Jak rozmawiać z pacjentem?
Jak rozmawiać z pacjentem?
Szkolenia tym razem skierowane są do młody lekarzy poniżej 35 roku życia odbywających specjalizację bądź staż. Szkolenia dotyczą relacji lekarz – pacjent.
Zawody lekarza i lekarza dentysty są zawodami szczególnymi, w których obok posiadanej wiedzy i umiejętności specjalistycznych bardzo ważną rolę odgrywają kompetencje społeczne, które decydują o sukcesie i przewadze konkurencyjnej lekarza na runku usług medycznych.
Naczelna Izba Lekarska przygotowała kompleksowy program szkoleń warsztatowych, które są efektywną formą uzupełniania wiedzy i umiejętności w zakresie kompetencji miękkich.
Szkolenia prowadzone będą w grupach 10-osobowych, w cyklu 6-dniowym: 4 dni na zagadnienia komunikacji interpersonalnej oraz 2 dni dotyczące systemu funkcjonowania ochrony zdrowia.
Zakres merytoryczny warsztatów dotyczących umiejętności komunikacji i współpracy z pacjentem obejmować będzie zagadnienia dotyczące:
- efektywnej komunikacji z pacjentem,
- sposobu przekazywania trudnych informacji i wspierania pacjentów oraz ich rodzin w traumatycznych sytuacjach,
- sposobów zapobiegania konfliktom i rozwiązywania sytuacji konfliktowych,
- sposobów radzenia z manipulacją i agresją ze strony pacjentów lub osób trzecich,
- umiejętności negocjacji, asertywnej komunikacji i wykorzystania własnego potencjału,
- sposobów radzenia ze stresem i wypaleniem zawodowym.
Zakres merytoryczny warsztatów dotyczących funkcjonowania systemu ochrony zdrowia obejmować będzie zagadnienia dotyczące:
- wykonywania zawodów lekarza i lekarza dentysty,
- odpowiedzialności zawodowej, cywilnej i karnej lekarza i lekarza dentysty,
- zasad kontraktowania i rozliczania świadczeń z Narodowym Funduszem Zdrowia,
- zasad wystawiania recept na leki refundowane,
- organizacji pracy i zarządzania zespołem,
- marketingu usług lekarskich,
- zadań i roli samorządu zawodowego lekarzy i lekarzy dentystów.
Szkolenia uzupełnione będą 11 kursami na platformie e-learningowej.
KONTAKT
Biuro Projektu
Naczelna Izba Lekarska
Ul. J. Sobieskiego 110
00-764 Warszawa
e-mail: mlodylekarz@ hipokrates.org
Tel. 22/ 559 13 00
Fax. 22/ 559 13 23
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Jest różnica między informacją a komunikacją. Dlatego uważnie słuchaj, czego oczekują twoi pacjenci i dostosuj oczekiwania do możliwości. My zaś często skarżymy się na to, że pacjenci nie słuchają lub nie przestrzegają naszych zaleceń. Z drugiej stro...
O kompleksowej opiece nad pacjentem z nadwrażliwością zębów w kontekście pracy higienistek stomatologicznych mówi dypl. hig. stom. Anna Makówka - higienistka stomatologiczna i specjalistka promocji zdrowia, absolwentka Uniwersytetu Medycznego oraz Ak...
Wypadki, takie jak ekstrakcja niewłaściwego zęba, mogą się zdarzyć, ale to, jak lekarze reagują na te sytuacje, ma ogromne znaczenie - twierdzą członkowie Rady na rzecz Wspierania Dostępu i Prewencji Amerykańskiego Towarzystwa Stomatologicznego (ADA)...
Do lek. dent. Piotra Puchały przyjeżdżają pacjenci z całej Polski, kierowani przez innych lekarzy na procedurę usunięcia złamanego narzędzia w kanale podczas leczenia endodontycznego. - Jesteśmy w stanie większość narzędzi usunąć - mówi w rozmowie z ...
We wtorek 8 listopada o godz. 20:30 odbędzie się webinar „Pacjent implantologiczny w gabinecie higieny jamy ustnej”, który poprowadzi Jarosław Czubak - asystent stomatologiczny, wieloletni współpracownik m.in. specjalistów endodoncji i implantologii....
- Błędy w sztuce zdarzają się bardzo rzadko. Roszczenia pacjentów nader często dotyczą po prostu niewłaściwej komunikacji. My mamy swoje ograniczenia, zarówno czysto ludzkie, jak i materiałowe czy technologiczne, ale kluczem jest to, żeby pacjent to ...
Podczas leczenia ortodontycznego pacjenci powinni szczególnie zwracać uwagę na higienę zębów i dziąseł. Noszenie aparatu ortodontycznego przyczynia się do powstawania dodatkowych przestrzeni gromadzących resztki jedzenia, które powodują rozwój szkodl...
Niechciana uwaga ze strony pacjenta to temat rzadko poruszany w serwisach stomatologicznych, co nie znaczy, że mało istotny, czy dotyczący tylko garstki dentystów. Problematykę relacji, które wykraczają poza standardowy kontakt lekarza z pacjentem po...
Brytyjska Unia Obrony Stomatologów (Dental Defence Union; DDU) wydała w dniu 31 października wytyczne dotyczące potencjalnych zagrożeń i pułapek związanych z komunikowaniem się lekarzy z pacjentami za pomocą aplikacji do przesyłania wiadomości. Dent...