Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Konflikty stomatolog – pacjent

Publikacja:

Konflikty stomatolog – pacjent

Na stronie www.gdc-uk.org opublikowano statystyki dotyczące skarg pacjentów prywatnych gabinetów stomatologicznych w Wielkiej Brytanii. Sprawami tych skarg i reklamacji zajmuje się Dental Complaints Service (DCS).

 

W latach 2010/2011 DCS wykazał 24% wzrost liczby reklamacji, z 1180 do 1559 w porównaniu do lat 2010/2011. Opublikowane dane pokazują też, że z 1559 skarg złożonych w okresie od maja 2010 r. do końca kwietnia 2011 r., 67% rozpatrzono w ciągu tygodnia.

 

DCS, powołany w 2006 roku przez General Dental Council, oferuje bezpłatną pomoc dla pacjentów i lekarzy w rozwiązywaniu sporów tak szybko, jak to możliwe i w sposób satysfakcjonujący dla obu stron, bez konieczności rozpoczynania kosztownego postępowania sądowego.

 

„Ciężko pracujemy, współdziałając z profesjonalistami i społeczeństwem w celu zapewnienia, że jesteśmy w stanie dostarczyć jedne z najlepszych usług dotyczących skarg w Wielkiej Brytanii. Jesteśmy zobowiązani do uczciwości i zachowania bezstronności” – zapewnia szefowa DCS, Hazel Adams.

 

DCS pragnąc zwiększyć świadomość swojej roli w społeczeństwie, planuje wydanie na początku tego roku broszury skierowanej do pacjentów, pt. „Składanie reklamacji dotyczących prywatnej opieki stomatologicznej”.

 

Broszura ma na celu poprowadzenie pacjentów poprzez proces składania skargi i pokazanie jakie działania może podjąć DCS, aby pomóc im znaleźć rozwiązanie i porozumienie się z dentystą.

 

opr.mch


POWIĄZANE ARTYKUŁY

endodoncja
Leczenie endodontyczne? To zawsze pacjent "godzinny" Lekarz

– Pacjent endodontyczny to zawsze pacjent godzinny. Pośpiech jest złym doradcą, a jego konsekwencją może być m.in. niedokładne płukanie kanałów. Ten błąd zdarza się w gabinetach. Wykładowcy na konferencjach i szkoleniach podkreślają wagę szczegółoweg...

pacjent nefrologiczny
PTS: pacjent nefrologiczny w gabinecie stomatologicznym Lekarz

Jak informuje Polskie Towarzystwo Stomatologiczne na swojej stronie internetowej, coraz częstszym wyzwaniem dla lekarzy dentystów są choroby nerek i nadciśnienie tętnicze u dzieci i młodzieży, które są powiązane ze zmianami w jamie ustnej i próchnicą...

Przemyslaw Marcinowski Kopia
Leczenie interdyscyplinarne - tutaj korzysta pacjent Lekarz

Korzyścią dla pacjenta w leczeniu interdyscyplinarnym jest fakt, że będzie on leczony według najlepszej wiedzy wielu specjalistów. To gwarancja, że zostaną wykorzystane w jego leczeniu wszelkie dostępne rozwiązania. Największą trudnością w planowaniu...

ROZWIŃ WIĘCEJ
dentysta rozpoznanie cukrzycy
Pacjent z cukrzycą u dentysty - opracowano wytyczne Lekarz

Dla stomatologów, pacjentów, lekarzy medycyny - opracowane i opublikowane zostały wytyczne dla trzech grup, dotyczące związków zapalenia przyzębia i cukrzycy. Jak informowaliśmy, przygotowania tych zaleceń podjęła się prof. dr hab. n. med. Renata Gór...

pacjent ambasadorem
Pacjent może być ambasadorem gabinetu. Jak to zrobić? Lekarz

Pacjent może pełnić funkcję ambasadora gabinetu w swoim miejscu pracy, wśród rodziny i znajomych. - Żeby tak się stało, musi zapamiętać wizytę nie tylko w głowie, ale też w sercu. Jak to osiągnąć? Trzeba zastanowić się, kim jest współczesny pacjent i...

pacjent z SARS-Cov-2 w gabinecie - Dentonet.pl
Pacjent z podejrzeniem SARS-CoV-2 w gabinecie – wytyczne Lekarz

W zaktualizowanych 5 maja wytycznych ministerstwa zdrowia dotyczących leczenia stomatologicznego znalazł się szczegółowo opisany schemat postępowania z pacjentem z podejrzeniem zakażenia SARS-CoV-2. Jak czytamy w wytycznych, pacjentom ze stanem ostr...

leczenie stomatologiczne - Dentonet.pl
Pacjent z podejrzeniem zakażenia SARS-CoV-2 w gabinecie Asysta

W najnowszych wytycznych ministra zdrowia dotyczących leczenia stomatologicznego w dobie pandemii koronawirusa znalazł się opisany schemat postępowania z pacjentem z podejrzeniem zakażenia SARS-CoV-2, w trakcie kwarantanny lub z potwierdzonym zakażen...

pacjent niesłyszący - Dentonet.pl
Pacjent niesłyszący i niedosłyszący u lekarza dentysty Lekarz

Prezydium Naczelnej Rady Lekarskiej zaapelowało do lekarzy i lekarzy dentystów o zwrócenie szczególnej uwagi na sytuację oraz problemy osób niepełnosprawnych, w tym osób niesłyszących oraz niedosłyszących w czasie trwania epidemii koronawirusa i udzi...

finansowanie świadczeń NFZ - Dentonet.pl
PTS: pacjent powinien móc dopłacić do wizyty na NFZ Lekarz

Polskie Towarzystwo Stomatologiczne wydało specjalne stanowisko prawno-medyczne, w którym podkreśla, że pacjent powinien mieć możliwość otrzymania dodatkowego świadczenia zdrowotnego (nierefundowanego) podczas wizyty, która jest przeprowadzana przez ...

Oral B1
Sfrustrowana higienistka, niezmotywowany pacjent? Asysta

O metodach na skuteczny instruktaż higieny jamy ustnej rozmawiamy z Magdaleną Michałowską. Frustracja związana z brakiem stosowania przez pacjenta zaleceń indywidualnej higieny jamy ustnej – skąd się bierze? Misją naszego zawodu jest możliwie najle...

SF9A1026
Z czego wynikają konflikty w zespołach stomatologicznych? Asysta

Współczesna stomatologia to przede wszystkim zespoły. Lekarz, higienistka, asystentka stomatologiczna - wspólnie pracują z pacjentem. Ich pracę wspierają technicy czy recepcjonistki. Bez pracy zespołowej nie ma też wielospecjalistycznego leczenia. Sk...