Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Przyjmowanie małego pacjenta – zbuduj historię

Brak komentarzy | Publikacja:
Przyjmowanie małego pacjenta – zbuduj historię

Przyjmowanie małego pacjenta – zbuduj historię

Dzieci się nudzą, są niecierpliwe i głodne przygód. Stwierdzenia te stały się tylko frazesami, wypominanymi przy każdej okazji, gdy poruszany jest temat przyjmowania małych pacjentów. Jak przełożyć wiedzę nt. usposobienia dzieci na praktykę? Jak zacząć pracę z małym pacjentem, aby wykazał on zainteresowanie i był chętny do współpracy?
Odpowiedź jest prosta – buduj historie!

Dzieci kochają bajki. Wszystkie. Niezależnie od wieku, charakteru i usposobienia. Dlatego też budowanie historii jest jednym z lepszych pomysłów na urozmaicenie wizyty dziecka w gabinecie stomatologicznym.
Czy wystarczy opowiedzieć bajkę o Czerwonym Kapturku, Jasiu i Małgosi, albo Śpiącej Królewnie? Oczywiście, że nie. Opowieść musi być związana z wykonywanymi przez nas czynnościami. Niewątpliwie wymyślanie samemu historii może okazać się trudne, a nazywanie narzędzi stomatologicznych w sposób przyjazny dziecku wręcz niemożliwe. Skoro w ciągu dnia setki razy powtarzamy „zgłębnik…,lusterko…, ślinociąg”, to nagłe przestawienie się na język przyjazny dziecku okazuje się niesamowicie wymagające.
Jednak warto podjąć trud i opowiedzieć dziecku, że podczas używania ślinociągu poimy małe słonie – przecież dźwięk wydawany przez zasysaną ślinę do złudzenia przypomina picie przez słomkę (albo trąbę – jak kto woli). Ważne jest, żeby nasze historie brzmiały autentycznie, tak by dziecko było skłonne w nie uwierzyć. Dlatego też opłukiwanie ząbków wodą możemy nazwać podlewaniem kwiatków – w obu przypadkach mamy przecież do czynienia z wodą.

Dobra historia pozwoli nam wyegzekwować od dziecka konkretne zachowania np. konieczność siedzenia bez ruchu z otwartymi szeroko ustami podczas używania lampy polimeryzacyjnej. Powiedzmy dziecku, że będziemy zapalać małe lampeczki. Przypomnijmy przy tym, że lampki zapala się w nocy, kiedy wszyscy smacznie śpią, bez ruchu. Możemy poprosić, żeby mały pacjent też udawał przez chwilę że śpi. Może nawet chrapać byleby wykazał zainteresowanie i zaangażowanie.

A co, jeśli brakuje nam pomysłów? Jeśli po wykonaniu kilku wypełnień, leczenia kanałowego i ekstrakcji w naszej głowie nie ma już miejsca na miłą historię – skorzystajmy z gotowca. Są przecież psychologowie, copywriterzy i cały sztab ludzi, których głównym zadaniem jest opowiadanie historii. Tym bardziej, jeśli gotowiec ten dostępny jest za darmo!

Można go znaleźć na stronie www.pierwszawizyta.pl w strefie lekarza pod hasłem scenariusz wizyty.

Zachęcamy także do przeczytania:
Nie taki mały pacjent straszny…

 


POWIĄZANE ARTYKUŁY

Konferencja Mistrzów 15
Jak odkryć potrzebę pacjenta, o której on sam nie wie? Lekarz

- Rolą stomatologa jest ukazanie pacjentowi dostępnych rezultatów terapii, których on sam nie jest w stanie sam sobie wyobrazić - przekonuje dr Magdalena Żywicka, lekarz stomatolog, jeden z wykładowców 1 Konferencji Mistrzów Stomatologii (12-14 paźdz...

fluor - Dentonet.pl
Jak stosować fluor u małego dziecka? Wskazówki ekspertów Asysta

Specjaliści podkreślają, że stosowanie fluoru jest potwierdzone w badaniach naukowych jako skuteczne w zapobieganiu próchnicy. Dlatego powinien on być obecny w pastach do zębów używanych w każdym wieku. Faktem jednak jest, że stosowanie fluoru musi o...

licówki - Dentonet.pl
Ceramiczne czy kompozytowe? Jakie licówki dla pacjenta? Lekarz

–  Licówki te są uzupełnieniami dopełniającymi się. To nie może być tak, że jedno rozwiązanie jest zdecydowanie lepsze od drugiego – mówią zgodnie dr n. med. Piotr Okoński oraz dr n. med. Marcin Aluchna, lekarze stomatolodzy, wykładowcy wielu konfere...

