Trwa akcja „Polska mówi #aaa” – ruszył wakacyjny konkurs
Trwa akcja „Polska mówi #aaa” – ruszył wakacyjny konkurs
Chociaż kulminacja działań w ramach kampanii „Polska mówi #aaa” przypada na marzec, to jednak różnego rodzaju aktywności organizowane są przez cały rok. W ostatnim czasie odbyły się kolejne warsztaty dla przedszkolaków, zainaugurowano też konkurs „Czy wiesz, że próchnica zębów nie ma wakacji?”.
Od 2018 r. organizatorem kampanii „Polska mówi #aaa” jest Polskie Towarzystwo Stomatologiczne. – Na przestrzeni ostatnich lat to setki inicjatyw podejmowanych w różnych środowiskach, ponad dziesięć tysięcy wykonanych przeglądów stomatologicznych, tysiące wyleczonych zębów i dziesiątki tysięcy tych, do których udało się dotrzeć z wiedzą na temat roli zdrowia jamy ustnej – czytamy na stronie PTS-u.
Hasło tegorocznej kampanii to „Zdrowa jama ustna to uśmiech na całe życie”. – Wciąż niezbędne jest podnoszenie świadomości naszych pacjentów, że konsekwencja w prawidłowym dbaniu o higienę jamy ustnej, działania profilaktyczne oraz regularne wizyty w gabinecie stomatologicznym pozwolą cieszyć się nie tylko atrakcyjnym, ale również zdrowym uśmiechem przez długie lata – dodano w komunikacie.
Działania przez cały rok
Kulminacja działań w ramach kampanii „Polska mówi #aaa” przypada na marzec – wtedy to bowiem obchodzony jest Światowy Dzień Zdrowia Jamy Ustnej. W tym roku przeprowadzono m.in. akcję bezpłatnych konsultacji stomatologicznych. – W jej realizację włączyło się 46 gabinetów partnerskich Oral-B, 20 praktyk Lux Med Stomatologia, a także dziesiątki placówek prywatnych, które w ten sposób zdecydowały się wesprzeć cele kampanii – poinformowano.
Oprócz tego, działania w ramach kampanii obejmowały m.in. udział w warsztatach edukacyjnych, konkursy z nagrodami, bezpłatne instruktaże higieny jamy ustnej oraz akcję „Rozdajemy uśmiechy na zdrowie” – dzięki grantowi w wysokości 200 000 zł, który przekazała firma Septodont Polska, prowadzone były badania profilaktyczne w klinikach enel-med Stomatologia.
„Polska mówi #aaa” nie zwalnia tempa także w okresie letnim. W połowie czerwca odbyła się prelekcja edukacyjna dotycząca zdrowia jamy ustnej dla dzieci w jednym z warszawskich przedszkoli. Do najmłodszych skierowany jest także konkurs plastyczny pod nazwą „Czy wiesz, że próchnica zębów nie ma wakacji?”, którego współorganizatorem jest firma Septodont Polska.
Informacje o działaniach w ramach kampanii znaleźć można na stronie https://polskamowiaaa.pl/.
– Będziemy robili wszystko, aby odwrócić statystyki, promować profilaktykę i coraz mocniej uświadamiać społeczeństwo o jej znaczeniu – mówi prezydent Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego prof. Marzena Dominiak o stanie zdrowia jamy ustnej wśród Polaków. Czy Polacy są świadomi tego, że chorobom jamy ustnej lepiej jest zapobiegać niż leczyć? Zapraszamy do obejrzenia materiału filmowego!
Źródło: https://pts.net.pl/
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Od kilku lat marzec obchodzony jest jako Miesiąc Zdrowia Jamy Ustnej. Głównym punktem obchodów jest kampania „Polska mówi #aaa”, w ramach której w całej Polsce odbywają się m.in. bezpłatne instruktaże i przeglądy stomatologiczne. Marzec został ogłos...
Ruszył proces 20 osób, które przez kilka lat okradały fabrykę pasty do zębów zlokalizowaną w Świdnicy. Z fabryki skradziono produkty o wartości 2 mln zł. Sprawcom grozi 10 lat więzienia. Jak ustalono podczas śledztwa, kradzieże past do zębów i płynó...
Ruszył program profilaktyki próchnicy dla młodzieży w wieku 15-19 lat, uczęszczającej do szkoły branżowej, technikum, szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy, liceum ogólnokształcącego lub ogólnokształcącej szkoły artystycznej – pod warunkiem, ż...
W Słupsku rozpoczęła się realizacja finansowanego z budżetu miasta programu „Profilaktyka próchnicy zębów u dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym w mieście Słupsku na lata 2022-2025”. Jak czytamy, program realizuje Samodzielny Publ...
Rozpoczęła się realizacja programu wsparcia psychologicznego dla pracowników sektora ochrony zdrowia oraz studentów kierunków medycznych. W jego ramach przewidziane są porady psychologiczne i sesje terapii indywidualnej, bezpośrednia interwencja kryz...
1 marca ruszyła ogólnopolska kampania Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego „Polska mówi aaa…”, w ramach której partner akcji – marka Oral-B, należąca do Procter & Gamble – zwraca uwagę na znaczenie prawidłowej higieny jamy ustnej i jej wpływu ...
70% pacjentów w Polsce ma świadomość, że ich zęby kwalifikują się do leczenia. Przed regularnymi wizytami u dentysty powstrzymuje ich jednak lęk, co deklaruje aż 68% badanych - czytamy w raporcie przygotowanym przez Medicover Stomatologia. Kolejne ...
Kampania „Bezzębni w Anglii” (The Toothless in England) to wyraz oddolnego buntu i bezradności wobec działań (a może raczej zaniechań) machiny państwowej, które skazują dziesiątki tysiące Brytyjczyków, przede wszystkim tych najmniej zamożnych, na bra...
Choć Światowy Dzień Zdrowia Jamy Ustnej oficjalnie obchodzony jest 20 marca, to tak naprawdę przez cały miesiąc odbywają się wydarzenia organizowane w ramach kampanii „Polska mów aaa”. Inicjatorem kampanii „Polska mówi aaa” jest Polskie Towarzystwo ...
Czy planuje Pan/Pani zaszczepić się przeciwko COVID-19? - takie pytanie zadało zrzeszonym w grupie lekarzom Porozumienie Rezydentów. W badaniu trwającym w dniach 25-28 grudnia wzięło udział 4514 ankietowanych lekarzy. Wyniki ankiety nie pozostawia...
Choroby zębów i dziąseł to problem niemal 100% dorosłych Polaków. Do głównych przyczyn należą nieodpowiednia higiena jamy ustnej, brak czasu i nieregularne wizyty u stomatologów. Chcąc promować zdrowe nawyki i edukację w tym obszarze, w ramach obchod...