Konflikty stomatolog – pacjent
Konflikty stomatolog – pacjent
Na stronie www.gdc-uk.org opublikowano statystyki dotyczące skarg pacjentów prywatnych gabinetów stomatologicznych w Wielkiej Brytanii. Sprawami tych skarg i reklamacji zajmuje się Dental Complaints Service (DCS).
W latach 2010/2011 DCS wykazał 24% wzrost liczby reklamacji, z 1180 do 1559 w porównaniu do lat 2010/2011. Opublikowane dane pokazują też, że z 1559 skarg złożonych w okresie od maja 2010 r. do końca kwietnia 2011 r., 67% rozpatrzono w ciągu tygodnia.
DCS, powołany w 2006 roku przez General Dental Council, oferuje bezpłatną pomoc dla pacjentów i lekarzy w rozwiązywaniu sporów tak szybko, jak to możliwe i w sposób satysfakcjonujący dla obu stron, bez konieczności rozpoczynania kosztownego postępowania sądowego.
„Ciężko pracujemy, współdziałając z profesjonalistami i społeczeństwem w celu zapewnienia, że jesteśmy w stanie dostarczyć jedne z najlepszych usług dotyczących skarg w Wielkiej Brytanii. Jesteśmy zobowiązani do uczciwości i zachowania bezstronności” – zapewnia szefowa DCS, Hazel Adams.
DCS pragnąc zwiększyć świadomość swojej roli w społeczeństwie, planuje wydanie na początku tego roku broszury skierowanej do pacjentów, pt. „Składanie reklamacji dotyczących prywatnej opieki stomatologicznej”.
Broszura ma na celu poprowadzenie pacjentów poprzez proces składania skargi i pokazanie jakie działania może podjąć DCS, aby pomóc im znaleźć rozwiązanie i porozumienie się z dentystą.
opr.mch
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Według „Pulsu Biznesu”, wydatki na leczenie stomatologiczne stanowią blisko 40% prywatnych wydatków na opiekę medyczną. To m.in. efekt niedofinansowania leczenia stomatologicznego przez NFZ. Jak podaje „Puls Biznesu”, wydatki na stomatologię stanowi...
Polskie Towarzystwo Stomatologiczne wydało specjalne stanowisko prawno-medyczne, w którym podkreśla, że pacjent powinien mieć możliwość otrzymania dodatkowego świadczenia zdrowotnego (nierefundowanego) podczas wizyty, która jest przeprowadzana przez ...
Dlaczego implanty należy traktować inaczej niż własne zęby pacjenta? Jakie zabiegi higienizacyjne można wykonywać u pacjentów implantologicznych? Jakie są zalecenia związane z higieną jamy ustnej u osób z implantami? Odpowiedzi na te i inne pytania b...
Jeżeli uważasz, że nie jesteś dobrze traktowana w pracy, to – jak wynika z artykułu opublikowanego w serwisie Dentistry IQ – nie jesteś sama. Tija Hunter, higienistka z USA, wcześniej wiceprezeska Amerykańskiego Stowarzyszenia Asystentek Stomatologic...
Wielu lekarzy stomatologów to osoby empatyczne, rozumiejące potrzeby ludzi zmagających się z różnymi problemami zdrowotnymi. Nie może więc dziwić ich zaangażowanie w pomoc innym osobom – nie tylko własnym pacjentom. Przykład takiej postawy przybliżyl...
Pacjenci z dentofobią – czyli silnym, często paraliżującym strachem przed leczeniem stomatologicznym – stanowią duże wyzwanie dla dentystów. Jak się okazuje, o szczególnych potrzebach tego typu pacjentów można pomyśleć już na etapie projektowania i a...
Palenie marihuany może zaostrzać chorobę dziąseł, powodować suchość w jamie ustnej, a nawet zagrażać życiu – gdy u palącego ją pacjenta zastosuje się pewne środki znieczulające. To wnioski wyprowadzone z wykładu wygłoszonego w ostatnich dniach podcza...
O metodach na skuteczny instruktaż higieny jamy ustnej rozmawiamy z Magdaleną Michałowską. Frustracja związana z brakiem stosowania przez pacjenta zaleceń indywidualnej higieny jamy ustnej – skąd się bierze? Misją naszego zawodu jest możliwie najle...
Rzecznik Praw Pacjenta przypomina, że wizyty lekarskie małoletniego pacjenta co do zasady odbywają się w obecności rodzica lub opiekuna prawnego. Jeśli pacjent ukończył 16 lat, zgodę na leczenie lub wykonanie badania musi wyrazić zarówno rodzic, jak ...
Z artykułu opublikowanego w „British Dental Journal” wynika, że pacjenci ze stwardnieniem rozsianym są bardziej narażeni na rozwój chorób przyzębia i próchnicy ze względu na trudności, jakie mogą mieć podczas pielęgnacji jamy ustnej oraz większe kłop...
Prezydium Naczelnej Rady Lekarskiej zaapelowało do lekarzy i lekarzy dentystów o zwrócenie szczególnej uwagi na sytuację oraz problemy osób niepełnosprawnych, w tym osób niesłyszących oraz niedosłyszących w czasie trwania epidemii koronawirusa i udzi...