Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

„Rozdajemy uśmiechy na zdrowie” – ruszyła II edycja akcji

Publikacja:
„Rozdajemy uśmiechy na zdrowie” – ruszyła II edycja akcji

„Rozdajemy uśmiechy na zdrowie” – ruszyła II edycja akcji

6 marca rozpoczęła się druga edycja akcji zdrowotno-edukacyjnej „Rozdajemy uśmiechy na zdrowie” organizowana wspólnie przez Polskie Towarzystwo Stomatologiczne we współpracy z firmami Septodont oraz enel-med stomatologia. Dzięki przekazanemu przez Septodont grantowi w wysokości 50 tys. euro bezpłatne przeglądy stomatologiczne przejdzie około 1000 dzieci w wieku od 3 do 12 lat.

Po sukcesie pierwszej edycji akcji, w ramach której przebadano ponad 700 dzieci, a ponad 100 przeszło kompleksowe leczenie uzębienia, 6 marca 2024 r. podczas śniadania prasowego zainaugurowaną drugą odsłonę programu zdrowotno-edukacyjnego „Rozdajemy uśmiechy na zdrowie”. Jego głównym organizatorem jest Polskie Towarzystwo Stomatologiczne.

PTS 2

Edukacja dzieci i ich opiekunów w zakresie higieny jamy ustnej oraz regularnych kontroli stomatologicznych jest kluczowa. Po zakończeniu pierwszej edycji akcji „Rozdajemy uśmiechy na zdrowie” co dziesiąte dziecko wymagało pilnego leczenia dentystycznego, a co piąte miało bardzo wysoki wskaźnik próchnicy, przekraczający potrzebę leczenia zachowawczego dla ponad 6 zębów. To wyraźnie świadczy o potrzebie intensyfikacji działań profilaktycznych i edukacyjnych wśród dzieci i ich opiekunów – powiedziała prof. dr hab. Marzena Dominiak, prezydent Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego.

50 tys. euro na przeglądy stomatologiczne dla dzieci

Dzięki przekazanemu przez Septodont grantowi w wysokości 50 tys. euro, w ramach drugiej edycji akcji bezpłatne przeglądy stomatologiczne przejdzie około 1000 dzieci w wieku od 3 do 12 lat.

Próchnica dziecięca jest szczególnie istotnym zagadnieniem z uwagi na jej większą zaraźliwość oraz potrzebę szybkiego leczenia w porównaniu z próchnicą u dorosłych. Zęby mleczne u dzieci są bardziej podatne na działanie bakterii, a ich struktura jest delikatniejsza, co sprawia, że próchnica może postępować szybciej niż u dorosłych. Ważne jest zwrócenie uwagi na fakt, że odpowiednie i terminowe leczenie próchnicy u dzieci ma kluczowe znaczenie dla utrzymania zdrowych zębów oraz zapobiegania poważniejszym problemom zdrowotnym w przyszłości. Profilaktyka, a także regularne wizyty u dentysty od najmłodszych lat są niezmiernie istotne, aby uniknąć powikłań związanych z próchnicą dziecięcą oraz zapewnić zdrowy rozwój jamy ustnej dziecka – dodała Kamila Wojtulewska-Hańczaruk, vice president of sales DACH, CEE, CIS w firmie Septodont.

Tak jak w poprzednim roku, przeglądy będą odbywały się w placówkach enel-med stomatologia. – Wiedza dotycząca prawidłowej higieny jamy ustnej, znaczenia regularnych kontroli stomatologicznych oraz zdrowych nawyków żywieniowych odgrywa kluczową rolę w zapobieganiu poważnym problemom zębów u najmłodszych. Świadomość tych zagadnień może przyczynić się do zmniejszenia potrzeby pilnego leczenia oraz ograniczenia wskaźnika próchnicy, co jest istotne dla utrzymania zdrowia jamy ustnej już od wczesnego dzieciństwa. Dlatego edukacja w tym obszarze jest niezwykle istotna, mając długoterminowy wpływ na zdrowie stomatologiczne dzieci i ich dalsze życie – podkreśliła lek. dent. Anna Wrycza-Socha, dentysta z Centrum Stomatologii ENEL-MED.

Jak wziąć udział w programie?

Aby wziąć udział w programie, rodzic może zgłosić swoje dziecko przez formularz dostępny na stronie https://www.usmiechdladziecka.pl/. W ciągu 48 godzin od rejestracji zgłoszenia konsultant centrum medycznego enel-med oddzwoni i umówi dziecko na bezpłatny przegląd stomatologiczny w jednej z placówek sieci na terenie całej Polski. Jest to bezpłatna wizyta, kwalifikująca do dalszego ewentualnego leczenia stomatologicznego. Jeśli pacjent zakwalifikuje się do programu „Rozdajemy uśmiechy na zdrowie”, w ostatnim etapie zostanie poddany leczeniu, które również jest bezpłatne. Limit wizyt kwalifikujących do bezpłatnego leczenia wynosi 1000 osób, dlatego liczy się kolejność zgłoszeń.

Będziemy robili wszystko, aby odwrócić statystyki, promować profilaktykę i coraz mocniej uświadamiać społeczeństwo o jej znaczeniu – mówi prezydent Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego prof. Marzena Dominiak o stanie zdrowia jamy ustnej wśród Polaków. Czy Polacy są świadomi tego, że chorobom jamy ustnej lepiej jest zapobiegać niż leczyć? Zapraszamy do obejrzenia materiału filmowego!

Źródło: https://pts.net.pl/


POWIĄZANE ARTYKUŁY

usmiech
The Mirror: najpiękniejsze uśmiechy świata. Kto zwyciężył? Asysta

Jeden z najbardziej poczytnych dzienników na Wyspach Brytyjskich – The Mirror – zaproponował wybór osób (kobiety i mężczyzny) o „najbardziej atrakcyjnym i imponującym uśmiechu na świecie”. O wyborze zwycięzców nie decydowali jednak czytelnicy bulwaró...

Ekspertki Sensodyne 1
Ty też możesz zostać Ekspertką Sensodyne! Trwa kolejna edycja akcji Asysta

Trwa kolejna edycja akcji Ekspertki Sensodyne, organizowanej przez firmę GSK – właściciela znanych na całym świecie marek produktów do higieny jamy ustnej, takich jak Sensodyne, Parodontax i Corega. Do programu dołączyło już ponad 1600 higienistek st...

Dziel sie usmiechem 2
Ruszyła 11. edycja programu „Dziel się Uśmiechem” Lekarz

Z nowym rokiem szkolnym ruszyła kolejna, 11. edycja programu edukacyjnego „Dziel się Uśmiechem”, realizowanego przez Mars oraz Polski Czerwony Krzyż. Celem inicjatywy jest edukacja dzieci z klas 0-3 szkół podstawowych z całej Polski w zakresie prawid...

ROZWIŃ WIĘCEJ
rozdajemy usmiechy
Ruszyła akcja "Rozdajemy uśmiechy na zdrowie" Lekarz

3 lutego ruszyła akcja "Rozdajemy uśmiechy na zdrowie", realizowana przez Polskie Towarzystwo Stomatologiczne, sieć enel-med stomatologia oraz firmę Septodont. W ramach akcji w całym kraju realizowane będą bezpłatne przeglądy i leczenie stomatologicz...

Septodont 04
Septodont, PTS i enel-med stomatologia rozdają uśmiechy Lekarz

16 grudnia br. firma Septodont uroczyście przekazała Polskiemu Towarzystwu Stomatologicznemu grant w wysokości 200 tys. złotych na działania profilaktyczne skierowane do dzieci w wieku od 3 do 12 lat. Partnerem medycznym akcji „Rozdajemy uśmiechy na ...

Tu nie boli
Ruszyła ogólnopolska kampania "Tu Nie Boli" Lekarz

O tym, że obawa pacjentów przed leczeniem stomatologicznym jest wciąż aktualnym zagadnieniem, nie trzeba przekonywać polskich lekarzy dentystów. Problem ten dostrzegli także organizatorzy kampanii „Tu Nie Boli”, którą zainaugurowała konferencja praso...

dezynfekcja
Ruszyła kampania „Dezynfekcja tak, ale nie byle jak” Lekarz

Maski „odzieżowe” o minimalnej skuteczności, dostępne w każdym sklepiku płyny do dezynfekcji o budzącym wątpliwości składzie oraz spóźnione, niemal wymuszone obostrzenia w wersji light, które mają stwarzać pozory, że dba się o bezpieczeństwa rodaków ...

Smiles for America
Smiles for America: piękniejsze uśmiechy bohaterów Lekarz

Smiles for America to nowy projekt, w który zaangażowana jest grupa 50 cenionych lekarzy dentystów reprezentujących 50 stanów USA. Stomatolodzy łączą siły, aby zapewnić piękny uśmiech 50 wybranym osobom uznanym za bohaterów Ameryki – w tym policjanto...

Ekspertki Sensodyne - Dentonet.pl
Ekspertki Sensodyne - trwa trzecia już edycja akcji Asysta

Trwa trzecia odsłona akcji Ekspertki Sensodyne, organizowanej przez firmę GSK – właściciela takich marek, jak Sensodyne, Parodontax i Corega. To zaszczytne miano nosi już ponad 830 higienistek stomatologicznych - dołącz do tego grona, a pakiet produk...

Rozdajemy usmiechy
"Rozdajemy uśmiechy na zdrowie". Profilaktyka, leczenie i edukacja Lekarz

Na początku marca br. podczas śniadania prasowego zainaugurowana została II edycja akcji zdrowotno-edukacyjnej „Rozdajemy uśmiechy na zdrowie” organizowanej wspólnie przez Polskie Towarzystwo Stomatologiczne we współpracy z firmami Septodont oraz ene...