Gdy twój personel nie chce wysilać się w pracy…
Gdy twój personel nie chce wysilać się w pracy…
Wielu szefów i managerów narzeka, że ich pracownicy nie chcą się angażować w pracę lub nie stają w niej na wysokości zadania. Nie zawsze jednak wynika to z ich złej woli lub lenistwa – często potrzeba właściwego do nich podejścia. Bardzo ważne jest odpowiednie motywowanie pracowników (a jest to działanie, które wielu pracodawców pomija, choć jest to ich ważną rolą i zadaniem). Rzadko zdarzają się pracownicy, którzy motywują się sami. Co więcej – nie każdy jest wrażliwy na te same bodźce. Dlatego dobry kierownik zespołu powinien potrafić rozpoznać, w jaki sposób trafić do danej osoby (jakie ma ona wewnętrzne potrzeby czy cele), by ją wzmocnić i zachęcić do bardziej wydajnej pracy czy intensywniejszego zaangażowania. Zdarza się również, że te wewnętrzne potrzeby są złożone lub jest ich kilka.
Powszechnie sądzi się, że wynagrodzenie czy premie finansowe to główny czynnik motywujący. Wbrew pozorom niekoniecznie, ponieważ często pracownicy bardziej skłonni są pracować w miejscu, gdzie panuje dobra, przyjazna atmosfera niż w takim, gdzie są jedynie wysokie wynagrodzenia. Jednym z bardziej skutecznych sposobów motywowania jest docenianie czyjejś pracy, zauważenie podejmowanych wysiłków, psychiczne wspieranie, pochwały czy też zachęcanie do bardziej wydajnej pracy poprzez wskazanie potencjału i możliwości danej osoby. Warto również mieć świadomość, że postawa, styl pracy i zachowanie pracodawcy (czy kierownika) ma bardzo duże znaczenie motywujące, np. to czy robi coś, co warto naśladować, czy sam jest wystarczająco zaangażowany w to, co robi, w jaki sposób rozmawia z pracownikami (czy gasi czy zapala do działania).
Na czym polega proces motywowania? Warto zwrócić uwagę na kilka elementów:
– wzbudzanie energii do działania;
– pokazywanie celu, na który skierowane mają być starania i wysiłki oraz korzyści z jego osiągnięcia;
– zwracanie uwagi na istotne elementy pracy bez nadmiernej koncentracji na mało znaczących drobiazgach;
– konsekwencję w postępowaniu.
Okazuje się, że zwykle wysokość wynagrodzeń nie idzie wcale w parze z poziomem zaangażowania i wydajności pracowników. Kluczową rolę spełnia ich satysfakcja z pracy, która dopiero powiązana z wynagrodzeniami przynosi oczekiwane rezultaty.
BZ
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Obchodzenie świąt Bożego Narodzenia w gabinecie dentystycznym to nie tylko coś, co warto robić ze względu na pracowników – to także okazja (najbardziej odpowiednia w roku), aby poinformować zespół, jak bardzo doceniasz jego wkład w działania praktyki...
Ogólnopolski Związek Zawodowy Lekarzy zwróci się do posłów, aby podczas prac nad zmianami w Kodeksie Karnym zablokowali proponowane przez rząd zmiany w art. 155, wprowadzające dużo ostrzejsze kary dla lekarzy za błędy medyczne. Przypomnijmy – 22 lut...
Wymiary osobowości modelu zwanego „Wielką Piątką”, takie jak ugodowość, sumienność oraz potencjalna skłonność do zachowań neurotycznych, mogą być powiązane z wyborem zawodu wykonywanego w branży stomatologicznej. Taki wniosek płynie z badania, któreg...
- Młodzi lekarze chcą się rozwijać i dobrze wykonywać swoją pracę, ale chcą mieć również czas dla rodziny - mówił Łukasz Jankowski, prezes Naczelnej Rady Lekarskiej, podczas konferencji "Szczyt Zdrowie 2022". Jednym z najważniejszych zadań NRL nowej ...
Rzecznik Praw Pacjenta przypomina, że prawo pacjenta do poszanowania godności musi być respektowane również przez personel niemedyczny podmiotu leczniczego, np. przez pracownika rejestracji. Godność to wartość podniesiona do rangi konstytucyjnej, ch...
Blisko 60% badanych deklaruje, że w tym sezonie nie przyjmie szczepionki przeciwko grypie. Najczęściej wymienianym powodem takiej decyzji są ewentualne powikłania po szczepieniu – wynika z badania UCE RESEARCH i SYNO Poland. W tegorocznym sezonie je...
Uniwersytet Medyczny w Białymstoku ogłosił dodatkową rekrutację na studia na trzech kierunkach - w tym na kierunku "higiena stomatologiczna". Jak czytamy, dodatkowa rekrutacja potrwa do 29 sierpnia br. Do tego czasu należy dokonać elektronicznej rej...
Pilna modyfikacja bazy pytań oraz usunięcie z bazy wszystkich wariantów odpowiedzi, a w dłuższej perspektywie czasu całkowita rezygnacja z bazy pytań, zastąpienie jej sylabusem zawierającym dokładny wykaz zagadnień, a także podniesienie progu koniecz...
Z artykułu opublikowanego w październikowym wydaniu czasopisma „BDJ In Practice” wynika, że podczas pandemii COVID-19 stomatolodzy coraz częściej spotykają się z przypadkami przemocy domowej u swoich pacjentów. Aby udzielić pomocy, dentyści powinni u...
Pod koniec leczenia ortodontycznego będziesz mieć cudowny uśmiech, a co najważniejsze - poprawi się stan zdrowia Twojej jamy ustnej. Jednak, aby osiągnąć ten cel i zapewnić niesamowite rezultaty, trzeba przejść wielomiesięczną drogę z aparatem ortodo...
Dolnośląski oddział wojewódzki NFZ-u we Wrocławiu szuka podmiotu zainteresowanego udzielaniem świadczeń stomatologicznych w dentobusie. 3 sierpnia 2021 r. zostało ogłoszone postępowanie konkursowe poprzedzające zawarcie umowy o udzielanie świadczeń ...