Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Plakat informujący o prawach pacjenta

Publikacja:
Plakat informujący o prawach pacjenta

Plakat informujący o prawach pacjenta

Rzecznik Praw Pacjenta opublikował informację na temat plakatów o prawach pacjenta. Plakat został udostępniony wszystkim placówkom w kraju, posiadającym kontrakt z Narodowym Funduszem Zdrowia. Zgodnie z informacją zamieszczoną na stronie Rzecznika, powinien zostać powieszony w widocznym miejscu na terenie placówki oraz znaleźć się w wersji elektronicznej na stronach internetowych gabinetów (zgodnie z art. 11 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta).


Na plakacie w prosty sposób zostały wyjaśnione prawa przysługujące pacjentom. Znajdują się tam również dane kontaktowe do Biura Rzecznika Praw Pacjenta, w tym numer bezpłatnej infolinii, gdzie pacjenci mogą dzwonić, gdy zauważą naruszenie swoich praw.


Treść plakatu:


„Pacjent ma prawo do:

1. Świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej,

2. informacji o swoim stanie zdrowia,

3. zachowania w tajemnicy przez osoby udzielające świadczeń zdrowotnych, informacji związanych z pacjentem, w szczególności z jego stanem zdrowia,

4. wyrażenia zgody albo odmowy na udzielenie świadczeń zdrowotnych,

5. zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych,

6. poszanowania intymności i godności, w szczególności w czasie udzielania świadczeń zdrowotnych,

7. poszanowania intymności i godności, w szczególności w czasie udzielania świadczeń zdrowotnych,

8. dokumentacji medycznej dotyczącej stanu zdrowia oraz udzielonych świadczeń zdrowotnych,

9. zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza,

10. poszanowania życia prywatnego i rodzinnego,

11. opieki duszpasterskiej,

12. przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie”.


Więcej informacji oraz dostęp do pliku z wersją elektroniczną plakatu: http://www.bpp.gov.pl
 

KeL


POWIĄZANE ARTYKUŁY

tajemnica lekarska - Dentonet.pl
Jak przestrzegać w gabinecie prawa pacjenta do tajemnicy? Lekarz

Jak przypomina Rzecznik Praw Pacjenta, każdy pacjent ma prawo do zachowania w tajemnicy informacji z nim związanych, a uzyskanych w związku z wykonywaniem zawodu medycznego. Dotyczy to wszystkich osób wykonujących zawód medyczny i udzielających świad...

dezynfekcja
Dezynfekcja w gabinecie stomatologicznym priorytetem dla pacjenta Asysta

Serwis DentaVox przeprowadził badanie ankietowe, które miało na celu sprawdzenie oczekiwań pacjentów odnośnie wizyty w gabinecie stomatologicznym. Wykazano w nim przede wszystkim, że po pandemii COVID-19 pacjenci mają znacznie większe wymagania w zak...

znieczulenie
USA: dentysta zawieszony na 10 lat po śmierci pacjenta w gabinecie Lekarz

Stomatolog z Karoliny Północnej utracił licencję zawodową po zastosowaniu u pacjenta zbyt dużej dawki środków znieczulających, wskutek czego pacjent zmarł. Zgodnie z decyzją stanowej rady ds. stomatologii, dentysta nie może pracować w zawodzie przez ...

ROZWIŃ WIĘCEJ
komunikacja1
RPP przypomina o prawie pacjenta do informacji Lekarz

– Wszelkie informacje na temat stanu zdrowia powinny być przekazywane w sposób przystępny, czyli przy wykorzystaniu słownictwa i terminologii zrozumiałej dla pacjenta, ze względu na jego wiek, wykształcenie, stan zdrowia, a w szczególności na stan ps...

borelioza 1
Dentysto, czy rozpoznasz objawy boreliozy u pacjenta? Lekarz

Czy wiesz, które objawy występujące w obrębie twarzoczaszki mogą świadczyć o boreliozie? Do ogólnie znanych symptomów występujących w różnych stadiach tej choroby należy dodać kolejne, które manifestują się w obszarze części twarzowej czaszki. Wyniki...

Marek Milcarz videonews
Implantologia nawigowana – korzyści dla pacjenta i lekarza Lekarz

– Implantologia nawigowana niesie ze sobą wiele korzyści zarówno dla pacjenta, jak i dla lekarza. Dzięki niej następuje skrócenie procedur chirurgicznych, zabiegi są bardziej delikatne, precyzyjne i bezpieczniejsze dla pacjenta. Z punktu widzenia lek...

bol pozabiegowy
Ból pozabiegowy - jak przewidzieć go u pacjenta? Lekarz

Czynniki kliniczne, w tym nasilenie bólu przed i w trakcie leczenia kanałowego, mogą wskazywać na ryzyko wystąpienia pooperacyjnych dolegliwości bólowych bardziej niż cechy socjodemograficzne, takie jak rasa lub poziom dochodów. To wnioski płynące z ...

e recepta
E-recepta – najważniejsze informacje dla pacjenta Pacjent

Wielkimi krokami zbliża się okres, w którym – jak co roku – jesteśmy najbardziej narażeni na wszelkie zakażenia czy osłabienie naszego organizmu. Ostatnie lata zweryfikowały, że służba zdrowia potrzebuje wprowadzenia nowych rozwiązań, które będą zape...

jak przygotowac pacjenta do leczenia ortodontycznego
Jak przygotować pacjenta do leczenia ortodontycznego? Asysta

Leczenie ortodontyczne staje się coraz bardziej popularne wśród pacjentów w różnym wieku. Kluczem do jego sukcesu jest odpowiednie przygotowanie pacjenta, które obejmuje nie tylko szczegółową diagnostykę, ale również wyleczenie wszystkich zębów i zmi...

opuszczanie wizyt
Co przekona pacjenta, by nie opuszczał wizyt? Lekarz

Problem ten znają wszystkie zespoły stomatologiczne: wizyta jest umówiona, gabinet przygotowany do przeprowadzenia zabiegu, ale pacjent nie przychodzi. Nie dzwoni wcześniej, nie informuje o zmianie planów – po prostu go nie ma. Oczywiście zawsze mogą...

Anna Sokolowska news
„Na pacjenta warto spojrzeć jako na całokształt” Lekarz

– Na pacjenta warto spojrzeć jako na całokształt, nie tylko na jego zęby. Istotna jest współpraca z lekarzami ogólnymi. Nie wszyscy lekarze mają świadomość, jak istotny wpływ mają choroby ogólne na zęby, a także odwrotnie – jak istotny wpływ mają zęb...