Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Marketing
Podatki
Prawo
Strefa relaksu
Technologie
Wiedza

Warto szukać umiejętności, które nas wyróżnią – wywiad

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Warto szukać umiejętności, które nas wyróżnią – wywiad

Warto szukać umiejętności, które nas wyróżnią – wywiad

Pacjent nie zaakceptuje planu leczenia, którego nie rozumie. Trudno też mówić o sukcesie, kiedy pacjent godzi się na leczenie, ale nie ma pełnej świadomości potrzeb i metod tego leczenia. – Umiejętność rozmowy z pacjentem może być tym, co wyróżnia lekarza stomatologa na rynku – mówi w rozmowie z Dentonetem Kamil Kuczewski, trener rozwoju praktyk stomatologicznych.

Szkoli Pan polskich stomatologów w zakresie kompetencji pozamedycznych. Jednym z nowszych tematów szkoleń jest rozmowa z pacjentem na temat planu leczenia. Skąd taki temat?

Warto szukać umiejętności, które wyróżnią lekarza stomatologa na rynku. Jedną z nich jest umiejętność zwiększania akceptacji planów leczenia przez pacjenta. Ta umiejętność zawsze się przydaje. W dzisiejszych czasach mamy mnóstwo możliwości – multimedialnych aplikacji, produkcji wideo, grafik. Pamiętam, że jeszcze kilka lat temu takich możliwości nie było. Mamy szeroką gamę rozwiązań, których możemy używać w rozmowie z pacjentem.

Dlaczego sposób prowadzenia tej rozmowy jest tak istotny? Jakie błędy najłatwiej tu popełnić?

Pacjenci rzadko rozmawiają z lekarzem na temat tego, w jaki sposób wygląda zdrowie ich jamy ustnej. Nie potrafią zrozumieć np. co to jest most, kiedy lekarz tylko o tym opowiada. Dopiero wizualizacja pomaga. Pamiętajmy – jeden obraz znaczy więcej niż tysiąc słów.

Trzeba mieć wyczucie – w jakim stopniu iść z pacjentem z rozmową, a na którym etapie się zatrzymać, powtórzyć, pokazać jeszcze raz. Rozmowę o planie leczenia warto urozmaicić prezentacjami graficznymi. To proste rozwiązanie, które tak wiele ułatwia.

Jak wygląda szkolenie z rozmowy z pacjentem?

U mnie na szkoleniach prowadzimy ćwiczenia z tabletami. Mamy odpowiednie aplikacje, wykorzystujemy animacje. Rozmawiamy między sobą, i uczymy się tym samym rozmawiać z pacjentem. W przedstawianiu planu leczenia jest kilka aspektów, które warto wypunktować. Trzeba podkreślić właściwe korzyści, używając właściwych słów. Trzeba rozmawiać o właściwych elementach planu leczenia. Pacjent musi zrozumieć swój problem stomatologiczny, zaakceptować go i chcieć podjąć się tego planu leczenia. To umiejętność, dzięki której łatwo wyróżnić się na rynku. A to bardzo zwiększa zyski dla lekarzy, którzy potrafią to robić.

Dziękuję za rozmowę.

Rozmawiał Piotr Łukaszewicz

 


POWIĄZANE ARTYKUŁY

Studenci zostali poszkodowani? Wywiad ze studentką V roku Lekarz

- Program studiów jest dość przeładowany, nawet w normalnym trybie nauczania ciężko jest wyrobić pewne normy, dlatego to budzi moje największe obawy - czy da się nadrobić praktyczny materiał w ograniczonym czasie? Jak będą wyglądały zajęcia, dostępno...

Meditrans - Dentonet.pl
Sprzęt i serwis, które szanują Twój czas Lekarz

Nikogo już nie dziwi fakt, że obecnie najważniejszą walutą na świecie wcale nie są pieniądze, ale czas, którego nie da się cofnąć, dostać w prezencie czy kupić. Dla każdego z nas doba ma 24 h, a czas lekarza dentysty poświęcony pracy z pacjentem najc...

ROZWIŃ WIĘCEJ
Mariusz Oboda na rynku od 30 lat [WYWIAD] Lekarz

Blisko 30 lat na rynku stomatologicznym funkcjonuje najbardziej rozpoznawalny w kraju trener rozwoju praktyk stomatologicznych w Polsce - Mariusz Oboda. Rozmawiamy o tym, czym zajmuje się firma Oboda Group, ale też rynkowej konkurencji. ...

Karaś - Dentonet.pl
"W endodoncji zmieniło się wszystko, oprócz anatomii" [wywiad] Lekarz

Z dr. Bartłomiejem Karasiem – wykładowcą I Konferencji Dentonet Online – rozmawia Tomasz Hankiewicz. Leczenie kanałowe wiąże się z generowaniem aerozolu w trakcie wykonywanych procedur. Czy przy nowych zasadach funkcjonowania gabinetów, wynikających...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres