFZ-u czynna całą dobę

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Telefoniczna Informacja Pacjenta od NFZ-u czynna całą dobę

Telefoniczna Informacja Pacjenta od NFZ-u czynna całą dobę

Przez 24 godziny, siedem dni w tygodniu konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta podpowiadają, gdzie można znaleźć pomoc medyczną w razie choroby, w nocy oraz dni wolne od pracy. Infolinia Narodowego Funduszu Zdrowia i Rzecznika Praw Pacjenta oferuje również czat oraz rozmowy w języku migowym. Od września TIP działa całodobowo. Połączenie z numerem infolinii – 800 190 590 – w całej Polsce jest bezpłatne.

Telefoniczna Informacja Pacjenta (TIP) jest wspólnym przedsięwzięciem Narodowego Funduszu Zdrowia i Rzecznika Praw Pacjenta. Od 2 września funkcjonuje całą dobę, przez siedem dni w tygodniu. Dzwoniąc pod bezpłatny numer 800 190 590 można dowiedzieć się, gdzie można otrzymać pomoc medyczną, jak otrzymać kartę EKUZ, jak zgłosić naruszenie praw pacjenta czy jakich formalności dopełnić, aby skorzystać z leczenia uzdrowiskowego

Dzięki profesjonalnej obsłudze każdy pacjent będzie mógł dodzwonić się na infolinię i sprawdzić, gdzie najszybciej otrzyma pomoc medyczną. Liczę, że infolinia będzie dużym wsparciem dla osób starszych, które nie zawsze mogą korzystać z Internetu, poszukując na własną rękę informacji o terminie badania czy wizyty u specjalisty – podkreślił Łukasz Szumowski, minister zdrowia.

Obok wydłużenia czasu pracy infolinii, NFZ wprowadził dodatkowe udogodnienia dla pacjentów, którzy chcą skontaktować się z TIP. Chodzi m.in. o możliwość zamówienia rozmowy z konsultantem, czat na stronie internetowej NFZ i obsługę w języku migowym. Dzięki nowym rozwiązaniom pacjenci w dogodnej dla siebie porze uzyskają ważne informacje dla swojego zdrowia. – Całodobowa infolinia to fundamentalna zmiana dla pacjentów. Teraz gdy nawet w środku nocy poczujemy się źle, chwytamy za telefon, dzwonimy na TIP i dowiadujemy się, gdzie znajdziemy pomoc – zaznacza Adam Niedzielski, p.o. prezesa NFZ-u. – Jednocześnie stawiamy na nowe możliwości komunikacji, m.in. uruchomiliśmy video chat z obsługą języka migowego. Tego oczekiwały od nas organizacje pacjenckie, z którymi współpracujemy – dodaje.

Pacjent może pełnić funkcję ambasadora gabinetu w swoim miejscu pracy, wśród rodziny i znajomych. – Żeby tak się stało, musi zapamiętać wizytę nie tylko w głowie, ale też w sercu. Jak to osiągnąć? Trzeba zastanowić się kim jest współczesny pacjent i jakie ma oczekiwania – mówi Aleksandra Laskowska, trener rozwoju.

Aleksandra Filipiak

Fot. Archiwum


POWIĄZANE ARTYKUŁY

wakacyjny poradnik pacjenta - Dentonet.pl
RPP: wakacyjny poradnik pacjenta pod kątem epidemii Pacjent

Pandemia koronawirusa zdecydowanie zmieniła plany wakacyjne wielu osób i z pewnością spora część z nich ze względu na utrudnienia podczas wyjazdów zagranicznych swój urlop spędzi w kraju. Dlatego tegoroczna wersja „Wakacyjnego Poradnika Pacjenta” od ...

listy czynnych gabinetów - Dentonet.pl
Gdzie do dentysty na NFZ? Znamy listy czynnych gabinetów Pacjent

Narodowy Fundusz Zdrowia prowadzi i na bieżąco aktualizuje listy działających gabinetów stomatologicznych, w których można otrzymać pomoc w czasie pandemii koronawirusa. Na stronach internetowych wszystkich szesnastu oddziałów wojewódzkich Narodoweg...

Dentysta na NFZ - Dentonet.pl
Województwo pomorskie: czynne gabinety stomatologiczne Pacjent

Z danych udostępnionych przez Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ-u wynika, że w województwie pomorskim pomocy udziela pacjentom 330 gabinetów stomatologicznych współpracujących z Funduszem. Lista opublikowana przez NFZ jest na bieżąco aktualizowana – 1...

ROZWIŃ WIĘCEJ
test na koronawirusa - Dentonet.pl
NFZ: ruszyło 125 punktów pobrań wymazów w całej Polsce Pacjent

W poniedziałek 11 maja w całej Polsce rozpoczęło działalność 125 punktów pobrań wymazów na obecność wirusa SARS-CoV-2. To miejsca, z których będą mogły skorzystać osoby przebywające na kwarantannie. Badanie jest bezpłatne. Usługę finansuje Narodowy F...

koronawirus - Dentonet.pl
Prezes NRL: odwołać imprezy masowe! Lekarz

Prezes NRL Andrzej Matyja – w związku z rozprzestrzenianiem się epidemii koronawirusa – zaapelował w specjalnym komunikacie o zachowanie spokoju, przestrzeganie zasad higieny oraz zakaz organizacji imprez masowych. – Wszyscy powinniśmy dążyć do mini...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres