Dentonet
ASYSTA
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Praca asysty
Higiena stomatologiczna
Edukacja
Wokół gabinetu
Warto wiedzieć
Asysdent2

Słodycze, czyli ślepa miłość Polaków – jakie słodycze kupujemy najczęściej?

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Słodycze, czyli ślepa miłość Polaków – jakie słodycze kupujemy najczęściej?

Słodycze, czyli ślepa miłość Polaków – jakie słodycze kupujemy najczęściej?

Aż 96% Polaków kupuje słodycze. Ulubioną słodkością jest czekolada. Tylko co dziesiąty Polak przy zakupie słodyczy kieruje się ich składem. Co piąty badany nie kupuje słodyczy dzieciom – wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia.

Aż połowa Polaków (49%) przyznaje, że po słodycze sięga bez specjalnej okazji, tylko dlatego, że je lubi. Interesującym wydaje się fakt, że kobiety częściej sięgają po coś słodkiego w celu poprawy nastroju, a mężczyźni traktują słodycze jako przekąski dodające energii. Tylko 7% Polaków kupuje słodycze na prezent bądź nagrodę.

Kupując słodycze dla siebie najchętniej sięgamy po czekoladę. Częściej od batoników (30%) wybieramy wafelki (36%). Najmniej osób (6%) kupuje cukierki bez czekolady i lizaki (3%). – Czekolada to słodka przekąska, po którą sięgamy najchętniej, niezależnie od tego, czy kupujemy coś słodkiego dla siebie czy dla dzieci. Jej popularność z pewnością ma związek z tym, że jest ona traktowana częściowo jako służąca zdrowiu, gdyż zawiera magnez i poprawia nastrój. Ponadto, czekolada jest obecna w naszym życiu od wielu pokoleń i pojawiła się wcześniej niż wszelkiego rodzaju batony czy inne słodycze – komentuje Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

Słodycze kupujemy także dzieciom

22% badanych przyznaje, że w ogóle nie kupuje słodyczy dzieciom. Skłonność do kupowania słodyczy dzieciom rośnie z wiekiem. Procent osób nie kupujących dzieciom słodyczy zmniejsza się odpowiednio przy grupach wiekowych: 15-24 (28%), 25-34 (26%), 35-44 (18%) i 45-55 (16%). – Owa tendencja może być spowodowana tym, że osoby z niższej grupy wiekowej (zarówno 15-24, jak i 25-34) nie posiadają w ogóle lub posiadają małe lub bardzo małe dzieci, których dietę znacznie łatwiej jest kontrolować. Na tym etapie maluchy mają niewielki kontakt z rówieśnikami i nie podlegają tak silnie wpływom reklamy. Sytuacja wygląda nieco inaczej w przypadku starszych dzieci, które stykają się z rozmaitymi akcjami promocyjnymi producentów słodyczy, a także są pod większym wpływem grupy rówieśniczej. Wówczas rodzicom nie jest łatwo odmówić swoim pociechom słodyczy. Poza tym, nadal słodkości są częstym upominkiem wręczanym dzieciom – komentuje Paweł Jurowczyk z ARC Rynek i Opinia

Najważniejszym czynnikiem przy wyborze słodyczy okazuje się być wariant smakowy (31%). Polacy zwracają również bardzo dużą uwagę na cenę produktu (25%). Jeśli chodzi o nasze skłonności do zakupu nowych produktów, to co czwarty Polak ma zaufanie do słodyczy ulubionej marki. Taki sam odsetek badanych kieruje się rekomendacją najbliższych przy zakupie nieznanych dotąd słodkich produktów.

Które cukry szkodzą bardziej, jak często spożywamy cukier nawet o tym nie wiedząc, a także jaki jest wpływ cukru na stan zdrowia jamy ustnej – o tym wszystkim mówi w swojej prelekcji prof. Dorota Olczak-Kowalczyk, konsultant krajowy w dziedzinie stomatologii dziecięcej.

AF

Fot. annca, pixabay.com


POWIĄZANE ARTYKUŁY

mycie zębów - Dentonet.pl
1 listopada w USA - Dzień Mycia Zębów Asysta

W Polsce 1 listopada to nostalgiczny dzień Wszystkich Świętych. Tymczasem w Stanach Zjednoczonych obchodzi się wówczas Narodowy Dzień Mycia Zębów. Data tego wydarzenia – wbrew pozorom – wcale nie jest przypadkowa.Narodowy Dzień Mycia Zębów został wpr...

samopoczucie Polaków - Dentonet.pl
Samopoczucie Polaków na 3+, regularnie badają krew i... zęby Asysta

Polacy oceniają swoje codzienne samopoczucie na 3+ – zarówno stan zdrowia, jak i kondycję psychiczną oraz fizyczną. Regularne badania profilaktyczne, m.in. badania krwi oraz stomatologiczne, wykonuje co trzeci Polak a co dziesiąty w ogóle nie kontrol...

słodkie napoje - Dentonet.pl
Wysokie spożycie słodkich napojów wśród dzieci w Australii Lekarz

Według badań naukowców z University of Sydney, co siódme australijskie dziecko pije więcej niż dwie filiżanki słodkich napojów dziennie. Tym samym, dzieci te są trzykrotnie bardziej narażone na problemy ze zdrowiem jamy ustnej.Australijscy naukowcy m...

ROZWIŃ WIĘCEJ
cukier - Dentonet.pl
Czy cukier naprawdę powoduje próchnicę? Pacjent

Od lat nie cichnie dyskusja na temat cukru. Jego przeciwnicy obarczają go winą za nadwagę, cukrzycę, próchnicę, osteoporozę i wiele innych zaburzeń. Te krzywdzące oskarżenia zrodziły mity, które trzeba wreszcie obalić – uważa specjalista ds. żywienia...

oznakowanie żywności
Dentyści chcą wiedzieć, ile cukru dosypuje się do żywności Asysta

Australian Dental Association zaapelowało do producentów żywności, aby umieszczali na opakowaniach swoich produktów informację o ilości dodawanego do nich cukru i innych substancji słodzących.Jak wykazało badanie przeprowadzone przez naukowców z Geor...

słodycze - Dentonet.pl
Wielka Brytania: apel o dodatkowe oznakowanie słodyczy Asysta

The British Medical Association zaapelowało o wprowadzenie obowiązku umieszczania na opakowaniach słodyczy dodatkowych oznakowań, informujących m.in. o tym, że częste spożywanie słodyczy skutkuje próchnicą.Według danych National Health Service, w Wie...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres