MF o kasach fiskalnych w gabinecie stomatologicznym
MF o kasach fiskalnych w gabinecie stomatologicznym
Lekarz dentysta musi mieć kasę fiskalną nawet jeśli rozlicza się w formie karty podatkowej – wynika z odpowiedzi ministerstwa finansów na interpelację poselską – napaisał "Dziennik Gazeta Prawna".
Otrzymanie paragonu fiskalnego od dentysty ułatwia pacjentowi dochodzenie roszczeń w przypadku źle wykonanej usługi – podkreśla resort.
Ministerstwo Finansów odpowiedziało na interpelację poselską wskazującą, że w przypadku stomatologów rozliczających się kartą podatkową stosowanie kasy fiskalnej jest uciążliwym i zbędnym obowiązkiem.
"Przychody lekarza odnotowane na kasie fiskalnej nie mają żadnego wpływu na wysokość zryczałtowanego podatku płaconego w formie karty" – zwrócili uwagę posłowie.
Resort finansów w związku z tym przypomniał, że usługi ochrony zdrowia "zostały objęte obowiązkiem ewidencjonowania przy użyciu kas 1 maja 2011 r. i dotyczy to także podatników opłacających zryczałtowany PIT w formie karty podatkowej.
Podlegają oni ogólnym zasadom ewidencjonowania sprzedaży, a więc są zobowiązani do stosowania kas w związku z przekroczeniem kwot uprawniających do zwolnienia" (od 1 stycznia 2013 r. jest to jednolity limit w wysokości 20 tys. zł zarówno dla przedsiębiorców kontynuujących działalność jak i dla nowych firm).
Ministerstwo podkreśla, że obowiązek stosowania kas fiskalnych służy ochronie konsumenta. Paragon fiskalny zawiera bowiem dane, które umożliwiają konsumentowi identyfikację kontrahenta i dochodzenie swoich uprawnień z tytułu reklamacji.
Więcej w: GazetaParwna.pl
POWIĄZANE ARTYKUŁY
W lipcu 2023 roku serwis Dentaly.org przeprowadził badanie ankietowe wśród 1265 osób – zarówno lekarzy, jak i pacjentów, koncentrując się na zaletach, ale i zagrożeniach związanych z obecnością sztucznej inteligencji w praktyce stomatologicznej. Obs...
Choroby nerek to schorzenia, które mają bezpośredni wpływ na zdrowie jamy ustnej. Dla asystentek i higienistek stomatologicznych pacjent dializowany to wyzwanie, ale również szansa na istotne wsparcie w poprawie jakości jego życia. Jak odpowiednio za...
Personel medyczny gabinetu stomatologicznego od czasu do czasu bierze udział w leczeniu pacjenta, który wykazuje szczególnie duży lęk przed wizytą u dentysty. Nie wszyscy jednak wiedzą, że na sukces (bądź porażkę) w leczeniu dentofoba bezpośredni wpł...
Starzenie się społeczeństw jest zjawiskiem powszechnym w całym świecie zachodnim. Dlatego większość z nas będzie coraz częściej spotykała się pacjentami w wieku starszym, w tym z osobami z demencją. Ponieważ w programach szkół medycznych tej tematyce...
Rzecznik Praw Pacjenta przypomina, że wizyty lekarskie małoletniego pacjenta co do zasady odbywają się w obecności rodzica lub opiekuna prawnego. Jeśli pacjent ukończył 16 lat, zgodę na leczenie lub wykonanie badania musi wyrazić zarówno rodzic, jak ...
Dobra komunikacja z pracownikami nie jest czymś dziecinnie prostym, ale też nie jest zbyt trudna, by o nią nie zabiegać i jej nie wypracowywać. Jakich zasad warto przestrzegać, przekazując informacje zwrotne (zwłaszcza te trudne), aby utrzymać dobre ...
Jak podało w komunikacie prasowym z 28 marca br. Biuro Prokuratora USA dla Południowego Dystryktu Teksasu, menadżer kliniki dentystycznej w Houston przyznał się do winy w związku z zarzutem niezapłacenia około 500 000 dolarów podatków od wynagrodzeni...
Wśród pacjentów gabinetów stomatologicznych są osoby, które wykazują szczególne, niekiedy ekstremalnie duże obawy przed podjęciem leczenia. Co oczywiste, od każdego członka zespołu klinicznego wymaga to postawy wspierającej i głębokiej wrażliwości na...
Zdrowie i bezpieczeństwo, zarówno personelu, jak i pacjentów, to kluczowe czynniki w każdym gabinecie stomatologicznym. Ogromną rolę w ich zachowaniu odgrywają natomiast asystentki i higienistki stomatologiczne. Tej tematyki dotyczy wykład Edyty Klep...
– Musimy zdawać sobie sprawę, że pacjenci w wieku senioralnym często mają ograniczone funkcje poznawcze, np. niedosłyszą. Lekarz dentysta musi umieć skutecznie komunikować się z takimi pacjentami. Często wymagają oni większej empatii, dłuższego czasu...
Każdy gabinet stomatologiczny działa według określonych procedur. Ich przestrzeganie gwarantuje utrzymanie wysokiego standardu pracy, a tym samym – bezpieczeństwo. Masz realny wpływ na to, co dzieje się w Twoim otoczeniu, w tym na wybór preparatów, k...