Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Konflikty stomatolog – pacjent

Brak komentarzy | Publikacja:

Konflikty stomatolog – pacjent

Na stronie www.gdc-uk.org opublikowano statystyki dotyczące skarg pacjentów prywatnych gabinetów stomatologicznych w Wielkiej Brytanii. Sprawami tych skarg i reklamacji zajmuje się Dental Complaints Service (DCS).

 

W latach 2010/2011 DCS wykazał 24% wzrost liczby reklamacji, z 1180 do 1559 w porównaniu do lat 2010/2011. Opublikowane dane pokazują też, że z 1559 skarg złożonych w okresie od maja 2010 r. do końca kwietnia 2011 r., 67% rozpatrzono w ciągu tygodnia.

 

DCS, powołany w 2006 roku przez General Dental Council, oferuje bezpłatną pomoc dla pacjentów i lekarzy w rozwiązywaniu sporów tak szybko, jak to możliwe i w sposób satysfakcjonujący dla obu stron, bez konieczności rozpoczynania kosztownego postępowania sądowego.

 

„Ciężko pracujemy, współdziałając z profesjonalistami i społeczeństwem w celu zapewnienia, że jesteśmy w stanie dostarczyć jedne z najlepszych usług dotyczących skarg w Wielkiej Brytanii. Jesteśmy zobowiązani do uczciwości i zachowania bezstronności” – zapewnia szefowa DCS, Hazel Adams.

 

DCS pragnąc zwiększyć świadomość swojej roli w społeczeństwie, planuje wydanie na początku tego roku broszury skierowanej do pacjentów, pt. „Składanie reklamacji dotyczących prywatnej opieki stomatologicznej”.

 

Broszura ma na celu poprowadzenie pacjentów poprzez proces składania skargi i pokazanie jakie działania może podjąć DCS, aby pomóc im znaleźć rozwiązanie i porozumienie się z dentystą.

 

opr.mch


POWIĄZANE ARTYKUŁY

pacjent ambasadorem
Pacjent może być ambasadorem gabinetu. Jak to zrobić? Lekarz

Pacjent może pełnić funkcję ambasadora gabinetu w swoim miejscu pracy, wśród rodziny i znajomych. - Żeby tak się stało, musi zapamiętać wizytę nie tylko w głowie, ale też w sercu. Jak to osiągnąć? Trzeba zastanowić się, kim jest współczesny pacjent i...

pacjent z SARS-Cov-2 w gabinecie - Dentonet.pl
Pacjent z podejrzeniem SARS-CoV-2 w gabinecie – wytyczne Lekarz

W zaktualizowanych 5 maja wytycznych ministerstwa zdrowia dotyczących leczenia stomatologicznego znalazł się szczegółowo opisany schemat postępowania z pacjentem z podejrzeniem zakażenia SARS-CoV-2. Jak czytamy w wytycznych, pacjentom ze stanem ostr...

leczenie stomatologiczne - Dentonet.pl
Pacjent z podejrzeniem zakażenia SARS-CoV-2 w gabinecie Asysta

W najnowszych wytycznych ministra zdrowia dotyczących leczenia stomatologicznego w dobie pandemii koronawirusa znalazł się opisany schemat postępowania z pacjentem z podejrzeniem zakażenia SARS-CoV-2, w trakcie kwarantanny lub z potwierdzonym zakażen...

ROZWIŃ WIĘCEJ
SF9A1026
Z czego wynikają konflikty w zespołach stomatologicznych? Asysta

Współczesna stomatologia to przede wszystkim zespoły. Lekarz, higienistka, asystentka stomatologiczna - wspólnie pracują z pacjentem. Ich pracę wspierają technicy czy recepcjonistki. Bez pracy zespołowej nie ma też wielospecjalistycznego leczenia. Sk...

dentysta rozpoznanie cukrzycy
Pacjent z cukrzycą u dentysty - opracowano wytyczne Lekarz

Dla stomatologów, pacjentów, lekarzy medycyny - opracowane i opublikowane zostały wytyczne dla trzech grup, dotyczące związków zapalenia przyzębia i cukrzycy. Jak informowaliśmy, przygotowania tych zaleceń podjęła się prof. dr hab. n. med. Renata Gór...

Oral B1
Sfrustrowana higienistka, niezmotywowany pacjent? Asysta

O metodach na skuteczny instruktaż higieny jamy ustnej rozmawiamy z Magdaleną Michałowską. Frustracja związana z brakiem stosowania przez pacjenta zaleceń indywidualnej higieny jamy ustnej – skąd się bierze? Misją naszego zawodu jest możliwie najle...

Przemyslaw Marcinowski Kopia
Leczenie interdyscyplinarne - tutaj korzysta pacjent Lekarz

Korzyścią dla pacjenta w leczeniu interdyscyplinarnym jest fakt, że będzie on leczony według najlepszej wiedzy wielu specjalistów. To gwarancja, że zostaną wykorzystane w jego leczeniu wszelkie dostępne rozwiązania. Największą trudnością w planowaniu...

pacjent niesłyszący - Dentonet.pl
Pacjent niesłyszący u dentysty Lekarz

Prezydium Naczelnej Rady Lekarskiej zaapelowało do lekarzy i lekarzy dentystów o zwrócenie szczególnej uwagi na sytuację oraz problemy osób niepełnosprawnych, w tym osób niesłyszących oraz niedosłyszących w czasie trwania epidemii koronawirusa i udzi...

waiting room 548136 960 720
Jeden pacjent na godzinę - wytyczne ekspertów PTS-u Lekarz

Taki czas przyjmowania pacjentów sprawi, że nie będzie tłoku w poczekalni, co w dobie pandemii ma szczególne znaczenie. Pozwoli też na przygotowanie gabinetu po wizycie na przyjęcie kolejnego pacjenta. To wytyczne przedstawione przez Prezydium Polski...

endodoncja
Leczenie endodontyczne? To zawsze pacjent "godzinny" Lekarz

– Pacjent endodontyczny to zawsze pacjent godzinny. Pośpiech jest złym doradcą, a jego konsekwencją może być m.in. niedokładne płukanie kanałów. Ten błąd zdarza się w gabinetach. Wykładowcy na konferencjach i szkoleniach podkreślają wagę szczegółoweg...

pacjent nefrologiczny
PTS: pacjent nefrologiczny w gabinecie stomatologicznym Lekarz

Jak informuje Polskie Towarzystwo Stomatologiczne na swojej stronie internetowej, coraz częstszym wyzwaniem dla lekarzy dentystów są choroby nerek i nadciśnienie tętnicze u dzieci i młodzieży, które są powiązane ze zmianami w jamie ustnej i próchnicą...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Każdy komentarz zostanie poddany moderacji