Cennik obowiązkowo w każdym gabinecie stomatologicznym
Cennik obowiązkowo w każdym gabinecie stomatologicznym
Każdy lekarz dentysta prowadzący własny gabinet musi w nim umieścić cennik oferowanych usług. Za niedopełnienie tego obowiązku grozi kara nawet w wysokości 20 tys. zł.
Zgodnie z zapisami ustawy o informowaniu o cenach towarów i usług, obowiązkiem każdego przedsiębiorcy, który oferuje swoje produkty lub usługi osobom indywidualnym, jest umieszczenie informacji o cenie produktu bezpośrednio na nim lub w łatwo widocznym miejscu, aby nie budziła ona żadnych wątpliwości. Za naruszenie przepisów grozi kara w wysokości 20 tys. zł, a przy recydywie może być nawet wyższa. Warto więc pamiętać i zadbać o to, aby wszystkie informacje o wartości produktu były aktualne, dobrze widoczne i nie budziły wątpliwości.
Zwraca na to uwagę także Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który podpowiada pacjentom, by wybierając się nie tylko do gabinetu stomatologicznego, ale również do fryzjera czy kosmetyczki, zawsze szukali cennika. To dokument obowiązujący – lekarz nie prawa zażądać od pacjenta wyższej ceny niż ta zapisana w cenniku.
Wysokie ceny i niskie zarobki to częste powody odkładania wizyty u dentysty. Co na ten temat mówią mieszkańcy Łodzi?
AF
Fot. Arcaion, pixabay.com
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Współcześni lekarze dentyści zdają sobie sprawę, że wysoko wykwalifikowana, kompetentna asystentka stomatologiczna to nieodzowny element sprawnie funkcjonującego gabinetu. To w interesie dentysty leży, by jego asystentka dokształcała się, podnosiła w...
Jak podało w komunikacie prasowym z 28 marca br. Biuro Prokuratora USA dla Południowego Dystryktu Teksasu, menadżer kliniki dentystycznej w Houston przyznał się do winy w związku z zarzutem niezapłacenia około 500 000 dolarów podatków od wynagrodzeni...
Na stronie internetowej komisji stomatologicznej Okręgowej Izby Lekarskiej w Krakowie umieszczone są wzory dokumentów niezbędnych w procesie rejestracji aparatu RTG w gabinecie. Na stronie KS OIL w Krakowie umieszczono protokół wykonania testu odbio...
W lipcu 2023 roku serwis Dentaly.org przeprowadził badanie ankietowe wśród 1265 osób – zarówno lekarzy, jak i pacjentów, koncentrując się na zaletach, ale i zagrożeniach związanych z obecnością sztucznej inteligencji w praktyce stomatologicznej. Obs...
Dobra komunikacja z pracownikami nie jest czymś dziecinnie prostym, ale też nie jest zbyt trudna, by o nią nie zabiegać i jej nie wypracowywać. Jakich zasad warto przestrzegać, przekazując informacje zwrotne (zwłaszcza te trudne), aby utrzymać dobre ...
Rzecznik Praw Pacjenta przypomina, że wizyty lekarskie małoletniego pacjenta co do zasady odbywają się w obecności rodzica lub opiekuna prawnego. Jeśli pacjent ukończył 16 lat, zgodę na leczenie lub wykonanie badania musi wyrazić zarówno rodzic, jak ...
Wśród pacjentów gabinetów stomatologicznych są osoby, które wykazują szczególne, niekiedy ekstremalnie duże obawy przed podjęciem leczenia. Co oczywiste, od każdego członka zespołu klinicznego wymaga to postawy wspierającej i głębokiej wrażliwości na...
Personel medyczny gabinetu stomatologicznego od czasu do czasu bierze udział w leczeniu pacjenta, który wykazuje szczególnie duży lęk przed wizytą u dentysty. Nie wszyscy jednak wiedzą, że na sukces (bądź porażkę) w leczeniu dentofoba bezpośredni wpł...
Jednym z najważniejszych czynników wpływających na bezpieczeństwo pacjentów i personelu stomatologicznego w gabinecie jest prawidłowa dezynfekcja narzędzi. Tego właśnie dotyczy kolejny film z cyklu "Dezynfekuj, nie ryzykuj" przygotowany przez firmę E...
– Musimy zdawać sobie sprawę, że pacjenci w wieku senioralnym często mają ograniczone funkcje poznawcze, np. niedosłyszą. Lekarz dentysta musi umieć skutecznie komunikować się z takimi pacjentami. Często wymagają oni większej empatii, dłuższego czasu...
Powierzchnie w gabinecie stomatologicznym narażone są na różne zanieczyszczenia. Dla bezpieczeństwa personelu oraz pacjentów kluczowa jest ich prawidłowa dezynfekcja. Z kolejnego filmu edukacyjnego przygotowanego przez firmę Ecolab dowiesz się, w ja...