Dental Fashion 2 – Odsłona II
Dental Fashion 2 – Odsłona II
Działania marketingowe w stomatologii należy podejmować rozważnie, wiedzieć, co się robi. Okazuje się bowiem, że aż 9O% pieniędzy przeznaczonych na takie działania – marnuje się – zauważył podczas swego wykładu „Jak krok po kroku przeprowadzić pierwszą wizytę z nowym pacjentem, by ukierunkować go na kompleksowe leczenie?” Kamil Kuczewski.
Dlaczego? Ponieważ większość osób nie szuka stomatologa przez proponowane zabiegi marketingowe (jedynie niecałe 10% osób, do których one docierają), choć z pewnością coraz bardziej znacząca rolę odgrywają działania internetowe.
Kiedy przychodzi do nas nowy pacjent – warto zadać sobie pytanie, kim on jest. Ważny fakt: 98% pacjentów Polsce leczonych na koszt NFZ ma próchnicę. A to oznacza, że Polacy nie mają świadomości stomatologicznej (tylko Albania i Białoruś mają większy odsetek próchnicy w Europie). Dlatego polskich pacjentów trzeba najpierw wyprowadzić ze stanu nieświadomości, później odpowiednio wyedukować, a dopiero wtedy liczyć na kompleksowe leczenie – stwierdził Kamil Kuczewski.
Oczywiście nie bez znaczenia pozostaje fakt, czy pacjenci są zdolni finansowo, by za takie leczenie zapłacić. Może tak być (jak np. w przypadku samochodu), że chcemy go kupić, uznajemy to za uzasadnione, ale nie mamy na to pieniędzy. Jednak – nigdy nie wiemy, kiedy nabędziemy taką zdolność. Podobnie jest z pacjentami – dlatego trzeba ich odpowiednio edukować. Jeśli (nawet za kilka lat) pacjent stwierdzi, że stać go ma leczenie i chce je podjąć – przyjdzie do nas.
Nowego pacjenta można porównać do piasku na pustyni – to od naszych działań zależy, w co go przekształcimy. Wiele osób przychodzi do nas na podobnym etapie – są nieświadomi, boją się nas i oczekują, że ich czegoś nauczymy, ponieważ nie mają odpowiedniej wiedzy. A zatem – bardzo uzasadnione jest pytanie, kim staje się nasz pacjent, kiedy od nas wychodzi.
Zazwyczaj pacjenci pierwszorazowi, którzy do nas przychodzą są mocno wystraszeni, często z powodu trudnych doświadczeń z przeszłości. Tutaj warto zaznaczyć, że ostatnimi laty stomatologia bardzo się rozwinęła i z pewnością leczenie jest dla pacjentów bardziej komfortowe niż kilka czy kilkanaście lat wcześniej. Jednakże niektórzy boją się już nawet brzęku narzędzi. Obok lęku i braku środków, do leczenia nie zachęca głównie brak świadomości. Bo czy kupimy jakiś sprzęt, jeśli nie wiemy, do czego służy i jakie ma zastosowanie? Dlatego, jeśli pacjent ma wydać dużo pieniędzy na leczenie – musi wiedzieć, czemu ma ono służyć. Stąd bardzo ważną rolą lekarza stomatologa jest w taki sposób przeprowadzać rozmowę z pacjentem, by zaktywizować go do działania i wyjaśnić, czemu warto wydać pieniądze na leczenie.
***
Podczas drugiej edycji Dental Fashion mogliśmy spotkać uczestników z całej Polski, ze wszystkich oddziałów PTSS, m.in. z Warszawy, Wrocławia, Gdańska, Lublina, Białegostoku i oczywiście z Łodzi. Obok studentów uczestnikami wydarzenia byli też lekarze stomatolodzy.
Wśród poruszanej tematyki znalazła się m.in. chirurgia, leczenie implantologiczne, zastosowanie łuku twarzowego, podstawy marketingu w praktyce stomatologicznej, aspekty prawne dotyczące lekarzy stomatologów oraz zastosowanie lasera w leczeniu endodontycznym.
Zachęcamy także do przeczytania:
Dental Fashion 2 – Odsłona I
BZ
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Szkoła Stomatologii Uniwersytetu Nowojorskiego (The New York University College of Dentistry) otrzymała nagrodę w wysokości 1 miliona dolarów za realizację programu zapobiegania próchnicy pod nazwą CariedAway. Obejmuje on badania przesiewowe i leczen...
7 września ceniona specjalistka ds. zdrowia publicznego oraz nauczyciel akademicki prof. Liz Kay objęła funkcję prezydenta Brytyjskiego Towarzystwa Stomatologicznego (British Dental Association; BDA). Po raz pierwszy od zakończenia II wojny światow...
Nie milknie dyskusja na temat możliwości leczenia ortodontycznego przez lekarzy dentystów nieposiadających specjalizacji z ortodoncji. Głos w sprawie ponownie zabrał dr Andrzej Cisło, wiceprezes NRL i przewodniczący Komisji Stomatologicznej NRL. Pr...
Mogłoby się wydawać, że stomatologia korporacyjna, która m.in. ze względu na skuteczne i sprawdzone działania marketingowe zwykle ma przewagę nad pojedynczymi praktykami, jest bardziej odporna na kryzys. Najwyraźniej nie dotyczy to jednej z największ...
Wydawane przez Uniwersytet Medyczny im. Piastów Śląskich we Wrocławiu czasopismo "Dental and Medical Problems" uzyskało wskaźnik impact factor na poziomie 2,6. Jest to pierwsze w Polsce i Europie Wschodniej czasopismo naukowe o profilu stomatologiczn...
Rozpoczęcie pracy po ukończeniu uczelni nigdy i w żadnej profesji nie jest sprawą prostą. To samo dotyczy wchodzących na ścieżkę kariery zawodowej lekarzy stomatologów. Z najnowszego badania przeprowadzonego w Wielkiej Brytanii wynika, że lista obaw ...
Menopauza to szczególny okres w życiu kobiety. Zachodzące wówczas zmiany w organizmie nie pozostają bez wpływu na stan zdrowia jamy ustnej. Zagadnienie to w portalu Dental Review porusza higienistka stomatologiczna Anna Middleton, zatrudniona w jedne...
Wiele osób pyta mnie, skąd nazwa Dental Spaghetti? Co makaron ma wspólnego ze stomatologią i jaka jest geneza tego intrygującego kongresu? Otóż nasz pierwszy kongres - zorganizowany wraz z prof. Jerzym Krupińskim w ramach Międzynarodowych Targów St...
Centrum stomatologiczne Dental Corner to 6-gabinetowa wysoko specjalistyczna placówka, która od stycznia 2024 r. wzmacnia grupę Dentity. Połączenie sił Dental Corner z Wrocławia i grupy stomatologicznej Dentity to opowieść o strategicznym sojuszu, kt...
25 tys. m2 powierzchni wystawienniczej, 9 konferencji specjalistycznych, prawie 100 wykładów, blisko 200 marek – w czwartek (8 września) w podwarszawskim Nadarzynie rozpoczęła się V edycja targów Warsaw Detal Medica Show. Potrwają one do soboty. War...
W portalu stomatologicznym Dental Review News dr Parneet Sehmi, główny lekarz dentysta w Hermes London Dental Clinic, podał listę produktów spożywczych oraz napojów, które mogą powodować przebarwienia zębów. Spożycie niektórych z nich warto ograniczy...