Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Gdy twój personel nie chce wysilać się w pracy…

Brak komentarzy | Publikacja:
Gdy twój personel nie chce wysilać się w pracy…

Gdy twój personel nie chce wysilać się w pracy…

Wielu szefów i managerów narzeka, że ich pracownicy nie chcą się angażować w pracę lub nie stają w niej na wysokości zadania. Nie zawsze jednak wynika to z ich złej woli lub lenistwa – często potrzeba właściwego do nich podejścia. Bardzo ważne jest odpowiednie motywowanie pracowników (a jest to działanie, które wielu pracodawców pomija, choć jest to ich ważną rolą i zadaniem). Rzadko zdarzają się pracownicy, którzy motywują się sami. Co więcej – nie każdy jest wrażliwy na te same bodźce. Dlatego dobry kierownik zespołu powinien potrafić rozpoznać, w jaki sposób trafić do danej osoby (jakie ma ona wewnętrzne potrzeby czy cele), by ją wzmocnić i zachęcić do bardziej wydajnej pracy czy intensywniejszego zaangażowania. Zdarza się również, że te wewnętrzne potrzeby są złożone lub jest ich kilka.

Powszechnie sądzi się, że wynagrodzenie czy premie finansowe to główny czynnik motywujący. Wbrew pozorom niekoniecznie, ponieważ często pracownicy bardziej skłonni są pracować w miejscu, gdzie panuje dobra, przyjazna atmosfera niż w takim, gdzie są jedynie wysokie wynagrodzenia. Jednym z bardziej skutecznych sposobów motywowania jest docenianie czyjejś pracy, zauważenie podejmowanych wysiłków, psychiczne wspieranie, pochwały czy też zachęcanie do bardziej wydajnej pracy poprzez wskazanie potencjału i możliwości danej osoby. Warto również mieć świadomość, że postawa, styl pracy i zachowanie pracodawcy (czy kierownika) ma bardzo duże znaczenie motywujące, np. to czy robi coś, co warto naśladować, czy sam jest wystarczająco zaangażowany w to, co robi, w jaki sposób rozmawia z pracownikami (czy gasi czy zapala do działania).

Na czym polega proces motywowania? Warto zwrócić uwagę na kilka elementów:
– wzbudzanie energii do działania;
– pokazywanie celu, na który skierowane mają być starania i wysiłki oraz korzyści z jego osiągnięcia;
– zwracanie uwagi na istotne elementy pracy bez nadmiernej koncentracji na mało znaczących drobiazgach;
– konsekwencję w postępowaniu.

Okazuje się, że zwykle wysokość wynagrodzeń nie idzie wcale w parze z poziomem zaangażowania i wydajności pracowników. Kluczową rolę spełnia ich satysfakcja z pracy, która dopiero powiązana z wynagrodzeniami przynosi oczekiwane rezultaty.

BZ


 


POWIĄZANE ARTYKUŁY

COVID-19 - Dentonet.pl
Uczelnie medyczne przeszkolą personel w walce z COVID? Lekarz

Minister edukacji i nauki zaapelował do rektorów uczelni medycznych o prowadzenie z wykorzystaniem Centrów Symulacji Medycznej szkoleń dla personelu dotyczących pomocy chorym na COVID-19. Zaleca też, by centra te udostępniać dla ćwiczeń i krótkich ku...

testy na koronawirusa - Dentonet.pl
"Cały personel medyczny musi mieć powszechny dostęp do testów" Lekarz

Prezydium Naczelnej Rady Lekarskiej zaapelowało o jak najszersze zapewnienie dostępności testów na obecność SARS-CoV-2 personelowi medycznemu w kraju. – Dostępność do tych testów powinna być powszechna w odniesieniu do personelu medycznego uczestnicz...

szczepienia na koronawirusa - Dentonet.pl
UK: cały personel gabinetów szczepiony priorytetowo Lekarz

Wielka Brytania należy do tych państw świata, w których szczepienia przeciw COVID-19 rozpoczęto najwcześniej. Już 8 grudnia zaszczepiono pierwszą obywatelkę Zjednoczonego Królestwa, 91-letnią Margaret Keenan. Do tej pory szczepionkę przyjęło 1,5 mln ...

