Dental Fashion 2 – Odsłona II
Dental Fashion 2 – Odsłona II
Działania marketingowe w stomatologii należy podejmować rozważnie, wiedzieć, co się robi. Okazuje się bowiem, że aż 9O% pieniędzy przeznaczonych na takie działania – marnuje się – zauważył podczas swego wykładu „Jak krok po kroku przeprowadzić pierwszą wizytę z nowym pacjentem, by ukierunkować go na kompleksowe leczenie?” Kamil Kuczewski.
Dlaczego? Ponieważ większość osób nie szuka stomatologa przez proponowane zabiegi marketingowe (jedynie niecałe 10% osób, do których one docierają), choć z pewnością coraz bardziej znacząca rolę odgrywają działania internetowe.
Kiedy przychodzi do nas nowy pacjent – warto zadać sobie pytanie, kim on jest. Ważny fakt: 98% pacjentów Polsce leczonych na koszt NFZ ma próchnicę. A to oznacza, że Polacy nie mają świadomości stomatologicznej (tylko Albania i Białoruś mają większy odsetek próchnicy w Europie). Dlatego polskich pacjentów trzeba najpierw wyprowadzić ze stanu nieświadomości, później odpowiednio wyedukować, a dopiero wtedy liczyć na kompleksowe leczenie – stwierdził Kamil Kuczewski.
Oczywiście nie bez znaczenia pozostaje fakt, czy pacjenci są zdolni finansowo, by za takie leczenie zapłacić. Może tak być (jak np. w przypadku samochodu), że chcemy go kupić, uznajemy to za uzasadnione, ale nie mamy na to pieniędzy. Jednak – nigdy nie wiemy, kiedy nabędziemy taką zdolność. Podobnie jest z pacjentami – dlatego trzeba ich odpowiednio edukować. Jeśli (nawet za kilka lat) pacjent stwierdzi, że stać go ma leczenie i chce je podjąć – przyjdzie do nas.
Nowego pacjenta można porównać do piasku na pustyni – to od naszych działań zależy, w co go przekształcimy. Wiele osób przychodzi do nas na podobnym etapie – są nieświadomi, boją się nas i oczekują, że ich czegoś nauczymy, ponieważ nie mają odpowiedniej wiedzy. A zatem – bardzo uzasadnione jest pytanie, kim staje się nasz pacjent, kiedy od nas wychodzi.
Zazwyczaj pacjenci pierwszorazowi, którzy do nas przychodzą są mocno wystraszeni, często z powodu trudnych doświadczeń z przeszłości. Tutaj warto zaznaczyć, że ostatnimi laty stomatologia bardzo się rozwinęła i z pewnością leczenie jest dla pacjentów bardziej komfortowe niż kilka czy kilkanaście lat wcześniej. Jednakże niektórzy boją się już nawet brzęku narzędzi. Obok lęku i braku środków, do leczenia nie zachęca głównie brak świadomości. Bo czy kupimy jakiś sprzęt, jeśli nie wiemy, do czego służy i jakie ma zastosowanie? Dlatego, jeśli pacjent ma wydać dużo pieniędzy na leczenie – musi wiedzieć, czemu ma ono służyć. Stąd bardzo ważną rolą lekarza stomatologa jest w taki sposób przeprowadzać rozmowę z pacjentem, by zaktywizować go do działania i wyjaśnić, czemu warto wydać pieniądze na leczenie.
***
Podczas drugiej edycji Dental Fashion mogliśmy spotkać uczestników z całej Polski, ze wszystkich oddziałów PTSS, m.in. z Warszawy, Wrocławia, Gdańska, Lublina, Białegostoku i oczywiście z Łodzi. Obok studentów uczestnikami wydarzenia byli też lekarze stomatolodzy.
Wśród poruszanej tematyki znalazła się m.in. chirurgia, leczenie implantologiczne, zastosowanie łuku twarzowego, podstawy marketingu w praktyce stomatologicznej, aspekty prawne dotyczące lekarzy stomatologów oraz zastosowanie lasera w leczeniu endodontycznym.
Zachęcamy także do przeczytania:
Dental Fashion 2 – Odsłona I
BZ
POWIĄZANE ARTYKUŁY
7 września ceniona specjalistka ds. zdrowia publicznego oraz nauczyciel akademicki prof. Liz Kay objęła funkcję prezydenta Brytyjskiego Towarzystwa Stomatologicznego (British Dental Association; BDA). Po raz pierwszy od zakończenia II wojny światow...
Dr n. med. Kinga Grzech-Leśniak, prezydent Polskiego Towarzystwa Stomatologii Laserowej, została wybrana do prestiżowego Dental Practice Committe Światowej Federacji Dentystycznej FDI. Dr n. med. Kinga Grzech-Leśniak została wybrana do Dental Practi...
Według danych firmy doradczej PwC, co roku do Polski przyjeżdża blisko 400 tys. zagranicznych pacjentów. Jak podaje Polskie Towarzystwo Turystyki Medycznej, w 2015 r. wartość rynku turystyki medycznej w naszym kraju wyniosła około 1,5 mld zł. W czołó...
Zortrax Dental - spółka należąca do firmy Zortrax SA - zamierza pozyskać 4 mln zł, by zainwestować w produkcję pierwszej serii opracowanej już drukarki stomatologicznej oraz promować urządzenie na rynkach Europy, Azji i USA. W połowie czerwca br. sp...
Master Implantologii w Athenea Dental Institute to studia adresowane do lekarzy dentystów pragnących przejść odpowiednie przeszkolenie zawodowe, dzięki któremu będą potrafili radzić sobie z przypadkami bezzębia i przeprowadzać zabiegi implantologiczn...
Pandemia COVID-19 w poważnym stopniu ograniczyła funkcjonowanie branży stomatologicznej, w tym dostępność leczenia dla pacjentów na całym świecie. Ze względu na konieczność utrzymywania dystansu społecznego odwołano także setki cyklicznych wydarzeń e...
Pacjentka, która marzyła całe życie o nowym uśmiechu dostała go w 1 dzień... To nie fake... Emocje pacjentki prawdziwe, nasza radość prawdziwa, my jesteśmy prawdziwi... To co wirtualne zamieniamy w rzeczywistość z pasją i zaangażowaniem... Zobacz jak...
Nie milknie dyskusja na temat możliwości leczenia ortodontycznego przez lekarzy dentystów nieposiadających specjalizacji z ortodoncji. Głos w sprawie ponownie zabrał dr Andrzej Cisło, wiceprezes NRL i przewodniczący Komisji Stomatologicznej NRL. Pr...
Ponad 2,4 miliarda ludzi ma całym świecie cierpi na nieleczoną próchnicę zębów stałych – informuje „Journal of Dental Research”.Jak wskazują eksperci, skala problemu wynika z alarmujących zaniedbań – metody zapobiegania i leczenia są dobrze znane. Wy...
W czwartek 9 września w Ptak Warsaw Expo rozpoczęła się IV edycja Międzynarodowych Targów i Kongresu Stomatologii i Medycyny Estetycznej - Warsaw Dental Medica Show, które są jednym z niewielu wydarzeń targowych w branży stomatologicznej organizowany...
- Kraków ma swoje targi stomatologiczne, Poznań ma targi. Warszawa i Mazowsze również na nie zasługują - mówiła prof. dr hab. n. med. Renata Górska, otwierając 2. Międzynarodowe Targi i Kongres Stomatologii i Medycyny Estetycznej Warsaw Dental Medica...