Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Exima R1 – nowy unit Makromedu. Ofensywa w trudnych czasach [wywiad]

Publikacja:
Exima R1 – nowy unit Makromedu. Ofensywa w trudnych czasach [wywiad]

Exima R1 – nowy unit Makromedu. Ofensywa w trudnych czasach [wywiad]

Exima R1 – taką nazwę nosi nowy model w ofercie polskiego producenta unitów stomatologicznych, firmy Makromed z Łodzi. Model R1 jest bezpośrednim następcą bazowego w ofercie firmy modelu – Exima X1 i występuje tak samo, jak jego poprzednik, w dwóch wersjach – z górnymi odciągami oraz z rękawami wiszącymi. W kilka dni po oficjalnej premierze rozmawiamy z Maciejem Żylińskim, członkiem zarządu i marketing managerem firmy Makromed.

Panie Macieju, firma Makromed to jeden z najbardziej znanych producentów unitów stomatologicznych. Działacie od ponad 25 lat. Czy trwająca od roku pandemia koronawirusa wpłynęła znacząco na waszą działalność? To trudny okres dla Państwa firmy?

Rzeczywiście, w 2019 r. obchodziliśmy 25-lecie istnienia firmy. Odświeżenie podstawowego modelu unitu jest jedynym z elementów większej układanki – naszej długofalowej strategii, którą od kilku lat konsekwentnie realizujemy. Począwszy od rozbudowy struktury organizacyjnej firmy, następnie przez wprowadzenie w 2018 roku flagowego modelu NEO, który zapoczątkował zupełnie nowe wzornictwo w naszych produktach, aż do chwili obecnej, kiedy to jesteśmy na półmetku budowy nowego budynku biurowego. Do nowych pomieszczeń chcemy przeprowadzić się do wakacji, uwalniając tym samym w „starym” budynku dodatkowe powierzchnie na potrzeby produkcyjno-magazynowe.

Pandemia jest szokiem dla całej gospodarki, będącej przecież „systemem naczyń połączonych”. Również i na naszą firmę ma duży wpływ. Mimo wszystko nie rezygnujemy z naszych planów, a konsekwentnie je realizując, przygotowujemy się do trudniejszych lat, które niechybnie nadejdą.

Jak wygląda obecnie oferta unitów firmy Makromed? Ile modeli unitów macie w sprzedaży?

Zaprezentowany właśnie model R1 jest uzupełnieniem flagowego modelu NEO. Charakteryzuje się on przede wszystkim nowoczesnym, prostym wzornictwem, zapoczątkowanym przez model NEO w 2018 r. Tak jak jego poprzednik, czyli znany stomatologom od lat model Exima X1, nowy model będzie występował w dwóch wersjach – z rękawami od dołu oraz z górnymi odciągami. Równocześnie z oficjalną prezentacją modelu R1, wycofujemy z oferty niektóre wersje. Dostosowujemy się do oczekiwań klientów i wymagań coraz bardziej konkurencyjnego rynku. Z siedmiu dostępnych do tej chwili wersji zostaną cztery: dwie flagowe – Certus NEO oraz Exima NEO i dwie podstawowe – Exima R1G oraz Exima R1D, jako następcy wersji X1G i X1D. Wszystkie modele w ofercie są już zaprojektowane w naszej nowej linii wzorniczej.

Dentonet R1D panelboczkiem
Exima R1D

Proszę przybliżyć podstawowe różnice pomiędzy modelami NEO a R1.

R1, jak wspomniałem, jest bezpośrednim następcą podstawowego w naszej ofercie modelu X1 . Nowoczesny i lekki wygląd model R1, tak samo jak model NEO, zawdzięcza odpowiednio wyważonej proporcji łuków i kątów ostrych. Indywidualny charakter każdego unitu można oczywiście uzyskać poprzez wybór tapicerki z szerokiej gamy kolorów.

Model R1 przejął od swojego starszego brata kilka wygodnych w użytkowaniu rozwiązań, takich jak ergonomicznie zaprojektowana rączka z przyciskiem hamulca pneumatycznego, nowy, czytelniejszy wzór klawiatury, czy też wygodna w czyszczeniu i sterylizacji zdejmowana podkładka silikonowa pod końcówki.

Natomiast jeśli chodzi o podstawowe wyposażenie, w standardzie w modelu R1 jest lampa halogenowa – lampa diodowa jest opcją. Również panel asysty występuje jako opcja, a w bloku spluwaczki nie ma pojemnika na chusteczki. W modelu NEO natomiast lampa zabiegowa jest już w standardzie diodowa, panelik asysty oraz obrotowa sekcja miski spluwaczki również są w podstawowym wyposażeniu. Kolorystyka modelu R1 jest bardziej stonowana niż w NEO, bazuje na szarościach.

