Dentonet
PACJENT
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Leczenie zachowawcze i endodoncja
Protetyka i implantologia
Stomatologia estetyczna
Ortodoncja
Periodontologia
Higiena i zdrowie jamy ustnej

Profil Rzecznika Praw Pacjenta na Twitterze rozpoczął działalność

Publikacja:
Profil Rzecznika Praw Pacjenta na Twitterze rozpoczął działalność

Profil Rzecznika Praw Pacjenta na Twitterze rozpoczął działalność

Ruszył profil Rzecznika Praw Pacjenta na Twitterze. Bartłomiej Chmielowiec zachęca do śledzenia informacji na temat podejmowanych przez niego bieżących działań w obszarze ochrony praw pacjenta. Profil Rzecznika Praw Pacjenta na Twitterze ma charakter informacyjny. Znajdą się tutaj oprócz informacji dla pacjentów także niezbędne dane dla przedstawicieli mediów oraz informacje o najważniejszych wystąpieniach i spotkaniach Rzecznika z organami władzy publicznej oraz przedstawicielami systemu ochrony zdrowia. Rzecznik przypomina, że jest też dostępny na Facebooku i zachęca do kontaktu.
 
– Powszechnie obowiązujące przepisy prawa w sposób ścisły i komplementarny regulują sposób ochrony praw pacjenta i konkretnie wskazują organ stojący na straży tych praw – Rzecznika Praw Pacjenta – przypomina biuro rzecznika.
 
Rzecznik Praw Pacjenta został ustanowiony ustawą z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Na mocy art. 42 ust. 1 ww. ustawy, Rzecznik jest centralnym organem administracji rządowej właściwym w sprawach ochrony praw pacjenta określonych we wskazanej ustawie oraz w przepisach odrębnych i na mocy tej ustawy nazwa ta jest zastrzeżona. Rzecznik wykonuje swoje zadania przy pomocy Biura Rzecznika Praw Pacjenta.
 
Lokalni „Rzecznicy Praw Pacjenta” w szpitalach? TAK, ale…
 
Rzecznik Praw Pacjenta uważa za społecznie uzasadnione, aby w podmiotach prowadzących działalność leczniczą były zatrudniane osoby zajmujące się prawami pacjenta, jednakże nie mogą one używać nazwy Rzecznika Praw Pacjenta. Najstosowniejszą nazwą jaką można by było w przypadku takich osób zastosować – to Pełnomocnik ds. praw pacjenta.
   
Możliwości kontaktu
Ogólnopolska bezpłatna infolinia Rzecznika Praw Pacjenta:
800 – 190 – 590
(z tel. stacjonarnych i komórkowych)
czynna pn. – pt. w godz. 8.00 – 20.00

Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
ul. Młynarska 46
01-171 Warszawa


POWIĄZANE ARTYKUŁY

bol pozabiegowy
Ból pozabiegowy - jak przewidzieć go u pacjenta? Lekarz

Czynniki kliniczne, w tym nasilenie bólu przed i w trakcie leczenia kanałowego, mogą wskazywać na ryzyko wystąpienia pooperacyjnych dolegliwości bólowych bardziej niż cechy socjodemograficzne, takie jak rasa lub poziom dochodów. To wnioski płynące z ...

komunikacja1
RPP i CMKP będą kształcić m.in. z komunikacji i praw pacjenta Lekarz

Rzecznik Praw Pacjenta Bartłomiej Chmielowiec i dyrektor Centrum Medycznego Kształcenia Podyplomowego prof. Ryszard Gellert podpisali umowę o współpracy obu instytucji. Będzie ona dotyczyła m.in. edukacji personelu medycznego z zakresu praw pacjenta ...

ksztalcenie medykow
Rzecznik Praw Pacjenta chce zmian w kształceniu medyków Lekarz

Rzecznik Praw Pacjenta Bartłomiej Chmielowiec przedstawił swoje uwagi do projektu rozporządzenia ministra edukacji i nauki ws. standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu lekarza, lekarza dentysty, farmaceuty, pielęgniarki, położnej...

ROZWIŃ WIĘCEJ
inauguracja UMLUB
Lubelski Uniwersytet Medyczny rozpoczął nowy rok akademicki Lekarz

Około tysiąca osób rozpoczęło naukę na pierwszym roku studiów w Uniwersytecie Medycznym w Lublinie. Największą popularnością cieszyła się stomatologia, gdzie o jeden indeks walczyło 15 kandydatów. Uczelnia kształci łącznie 7 tys. studentów na 18 kier...

zdarzenia niepozadane
Rzecznik Praw Pacjenta powołał zespół ds. zdarzeń niepożądanych Lekarz

Rzecznik Praw Pacjenta powołał zespół ds. zdarzeń niepożądanych. Jego pierwsze spotkanie odbyło się 13 sierpnia br. Do zadań zespołu należy przygotowanie propozycji klasyfikacji zdarzeń niepożądanych, analiza i ocena stanu obecnego raportowania oraz ...

jak przygotowac pacjenta do leczenia ortodontycznego
Jak przygotować pacjenta do leczenia ortodontycznego? Asysta

Leczenie ortodontyczne staje się coraz bardziej popularne wśród pacjentów w różnym wieku. Kluczem do jego sukcesu jest odpowiednie przygotowanie pacjenta, które obejmuje nie tylko szczegółową diagnostykę, ale również wyleczenie wszystkich zębów i zmi...

Ryszard Kokot 1a
35 lat firmy Polkard – sposób na działalność Lekarz

Rozmowa z Ryszardem Kokotem – Prezesem Zarządu firmy Polkard Sp. z o.o Dentonet: Rok 1990 to w Polsce czas intensywnych zmian systemowych i gospodarczych – brak wypracowanych mechanizmów rynkowych, inflacja, niepewność prawa. Skąd pomysł na utworzen...

lekarze
NIL: spotkanie Rzeczników Praw Lekarza z całej Polski Lekarz

W siedzibie NIL odbyło się spotkanie Rzeczników Praw Lekarza z całej Polski. Dyskutowano m.in. o najważniejszych problemach zgłaszanych do rzeczników przez lekarzy i lekarzy dentystów. – Chcemy, by każdy z nas – rzeczników – miał poczucie zespołowo...

WIL
Wielkopolska Izba Lekarska ogłasza "Rok praw lekarza" Lekarz

Wielkopolska Izba Lekarska zainaugurowała akcję "Rok praw lekarza". Jest to szeroko zakrojona akcja informacyjno-edukacyjna, w ramach której - m.in. dzięki współpracy z Wielkopolską Izbą Adwokacką - organizowane będą różnego rodzaju aktywności mające...

Fundusz Kompensacyjny Zdarzen Medycznych
Fundusz Kompensacyjny Zdarzeń Medycznych rozpoczął działalność Lekarz

Przy Rzeczniku Praw Pacjenta rozpoczął działalność Fundusz Kompensacyjny Zdarzeń Medycznych. Jego głównym założeniem jest zapewnienie szybkiego i prostego trybu uzyskania rekompensaty finansowej przez osoby, które podczas pobytu w szpitalu doznały us...

prawa pacjenta
RPP: będą szkolenia z przestrzegania i ochrony praw pacjentów Lekarz

Rzecznik Praw Pacjenta planuje uruchomienie nowego projektu edukacyjnego, w ramach którego będą odbywały się szkolenia dla personelu medycznego z zakresu przestrzegania i ochrony praw pacjentów. Na początek przedstawiciele profesji medycznych są pros...