Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Marketing
Podatki
Prawo
Strefa relaksu
Technologie
Wiedza

Przyjmowanie małego pacjenta – zbuduj historię

Brak komentarzy | Publikacja:
Przyjmowanie małego pacjenta – zbuduj historię

Przyjmowanie małego pacjenta – zbuduj historię

Dzieci się nudzą, są niecierpliwe i głodne przygód. Stwierdzenia te stały się tylko frazesami, wypominanymi przy każdej okazji, gdy poruszany jest temat przyjmowania małych pacjentów. Jak przełożyć wiedzę nt. usposobienia dzieci na praktykę? Jak zacząć pracę z małym pacjentem, aby wykazał on zainteresowanie i był chętny do współpracy?
Odpowiedź jest prosta – buduj historie!

Dzieci kochają bajki. Wszystkie. Niezależnie od wieku, charakteru i usposobienia. Dlatego też budowanie historii jest jednym z lepszych pomysłów na urozmaicenie wizyty dziecka w gabinecie stomatologicznym.
Czy wystarczy opowiedzieć bajkę o Czerwonym Kapturku, Jasiu i Małgosi, albo Śpiącej Królewnie? Oczywiście, że nie. Opowieść musi być związana z wykonywanymi przez nas czynnościami. Niewątpliwie wymyślanie samemu historii może okazać się trudne, a nazywanie narzędzi stomatologicznych w sposób przyjazny dziecku wręcz niemożliwe. Skoro w ciągu dnia setki razy powtarzamy „zgłębnik…,lusterko…, ślinociąg”, to nagłe przestawienie się na język przyjazny dziecku okazuje się niesamowicie wymagające.
Jednak warto podjąć trud i opowiedzieć dziecku, że podczas używania ślinociągu poimy małe słonie – przecież dźwięk wydawany przez zasysaną ślinę do złudzenia przypomina picie przez słomkę (albo trąbę – jak kto woli). Ważne jest, żeby nasze historie brzmiały autentycznie, tak by dziecko było skłonne w nie uwierzyć. Dlatego też opłukiwanie ząbków wodą możemy nazwać podlewaniem kwiatków – w obu przypadkach mamy przecież do czynienia z wodą.

Dobra historia pozwoli nam wyegzekwować od dziecka konkretne zachowania np. konieczność siedzenia bez ruchu z otwartymi szeroko ustami podczas używania lampy polimeryzacyjnej. Powiedzmy dziecku, że będziemy zapalać małe lampeczki. Przypomnijmy przy tym, że lampki zapala się w nocy, kiedy wszyscy smacznie śpią, bez ruchu. Możemy poprosić, żeby mały pacjent też udawał przez chwilę że śpi. Może nawet chrapać byleby wykazał zainteresowanie i zaangażowanie.

A co, jeśli brakuje nam pomysłów? Jeśli po wykonaniu kilku wypełnień, leczenia kanałowego i ekstrakcji w naszej głowie nie ma już miejsca na miłą historię – skorzystajmy z gotowca. Są przecież psychologowie, copywriterzy i cały sztab ludzi, których głównym zadaniem jest opowiadanie historii. Tym bardziej, jeśli gotowiec ten dostępny jest za darmo!

Można go znaleźć na stronie www.pierwszawizyta.pl w strefie lekarza pod hasłem scenariusz wizyty.

Zachęcamy także do przeczytania:
Nie taki mały pacjent straszny…

 


POWIĄZANE ARTYKUŁY

dentysta - Dentonet.pl
Przyjmowanie lekarzy spoza UE na starych zasadach Lekarz

Posłowie z sejmowej komisji zdrowia nie zgodzili się na uproszczenie zasad w przyjmowaniu lekarzy spoza UE. Wyrażono za to poparcie dla zatrudniania ratowników medycznych spoza Unii. Przypomnijmy – złożony przez posłów PiS-u projekt ustawy zakładał ...

wyniki badań - Dentonet.pl
5 tys. interwencji Rzecznika Praw Pacjenta w placówkach Lekarz

Od 1 marca do 31 października 2020 r. biuro Rzecznika Praw Pacjenta podjęło 5 099 interwencji w placówkach medycznych. Pacjenci mieli w tym czasie problemy z kontaktem telefonicznymi z placówkami, dostępem do świadczeń medycznych oraz odmową wypisani...

tajemnica lekarska - Dentonet.pl
Jak przestrzegać w gabinecie prawa pacjenta do tajemnicy? Lekarz

Jak przypomina Rzecznik Praw Pacjenta, każdy pacjent ma prawo do zachowania w tajemnicy informacji z nim związanych, a uzyskanych w związku z wykonywaniem zawodu medycznego. Dotyczy to wszystkich osób wykonujących zawód medyczny i udzielających świad...

ROZWIŃ WIĘCEJ
dokumentacja medyczna - Dentonet.pl
Udostępnianie dokumentacji po śmierci pacjenta Lekarz

Rzecznik Praw Pacjenta przypomina zasady udostępniania dokumentacji medycznej po śmierci pacjenta. Ogólna zasada mówi, że dokumentację medyczną należy udostępniać osobie bliskiej, chyba że udostępnieniu sprzeciwi się inna osoba bliska lub sprzeciwił ...

leczenie osób w kryzysie psychicznym - Dentonet.pl
Leczenie stomatologiczne a problemy psychiczne pacjenta Lekarz

Do Rzecznika Praw Pacjenta wpłynęła informacja, że część pacjentów doświadczających kryzysu psychicznego jest odsyłana przez lekarzy dentystów do lekarza psychiatry po zaświadczenie o możliwości zastosowania w ich przypadku znieczulenia. Rzecznik Pra...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Każdy komentarz zostanie poddany moderacji