ROZWIŃ WIĘCEJ
telefoniczna informacja pacjenta - Dentonet.pl
Samorząd chce opracowania standardów dla udzielania teleporad Lekarz

- Pandemia koronawirusa COVID-19 ukazała, jak istotna dla systemu opieki zdrowotnej, w tym dla ochrony pacjentów oraz personelu medycznego, jest możliwość udzielania świadczeń zdrowotnych za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łąc...

Glimbax
Ty i Twój aparat ortodontyczny w "związku idealnym" Pacjent

Pod koniec leczenia ortodontycznego będziesz mieć cudowny uśmiech, a co najważniejsze - poprawi się stan zdrowia Twojej jamy ustnej. Jednak, aby osiągnąć ten cel i zapewnić niesamowite rezultaty, trzeba przejść wielomiesięczną drogę z aparatem ortodo...

szczepionka na koronawirusa - Dentonet.pl
COVID: personel medyczny szczepiony w pierwszej kolejności Lekarz

Ministerstwo zdrowia poinformowało, że na podstawie oceny ryzyka zakażenia, poważnego zachorowania, a także śmierci oraz włączając ryzyko społeczno-ekonomiczne i ryzyko transmisji, pracownicy sektora ochrony zdrowia będą szczepieni na COVID-19 w pier...

szczepionki - Dentonet.pl
Zgłoś personel gabinetu do szczepień przeciw COVID! Lekarz

Trwają zgłoszenia priorytetowej grupy „zero” do szczepień przeciw COVID-19. Do 28 grudnia 2020 r. szpitale węzłowe zbierają dane personelu medycznego i niemedycznego, który zostanie zaszczepiony w specjalnie przygotowanych placówkach. Za zebranie lis...

dentystka - Dentonet.pl
"Personel medyczny nie jest odpowiedzialny za rozwój epidemii" Lekarz

W odpowiedzi na szerzące się w ostatnich dniach twierdzenia o tym, że lekarze i personel medyczny są współodpowiedzialni za rozszerzanie się epidemii koronawirusa Naczelna Rada Lekarska opublikowała komunikat, w którym stanowczo podkreśla, że przypis...

Radosław Lubczyk - Dentonet.pl
Koszalin: poseł-dentysta chce leczyć niepełnosprawnych Lekarz

Radosław Lubczyk – poseł Klubu Parlamentarnego Koalicja Polska-PSL UED, z zawodu lekarz dentysta – zadeklarował na Twitterze, że jeśli dyrekcji szpitala w Koszalinie, gdzie do niedawna funkcjonowała jedyna w regionie poradnia stomatologiczna dla niep...

leczenie implantoprotetyczne - Dentonet.pl
Kto chce leczyć w gminie Łyse? Konkurs NFZ-u Lekarz

Mazowiecki oddział wojewódzki NFZ-u ogłosił uzupełniające postępowanie konkursowe w sprawie zawarcia umów o udzielanie świadczeń ogólnostomatologicznych w gminie Łyse.Harmonogram postępowań konkursowych:Ogłoszenie postępowania – 25.03.2019 r.Termin s...

Meditrans - Dentonet.pl
Sprzęt i serwis, które szanują Twój czas Lekarz

Nikogo już nie dziwi fakt, że obecnie najważniejszą walutą na świecie wcale nie są pieniądze, ale czas, którego nie da się cofnąć, dostać w prezencie czy kupić. Dla każdego z nas doba ma 24 h, a czas lekarza dentysty poświęcony pracy z pacjentem najc...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Każdy komentarz zostanie poddany moderacji