ROZWIŃ WIĘCEJ
dentysta - Dentonet.pl
Przyjmowanie lekarzy spoza UE na starych zasadach Lekarz

Posłowie z sejmowej komisji zdrowia nie zgodzili się na uproszczenie zasad w przyjmowaniu lekarzy spoza UE. Wyrażono za to poparcie dla zatrudniania ratowników medycznych spoza Unii. Przypomnijmy – złożony przez posłów PiS-u projekt ustawy zakładał ...

quino al 8gWEAAXJjtI unsplash
800 190 590 - Telefoniczna Informacja Pacjenta od NFZ-u Pacjent

13 listopada w całym kraju, we wszystkich oddziałach wojewódzkich NFZ-u, ruszyła Telefoniczna Informacja Pacjenta – jeden wspólny numer telefonu dla Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta. 800 190 590 to dotychczasowy numer b...

miejsce1
Wakacyjny konkurs fotograficzny Dentonetu: historie zwycięzców Lekarz

- Zdjęcie zostało wykonane w Islandii, w Górach Tęczowych. Misiek leciał z nami na Islandię z myślą o konkursie foto. Zrobiliśmy mu mnóstwo zdjęć i uznaliśmy, że to jest najlepsze - mówił zwycięzca ubiegłorocznego wakacyjnego konkursu fotograficznego...

Konferencja Mistrzów Stomatologii
Nieuświadomione potrzeby pacjenta stomatologicznego Lekarz

- Lekarze mierzą się z wyzwaniami. Ogromnym ułatwieniem są zdobycze technologii, natomiast największym wyzwaniem są rosnące oczekiwania pacjentów - mówi dr Magdalena Żywicka, jeden z wykładowców Konferencji Mistrzów Stomatologii (12-14 października, ...

dokumentacja medyczna - Dentonet.pl
Udostępnianie dokumentacji po śmierci pacjenta Lekarz

Rzecznik Praw Pacjenta przypomina zasady udostępniania dokumentacji medycznej po śmierci pacjenta. Ogólna zasada mówi, że dokumentację medyczną należy udostępniać osobie bliskiej, chyba że udostępnieniu sprzeciwi się inna osoba bliska lub sprzeciwił ...

środki ochrony - Dentonet.pl
Lublin: Hospicjum dla Dzieci im. Małego Księcia prosi o pomoc Lekarz

Lubelskie Hospicjum dla Dzieci im. Małego Księcia prosi o przekazywanie środków ochrony osobistej, niezbędnych do wznowienia pracy poradni stomatologicznej dla dzieci z niepełnosprawnościami. Poradnia stomatologiczna przy lubelskim hospicjum działa ...

miejsce5
Wakacyjny konkurs fotograficzny: historie zwycięskich zdjęć Lekarz

- To zdjęcie powstało bardzo spontanicznie. Zatrzymaliśmy się w trakcie powrotu po wojażach na motorze w górach, żeby uchwycić przepiękny zachód słońca - powiedziała Agnieszka Woźniak, jedna z laureatek wakacyjnego konkursu fotograficznego 2018. Zapr...

Tomasz Dzieniakowski
Higienistka najlepiej zna pacjenta - mówi dr Dzieniakowski Asysta

W krajach wyżej rozwiniętych standardem jest, że wszystkie zabiegi zaczynają się profesjonalną higienizacją. Rola higienistki stomatologicznej w gabinecie jest ogromna. - Higienistka znacznie precyzyjniej ocenia stan jamy ustnej niż lekarz, bo podcza...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Każdy komentarz zostanie poddany moderacji