Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Marketing
Podatki
Prawo
Strefa relaksu
Technologie
Wiedza

Gdy twój personel nie chce wysilać się w pracy…

Brak komentarzy | Publikacja:
Gdy twój personel nie chce wysilać się w pracy…

Gdy twój personel nie chce wysilać się w pracy…

Wielu szefów i managerów narzeka, że ich pracownicy nie chcą się angażować w pracę lub nie stają w niej na wysokości zadania. Nie zawsze jednak wynika to z ich złej woli lub lenistwa – często potrzeba właściwego do nich podejścia. Bardzo ważne jest odpowiednie motywowanie pracowników (a jest to działanie, które wielu pracodawców pomija, choć jest to ich ważną rolą i zadaniem). Rzadko zdarzają się pracownicy, którzy motywują się sami. Co więcej – nie każdy jest wrażliwy na te same bodźce. Dlatego dobry kierownik zespołu powinien potrafić rozpoznać, w jaki sposób trafić do danej osoby (jakie ma ona wewnętrzne potrzeby czy cele), by ją wzmocnić i zachęcić do bardziej wydajnej pracy czy intensywniejszego zaangażowania. Zdarza się również, że te wewnętrzne potrzeby są złożone lub jest ich kilka.

Powszechnie sądzi się, że wynagrodzenie czy premie finansowe to główny czynnik motywujący. Wbrew pozorom niekoniecznie, ponieważ często pracownicy bardziej skłonni są pracować w miejscu, gdzie panuje dobra, przyjazna atmosfera niż w takim, gdzie są jedynie wysokie wynagrodzenia. Jednym z bardziej skutecznych sposobów motywowania jest docenianie czyjejś pracy, zauważenie podejmowanych wysiłków, psychiczne wspieranie, pochwały czy też zachęcanie do bardziej wydajnej pracy poprzez wskazanie potencjału i możliwości danej osoby. Warto również mieć świadomość, że postawa, styl pracy i zachowanie pracodawcy (czy kierownika) ma bardzo duże znaczenie motywujące, np. to czy robi coś, co warto naśladować, czy sam jest wystarczająco zaangażowany w to, co robi, w jaki sposób rozmawia z pracownikami (czy gasi czy zapala do działania).

Na czym polega proces motywowania? Warto zwrócić uwagę na kilka elementów:
– wzbudzanie energii do działania;
– pokazywanie celu, na który skierowane mają być starania i wysiłki oraz korzyści z jego osiągnięcia;
– zwracanie uwagi na istotne elementy pracy bez nadmiernej koncentracji na mało znaczących drobiazgach;
– konsekwencję w postępowaniu.

Okazuje się, że zwykle wysokość wynagrodzeń nie idzie wcale w parze z poziomem zaangażowania i wydajności pracowników. Kluczową rolę spełnia ich satysfakcja z pracy, która dopiero powiązana z wynagrodzeniami przynosi oczekiwane rezultaty.

BZ


 


POWIĄZANE ARTYKUŁY

COVID-19 - Dentonet.pl
Uczelnie medyczne przeszkolą personel w walce z COVID? Lekarz

Minister edukacji i nauki zaapelował do rektorów uczelni medycznych o prowadzenie z wykorzystaniem Centrów Symulacji Medycznej szkoleń dla personelu dotyczących pomocy chorym na COVID-19. Zaleca też, by centra te udostępniać dla ćwiczeń i krótkich ku...

zagrożenia w pracy higienistki - Dentonet.pl
Zagrożenia w pracy higienistki – jak się zabezpieczyć? Asysta

Asystentki i higienistki stomatologiczne są narażone w miejscu pracy nie tylko na kontakt ze szkodliwymi drobnoustrojami, ale także na nieszczęśliwe wypadki, które mogą skutkować uszczerbkiem na zdrowiu. We wszystkich tych sytuacjach pomocne może oka...

ZUS - Dentonet.pl
Zakład Ubezpieczeń Społecznych chce rozliczać składki za firmy Lekarz

Zakład Ubezpieczeń Społecznych chce zdjąć z przedsiębiorców i pracodawców obowiązki związane z rozliczaniem składek. ZUS weźmie na siebie odpowiedzialność za te rozliczenia. Takie wnioski płyną z przyjętego przez Zarząd ZUS planu w zakresie kluczowy...

ROZWIŃ WIĘCEJ
szkolne gabinety stomatologiczne - Dentonet.pl
MZ o pracy szkolnych gabinetów stomatologicznych Lekarz

Wiceminister zdrowia Waldemar Kraska odpowiedział na interpelację posłanki Urszuli Nowogórskiej w sprawie szkolnych gabinetów stomatologicznych. Poinformował, że wychodząc naprzeciw potrzebom świadczeniodawców, planowane jest elastyczne kształtowanie...

Meditrans - Dentonet.pl
Sprzęt i serwis, które szanują Twój czas Lekarz

Nikogo już nie dziwi fakt, że obecnie najważniejszą walutą na świecie wcale nie są pieniądze, ale czas, którego nie da się cofnąć, dostać w prezencie czy kupić. Dla każdego z nas doba ma 24 h, a czas lekarza dentysty poświęcony pracy z pacjentem najc...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Każdy komentarz zostanie poddany moderacji