Dentonet R1G blok
R1

Czas oczekiwania na unit w firmie Makromed to, z informacji jakie posiadamy, około trzech miesięcy. Podejrzewam, że to z jednej strony potwierdzenie dużego zainteresowania produktami, ale z drugiej pewna niedogodność dla klientów?

Trzymiesięczny czas oczekiwania to faktycznie dla klientów pewna niedogodność, ale z drugiej strony, paradoksalnie, tak duże zainteresowanie naszymi unitami nawet w obecnym, ekonomicznie niezwykle trudnym czasie pandemii potwierdza fakt, że warto na nie zaczekać odrobinę dłużej. Myślę, że dla klientów nieporównywalnie bardziej istotny jest czas oczekiwania na ewentualny serwis zakupionego sprzętu, czyli ostatecznie minimalizacja przestoju w pracy gabinetu w przypadku ewentualnej awarii. W przypadku zagranicznych unitów nawet niewielka awaria potrafi wyłączyć gabinet z działania na kilka dni. Spowodowane jest to zazwyczaj koniecznością sprowadzenia brakujących części oraz niewielką liczbą serwisantów, specjalizujących się w naprawie skomplikowanych systemów elektronicznych danej marki unitów. Makromed posiada rozbudowaną sieć firm handlowo-serwisowych na terenie całego kraju, w tej chwili to około 160 autoryzowanych punktów serwisowych. Nasz serwis dociera zatem do użytkownika maksymalnie w ciągu 24 godzin. To sprawia, że nie ma najmniejszych problemów z serwisem gwarancyjnym, jak i pogwarancyjnym.

Czy firma podejmuje jakieś konkretne działania mające na celu zniwelowania czasu oczekiwania na gotowy produkt?

Tak, jak wspomniałem wcześniej, realizujemy obecnie dużą inwestycję, mającą między innymi na celu w znaczący sposób poprawić nasze moce produkcyjne. Równocześnie wprowadzamy cały szereg usprawnień organizacyjnych, zacieśniamy współpracę z podwykonawcami, zwiększamy efektywność naszych codziennych działań.

W Polsce macie ugruntowaną pozycję. Czy stomatolodzy z innych europejskich krajów również interesują się unitami Waszej produkcji?

Od kilku lat obserwujemy wzrost zainteresowania naszą ofertą ze strony zagranicznych nabywców. Staramy się coraz bardziej otwierać na nowe rynki. Klienci spoza Polski poszukują unitów w całości produkowanych w Europie przez firmy o ugruntowanej, wieloletniej pozycji. Zachodnie unity z uwagi na rosnący kurs euro i dolara są coraz droższe, a koszty ich eksploatacji oraz serwisowania są również wysokie. Moda na bardzo tanie unity także powoli mija. Stomatolodzy nie tylko w Polsce, ale w całej Europie poszukują złotego środka – sprzętu niedrogiego, ale konkurencyjnego pod względem jakości, ergonomii i estetyki wykonania. Przede wszystkim godnego zaufania i niedrogiego w codziennej eksploatacji. I to właśnie nasze produkty spełniają te warunki. Nasze unity pracują już w gabinetach w Hiszpanii, Wielkiej Brytanii oraz w kilku innych krajach.

Makromed jest też liderem jeśli chodzi o narzędzia wsparcia klienta – między innymi te ułatwiające dobór unitu. Jako jedna z pierwszych firm w Europie wprowadziliście profesjonalny konfigurator unitów.

To prawda. Jako jedna z pierwszych firm w branży zaprezentowaliśmy profesjonalny, zaprojektowany specjalnie na nasze potrzeby konfigurator unitów. Wdrożone przez nas narzędzie wzorowaliśmy na istniejących już na rynku motoryzacyjnym konfiguratorach samochodów. W branży stomatologicznej istniały wtedy jedynie proste konfiguratory tekstowe. Nasz konfigurator to wygodne i bardzo intuicyjne narzędzie, pozwalające na szczegółowe zapoznanie się z pełną ofertą unitów. Jest niezwykle przyjazny dla użytkownika. Konfigurator wyposażony jest w moduł prezentacji 3D z możliwością obrócenia wybranego modelu unitu o 360 stopni, umożliwia weryfikację dostępnych wersji kolorystycznych, przegląd wszystkich możliwych opcji wyposażenia wraz ze szczegółowymi opisami produktów.

Czy tego rodzaju narzędzie przyjęło się na rynku? Czy będziecie ten projekt rozwijać?

Pomysł okazał się „strzałem w dziesiątkę”. Potwierdzają to nie tylko rosnąca liczba użytkowników oraz ich pozytywne opinie, ale również fakt, iż na stronach konkurencyjnych firm zaczęły się już pojawiać podobne do naszego rozwiązania. Nasz konfigurator potwierdza również fakt, że nie zajmujemy się produkcją taśmową, a każde zamówienie jest przez nas personalizowane i realizowane indywidualnie. Chcąc być wciąż o krok przed konkurencją, wraz z nową ofertą unitów udostępniliśmy właśnie konfigurator w wersji 2.0.

