Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

„Dziel się uśmiechem” – 8. edycja zakończona

Publikacja:
„Dziel się uśmiechem” – 8. edycja zakończona

„Dziel się uśmiechem” – 8. edycja zakończona

Zakończenie roku szkolnego to czas podsumowań wyników szkolnych, ale także realizacji kolejnej edycji programu edukacyjnego Dziel się uśmiechem. Dzięki 8. już odsłonie inicjatywy kolejne tysiące uczniów z całej Polski poznało 4 kroki dla zdrowych i czystych zębów, dzięki którym będą mogli prawidło dbając o uśmiech również w wakacje!

„Szczotkuj, czyść, żuj, kontroluj” – przez cały rok szkolny prawie 100 000 uczniów klas I-VI z ponad 740 szkół podstawowych wzięło udział w wyjątkowych lekcjach poświęconych prawidłowej higienie jamy ustnej. Ogólnopolska inicjatywa realizowana jest od 2013 roku przez Polski Czerwony Krzyż oraz firmę Mars Polska. Program od samego początku wspierają też partnerzy merytoryczni – Polskie Towarzystwo Stomatologiczne oraz Polskie Towarzystwo Stomatologii Dziecięcej. Do tej pory programem zostało objętych łącznie ponad 700 tys. uczniów. W ramach działań edukacyjnych dzieci, poza poznaniem 4 kroków dla zdrowych i czystych zębów, dowiadywały się m.in. czym jest próchnica, skąd się bierze i jak jej zapobiegać oraz dlaczego warto żuć bezcukrową gumę. Ambasadorką programu już po raz drugi była Magdalena Różczka – aktorka i działaczka społeczna.

Cieszę się, że po raz kolejny mogłam zaangażować się w tak wyjątkową i ważną inicjatywę. Przez ostatni rok, w związku z  pandemią, temat dbania o higienę jamy ustnej często schodził na dalszy plan. Wizyty kontrolne u dentysty bywały odwoływane. W naturalny sposób uwaga wszystkich skupiała się na innych obszarach związanych ze zdrowiem. Na szczęście, dzięki programowi „Dziel się uśmiechem” mogliśmy przypominać dzieciom i ich rodzicom, że zdrowia zębów nie można zaniedbywać, bo ich stan przekłada się na funkcjonowanie całego organizmu – mówi Magdalena Różczka, ambasadorka programu „Dziel się uśmiechem”.

DSU grafika

Rok szkolny 2020/2021 był w dużej mierze okresem nauczania zdalnego, co stanowiło wyzwanie zarówno dla opiekunów, jak i dzieci. Pomimo pandemii i utrudnień z nią związanych, dzięki zaangażowaniu koordynatorów programu oraz rzeszy nauczycieli, udało się zrealizować kolejną już edycję programu. W szkołach podstawowych, które dołączyły do akcji, nauczyciele prowadzili cykl zajęć edukacyjnych. Odbywały się one zarówno w szkole, jak i w formie nauczania online.  

Ubiegły rok nie był łatwy, jednak to nie zniechęciło nauczycieli i koordynatorów do pełnego zaangażowania w program i realizacji lekcji poświęconych higienie jamy ustnej. To właśnie te pozytywne reakcje na „Dziel się uśmiechem” zachęcają nas od wielu lat do kontynuowania programu w kolejnych edycjach. Widzimy, że temat profilaktyki próchnicy jest cały czas aktualny i potrzebny, W tym roku w akcję zaangażowało się wielu koordynatorów PCK i ponad 740 szkół. To dzięki nim możemy mówić o sukcesie 8. edycji programu, za co im bardzo dziękujemy – mówi Małgorzata Szukała, kierownik działu promocji i pozyskiwania dochodów w biurze zarządu głównego Polskiego Czerwonego Krzyża.

DSU Infografika

Program w całości finansuje Mars Polska, co roku przekazując na jego realizację 1% ze sprzedaży bezcukrowych gum Orbit w okresie od września do października. – Próchnica w Polsce dotyka ponad 80% dzieci w wieku szkolnym. W Mars chcemy wywoływać uśmiech, stąd nasze wieloletnie zaangażowanie w program „Dziel się uśmiechem” promujący prawidłową higienę jamy ustnej. Jako firma odpowiedzialna społecznie również w pandemii nie przestaliśmy realizować naszych działań edukacyjnych i dostosowaliśmy je do bieżącej sytuacji. Tegoroczne doświadczenia to dla nas wiedza na przyszłość, z której korzystamy przy planowaniu kolejnej edycji, do której już teraz zapraszamy – mówi Daria Kulińska, dyrektor ds. korporacyjnych Mars Polska.

Informacja prasowa


POWIĄZANE ARTYKUŁY

Magdalena Różczka - Dentonet.pl
"Dziel się Uśmiechem" - siódma edycja akcji zakończona Pacjent

20 marca – w Światowy Dzień Zdrowia Jamy Ustnej – firma Mars Polska oraz Polski Czerwony Krzyż oficjalnie zakończyły 7. edycję ogólnopolskiego programu edukacyjnego „Dziel się Uśmiechem”. W ramach akcji blisko 100 000 uczniów z 680 szkół podstawowych...

Ekspertki Sensodyne - Dentonet.pl
Ekspertki Sensodyne - trwa trzecia już edycja akcji Asysta

Trwa trzecia odsłona akcji Ekspertki Sensodyne, organizowanej przez firmę GSK – właściciela takich marek, jak Sensodyne, Parodontax i Corega. To zaszczytne miano nosi już ponad 830 higienistek stomatologicznych - dołącz do tego grona, a pakiet produk...

repetitio est - Dentonet.pl
Ruszyła II edycja programu edukacyjnego „Repetitio est...” Lekarz

Po sukcesie I edycji przyszła pora na drugą odsłonę programu edukacyjnego „Repetitio est...” skierowanego do lekarzy dentystów, higienistek i asystentek stomatologicznych, a także studentów stomatologii. Na stronie https://repetitioest.pl/ dostępne s...

ROZWIŃ WIĘCEJ
Z usmiechem przez zycie
10 lat funkcjonowania Fundacji "Z uśmiechem przez życie" Lekarz

Fundacja "Z uśmiechem przez życie" - zajmująca się zwiększaniem świadomości i działaniami profilaktycznymi w kierunku raka jamy ustnej - obchodzi 10-lecie istnienia. Przy tej okazji prezentuje ona 10 faktów na temat swojego funkcjonowania. - Początk...

Ekspertki Sensodyne 1
Ty też możesz zostać Ekspertką Sensodyne! Trwa kolejna edycja akcji Asysta

Trwa kolejna edycja akcji Ekspertki Sensodyne, organizowanej przez firmę GSK – właściciela znanych na całym świecie marek produktów do higieny jamy ustnej, takich jak Sensodyne, Parodontax i Corega. Do programu dołączyło już ponad 1600 higienistek st...