Dentonet
ASYSTA
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Praca
Materiały i technologie
Lifestyle
Aktualności
Finanse i podatki
Edukacja

Zaamigo: domowa wewnątrzustna kamera dla pacjenta

Publikacja:
Zaamigo: domowa wewnątrzustna kamera dla pacjenta

Zaamigo: domowa wewnątrzustna kamera dla pacjenta

W trakcie targów MWC w Barcelonie szwajcarska firma Zaamigo zaprezentowała produkt o nazwie „intra-oral camera”. Przypominające na pierwszy rzut oka szczoteczkę urządzenie jest w rzeczywistości kamerą, która pozwala pacjentowi kontrolować stan zdrowia swojej jamy ustnej.

Mobile World Congress (MWC) to coroczne targi telekomunikacyjne odbywające się w Barcelonie. Podczas wydarzenia firmy z całego świata prezentują różnego rodzaju nowe technologie. Tegoroczne targi MWC miały miejsce od 28 lutego do 3 marca.

Jednym z wystawców targów MWC była szwajcarska firma Zaamigo. Zaprezentowała ona swój flagowy produkt pod nazwą „intra-oral camera”. Jest to urządzenie, które na pierwszy rzut oka przypomina szczoteczkę do zębów, ale faktycznie jest miniaturową wewnątrzustną kamerą. Po ściągnięciu aplikacji (na razie tylko w wersji na iPhone’y i iPady) urządzenie przesyła na telefon nagrane w jamie ustnej obrazy. Pacjent może dzięki temu sprawdzić, czy na tylnych powierzchniach zębów nie tworzą mu się przebarwienia, nie gromadzi się osad i płytka nazębna albo czy nie ma zaczerwienionych i opuchniętych dziąseł.

Twórcy urządzenia twierdzą, że ma ono być pomocą w codziennej higienie jamy ustnej. Wykryte niepokojące objawy mają skłaniać do jak najszybszej wizyty u dentysty. Dodatkowo, kamera może być przydatna podczas kolejnych fal pandemii koronawirusa lub w innych sytuacjach utrudniających wizytę u dentysty. Zarejestrowane przez kamerę obrazy można bowiem przesłać lekarzowi.

Kamera Zaamigo kosztuje 90 euro. Producent sprzedaje ją na terenie Szwajcarii, USA i całej Europy.

Edukacja pacjentów to jedno z wielu zadań higienistek stomatologicznych. Jak radzić sobie w sytuacji, kiedy gabinety stomatologiczne odwiedzane są w większości przez pacjentów z bólem, gdzie na rozmowy o prawidłowej higienie jamy ustnej nie ma czasu? – Z każdej sytuacji jest wyjście. Wykorzystujmy internet – zachęcała dypl. hig. stom. Magdalena Suszyńska.

Źródło: https://zaamigo.com/


POWIĄZANE ARTYKUŁY

etyka w pracy dentysty
Etyka w relacjach lekarza stomatologa i pacjenta Lekarz

Dla lekarza wyzwaniem może być pogodzenie takich czynników jak oczekiwania pacjenta, wiedza stomatologiczna (którą dysponuje dentysta, a której nie ma pacjent) oraz przewaga stomatologa w jego relacji z pacjentem. Artykuł opublikowany w czerwcowym wy...

COVID 191
Wysiękowy rumień wielopostaciowy u pacjenta z COVID-19 Lekarz

COVID-19 to choroba wirusowa z towarzyszącymi objawami wielonarządowymi, która może wpływać również na stan błony śluzowej jamy ustnej. Zakres objawów COVID-19 w jamie ustnej jest szeroki, a dostępne doniesienia opisują przede wszystkim takie symptom...

RPP
Rzecznik Praw Pacjenta: na co skarżą się pacjenci? Lekarz

Ponad 22 tys. zgłoszeń na Telefoniczną Informację Pacjenta w okresie od 1 stycznia do 15 września dotyczyło podstawowej opieki zdrowotnej. – Mamy do czynienia z kontynuacją odwrócenia trendu – przed pandemią najwięcej skarg pojawiało się w zakresie s...

ROZWIŃ WIĘCEJ
wizyty domowe
Lekarz online i lekarskie wizyty domowe - jak zamówić wizytę domową? Pacjent

Wizyty u lekarza często wiążą się z długim oczekiwaniem w kolejce w przychodni. Niestety nawet zarezerwowany wcześniej termin i godzina wizyty nie zawsze gwarantują nam wejście do gabinetu na czas. W trakcie choroby i w okresie przeziębień, gdy odpor...

opuszczanie wizyt
Co przekona pacjenta, by nie opuszczał wizyt? Lekarz

Problem ten znają wszystkie zespoły stomatologiczne: wizyta jest umówiona, gabinet przygotowany do przeprowadzenia zabiegu, ale pacjent nie przychodzi. Nie dzwoni wcześniej, nie informuje o zmianie planów – po prostu go nie ma. Oczywiście zawsze mogą...

leczenie stomatologiczne 1
Dostępność do świadczeń prawem każdego pacjenta Lekarz

Rzecznik Praw Pacjenta i Narodowy Fundusz Zdrowia przypominają, że podstawowym prawem pacjenta jest dostępność do świadczeń medycznych. Negatywny wynik testu na koronawirusa nie może być warunkiem rozpoczęcia leczenia szpitalnego, ambulatoryjnego czy...

Skarga na lekarza - Dentonet.pl
141 tys. skarg do Rzecznika Praw Pacjenta w 2021 r. Lekarz

W 2021 r. biuro Rzecznika Praw Pacjenta przyjęło ponad 141 tys. spraw zgłoszonych przez pacjentów. Dotyczyły one m.in. braku kontaktu z rejestracją, odmowy udostępnienia dokumentacji medycznej oraz braku należytej informacji o diagnostyce lub leczeni...

bol pozabiegowy
Ból pozabiegowy - jak przewidzieć go u pacjenta? Lekarz

Czynniki kliniczne, w tym nasilenie bólu przed i w trakcie leczenia kanałowego, mogą wskazywać na ryzyko wystąpienia pooperacyjnych dolegliwości bólowych bardziej niż cechy socjodemograficzne, takie jak rasa lub poziom dochodów. To wnioski płynące z ...

e recepta
E-recepta – najważniejsze informacje dla pacjenta Pacjent

Wielkimi krokami zbliża się okres, w którym – jak co roku – jesteśmy najbardziej narażeni na wszelkie zakażenia czy osłabienie naszego organizmu. Ostatnie lata zweryfikowały, że służba zdrowia potrzebuje wprowadzenia nowych rozwiązań, które będą zape...

Listerine
Problemy periodontologiczne u pacjenta 60+ [webinar] Lekarz

Z wiekiem organizm staje się bardziej podatny na wszelkie choroby i dolegliwości. Przyzębie również podlega procesom starzenia się. Niektóre schorzenia mogą negatywnie wpłynąć na jego stan. Z tego powodu warto odpowiednio dobierać profilaktykę do sta...

komunikacja1
RPP przypomina o prawie pacjenta do informacji Lekarz

– Wszelkie informacje na temat stanu zdrowia powinny być przekazywane w sposób przystępny, czyli przy wykorzystaniu słownictwa i terminologii zrozumiałej dla pacjenta, ze względu na jego wiek, wykształcenie, stan zdrowia, a w szczególności na stan ps...