Dziękujemy za rozmowę i życzymy całej firmie dalszych sukcesów.

Również dziękuję. Zapraszamy do odwiedzenia naszej witryny internetowej pod adresem www.makromed.com.pl oraz do kontaktu z naszym działem handlowym.


POWIĄZANE ARTYKUŁY

dentysta
Jak być dobrym szefem w czasach gospodarczej recesji? Lekarz

Recesja, czyli zahamowanie tempa wzrostu, to obecnie rzeczywistość gospodarek wielu państw świata, która uderza w przedsiębiorców praktycznie każdej branży – także tych, którzy prowadzą praktyki stomatologiczne. O tym, jak „nie dać się recesji” w por...

edgeendo
Co nowego w endodoncji? Wywiad z prof. Gianlucą Gambarinim Lekarz

W ostatnich dziesięcioleciach technologia znacznie usprawniła stomatologię i endodoncję, dostarczając użytecznych narzędzi do lepszej diagnostyki i leczenia kanałowego. Poprosiliśmy prof. Gianlucę Gambariniego, MD, DDS, kierownika Zakładu Endodoncji ...

ROZWIŃ WIĘCEJ
Marrodent 1
Rozwiązania EdgeEndo – wywiad z dr. Charlesem J. Goodisem Lekarz

Marrodent oferuje portfolio rozwiązań endodontycznych firmy EdgeEndo®, jednego z największych na świecie dostawców pilników obrotowych NiTi, z powodzeniem od dwóch lat i właśnie rozszerzył tę gamę o EdgeFile® X7, najlepiej sprzedający się system Edge...

IMG 0345a
PTSS: "Wracamy ze zdwojoną siłą". Wywiad z Witoldem Świencem Lekarz

- Jako towarzystwo zrzeszające studentów jesteśmy jedną z większych tego typu organizacji w Polsce, a w rankingu towarzystw zrzeszających studentów stomatologii na świecie osiągamy miejsca w czołówce co roku. W ubiegłym roku było to nawet podium....

IMG 4493 Edit 1
Przepis na sukces? Produkty i wiedza. Wywiad z dyrektorem HelloDent Lekarz

- Budujemy relacje z lekarzami, uczymy się od nich, ale też jesteśmy gotowi doradzić w każdej kwestii związanej z zakupami u nas. Jeśli czegoś nie wiemy, nie boimy się do tego przyznać - mówi w rozmowie z Dentonetem Wojciech Bednarek, dyrektor handlo...

opatrunek
Gdańsk: wynalazek naukowców pomoże w leczeniu trudnych ran Lekarz

Naukowcy z trzech trójmiejskich uczelni opracowali nową metodę wprowadzania do organizmu białek poprawiających gojenie się ran. Ma pomagać osobom z cukrzycą, otyłością i innym pacjentom z ranami, które nie chcą się goić. Jak przypominają specjaliści...

hospitalizacje u dzieci - Dentonet.pl
U dzieci z trudnych środowisk trzonowce pojawiają się szybciej? Lekarz

Naukowcy z Penn’s School of Dental Medicine i University of Missouri-Kansas City twierdzą, że u dzieci z trudnych środowisk - m.in. rodzin o niskich dochodach - zęby trzonowe pojawiają się szybciej. Może to być potwierdzenie tezy, że stres doświadcza...

COVID
Nowy lek na COVID-19 zatwierdzony w UE Lekarz

Komisja Europejska dopuściła do obrotu w UE produkt firmy AstraZeneca – tiksagewimab z cilgawimabem, wcześniej AZD7442 – przeznaczony do leczenia COVID-19 w populacji osób dorosłych i młodzieży od 12. roku życia o wadze co najmniej 40 kg, którzy nie ...

PUM inauguracja
Szczecin: PUM zainaugurował nowy rok akademicki Lekarz

Pomorski Uniwersytet Medyczny w Szczecinie zainaugurował rok akademicki 2023/2024. W pierwszym etapie rekrutacji o jedno miejsce na studiach stomatologicznych walczyło tam ponad 15 osób. Nowy rok akademicki na Pomorskim Uniwersytecie Medycznym zaina...

Martyna Zawadka videonews
Jak radzić sobie w trudnych sytuacjach w gabinecie? Asysta

– Rozmowa, rozmowa i jeszcze raz rozmowa – według hig. stom. Martyny Zawadki właśnie to jest najlepszą receptą na trudne sytuacje w trakcie pracy w gabinecie. – Dzięki temu zawsze udaje się wypracować kompromis i nie dochodzi do żadnych tarć – podkre...