Polska mówi #aaa! Trwa kolejna edycja kampanii PTS-u
Polska mówi #aaa! Trwa kolejna edycja kampanii PTS-u
Choć Światowy Dzień Zdrowia Jamy Ustnej oficjalnie obchodzony jest 20 marca, to tak naprawdę przez cały miesiąc odbywają się wydarzenia organizowane w ramach kampanii „Polska mów aaa”.
Inicjatorem kampanii „Polska mówi aaa” jest Polskie Towarzystwo Stomatologiczne, wspierane przez partnerów instytucjonalnych, biznesowych oraz medialnych. W swoim głównym założeniu ma ona inspirować do aktywności na rzecz promocji zdrowia jamy ustnej.
Główną platformą komunikacyjną kampanii jest strona https://polskamowiaaa.pl/ – to właśnie tam znaleźć można listę wszystkich wydarzeń organizowanych w jej ramach. W 2023 r. główną inicjatywą są bezpłatne konsultacje stomatologiczne udzielane w marcu przez 20 gabinetów sieci Lux Med Stomatologia oraz 46 gabinetów partnerskich Oral-B. Poprzez znajdującą się na stronie mapę każdy pacjent może znaleźć najbardziej dogodne dla niego miejsce badania stomatologicznego.
W Światowy Dzień Zdrowia Jamy Ustnej i kampanię „Polska mówi aaa” włączają się także indywidualni dentyści, fundacje i instytucje. Na stronie znajduje się dokładny wykaz przygotowanych wydarzeń i inicjatyw, które odbywają się przez cały miesiąc – są wśród nich m.in. bezpłatne badania stawów skroniowo-żuchwowych, warsztaty higieny jamy ustnej dla szkół i przedszkoli, bezpłatne instruktaże higieny jamy ustnej oraz badania przesiewowe w kierunku nowotworów jamy ustnej.
Oficjalne hasło obchodów Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej 2023 w Polsce i kampanii „Polska mówi aaa” to „Zdrowa jama ustna to uśmiech na całe życie”.
– Wszystkie dziedziny stomatologii znajdą dla siebie miejsce w ramach Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego. Do współtworzenia tej przestrzeni zapraszamy także młodych lekarzy dentystów – mówi w rozmowie z Dentonetem prof. dr hab. n. med. Tomasz Gedrange z Zarządu Głównego PTS.
Źródło: https://polskamowiaaa.pl/
POWIĄZANE ARTYKUŁY
70% pacjentów w Polsce ma świadomość, że ich zęby kwalifikują się do leczenia. Przed regularnymi wizytami u dentysty powstrzymuje ich jednak lęk, co deklaruje aż 68% badanych - czytamy w raporcie przygotowanym przez Medicover Stomatologia. Kolejne ...
Fundacja Lekarze Lekarzom – prowadzona przez Naczelną Izbę Lekarską – zakupiła kolejną karetkę dla Ukrainy. Tym razem trafi ona do Irpienia. W środę 25 maja spod siedziby NIL do Irpienia wyjechała nowa karetka zakupiona przez Fundację Lekarze Lekarz...
Czy planuje Pan/Pani zaszczepić się przeciwko COVID-19? - takie pytanie zadało zrzeszonym w grupie lekarzom Porozumienie Rezydentów. W badaniu trwającym w dniach 25-28 grudnia wzięło udział 4514 ankietowanych lekarzy. Wyniki ankiety nie pozostawia...
1 marca ruszyła ogólnopolska kampania Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego „Polska mówi aaa…”, w ramach której partner akcji – marka Oral-B, należąca do Procter & Gamble – zwraca uwagę na znaczenie prawidłowej higieny jamy ustnej i jej wpływu ...
Komisja Europejska zachęca pracowników ochrony zdrowia do wypełnienia ankiety, której tematem jest sytuacja pandemii COVID-19 i problem profilaktyki i kontroli zakażeń. Jak czytamy na stronie Naczelnej Rady Lekarskiej, badanie ma na celu zrozumienie...
Choroby zębów i dziąseł to problem niemal 100% dorosłych Polaków. Do głównych przyczyn należą nieodpowiednia higiena jamy ustnej, brak czasu i nieregularne wizyty u stomatologów. Chcąc promować zdrowe nawyki i edukację w tym obszarze, w ramach obchod...
Trwa kolejna edycja akcji Ekspertki Sensodyne, organizowanej przez firmę GSK – właściciela znanych na całym świecie marek produktów do higieny jamy ustnej, takich jak Sensodyne, Parodontax i Corega. Do programu dołączyło już ponad 1600 higienistek st...
Trwa trzecia odsłona akcji Ekspertki Sensodyne, organizowanej przez firmę GSK – właściciela takich marek, jak Sensodyne, Parodontax i Corega. To zaszczytne miano nosi już ponad 830 higienistek stomatologicznych - dołącz do tego grona, a pakiet produk...
W ostatnich dniach jesteśmy świadkami znoszenia restrykcji związanych z COVID-19 (np. w Anglii) oraz stopniowego powrotu do normalności znanej sprzed pandemii (m.in. coraz powszechniejsze podróże Europejczyków po uzyskaniu tzw. „paszportu covidowego”...
Zdecydowana większość gabinetów dentystycznych w Stanach Zjednoczonych jest zamknięta dla pacjentów czekających na standardowe leczenie, ale wiele praktyk przyjmuje pacjentów doraźnie, co potwierdza ankieta przeprowadzona przez Health Policy Institut...
Od kilku lat marzec obchodzony jest jako Miesiąc Zdrowia Jamy Ustnej. Głównym punktem obchodów jest kampania „Polska mówi #aaa”, w ramach której w całej Polsce odbywają się m.in. bezpłatne instruktaże i przeglądy stomatologiczne. Marzec został ogłos...