Polska mówi #aaa! Trwa kolejna edycja kampanii PTS-u
Polska mówi #aaa! Trwa kolejna edycja kampanii PTS-u
Choć Światowy Dzień Zdrowia Jamy Ustnej oficjalnie obchodzony jest 20 marca, to tak naprawdę przez cały miesiąc odbywają się wydarzenia organizowane w ramach kampanii „Polska mów aaa”.
Inicjatorem kampanii „Polska mówi aaa” jest Polskie Towarzystwo Stomatologiczne, wspierane przez partnerów instytucjonalnych, biznesowych oraz medialnych. W swoim głównym założeniu ma ona inspirować do aktywności na rzecz promocji zdrowia jamy ustnej.
Główną platformą komunikacyjną kampanii jest strona https://polskamowiaaa.pl/ – to właśnie tam znaleźć można listę wszystkich wydarzeń organizowanych w jej ramach. W 2023 r. główną inicjatywą są bezpłatne konsultacje stomatologiczne udzielane w marcu przez 20 gabinetów sieci Lux Med Stomatologia oraz 46 gabinetów partnerskich Oral-B. Poprzez znajdującą się na stronie mapę każdy pacjent może znaleźć najbardziej dogodne dla niego miejsce badania stomatologicznego.
W Światowy Dzień Zdrowia Jamy Ustnej i kampanię „Polska mówi aaa” włączają się także indywidualni dentyści, fundacje i instytucje. Na stronie znajduje się dokładny wykaz przygotowanych wydarzeń i inicjatyw, które odbywają się przez cały miesiąc – są wśród nich m.in. bezpłatne badania stawów skroniowo-żuchwowych, warsztaty higieny jamy ustnej dla szkół i przedszkoli, bezpłatne instruktaże higieny jamy ustnej oraz badania przesiewowe w kierunku nowotworów jamy ustnej.
Oficjalne hasło obchodów Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej 2023 w Polsce i kampanii „Polska mówi aaa” to „Zdrowa jama ustna to uśmiech na całe życie”.
– Wszystkie dziedziny stomatologii znajdą dla siebie miejsce w ramach Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego. Do współtworzenia tej przestrzeni zapraszamy także młodych lekarzy dentystów – mówi w rozmowie z Dentonetem prof. dr hab. n. med. Tomasz Gedrange z Zarządu Głównego PTS.
Źródło: https://polskamowiaaa.pl/
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Choroby zębów i dziąseł to problem niemal 100% dorosłych Polaków. Do głównych przyczyn należą nieodpowiednia higiena jamy ustnej, brak czasu i nieregularne wizyty u stomatologów. Chcąc promować zdrowe nawyki i edukację w tym obszarze, w ramach obchod...
Od 1 czerwca wszystkie dzieci w wieku 12 i 13 lat będą mogły za darmo zaszczepić się przeciw wirusowi brodawczaka ludzkiego (HPV). Niestety, program ten nie doczekał się dotychczas odpowiedniej kampanii informacyjnej – podaje Prawo.pl. Według inform...
Naczelna Izba Lekarska rozpoczęła zapisy na wiosenno-letnią sesję bezpłatnych szkoleń dla lekarzy i lekarzy dentystów. Będą one dotyczyły m.in. zagadnień prawnych, zarządzania, kompetencji miękkich oraz kwestii związanych z wykonywaniem zawodu. Więks...
Rozpoczęły się zapisy na kolejną – wiosenno-letnią – turę szkoleń organizowanych przez Ośrodek Kształcenia Naczelnej Izby Lekarskiej dla lekarzy i lekarzy dentystów. Od maja do sierpnia odbędą się 63 szkolenia online oraz 10 warsztatów stacjonarnych ...
Już po raz 6. firma Marrodent organizuje w Polsce akcję Practice Pink, która jest międzynarodową inicjatywą charytatywną firmy Henry Schein. Do akcji mogą dołączyć wszyscy profesjonaliści z branży stomatologicznej – 5% ze sprzedaży wybranych, oznaczo...
Chociaż kulminacja działań w ramach kampanii „Polska mówi #aaa” przypada na marzec, to jednak różnego rodzaju aktywności organizowane są przez cały rok. W ostatnim czasie odbyły się kolejne warsztaty dla przedszkolaków, zainaugurowano też konkurs „Cz...
Od kilku lat marzec obchodzony jest jako Miesiąc Zdrowia Jamy Ustnej. Głównym punktem obchodów jest kampania „Polska mówi #aaa”, w ramach której w całej Polsce odbywają się m.in. bezpłatne instruktaże i przeglądy stomatologiczne. Marzec został ogłos...
Trwa kolejna edycja akcji Ekspertki Sensodyne, organizowanej przez firmę GSK – właściciela znanych na całym świecie marek produktów do higieny jamy ustnej, takich jak Sensodyne, Parodontax i Corega. Do programu dołączyło już ponad 1600 higienistek st...
Problem nieodwoływanych wizyt lekarskich to koszty dla systemu ochrony zdrowia i wydłużające się kolejki do lekarzy. Pod koniec września zainaugurowano drugą edycję kampanii „Odwołuję, nie blokuję”, której celem jest zwrócenie uwagi na problem nieodw...
Trwa trzecia odsłona akcji Ekspertki Sensodyne, organizowanej przez firmę GSK – właściciela takich marek, jak Sensodyne, Parodontax i Corega. To zaszczytne miano nosi już ponad 830 higienistek stomatologicznych - dołącz do tego grona, a pakiet produk...
1 marca ruszyła ogólnopolska kampania Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego „Polska mówi aaa…”, w ramach której partner akcji – marka Oral-B, należąca do Procter & Gamble – zwraca uwagę na znaczenie prawidłowej higieny jamy ustnej i jej wpływu ...